2020-07-27, 08:48
Medlem
Tarrous avatar
När det gäller ledarskap har jag upplevt det som jämt mellan könen - finns lika stor andel bra respektive dåliga chefer oavsett

Däremot har kvinnor med mediokra resultat en lättare situation just nu då många företag jobbar för jämställdhet vilket innebär att fler kvinnor ska rekryteras.

Vill även påstå att det är skitsnack att kvinnor inte är tillräckligt tuffa för högre chefstjänster.
De som tagit sig dig har lagt silkesvantarna åt sidan för länge sedan och är minst lika krävande och kompromisslösa som deras manliga företrädare.
Citera
2020-07-27, 09:08
Bannlyst
Jag orkade inte kolla på videon.

Men tror man måste se de utifrån vad de är man leder, inom vilket område alltså och hur många de rör sig om man leder.
Generellt sätt är de flesta både män och kvinnor ganska dåliga som ledare på högre nivå, när de kommer till biten att verkligen leda så de är ju svårt att dra slutsatsen att de är just för de är kvinnor när de mer rör sig om färre och en viss sort.
Citera
2020-07-27, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Jag orkade inte kolla på videon.

Men tror man måste se de utifrån vad de är man leder, inom vilket område alltså och hur många de rör sig om man leder.
Generellt sätt är de flesta både män och kvinnor ganska dåliga som ledare på högre nivå, när de kommer till biten att verkligen leda så de är ju svårt att dra slutsatsen att de är just för de är kvinnor när de mer rör sig om färre och en viss sort.

Du kan kanske kan förklara din tes om att ledare på högre nivå är allmänt dåliga innan du gör din idiotiska slutsats.
OK, inom politiken håller jag med dig till 100 procent
Senast redigerad av Johnth 2020-07-27 kl. 09:57.
Citera
2020-07-27, 09:55
Medlem
scoremaxs avatar
Problemet är inte att det inte finns dugliga kvinnor.

Problemet är dom andra kvinnorna och männen, som driver fullständiga vansinnesidee’r som kvotering.

Att ha uttalade policys om viss procentuell fördelning osv är idioti.
Citera
2020-07-27, 10:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Johnth
Du kan kanske kan förklara din tes om att ledare på högre nivå är allmänt dåliga innan du gör din idiotiska slutsats.

Är de idiotiskt för att du inte förstår?

För det första är det anledningen till varför folk blir ledare, de gör det inte av anledningen mer än att gynna sig själva.

För det andra så är det om de är en fråga om de är ledaren som gör fel eller de som tar order, och har ledaren var otydlig så är de ledaren som de är fel på, har ledaren varit tydlig men att order inte följs så skall ledaren straffa den som inte följer order korrekt.

Konstant ser man detta hur många ledare inte är tydliga och är de tydliga men att andra inte följer så görs inga åtgärder som att göra sig av med dessa personer.

Det finns alldeles för många punkter att ta upp vad som gör en ledare bra eller dålig.
Menar du att de faktiskt finns fullt med bra ledare? I så fall kan du väl säga varför dessa personer är goda ledare.
Citera
2020-07-27, 10:02
Bannlyst
Om kvinnor är dåliga ledare så är män dåliga människor
Citera
2020-07-27, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Är de idiotiskt för att du inte förstår?

För det första är det anledningen till varför folk blir ledare, de gör det inte av anledningen mer än att gynna sig själva.

För det andra så är det om de är en fråga om de är ledaren som gör fel eller de som tar order, och har ledaren var otydlig så är de ledaren som de är fel på, har ledaren varit tydlig men att order inte följs så skall ledaren straffa den som inte följer order korrekt.

Konstant ser man detta hur många ledare inte är tydliga och är de tydliga men att andra inte följer så görs inga åtgärder som att göra sig av med dessa personer.

Det finns alldeles för många punkter att ta upp vad som gör en ledare bra eller dålig.
Menar du att de faktiskt finns fullt med bra ledare? I så fall kan du väl säga varför dessa personer är goda ledare.

