2020-07-26, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Utifra de opplysninger vi har er det vanskelig å plassere sønnen alene i dette bildet uten også å se på familien som helhet.

Jeg tror det nettopp er dette som gjør saken så kompleks, at det utenkelige i denne familien er tenkelig.

Hver og en av barna og TH for seg går ikke opp, men tar man med alle ser man at de gir seg selv og hverandre alibi gjennom hele denne dagen.

D2 er den eneste som ikke er nevnt, noe jeg tror skyldes at hun var fysisk tilstede i huset.

Alle er avhengige av hverandre, ryker en ryker alle.

Du har ikke noen logisk forklaring for hvorfor de har gjort det da? Tenk å skrive noe så stygt om en dame som var tvers igjennom god. Du bør antagelig oppsøke hjelp.
Citera
2020-07-26, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ja bilder som disse er ihverfall ørlittegrann spesielle i en slik kontekst:

- tre utstillingsdukker uten hode
- et skjelett sammen med to friske jenter
- en lang rekke med korsfestelser med noe som ser ut som kvinner som henger på korsene
++

Hver sin smak.

hehehehe, ja, det er ganske spesielt. Man kan jo bare le. Det er rart han føler behov for å vise frem så mye elendighet. Det kan si noe om han. Man ser heller ikke at han etterlyser moren på Facebook eller skriver om henne, og at det er gått så og så lang tid, og at de savner henne osv. De fleste skriver noe i slike sammenhenger.
Citera
2020-07-26, 04:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Ja, du har nå tro på det. Men hva med alle de sporene politiet har funnet i huset, blod og hudavskrapninger, bøtte forsvunnet, ingen naboer har sett barna der, tror du i det hele tatt de ville turt å gjøre dette mot faren sin? rart den ene datteren er nevnt.
Hvor har du lest om at politiet har funnet hudavskrapninger? Jeg har ikke lest noe om hudavskrapninger i noen artikler. Er "politiets funn av hudavskrapninger" noe som er i ferd med å bli en trådsannhet?
Citera
2020-07-26, 04:40
Medlem
Citat:
bestå ignorere sandemose. hva har det å si om bøtta manglet håndtak? hehe. hvordan oppdaget politiet at denne manglet? er det noe barna har sagt av seg selv kanskje? de fleste har jo mange vaskefiller også, skulle tro de hadde det.
Politiet har stilt spørsmål ved hvorfor det ikke var en eneste vaskebøtte i huset, da de startet sine undersøkelser. Politiet har blant annet undersøkt om denne manglende bøtten kan ha blitt brukt i en opprydding på åstedet, får VG opplyst.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70bzv8/loerenskog-saken-politiet-mener-de-har-funnet-spor-etter-blodvask
Citera
2020-07-26, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Hvor har du lest om at politiet har funnet hudavskrapninger? Jeg har ikke lest noe om hudavskrapninger i noen artikler. Er "politiets funn av hudavskrapninger" noe som er i ferd med å bli en trådsannhet?

Mulig jeg tok feil, men det står: Politiet mener også at andre tekniske bevis kan støtte opp om denne fall-teorien, nærmere bestemt DNA-spor fra Anne-Elisabeth Hagen som er funnet på veggen langs trappe-nedløpet fra huset andreetasje, får VG opplyst.
fant det i artikkel:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPwpjL/polititeori-mobilapp-avsloerer-braa-bevegelse

men da har jeg antagelig lest det her inne, så det er mulig det stemmer.
Citera
2020-07-26, 04:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Fallet av telefonen samt vaskebøtta og filla som forsvant underbygger det samme. Hypotesen er et indisie og derav så vil det bli brukt som bevis enten du liker det eller ei.
Telefonens "fall" kan ha vært plantet.
Blodet på trappeveggen som var forsøkt vasket bort, kan ha blitt plantet.
Vaskebøtta kan ha blitt fjernet for at GM ønsket at politiet skulle mistenke TH.
Citera
2020-07-26, 04:49
Medlem
Citat:
Mulig jeg tok feil, men det står: Politiet mener også at andre tekniske bevis kan støtte opp om denne fall-teorien, nærmere bestemt DNA-spor fra Anne-Elisabeth Hagen som er funnet på veggen langs trappe-nedløpet fra huset andreetasje, får VG opplyst.
fant det i artikkel:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wPwpjL/polititeori-mobilapp-avsloerer-braa-bevegelse

men da har jeg antagelig lest det her inne, så det er mulig det stemmer.
Jeg forstår. Jeg har ikke oversikt over hvilke deler av kroppen det finnes DNA i. Det kan kanskje hende at det som de omtaler som DNA i den artikkelen var blod?

