Citat:
Ursprungligen postat av
Luxors
Vi tycker och tänker olika här på flashback.
Det är media som skriver om brott ut till oss i allmänheten.
Media har stor makt i det svenska samhället, media liverapporterar från rättegångar i brottmål.
Om ett dygn kommer domen nu (tingsrättens) och jag hoppas att TAS får livstids fängelse.
Jag tror mig ha förstått att media skriver för oss ut i allmänheten - men jag menar INTE media nu. Utan tog upp mina tankar om vad som avhandlas i den här tråden om fallet Wilma och då främst hennes familj och anhöriga och vad som skrivs i den här tråden av oss som gör inläggen.
Det har varit rätt många som jag tyckt har varit väldigt fördömande mot W's familj som om allt de gjort eller inte gjort vore förkastligt och enligt mig har det varit rätt sorgligt att åse hur familjen har granskats som om de inte vore normala, vilket jag tycker påminner om ett uttryck vi har i Sverige: Den som är utan synd ska kasta första stenen osv. tillika uttrycket Kasta sten i glashus. Det låter i vissa inlägg i tråden som att familjen var förkastliga som anhöriga till W - medan den som skrivit sådana inlägg tror sig vara perfekt eller duktigare familj/anhörig ... Alltså väldigt fördömande utan att egentligen verkligen veta sanningen eller ens känna familjen personligen.
W's familj har efter den 14 november förra året haft en fruktansvärd tid och ångest över vad som har hänt deras dotter och syster/moster och de har inte ens en möjlighet att få kunna begrava henne som de borde ha fått gjort för mer än dryga 7 månader sedan tillbaka. Tack vare att MG och åtalad vägrar att berätta vart W är. Eller vad som egentligen hände. Familjen har haft hela Sveriges ögon och misstroende emot sig från den 14 november förra året - därtill. Deras familj har granskats i detalj och VEM kan då framstå som den "perfekta" familjen? DET undrar jag verkligen. Knappast någon av oss i tråden har undkommit i våra liv att vara så perfekt familj som det har skrivits att DE borde ha varit osv. Omänskligt vore faktiskt att inte brista i sitt föräldraskap en eller ett antal gånger under sin livstid och det har vi också gjort säkerligen. Så jag anser att man ibland bör man nog vara lite mer självkritisk i sina tankar om andra såvida man inte fysiskt känner folk - innan man dömer dessa som om de vore avatarer istället för en vanlig och ordinär och mänsklig familj som har drabbats av det ofattbara som har hänt Wilma. Ge dem lite respit att få andas och sörja och vara det familjen just är: En vanlig familj i outhärdlig sorg och sluta skicka moraliska pekpinnar emot dem.
I övrigt så väntar också jag på domen som TR lämnar imorgon - hoppas också på samma straff som dig, även om vi inte alltid tycker och och är flera som tänker olika så har vi en gemensam tanke om straffet dock.