2020-07-26, 20:24
Medlem
Ovcharkas avatar
Bäst i stan med omnejd. Man tackar, man tackar.

Måste vara sjukt trist att hålla på ett lag som ligger på nedre halvan och som inte är regerande mästare.
Citera
2020-07-26, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ingen av dom tillför något men Tuominen har åtminstone inte fått spela lika mycket.

Köper Touminen matlådor till akutsjukhuspersonalen?

Inte? Du ser, Yasin gör mer nytta.
Citera
2020-07-26, 20:28
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
De har fortfarande näst dyraste lönebudgeten läste jag någonstans

Stämmer nog. Vill minnas att siffrorna för topp 4 i personalkostnader var 180 mkr för MFF, 112 för AIK, 106 för Hammarby och 90 för Djurgården. Någon miljon hit eller dit. Förra året alltså.
Citera
2020-07-26, 20:31
Medlem
Vad ska man säga om derbyt.

Största slutsatsen: derbyn ska inte spelas utan publik. Det blir bara en match.

Jag skulle säga att matchen var jämn, och klassisk 0-0. Jag är frustrerad, men är det någon kontakt när det blir den avgörande frisparken? Jag hittar inget klipp på det.

Apropå domslut, dras det i kläderna i straffområdet när Goitom går omkull?
https://twitter.com/Dplay_Sport/status/1287412213377105920?s=19

Min poäng är inte egentligen att det borde vara straff, eller att det inte är frispark, utan att det är småmarginaler och tillfälligheter som avgjorde. Då är det kanske inte relevant att sparka tränare , sportchef och klubbdirektören.
Citera
2020-07-26, 20:32
Medlem
Sjukt att gnaget förlängde med Norling i vintras för att han inte ville jobba med utgående kontrakt.

Hade velat ha sådana dumma arbetsgivare också haha.

Vad är det för dum policy? Låter ju helt absurt.
Citera
2020-07-26, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Stämmer nog. Vill minnas att siffrorna för topp 4 i personalkostnader var 180 mkr för MFF, 112 för AIK, 106 för Hammarby och 90 för Djurgården. Någon miljon hit eller dit. Förra året alltså.

Låter rimligt. Och Häcken och Norrköping strax bakom antar jag? Samt IFK Göteborg.

Hade varit intressant att se poäng per spenderad krona i årets säsong hittills.

Norrköping ligger ju säkert bäst till där men aik måste ligga tvärsist. Och IFK Göteborg och bajen också dåligt till givetvis.
Citera
2020-07-26, 20:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Köper Touminen matlådor till akutsjukhuspersonalen?

Inte? Du ser, Yasin gör mer nytta.

Åh herregud.

Nu har jag inte Instagram då jag tycker att det är det mest meningslösa och korkade sociala media av alla så jag har inte sett något men jag antar att detta är något han lagt upp på sin sida där som alla kommentatorer alltid pratar om?

Blir illamående av denna "godhet" som måste delas till hela världen. Det är så falskt.
Citera
2020-07-26, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Jag skulle säga att matchen var jämn, och klassisk 0-0. Jag är frustrerad, men är det någon kontakt när det blir den avgörande frisparken? Jag hittar inget klipp på det.

Min poäng är inte egentligen att det borde vara straff, eller att det inte är frispark, utan att det är småmarginaler och tillfälligheter som avgjorde. Då är det kanske inte relevant att sparka tränare , sportchef och klubbdirektören.

Tycker solklart att det borde vara straff, när det kommer till frisparken så stämmer den nog, ingen klassisk fällning men tror att fot träffar fot när han drar tillbaka den för att skjuta.
Citera
2020-07-26, 20:39
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee

Du har nog rätt, att sparka Norling kanske inte är det bästa trots allt. Han är karismatisk, tror det är en sån tränare AIK behöver. Någon som vågar säga till när spelarna spelar skit. Marginalerna var inte på AIKs sida precis som mot Varberg, en tappad ledning mot Malmö och några uddamålsförluster på det har gjort att AIK är där de är idag. Av reprisen att döma tycker jag inte det är en straff till AIK förövrigt.
Citera
2020-07-26, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Du har nog rätt, att sparka Norling kanske inte är det bästa trots allt. Han är karismatisk, tror det är en sån tränare AIK behöver. Någon som vågar säga till när spelarna spelar skit. Marginalerna var inte på AIKs sida precis som mot Varberg, en tappad ledning mot Malmö och några uddamålsförluster på det har gjort att AIK är där de är idag. Av reprisen att döma tycker jag inte det är en straff till AIK förövrigt.

Nyfiken på varför du inte tycker att det är straff.
Citera
2020-07-26, 20:45
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Nej jag tror inte heller AIK åker ur men jag tror inte truppen är tillräckligt bra för övre halvan iallafall. Jag tycker inte Norling förtjänar att hängas för hur pass illa det sett ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
De har fortfarande näst dyraste lönebudgeten läste jag någonstans.

Sedan har väl många spelare som idag ses som skämt, typ Adu, Lindkvist, Lundström, Michel, Mets osv, försämrats kraftigt sedan de kom till aik.

Det var ju meriterade namn som successivt har blivit sämre och sämre under hans ledning. Så truppen är nog bättre än vad den ser ut tror jag.

Det är ju en del dödkött man sitter inne på. Framförallt är det ju spelare som är byggda för att spela kassaskåpsfotboll och som har sina styrkor i defensiven. Jag vet ju inte vem det är som ska leda ett mer offensivt inriktat aik. Hur mycket orkar Goitom i år? Hur skadefri får Ofori hålla sig? Nabbe? Just nu är det ju Abraham som man får förlita sig på.

Påminner om Nanne 2015-2016 som ville lira en fotboll han inte hade truppen för.
Citera
2020-07-26, 20:46
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duffie
Nyfiken på varför du inte tycker att det är straff.

Goitom försöker tränga sig igenom 3 spelare, de håller i honom liksom han håller dem, när Berg "sparkar" honom bakifrån ser han inte ut att ha mycket kontroll över bollen (Goitom alltså) och han förstärker sitt fall något ser det ut som. Men ok ska vara ärlig, spelar reprisen om och om igen...Möjligt att det är straff trots allt..Svårt att svara på. Situationen ska dock inte vara avgörande för DIF-vinst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in