Politiet har blant annet vært opptatt av noen bloddråper som ble funnet på veggen i en av trappene. Det er brukt store ressurser på å analysere og fortolke funnet, og VG får opplyst at de krimtekniske analysene kan tyde på at blodet er forsøkt vasket bort.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70bzv8/loerenskog-saken-politiet-mener-de-har-funnet-spor-etter-blodvask
Citera
2020-07-26, 05:02
Medlem
Blodvaskingen i Sloraveien 4 er blant indisiene politiet har hatt på at Anne-Elisabeth Hagen ble utsatt for en voldshandling som kan ha ført til døden, allerede den dagen hun ble fjernet fra sitt hjem.

Det er altså disse bloddråpene det er snakk om? :
Politiet har blant annet vært opptatt av noen bloddråper som ble funnet på veggen i en av trappene. Det er brukt store ressurser på å analysere og fortolke funnet, og VG får opplyst at de krimtekniske analysene kan tyde på at blodet er forsøkt vasket bort.

De bloddråpene kan ikke dateres og de bloddråpene kan ha vært mange måneder gamle på forsvinningsdagen, eller de bloddråpene kan ha blitt plantet på forsvinningsdagen, men allikevel så er blodvaskingen et av politiets indisier på at AE ble utsatt for en voldshandling som kan ha ført til døden allerede den dagen hun ble fjernet fra sitt hjem?

Kan forbrytelsen ha vært slik? :
GM kidnappet AE og motivet var å innkassere løsepenger. AE var i live da hun ble flyttet ut fra huset.
GM plantet "draps-spor" i huset (blod som ble forsøkt vasket bort og telefonens "hopp" som skulle få det til å se ut som at AE ble angrepet i trappen og falt i trappen) fordi GM ønsket at TH skulle bli mistenkt for drap eller medvirkning til drap (hvis TH ikke betalte løsepengene og hvis TH kontaktet politiet).
GM håpet og trodde at TH kom til å betale løsepengesummen raskt og før politiet fant blodsporene.

Og GM håpet kanskje på at TH ikke skulle kontakte politiet før etter at TH hadde betalt hele løsepengesummen og etter at AE var blitt sluppet fri (slik som det sto i trusselbrevet)? Og hvis TH hadde betalt hele summen og ikke hadde kontaktet politiet, så kanskje GM hadde sluppet AE fri?
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-26 kl. 05:52.
Citera
2020-07-26, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Jeg tror fortsatt mest på min egen teori.

Dette var en kidnapping, som ble begått av amatører, som ikke hadde verdens største omløp i hodet.
Det gikk fullstendig galt.
TH gikk til politiet.
AEH døde.

Kryptorigget var overhode ikke forberedt for kidnapping.
Heldigvis for amatørene, kikket aldri idiotpolitiet i amatørenes retning.
Enig i det fetade.
Hva mener du med at kryptorigget ikke var forberedt for kidnapping?
Tenker du på det med at det ikke var mulighet for bedre kommunikasjon og forhandlinger og ikke mulighet for sending av livsbevis? Jeg tenker at det var kidnappernes mening at det ikke skulle kommuniseres bedre og at det ikke skulle sendes livsbevis og at det ikke skulle forhandles.

Det sto klart og tydelig i trusselbrevet at motparten forhandler ikke.
Motparten bestemte reglene. Motparten håpet på at TH skulle betale hele løsepengekravet (eller eventuelt deler av løsepengekravet?) og at TH ikke skulle kontakte politiet før etter at løsepengene hadde blitt betalt og etter at AE hadde blitt sluppet fri.
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-26 kl. 06:58.
Citera
2020-07-26, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Vaskebøtta ble borte fordi det skulle peke på TH
Det tror jeg også! Jeg tror at det er mulig at kidnapperne plantet "draps-spor" i huset.

Hva tror du om dette?
Kan forbrytelsen ha vært slik? :
GM kidnappet AE og motivet var å innkassere løsepenger. AE var i live da hun ble flyttet ut fra huset.
GM plantet "draps-spor" i huset (blod som ble forsøkt vasket bort og telefonens "hopp" som skulle få det til å se ut som at AE ble angrepet i trappen og falt i trappen) fordi GM ønsket at TH skulle bli mistenkt for drap eller medvirkning til drap (hvis TH ikke betalte løsepengene og hvis TH kontaktet politiet).
GM håpet og trodde at TH kom til å betale løsepengesummen raskt og før politiet fant blodsporene.

