Citat:
Ursprungligen postat av
Blundetto
Ja och att kolla upp fyllskallar är en av polisens uppgifter. Det stör ordningen nämligen. Då det är bil inblandad så finns det även aspekt kring trafiksäkerhet att beakta.
Men vad är din poäng? Så länge det finns blattar som kastar sten på plats A så ska svenskar få fylla runt och skräna bäst dom vill på plats B? Om polisen ändå dyker upp på plats B så är det svenskens rätt att springa runt polisen och kackla som ett gäng yra höns?
För övrigt så är det inte meriterande att lyckas bli nedbrottad av polisen i nyktert tillstånd.
Min poäng är att jag tillbringat tillräckligt med timmar som nykter chaufför i en bil full med fyllskallar och de brukar sällan (i mitt fall aldrig) ställa till med mer besvär än en glappande käft och möjligen vomera vid enstaka tillfällen vid en öde vägkant...
Du skrev det själv, men jag citerar:
Citat:
Då det är bil inblandad så finns det även aspekt kring trafiksäkerhet att beakta.
Trafiksäkerheten var hennes ansvar så varför inte då koncentrera sig på henne och ge fan i om någon i sällskapet möjligen pissat ner sig, om det nu ens var så uppträdet började?
Jag reagerade på vad @FornarRuniR skrev om att så få ingripanden görs enligt honom pga "tidsbrist" (Min tolkning), men här fanns då all tid i världen, bevisligen!
Och ja, fyllskallar kacklar... där spriten går in så går vettet ut...
Jag tror dock det där hade kunnat skötas mycket snyggare från båda parter. Jag är dock FÖR om polisen skulle införa en personlig kamera på bröstet... DÅ hade vi kanske haft något att diskutera i det enskilda fallet.