2020-07-25, 19:00
Medlem
Tänk om denne individ möter en far som har en 16 till 17-årig dotter där i fängelset? Om det ändå hade kunnats utdömas sanningsserum som tillägg till sådana här fega individer som denne T i samband med domen.
Jag har också en känsla utav (som någon förut har skrivit om) att i hastigheten med att få bort kvarlevorna så missades huvudet och hittades sedan. Men då var han redan så påpassad, så han inte kunde komma ut obemärkt. Och jag tror han hade medhjälpare, eftersom det hördes steg, man smyger bättre ensam. Han kan ju också, sjuk som han verkar vara, ha gömt hennes huvud för framtida bruk.
Citera
2020-07-25, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Alla ni som diskuterar varför Wilma inte fick bo med mamman, hur är det ens relevant i nuläget? Tror knappast det hjälper någon att främlingar runt hela landet gräver i familjens angelägenheter och privata affärer. Familjeförhållandena ser olika ut för många, tycker inte Wilma's mamma ska behöva förklara för någon eller ställas till svars för att Wilma inte fick/kunde bo hos henne. Tror absolut ingen kunde förutse att detta skulle hända, inte minst mamman, även om man visste att Tishko hade problem och var labil. Familjen går och har gått igenom en mardröm som drabbar mycket få människor. Varför måste alla hobbydetektiver gräva i sånt som absolut inte har någon relevans idag. Mamman/familjen mår säkert tillräckligt dåligt som det är, det sista man behöver är massa dömande och anklagelser för att vara bortstötande av en bunt främlingar på nätet. Fokus borde vara som någon sa: den största hämnden mot Tishko, är att hitta Wilma. Pressa Tishko på mer information, samt sätta tryck på rättssystemet att döma kräket till livstid. Jag har en känsla av att T's familj också vet mer än man delgett. Att man i rättssalen skriker att han är oskyldig är väldigt unket.
En av mina föräldrar, har varit polis, så brott och straff är en del av min uppväxt apropå att du kallar alla hobbydetektiver här.
Det som jag brinner för är att detta fanskap till människa som ska dömd nu på måndag och att domen håller i hovrätten också så att han får krypa in i en enrummare på kriminalvårdsanstalt inom en snar framtid här som borde bli under nästa år.
Något sanningsserum finns inte varken hos polismyndigheten eller hos kriminalvården.
Citera
2020-07-25, 20:02
Medlem
UgLyBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Matte01
Jag tycker att han ska sitta i svenskt fängelse. Om han hade satts i utländskt, där nere i Mellanöstern hade det nog funnits en stor risk att han hade mördats. Jag tycker att han ska lida igenom sitt straff i Sverige. För det som han har gjort är helt sjukt. Hellre att han får lida i Sverige än att själv bli mördad i sitt hemland.
lida i svenskt fängelse..
det där har du fått om bakfoten.
Citera
2020-07-25, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
lida i svenskt fängelse..
det där har du fått om bakfoten.

Lida i svenskt fängelse kanske jag inte menade men jag tycker att han ska få lida genom att sitta inne hela sitt straff än om han skulle sitta i Mellanöstern där han möjligtvis blir ihjälslagen för det han gjort.

Svårt att ”lida” i Sverige så det var fel ordval men tror du fattar när jag förklarat.
Citera
2020-07-25, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xXz9
Ur rättspsykiatriska utlåtandet
Ur omvårdnadsutredningen inhämtades att Ahmed snabbt framstod som en centralgestalt
bland de medintagna
på vistelseavdelningen. Han uppvisade till övervägande del ett trevligt
bemötande men kunde stundtals uppvisa sämre attityd gentemot viss personal och lyssnade
inte alltid på tillsägelser. Han framstod oberörd över sin situation och han talade öppet och
ohämmat om åtalade gärningar utan att uttrycka sorg.
Ahmed upprätthöll god ordning på sitt
rum, skötte sin personliga hygien och var märkbart mån om sitt yttre. Ahmeds dygnsrytm
var regelbunden men det noterades att han alltid sov med stereon på hög volym och ljuset
tänt.

Tror ni han kommer vara oförändrad när han kommer till anstalt? Snabbt bli en sån intagen som syns mest av alla och så öppet pratar om sina brott? Det i kombination med att han gillar Trump, då få han väl smäll direkt va

Som förstagångs förbrytare är min förhoppning att han får det tufft. Vilket jag också tror.
Det gick säkert bra att spela Tarsan mot sin späda lilla flickvän. Men här lär det bjudas på annat motstånd och jag är alldeles övertygad om att det finns tid för Tishko att ångra sitt val, mer än en gång.

För trots avsaknad av självinsikt hos svinet Tishko, så finns det fler svin på kåken som mer än gärna lär vilja sätta det arroganta svinet Tishko på plats.
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-07-25 kl. 20:59.
Citera
2020-07-25, 20:51
Medlem
Citat:
Lida i svenskt fängelse kanske jag inte menade men jag tycker att han ska få lida genom att sitta inne hela sitt straff än om han skulle sitta i Mellanöstern där han möjligtvis blir ihjälslagen för det han gjort.

Svårt att ”lida” i Sverige så det var fel ordval men tror du fattar när jag förklarat.