OK, vi har lämnat könsfrågan ett tag. Om vi ska fortsätta så måste det avgöras vilka områden och vilka ledare som ska diskuteras.
Men jag kan bara säga att inom alla Svenska områden har feminismen och PK samt globalismen försvagat nationellt ledarskap.
Allt från Svenska officerare till Svenska fittpolitiker i den Svenska feministiska regeringen.
Citera
2020-07-27, 10:49
Medlem
Ett kärt ämne. Kvinnor är som grupp helt värdlösa som chefer. Flertalet är lika värdelösa på att jobba i team och grupper. De har en fäbless för att koncentrera sig på fel saker. Lägga sig i detaljer och släppa de större frågorna för de ser dem inte helt enkelt. De styr med missriktad "tuff" regim utan för den skull på något sätt skapa annat än obehag. Hot och missförstånd är mer regel än undantag. Jo, jag har haft kvinnor på i stort sätt alla positioner anställda. Men efter mitt senaste företag såldes och drog vi i gång ett mer hobbybetonat företag. Vi tog, alla i bolaget, ett beslut att vi aldrig mer skulle anställa en kvinna. Inte på någon position. Det har fungerat utmärkt.
Citera
2020-07-27, 10:55
Medlem
somdeters avatar
Om du tittar rent historiskt på frågan, på ytan av verkligheten, så har män alltid styrt. Titta nu på hur världen ser ut idag.

Och vad får dig att basera ditt antagande utifrån världens tillstånd att det är kvinnor som är dåliga ledare?

Kvinnohat är ett mycket mer verkligt antagande om mäns karaktär än vad dåligt ledatskap hos kvinnor är,

Ljusår mer sant än ditt grundantagande

Idiotjävel
Senast redigerad av somdeter 2020-07-27 kl. 11:01.
Citera
2020-07-27, 10:57
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Har en teori om detta:
Kvinnor har ingen empati för män(finns ett fåtal som lärt sig), vilket gör att de bara tänker på halva befolkningen. Man kan inte bli någon bra ledare om man potentiellt maximamal bara kan få med sig halva befolkningen.

Kvinnor har svårt att sätta in i mäns situation, och män har svårt att sätta sig in i kvinnors. Det är bara faktum. Kvinnliga ledare har dock ett extra handikapp i det faktum att de ofta är relationsorienterade. Säger du emot en manlig chef så kan ha skaka av sig det. Om du säger emot en kvinnlig chef så tar hon det personligt, och ska omedelbart börja fixa er relation i stället för att leda gruppen.
Citera
2020-07-27, 11:02
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
De har en fäbless för att koncentrera sig på fel saker. Lägga sig i detaljer och släppa de större frågorna för de ser dem inte helt enkelt.

Amen. Att lyfta frågor till en principnivå är fullständigt omöjligt, för kvinnor hamnar alltid i att prata om personer och i att återberätta något som hänt dem själva.

Att jobba utifrån ett regelverk är en riktig huvudvärk när man jobbar med kvinnor, för de tenderar att vilja skarva på regler för att rädda relationer.
Citera
2020-07-27, 11:22
Medlem
Jag delar uppfattningen att kvinnors fokus ligger på känslor och relationer mer än hårda fakta och resultat. En annan aspekt som jag tror inte tagits upp är att av alla kvinnliga chefer jag stött på genom livet - såväl egna som genom observation, så har det alltid slutat med att de efter ett litet tag hoppar av tåget.

Antingen så börjar det svaja lite i företaget och vips aktiveras katapultstolen, eller så kommer de på att det här tar för mycket tid och familjelivet blir lidande. "Att vara chef var kul ett tag och nu har jag provat på det, men nu vill jag fokusera på mina barn, så jag väljer att kliva av."

En annan observation är att om det bland två kvinnliga kollegor slumpar sig så att den ena av dem får en chefsposition över den andra, då tar det inte lång tid innan den underställda av dem byter jobb. Alla näsor skall vara i samma höjd för att det skall fungera. På toppen blåser det nog lite för mycket vad det verkar - klarar man av att stå i den blåsten själv, då klarar man även av att var chef.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in