2020-07-25, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Hon hade trots allt ögonen på sig ...de var inte helt anonyma inom sina områden.
Hon var tydligen stor djurvän, hade fler hundar ..väninnor, barn ..
Ja man kan tycka att hon kunde ha haft litet till. Verkligen.

Det går fram at hun hadde fått litt mer kontakt med venninner i 2018, men så ble hun fraværende over sommeren. Jeg kjøper ikke barnas fremstilling av hjemmet. Vet ikke helt hvorfor, men det er noe galt. Jeg tror AE var ensom og jeg tror ikke hun hadde det noe bra i sitt ekteskap med TH. Vi får se om det kommer fram noe mer om hvordan det sto til der hjemme, det lille som lekker ut er ikke bra. Barna overdriver, det er ikke troverdigt.
Citera
2020-07-25, 15:31
Medlem
Vet vi sikkert alle tre barna er biologisk tilhørende TH?
Citera
2020-07-25, 15:56
Medlem
drsniffers avatar
T.H Skogservice (Se teaserbildet i videofeltet) , ca 2/3 ned i artikkelen.

Morsomt, men jeg tror han kun hadde en jobb gjennom "Operasjon Dagsverk" for et par år siden i denne bransjen

https://www.vg.no/sport/motorsport/i/EW3zv5/oliver-solberg-trente-for-mye-fikk-64000-kroner-i-bot
Citera
2020-07-25, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Det går fram at hun hadde fått litt mer kontakt med venninner i 2018, men så ble hun fraværende over sommeren. Jeg kjøper ikke barnas fremstilling av hjemmet. Vet ikke helt hvorfor, men det er noe galt. Jeg tror AE var ensom og jeg tror ikke hun hadde det noe bra i sitt ekteskap med TH. Vi får se om det kommer fram noe mer om hvordan det sto til der hjemme, det lille som lekker ut er ikke bra. Barna overdriver, det er ikke troverdigt.

Frågan är hur allvarligt det var ...om det var ett överkomligt "vardagslidande" eller
riktigt plågsamt ..
Kanske hade hon svårt att hitta ett bra, typ deltidsarbete som passade henne.
Citera
2020-07-25, 16:20
Medlem
Citat:
Frågan är hur allvarligt det var ...om det var ett överkomligt "vardagslidande" eller
riktigt plågsamt ..
Kanske hade hon svårt att hitta ett bra, typ deltidsarbete som passade henne.

Du oppfatter ikke undertonen. Jeg tror AE levde med en kontrollerende og slem mann. At hun i årevis har prøvd å ta seg ut, men blitt stoppet. Psykisk og fysisk. Av alt jeg har lest og hørt er det mitt synspunkt. Jeg tror barna og TH juger. Til mer avstand man får fra saken, desto klarere blir det: Hustrumord. Rigget som kidnapping. Kanske bestilt.
Citera
2020-07-25, 16:21
Medlem
Lonnrots avatar
Nu är det fel tråd men är det nån norrman som skulle kunna förklara vad som inte är direkt motbjudande i detta upplägg:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/gPlw4J/per-og-veronica-orderud-dette-skjedde-i-juleselskapet

Och exakt vem är psykopaten här, PO, VO el VG?

Det har lite med topic att göra som VG har visat sig ha lite av första parkett av polisen rörande att kräla i hagens rabatter....

Ursäkta svenskan...
Citera
2020-07-25, 16:37
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Det må bety at du mener å sitte på informasjon som politiet og tingretten ikke kjenner til, eventuelt at de sitter på opplysningene men ikke evner å forstå dem.

Det er ingen endring i THs status som siktet.
Det er vanvittig mye informasjon om denne saken i media - politiet har lekket veldig mye - det er derfor man kan sette opp nøyaktig tidslinje osv
Synes det er lekket bemerkelsesverdig mye informasjon
De holder nok tilbake noe informasjon - et eksempel er at de ikke nevner tidspunkt for når HHB1 sender SMS tilbake til AEH den onsdagen osv

Hadde politiet hatt alt under kontrol ville de ikke lekket så mye informasjon. Det kom fram i artikkel i går at de fortsatt må belyse saken og at det er sammensatte problemstillinger.

Det er et puslespill - slik overskriften het i artikkelen i Dagbladet - brikkene må legges på riktig plass

Noen her prøver å få det til å høres ut som politiet har alt under kontroll og at en arrestasjon av TH er rett rundt hjørnet - de tar nok feil - problemstillingen er mer sammensatt
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-25 kl. 17:13.
Citera
2020-07-25, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lurenskog
Jeg tenker det samme som deg her ang samtalen. Samtalen med lønn blir jo regnet som gyldig pga gjengivelse av samtalen med TEH. Men var ikke samtalen med lønn i ti min? THE klarte først å få frem hele samtalen i avhør nr 3. Hun vekket ham, han var grumpy, han svarte sikkert på noe av det hun sa, og hun måtte sannsynligvis gjenta noe av det. Samtalen varte totalt i 90 sekunder. Da er det ikke mange sekunder igjen som TH trenger å ha overhørt fra AEH, og videreformidle til THE for å bekrefte en 10 minutters samtale. Hele saken står på de få sekundene egentlig.