Hur som helst så ska han inte vara ute bland folk. Det har han ju med all tänkbar tydlighet visat.

Absolut kan han lida av att sitta inne. Det är inte alla som går krok i arm till finkan, speciellt inte om han vet att det kanske dröjer ca 18 år eller längre tills han kommer ut.
Men fanskapet tror väl att det är nåt big brother hus, där han kan vinka till mamma
Senast redigerad av Tavelramskrok 2020-07-25 kl. 21:15.
Citera
2020-07-25, 22:11
Medlem
Citat:

Kanske en dum fråga, men bryr dom sig om i Mellanöstern om en kille från Irak har dödat en svensk tjej? Är kvinnor så mycket värda där? Och då speciellt en svensk tjej, bryr dom sig om vad som händer med en sådan? Kostar dom ens på honom något fängelse? Någon som vet?
Citera
2020-07-25, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Som förstagångs förbrytare är min förhoppning att han får det tufft. Vilket jag också tror.
Det gick säkert bra att spela Tarsan mot sin späda lilla flickvän. Men här lär det bjudas på annat motstånd och jag är alldeles övertygad om att det finns tid för Tishko att ångra sitt val, mer än en gång.

För trots avsaknad av självinsikt hos svinet Tishko, så finns det fler svin på kåken som mer än gärna lär vilja sätta det arroganta svinet Tishko på plats.
Han kan nog få sympatier också från någon som har gjort liknande saker.
Citera
2020-07-25, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Han kan nog få sympatier också från någon som har gjort liknande saker.

Det tror jag inte, hur som lär hans lag loosa stort.
Citera
2020-07-25, 23:12
Medlem
kungenslillapigas avatar
Jag tycker Tishko ser mycket feminin ut. Enligt utredningen var han anmärkningsvärt noga med sitt yttre ( det kan man iofs vara utan att ha attraktion till det egna könet), många gaykillar är faktiskt betydligt mer noga med sitt yttre och sin hygien än heterosexuella. Kanske kommer han att få leva ut sina lustar i finkan. Kanske kommer han leva upp till uttrycket manshora som lilla W sa till honom.
Citera
2020-07-25, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OvissFramtid
Alla ni som diskuterar varför Wilma inte fick bo med mamman, hur är det ens relevant i nuläget? Tror knappast det hjälper någon att främlingar runt hela landet gräver i familjens angelägenheter och privata affärer. Familjeförhållandena ser olika ut för många, tycker inte Wilma's mamma ska behöva förklara för någon eller ställas till svars för att Wilma inte fick/kunde bo hos henne. Tror absolut ingen kunde förutse att detta skulle hända, inte minst mamman, även om man visste att Tishko hade problem och var labil. Familjen går och har gått igenom en mardröm som drabbar mycket få människor. Varför måste alla hobbydetektiver gräva i sånt som absolut inte har någon relevans idag. Mamman/familjen mår säkert tillräckligt dåligt som det är, det sista man behöver är massa dömande och anklagelser för att vara bortstötande av en bunt främlingar på nätet. Fokus borde vara som någon sa: den största hämnden mot Tishko, är att hitta Wilma. Pressa Tishko på mer information, samt sätta tryck på rättssystemet att döma kräket till livstid. Jag har en känsla av att T's familj också vet mer än man delgett. Att man i rättssalen skriker att han är oskyldig är väldigt unket.

Att hans familj vet mer är nog troligt. Att de skrikit i rätten visste jag inte men förvånar inte så de kommer ifrån en skamkultur. Att ”sätta press på rättssystemet” är ju inget som har verklighetsförankring då hans dom kommer om någon vecka eller två och inget går att påverka i den saken. Han får en morddom och det är redan klart. Sen vad tiden blir är ju inte helt klart men med stor sannolikhet blir det livstid. Det är det som kommer att svida för T, om W hittas eller inte är inget som kommer kännas för T alls skulle jag påstå. Hatet han redan demonstrerat för henne mellan raderna genom denna process indikerar på det.

Nu ska han vara tugga i sig sina år och bli hålögd av tristess på kåken.
Citera
2020-07-25, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Det var väl ngt barn? av grannarna som sett en tjej (Wilma) på balkongen som tittade desperat ut o nedåt. Tycker också det är SÅ anmärkningsvärt att INGEN ringer polisen! Man hör ju skillnad på skrik vid bråk pga ilska och ångestutdragna skrik. (Självklart skall inga skrik höras normalt sett från ngn lgh) Ja, det kryper i hela kroppen av ilska att vi svenskar inte vill lägga oss i av rädsla o flathet! Jag håller fullkomligt med dig i vad du skrivit. Man undrar också varför mamman inte kunde ta emot Wilma? Trångboddhet/liten lgh? Sambon, men han hade träffat Wilma sedan hon var ca 2 år... Sjukdom hos småbarnen? Ngt är det som ej vill göras offentligt.
Det skaver.

Ja grannens barn såg en kvinna/tjej på balkongen.. med blont hår.

Wilma var mörkhårig när detta hände..

Också en detalj som polisen inte har utrett.

Sedan alla dessa återkallande av dna, blod, och fingeravtrycks spår??

Många brister hittills i utredningen.
Saknas så många svar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in