2020-07-25, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Hadde politiet visst at TH er Hettemann hadde de naglet han nå.

Det haster ikke for politiet. Så lenge TH nekter avhør, og AEH ikke er funnet, tror jeg at politiet ønsker å unngå å gi TH innsyn i bevisene.

Jeg ser ikke bort fra at TH er hettemannen.

Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja det aller værste er vell om han nå har gått ut å avkreftet att han skrevi ektepakten og det kommer fram att han alikevell har skrevi den uten tvil, eller så klart har større rolle i denne saken en det som er kjent da så klart...

Ja. Og vi vet ikke hva TH selv har forklart til politiet om ektepakten. Det ville jo være rart om TH har forfalsket ektepakten så det ser ut som om BB har satt den opp.

Lonnrot har linket til noen artikler om Orderudsaken. Der var det en arvestrid hvor partene hadde engasjert advokater. BB bor i Sørum. Kan han ha vært involvert i denne arvestriden tro. Kanskje noen i tråden vet hvilke advokater partene engasjerte. PO skal ha forfalsket en underskrift, det er alt jeg husker om dette.

Hvis noen skulle drepe for penger i Hagen-saken, burde det ha vært AEH og barna som slo seg sammen om å bli kvitt TH? Ville ikke det ha gitt en mye større sjanse for pengegevinst.
Citera
2020-07-25, 20:56
Medlem
Monsens avatar
Citat:
De eneste som er intr. i familien foruten TH er "the Brows" – For å begrense vold må man noen ganger ty til det, sier Hanna.

Det der har virkelig ikke noe med saken å gjøre. HHB er feltprest i Forsvaret. Det HHB sa her, er overhode IKKE merkelig i det hele tatt sett i konteksten krise og krig. Forsvaret er statens voldsmakt, så dette er logisk mht oppdragsløsning og militær forståelse og kultur. Jeg har også hørt andre feltpresten snakke på samme måte. Jeg forstår godt det HHB sier her og det er helt uvedkommende denne krimgåten.
Citera
2020-07-25, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Det der har virkelig ikke noe med saken å gjøre. HHB er feltprest i Forsvaret. Det HHB sa her, er overhode IKKE merkelig i det hele tatt sett i konteksten krise og krig. Forsvaret er statens voldsmakt, så dette er logisk mht oppdragsløsning og militær forståelse og kultur. Jeg har også hørt andre feltpresten snakke på samme måte. Jeg forstår godt det HHB sier her og det er helt uvedkommende denne krimgåten.
En feltprest eller annen soldat har ingenting å gjøre i en krigføring i Mazar-ESharif. Uavhenign av det, jeg tror ikke barna har en rolle, men om det skulle vise seg å være et barn involvert holder jeg uansett en knapp på henne.
Citera
2020-07-25, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja det er klart at det vil være svært ødeleggende for BBs omdømme som advokat, dersom det var BB som skrev ektepakten av 1993. Det er også ødeleggende om han nå benekter å ha skrevet ektepakten, og det senere blir klart at det faktisk var BB som skrev den.

Personlig har jeg ingen tro på at TH har forfalsket den delen av ektepakten. Men jeg vet jo ikke sikkert.

Ja, firmainformasjon fra purehelp om Puslingen og gamlingen ANS. Stiftet i 1990. Fortsatt aktivt, men med lav aktivitet og ihvertfall lav omsetning.

https://www.purehelp.no/m/company/details/puslingenoggamlingenans/959345392

Formål:
"Utvikling av driftskonsept for og drift av senter for barn og eldre samt deltagelse i virksomhet som står i forbindelse med dette."

Det er symptomatisk og patetisk å observere hvordan denne tråden har forfalt til syklubbnivå etter at det ble opplagt for folk med vettet og vidsynet i behold at politiet har en syltynn ikke-sak, og de som er blitt igjen for å diskutere er sladrehanker.
Citera
2020-07-25, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Men i og med at politiet svarer unnvikende når journalister spør om høyden på Hettemannen, så heller jeg nå mer og mer til at det faktisk er TH selv.

De har muligens flere opptak også ja.

Og det er relativt stille fra Team Tom. Det finnes ikke lenger noen fornuftig forsvarsstrategi som kan forhindre at TH vil bli dømt for drapet på AEH. Dommen vil komme. Det er kun et spørsmål om tid.

De sist forsvars-utspillene med lekkasjer blant annet fra THs kritikk av politiets kvinnelige avhører, har slått feil og har slått tilbake på Team Tom som en boomerang.

Hvis det hadde vært den minste sjanse for at TH kunne greie å opptre "naturlig, ekte og ... uskyldig" ville Svein Holden sørget for at TH fikk massevis av beste sendetid på alle kanaler.

Men TH er hverken "naturlig, ekte og ... uskyldig", så SH har gjort godt forsvarer-arbeid ved å holde han vekk fra direkte og åpen eksponering i mediene.

Jeg snakker ikke om TV-tekke, jeg snakker om rasjonell atferd.
Citera
2020-07-25, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Du kan være inne på noe der. Flere milliardærer oppretter en stiftelse i slutten av karrieren for å samle formuen til et spesielt formål. Dessuten er det gunstig rent skattemessig, så jeg tror definitivt TH har vært inne på tanken.
Her kommer arveprinsen VE inn som leder, er mine tanker.
Dette ville vel ikke AE ønsket, da det kan hindre barn og barnebarn å få kontroll over verdiene. Elkraft er selve gullegget og den som har stor og sikker avkastning i mange år fremover. Det virker som om stridens kjerne ligger her? AE ville sikre sin og barnas arv, men TH ville føre formuen videre gjennom en stiftelse styrt av VE?

Hvordan da gunstig skattemessig ? Dette er ikke USA og alle norske selskaper går under norsk lovgivning.
Citera
2020-07-25, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Hvordan da gunstig skattemessig ? Dette er ikke USA og alle norske selskaper går under norsk lovgivning.

Og motivmessig blir det hele enda tynnere enn politiets «AEH ville skilles.»

(«Og se hva vi fant da vi tømte alle skuffer og skap, et 10 år gammelt uferdig separasjonspapir».)

Folkens! Denne saken kan kanskje løses, men ikke med de forvirrede, ferierende tunnelarbeiderne, som aldri fikk til et gjennombrudd.
Citera
2020-07-25, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen

Nemlig !
Citera
2020-07-25, 21:58
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Og motivmessig blir det hele enda tynnere enn politiets «AEH ville skilles.»

(«Og se hva vi fant da vi tømte alle skuffer og skap, et 10 år gammelt uferdig separasjonspapir».)

Folkens! Denne saken kan kanskje løses, men ikke med de forvirrede, ferierende tunnelarbeiderne, som aldri fikk til et gjennombrudd.

Ja kan ikke du komme med løsningen da, mye enklere det en å la alle her løpe rundt som hugærne høns vell ?
Citera
2020-07-25, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja kan ikke du komme med løsningen da, mye enklere det en å la alle her løpe rundt som hugærne høns vell ?

Det er faktisk ikke min jobb.
Citera
2020-07-25, 21:59
Medlem
Citat:
En feltprest eller annen soldat har ingenting å gjøre i en krigføring i Mazar-ESharif. Uavhenign av det, jeg tror ikke barna har en rolle, men om det skulle vise seg å være et barn involvert holder jeg uansett en knapp på henne.

Feltprester har tydeligvis en rolle i forsvaret, det er derfor de er der.
Citera
2020-07-25, 22:01
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Det er faktisk ikke min jobb.
Håpte du kunne bidra litt jeg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto