2020-07-25, 18:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Utflyttad
Om fylltratten man drog ut var våldsam eller inte, den saken är väl trots allt inte klarlagd?
Beordrar polisen fylltratten att lämna bilen, fylltratten vägrar och spjärnar emot och polisen tvingas att med våld dra ut honom, då är det ett våldsamt motstånd.

Och om kvinnan med offerkoftan beordras att backa från poliserna som agerar nedböjda över fylltratten som man just har lagt ned på backen, då går det helt enkelt inte för sig att istället gå framåt mot poliserna och sätta igång att skrika och leva rövare.
För en polis så handlar det inte enbart om vad hon i det fallet eventuellt gör sig skyldig till utan viktigare är vad hon eventuellt kan ställa till med när hon finns på "sparkavstånd" från poliser som har sina skallar i "farozonen".

Uppträd som vanligt folk, lyd polisens order och för allt i världen stör inte poliser under ett ingripande. Svårare är det nog inte!
Enligt uppgifter så har han bara sagt en spydig kommentar. Har du nån uppgift som motsäger detta?
Citera
2020-07-25, 18:27
Medlem
Jackdawcrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
"Emma Persson, 21, försökte hjälpa sina vänner när de hamnade i bråk med polisen.

Då blev hon själv nedbrottad och svingad i marken, något NWT var först att rapportera om.

– Jag vill att de ska åka dit för vad de gjort, säger hon."
Bör hon inte fällas för våld mot tjänsteman?

Eller vad menas med "hjälpa" i ovanstående sammanhang?
Citera
2020-07-25, 18:32
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheezSorcerer
Ja, bevisbördan skulle ligga på mig om vi satt i domstol. Men nu sitter vi på Flashback, eller hur? Jag skulle antagligen inte kunna få polisen dömd eftersom beviskraven är höga i Sveriges domstolar. Det betyder inte att jag inte kan använda min hjärna och säga att trots att det inte går att bevisa i domstol så är det uppenbart att polisen inte vet vad fan han sysslar med. På samma sätt som du säkert grinar när en blatte "uppenbart är skyldig" trots att beviskraven inte uppfyllts i domstol.
En utbildad polis ska inte ge en ovåldsam person en hjärnskakning "av misstag". Att du håller polisen till så låg standard visar bara vilken efterbliven bootlicker du är.

Nej, jag sitter inte och grinar i sådana fall. Jag är nämligen ingen IQ-befriad rättshaverist till skillnad från dig.

Du glömmer bort den lilla detaljen att polismannen inte är skyldig till något. Han använder sig av sin lagstadgade rätt att använda våld för att genomdriva en tjänsteåtgärd. Du verkar inte heller ha hjärnkapacitet att begripa att våld inte är en exakt vetenskap, därför ådrar sig människor ibland skador i samband med polisingripanden.

Det är därför man bör ha hjälm på sig om man är så jävla dum att man lägger sig i ett polisingripande.
Citera
2020-07-25, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Nej, jag sitter inte och grinar i sådana fall. Jag är nämligen ingen IQ-befriad rättshaverist till skillnad från dig.

Du glömmer bort den lilla detaljen att polismannen inte är skyldig till något. Han använder sig av sin lagstadgade rätt att använda våld för att genomdriva en tjänsteåtgärd. Du verkar inte heller ha hjärnkapacitet att begripa att våld inte är en exakt vetenskap, därför ådrar sig människor ibland skador i samband med polisingripanden.

Det är därför man bör ha hjälm på sig om man är så jävla dum att man lägger sig i ett polisingripande.
Du säger alltså att du är så jävla korkad att du inte fattar att om man slänger nån i marken så finns det en stor risk att personen skadar sig allvarligt i huvudet? Även om du är för dum för att förstå det så kan jag garantera dig att polisen förstår det. Självklart är det inte nåt man gör av misstag, ditt jävla kioskmongo.
Citera
2020-07-25, 18:36
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Enligt uppgifter så har han bara sagt en spydig kommentar. Har du nån uppgift som motsäger detta?
Du skriver "enligt uppgift", förklara gärna närmare hur du har erhållit den informationen?
Vems "uppgift"?
Citera
2020-07-25, 18:46
Bannlyst
Citat:
Du skriver "enligt uppgift", förklara gärna närmare hur du har erhållit den informationen?
Vems "uppgift"?
Har du inte ens läst artikeln? Den enda uppgift som finns är offrens. Har du sett något bevis ens i filmen som visar att de ljuger?
Citera
2020-07-25, 18:53
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Vems "uppgift"?
Raggarna ska vara rätt glada över att polis och väktare inte gått in i en diskussion kring vad som föranledde ingripandet. Men eftersom väktare också var där för man nog utgå från att det kommit in samtal om störande uppträdande.

Förr i tiden, kanske ännu på många håll, hade ungdomar i en liknande situation skärpt till sig och försökt lugna eventuellt fulla kompisar. Här körde man på linjen käfta emot och störa ingripande.
Citera
2020-07-25, 19:23
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Du säger alltså att du är så jävla korkad att du inte fattar att om man slänger nån i marken så finns det en stor risk att personen skadar sig allvarligt i huvudet? Även om du är för dum för att förstå det så kan jag garantera dig att polisen förstår det. Självklart är det inte nåt man gör av misstag, ditt jävla kioskmongo.

Hon blev inte slängd, hon blev bryskt nerdragen av en polis som satt i knäsittande ställning. Naturligtvis är inte skaderisken så jättestor i detta fall oavsett dina överdrifter. Det är ett dussiningripande. Nu gjorde hon illa sig och det var tråkigt men samtidigt ganska välförtjänt givet att polisen bett henne backa flera gånger.
Citera
2020-07-25, 21:07
Medlem
Om polisen gör fel så måste de stoppas.
Citat:
Ursprungligen postat av sajens
Finns det någon större anledning till att lägga sig i polisarbetet?
Citera
2020-07-25, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rinkeby4
Om polisen gör fel så måste de stoppas.
Just de som gör fel ska utredas.
Men vad menar du med "måste de (polisen) stoppas"?
Det är ju inte direkt alla poliser som gör fel!
De flesta gör förmodligen inte det.
Och vi måste ha polis,
hur ska det annars gå har du tänkt?
Citera
2020-07-25, 21:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Just de som gör fel ska utredas.
Men vad menar du med "måste de (polisen) stoppas"?
Det är ju inte direkt alla poliser som gör fel!
De flesta gör förmodligen inte det.
Och vi måste ha polis,
hur ska det annars gå har du tänkt?
Han pratar såklart om enskilda poliser som begår fel.
Citera
2020-07-25, 22:21
Medlem
Citat:
Han pratar såklart om enskilda poliser som begår fel.
Det är inte säkert.
Det lät inte så.
Der finns folk som inte har respekt för polisen som sådan.
För att de inte bryr sig om samhället som det är
och det polisen ska skydda och upprätthålla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in