Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Jag skulle försöka att undvika att bli sjuk i covid-19 om jag var i dina kläder. Det kräver att du tar lite ansvar, är det för mycket begärt?
Nejdå. Jag har lagt om mitt liv totalt. Cyklar och går nästan bara för att undvika kollektivtrafik (bor centralt så bil är bara dumt), inga krogbesök och styrt om så mycket sociala kontakter jag kan till utomhusaktiviteter. Motion får man ute i den vackra svenska naturen istället för på gymmet numera. Sett till att personalen ger fan i att komma in till jobbet om de känner sig sjuka. Tvättar händerna och håller avstånd. Den sociala biten är ju rätt trist dock, och jag saknar många av mina äldre släktingar i riskgrupper som man annars besökte runt högtider som påsk och nu under sommaren.
Detta gör jag ju inte direkt för att jag personligen är särskilt rädd för att bli sjuk. Det är främst av omtanke för mina medmänniskor då risken för att drabbas allvarligt är i princip obefintlig som (relativt) ung och frisk. Dock har jag väldigt svårt för hysteriker, alarmister och socialfall som inte fattar att bara för att deras egen tillvaro går ut på att sitta och uggla i en lägenhet hela dagarna så är det lika lätt för andra personer att avstå från socialt liv, familj, hobbys, upplevelser, karriär och livsmål. Jag ser det som att cykla. Livet är farligt, man kan dö.