Citat:
Raggarna körde ned till hamnen "för att titta".Min poäng är att jag tillbringat tillräckligt med timmar som nykter chaufför i en bil full med fyllskallar och de brukar sällan (i mitt fall aldrig) ställa till med mer besvär än en glappande käft och möjligen vomera vid enstaka tillfällen vid en öde vägkant...
Du skrev det själv, men jag citerar:
Trafiksäkerheten var hennes ansvar så varför inte då koncentrera sig på henne och ge fan i om någon i sällskapet möjligen pissat ner sig, om det nu ens var så uppträdet började?
Jag reagerade på vad @FornarRuniR skrev om att så få ingripanden görs enligt honom pga "tidsbrist" (Min tolkning), men här fanns då all tid i världen, bevisligen!
Och ja, fyllskallar kacklar... där spriten går in så går vettet ut...
Jag tror dock det där hade kunnat skötas mycket snyggare från båda parter. Jag är dock FÖR om polisen skulle införa en personlig kamera på bröstet... DÅ hade vi kanske haft något att diskutera i det enskilda fallet.
Du skrev det själv, men jag citerar:
Trafiksäkerheten var hennes ansvar så varför inte då koncentrera sig på henne och ge fan i om någon i sällskapet möjligen pissat ner sig, om det nu ens var så uppträdet började?
Jag reagerade på vad @FornarRuniR skrev om att så få ingripanden görs enligt honom pga "tidsbrist" (Min tolkning), men här fanns då all tid i världen, bevisligen!
Och ja, fyllskallar kacklar... där spriten går in så går vettet ut...
Jag tror dock det där hade kunnat skötas mycket snyggare från båda parter. Jag är dock FÖR om polisen skulle införa en personlig kamera på bröstet... DÅ hade vi kanske haft något att diskutera i det enskilda fallet.
Du kan vara helt säker på att det inte var en tillfällighet att poliserna anlände till hamnen kort efter raggarna.
Jag är helt övertygad om att fanskapen kört omkring och fört ett jävla liv, gapat på gångtrafikanter, slängt skit och burkar genom fönstren, etc.
Polisen anlände självklart till hamnen därför att det fanns skäl till det.
När förundersökningen bli offentlig så skall du se att det säkert fanns individer som ringde till polisen för att få stopp på fanskapens framfart. Vem vet, kanske fyllgrisarna i bilen skrämde slag på några gamlingar?
Polisen åkte inte till hamnen "för att titta", var säker på att polisen åkte till hamnen för att sätta stopp på fyllgrisarnas fortsatta framfart.
Och inte fan drog polisen ner den nedpissade fylltratten på backen enbart av skälet att han svarade lite halvkul på polisens fråga.
Och offerkoftornas nyktra bilförare, när polisen gör ett ingripande och beordrar henne att backa så är det bara att backa.
Det finns helt enkelt inte någon ursäkt för hennes beteende.
Att du tror att den här situationen kräver våld tyder bara på att du har en lågutvecklad hjärna och att du är omogen. Det är motsatsen till att vara vuxen.