Og GM håpet kanskje på at TH ikke skulle kontakte politiet før etter at TH hadde betalt hele løsepengesummen og etter at AE var blitt sluppet fri (slik som det sto i trusselbrevet)? Og hvis TH hadde betalt hele summen og ikke hadde kontaktet politiet, så kanskje GM hadde sluppet AE fri?
Citera
2020-07-26, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Sant nok! Det er en utfordring i tillegg - både for TH og politiet. Men det trenger ikke å si noe om skyld eller uskyld.
Politiet har mest erfaring med andre karakterer enn THs.
Enig. Dessverre ser det ut som at politiet i noen tilfeller mistenkeliggjør alt som et menneske sier eller gjør (og alt som et menneske ikke sier og ikke gjør) - hvis politiet først har bestemt seg for å mistenke et menneske.
Citera
2020-07-26, 07:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja precis. Och hur många har inte diskuterat skilsmässa.
I deras ålder är det ganska vanligt, också, att man separerar sig på olika sätt då man har olika behov.
Många vill ha en tid av "frihet" under den tid de har kvar att leva, osv.

Jag tror att om det verkligen förekommit dramatik kring den ev skilsmässan, hade det för länge
sedan varit offentligt och skvallrats mer om än vad som vi fått del av.
Jag tror på det TH säger, att de någon gång pratat om det men aldrig gjort allvar av det.
AE har ju hela sitt vuxna liv varit "markstöd" åt maken, inte konstigt om hon vill röra på sig ibland.
Han har varit så upptagen av arbete.
Hon hade behövt mer pengar naturligtvis. Han har inte förstått det behovet i och med att de var gifta och hon fick vad hon behövde inom ramen för äktenskapet.

Men kan han ställa upp med pengar till kidnappare, eller offentligt velat göra det, så kunde han
också ha gett AEH litet bättre ställt ekonomiskt utan att själv få men av det.

Men att dräpa, nej. Inte i hans livsstil. Dessutom var han förberedd på eventuell skilsmässa
sedan lång tid.
Det borde ha kränkt honom mer då än nu ... Jag menar det är värre att någon vill ha skilsmässa när man är i början av / mitt i livet och karriären än när man är över pensionsåldern.
Du har kloke betraktninger og gode poeng, som jeg er enig i.

Her er noe som TH selv forklarte om temaet sjalusi og hevn:
Sjalusi og hevn.
VG har tidligere skrevet at politiet tidlig fikk informasjon om at Anne-Elisabeth Hagen hadde fortalt flere personer at hun over flere år hadde levd i et turbulent ekteskap. Flere personer med kjennskap til ekteparet har fortalt om konflikter som strekker seg til tilbake i tid.

Dette tok Tom Hagen også selv opp i det standardiserte avhøret i februar i fjor.

Ifølge VGs opplysninger presenterte han sjalusi og hevn som mulige motiver, før han utdypet hvorfor han mente det ikke var aktuelt i sitt tilfelle. Han fortalte at han kunne være litt sjalu, men spurte «Hva er vel et par uten sjalusi?».
Han pekte også på en konflikt fra midten av 1990-tallet, og fortalte at han i så fall ville ha hevnet seg på et tidligere tidspunkt, og ikke så mange år etter. Han hevdet han aldri har vært et menneske som hevner seg eller tenker hevn. «Sannheten er så enkel», sa han.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/P9MXGJ/tom-hagen-i-vitneavhoer-avfeide-sjalusi-og-hevn-som-motiv

Jeg synes at TH har fortalt og forklart veldig mye om seg selv. Og jeg tenker at hvis han hadde vært skyldig, så hadde det vært mer naturlig å fortelle mye mindre om seg selv.

Edit:
Flere har reagert på at TH oppfattet at politiet mistenkte han og at TH spurte politiet om de mistenkte han, lang tid før politiet opplyste han om at de mistenkte han.

Jeg synes ikke at det er merkelig at TH oppfattet dette. Slikt er lett å legge merke til. I tillegg (hvis jeg husker riktig fra en artikkel) så opplyste Holden TH svært tidlig i saken om at TH må regne med at politiet mistenker han (pga statistikk) fordi han er ektefellen til AE.
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-26 kl. 07:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in