2020-07-26, 20:47
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
När det blåser lämnar råttorna skeppet. Var är alla kaxiga AIK:are nu?

Nej nu enas vi alla i att hylla DIF, bästa laget i storstan
Citera
2020-07-26, 20:47
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Tycker solklart att det borde vara straff, när det kommer till frisparken så stämmer den nog, ingen klassisk fällning men tror att fot träffar fot när han drar tillbaka den för att skjuta.

Varken Goitom eller någon annan i aik protesterade heller, så då var det säkert så att han träffade honom.
Citera
2020-07-26, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Åh herregud.

Nu har jag inte Instagram då jag tycker att det är det mest meningslösa och korkade sociala media av alla så jag har inte sett något men jag antar att detta är något han lagt upp på sin sida där som alla kommentatorer alltid pratar om?

Blir illamående av denna "godhet" som måste delas till hela världen. Det är så falskt.

Driver lite med dig, men ja det flimrade förbi något sådant, jag tror restaurangen tog halva kostnaden faktiskt.

Finnen verkar dock inte var någon superhit än så länge, borde väl dock finnas en del sparkapital som man på något sätt kan få ut ur honom.

Angående uppmärksamhet, eller vad jag föredrar att kalla uppskattning, goda gärningar borde väl uppmärksammas? Som jag ser det förtjänar det uppskattning, sedan kan såklart den uppmärksamheten få handlingen att framstå som falsk, men det behöver ju inte vara fallet.
Citera
2020-07-26, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Det är ju en del dödkött man sitter inne på. Framförallt är det ju spelare som är byggda för att spela kassaskåpsfotboll och som har sina styrkor i defensiven. Jag vet ju inte vem det är som ska leda ett mer offensivt inriktat aik. Hur mycket orkar Goitom i år? Hur skadefri får Ofori hålla sig? Nabbe? Just nu är det ju Abraham som man får förlita sig på.

Påminner om Nanne 2015-2016 som ville lira en fotboll han inte hade truppen för.

Ja, men det handlar ju mycket om att Norling har förstört materialet. Adu, Lindkvist, Lundström, Mets, Silva, Sigthorsson, Michel osv var ju fullt dugliga spelare när de kom till aik men har ju tappat självförtroende och är otroligt dåliga för tillfället.

Abraham, Goitom, Bahoui, Sightorsson, Larsson och Silva framåt är ju rätt namnkunniga spelare egentligen. Men de saknar ju extremt mycket självförtroende. Sedan kastade han ju Stefanelli också som var en fullt duglig målskytt.

Så särskilt synd om Norling är det verkligen inte. Vissa får det att låta som att det är en bragd om han ens lyckas ta poäng i matcherna. Han har den näst dyraste truppen i serien till förfogande.
Citera
2020-07-26, 20:53
Medlem
Enligt källor så kommer Norling att lämna.

Jag gillar Norling i grunden, men detta är tyvärr inte hållbart. Björn Wesström verkar bli kvar och det är väl det största problemet.

Det blir säkerligen Jidefalk Som tar över, vilket jag inte hoppas.

Axén skulle vara en dröm eller Jens Gustafsson men det är väl mindre troligt. Axén känns väl realistiskt om vi har råd.
Senast redigerad av Thorbjorn-Fred 2020-07-26 kl. 20:54. Anledning: Saknad text.
Citera
2020-07-26, 20:56
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thorbjorn-Fred
Enligt källor så kommer Norling att lämna.

Jag gillar Norling i grunden, men detta är tyvärr inte hållbart. Björn Wesström verkar bli kvar och det är väl det största problemet.

Det blir säkerligen Jidefalk Som tar över, vilket jag inte hoppas.

Axén skulle vara en dröm eller Jens Gustafsson men det är väl mindre troligt. Axén känns väl realistiskt om vi har råd.

Axen? Han som pratar och är expert vid varje match? Hur funkar det med hans kontrakt med TV då? Ingen aning om hur han är tränarmässigt.
Citera
2020-07-26, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Varken Goitom eller någon annan i aik protesterade heller, så då var det säkert så att han träffade honom.

Tycker det ser ut som att han sparkar bort benet och sedan går på bollen, i mitt tyckte är han fortfarande spelförande.
Citera
2020-07-26, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Driver lite med dig, men ja det flimrade förbi något sådant, jag tror restaurangen tog halva kostnaden faktiskt.

Finnen verkar dock inte var någon superhit än så länge, borde väl dock finnas en del sparkapital som man på något sätt kan få ut ur honom.

Angående uppmärksamhet, eller vad jag föredrar att kalla uppskattning, goda gärningar borde väl uppmärksammas? Som jag ser det förtjänar det uppskattning, sedan kan såklart den uppmärksamheten få handlingen att framstå som falsk, men det behöver ju inte vara fallet.

Jo jag fattade att du inte var allvarlig men jag avskyr den här kulturen där folk måste dela med sig av minsta goda gärning som gjorts. Speciellt när det är någon som mer eller mindre är en proffesionell sociala medier figur som jagar likes.

Hade man istället fått höra det ryktesvägen av någon som sett det så hade det varit äkta men nu blir jag bara äcklad.

Vad gäller Tuominen så ger jag härmed upp mina tankar om att det finns något mer där. AIP hade rätt och jag tvår mina händer angående Tuominen.
Citera
2020-07-26, 20:59
Medlem
Smurfffs avatar
Nu stänger Tegnell ner allsvenskan. Supportar har barrikaderat nationalarenan.
Citera
2020-07-26, 21:01
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfff
Nu stänger Tegnell ner allsvenskan. Supportar har barrikaderat nationalarenan.

Tegnell har aldrig lyft ett finger för att på allvar stoppa smittspridningen så du kan vara lugn.
Citera
2020-07-26, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Axen? Han som pratar och är expert vid varje match? Hur funkar det med hans kontrakt med TV då? Ingen aning om hur han är tränarmässigt.

Oftast brukar lediga tränare som har diverse tv-uppdrag ha en klausul i sitt kontrakt för att få lämna om ett tränaruppdrag dyker upp. Nu vet jag ej hur det ser ut för Axén nu, han kanske inte är intresserad av att leda AIK?

Jag tycker att han gjorde ett jävligt bra jobb i båda Gais och Örebro så därför vill jag gärna se honom, sedan har han ju en aik-tatuering på armen också vilket känns bra!
Citera
2020-07-26, 21:06
Medlem
Såja, nu gick Bajen om packet igen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här