Citat:
Ursprungligen postat av
CheezSorcerer
Ja, bevisbördan skulle ligga på mig om vi satt i domstol. Men nu sitter vi på Flashback, eller hur? Jag skulle antagligen inte kunna få polisen dömd eftersom beviskraven är höga i Sveriges domstolar. Det betyder inte att jag inte kan använda min hjärna och säga att trots att det inte går att bevisa i domstol så är det uppenbart att polisen inte vet vad fan han sysslar med. På samma sätt som du säkert grinar när en blatte "uppenbart är skyldig" trots att beviskraven inte uppfyllts i domstol.
En utbildad polis ska inte ge en ovåldsam person en hjärnskakning "av misstag". Att du håller polisen till så låg standard visar bara vilken efterbliven bootlicker du är.

Nej, jag sitter inte och grinar i sådana fall. Jag är nämligen ingen IQ-befriad rättshaverist till skillnad från dig.
Du glömmer bort den lilla detaljen att polismannen inte är skyldig till något. Han använder sig av sin lagstadgade rätt att använda våld för att genomdriva en tjänsteåtgärd. Du verkar inte heller ha hjärnkapacitet att begripa att våld inte är en exakt vetenskap, därför ådrar sig människor ibland skador i samband med polisingripanden.
Det är därför man bör ha hjälm på sig om man är så jävla dum att man lägger sig i ett polisingripande.