Ja og bare prøv ut selv hvor mye samtale du klarer å få til på 90 sek hvis du vekkes av oppringingen og er morgengretten i tillegg hvis det er tilfellet.
Å skulle rekke å snakke om lønn, barnevakt og Halloween(?) med AE på 90 sek da er utrolig. Da må man være svært rask og kvikk i praten. Jeg synes det er ganske underlig. Og når jeg hører at han har vært vag på samtalen i tidlige avhør så blir det grunn til å stille spørsmål.
Citera
2020-07-25, 16:53
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Har det kommet frem noe sted at det var en tidligere fylkesordfører som ble med på det "berømte" møtet med dansken MrGreen?

Var det han som var med?
Citera
2020-07-25, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Du er veldig rask til å konkludere. Som politi kan de ikke drive med så raske konklusjoner som du gjør. Den samtalen var på 90 sek ca. Rekker ikke snakke utrolig mye om lønn på den tiden. Var vag om den i starten også. Hadde snakket om andre tema også. Det går an å snakke ansikt til ansikt om de samme tingene hvis vedkommende var i huset med sin mor den morgenen.

Teorien din avhenger forresten veldig mye av spørsmål om alibi for døtrene osv. den dagen. Det er langt fra Lier til Lørenskog. Er ikke bare å være borte i haugevis av timer. Sønnen har tydeligvis ikke alibi den morgenen, siden han var hjemme og lå og sov og hevder han ble vekket av 0914 samtalen. Altså ikke alibi fra det vi er kjent med.

Du konkluderer alt for raskt med å si at alt stemmer osv.
er enig i at vel mye ble diskutert på de 90 sekundene. Hvorfor skulle feks TEH diskutere lønn med sin mor. Sammenfallende forklaring betyr kun noe hvis TEH og TH ikke har kunnet snakke med hverandre før siste avhør. I det første husket han intet. TH overhørte samtalen med lønningsansvarlig.
Citera
2020-07-25, 17:05
Medlem
Citat:
Ja precis. Och hur många har inte diskuterat skilsmässa.
I deras ålder är det ganska vanligt, också, att man separerar sig på olika sätt då man har olika behov.
Många vill ha en tid av "frihet" under den tid de har kvar att leva, osv.

Jag tror att om det verkligen förekommit dramatik kring den ev skilsmässan, hade det för länge
sedan varit offentligt och skvallrats mer om än vad som vi fått del av.
Jag tror på det TH säger, att de någon gång pratat om det men aldrig gjort allvar av det.
AE har ju hela sitt vuxna liv varit "markstöd" åt maken, inte konstigt om hon vill röra på sig ibland.
Han har varit så upptagen av arbete.
Hon hade behövt mer pengar naturligtvis. Han har inte förstått det behovet i och med att de var gifta och hon fick vad hon behövde inom ramen för äktenskapet.

Men kan han ställa upp med pengar till kidnappare, eller offentligt velat göra det, så kunde han
också ha gett AEH litet bättre ställt ekonomiskt utan att själv få men av det.

Men att dräpa, nej. Inte i hans livsstil. Dessutom var han förberedd på eventuell skilsmässa
sedan lång tid.
Det borde ha kränkt honom mer då än nu ... Jag menar det är värre att någon vill ha skilsmässa när man är i början av / mitt i livet och karriären än när man är över pensionsåldern.

Ja skilsmisse er vanlig og utrolig mange skiller seg. Ingen grunn til drap av den grunn slik jeg ser det nå. Plutselig har det blitt slik at bare det var antydning til skilsmisse så betyr det drap? De fleste ekteskap opplever perioder hvor man spekulerer i skilsmisse. Det er ikke uvanlig.

Det er ikke samme som at da må man drepe. Spesielt ikke for folk i 70års alderen. Det skjer vel aldri. Ektepakten er svært merkelig ja hvis man ser den helt isolert, men ikke så merkelig likevel når man ser bakteppet med utroskap. Den er såpass merkelig at det medfører sterk grunn til å sjekke TH nøye, men når det er gjort og de ikke finner bevis som er nok til skjellig grunn til mistanke engang(!). Da må de se en annen retning. De har dog kommunisert at drapsteori er styrket. Så spørs det bare hvem som er den skyldige. Jeg tror ikke det er TH.

Å true den ene datteren med sin familie på den måten som gjøres er også meget spesielt. Det har ingenting med ektepakt å gjøre isåfall. Her er det også en GM som mener det er på sin plass å skape stor frykt i familien til datter nr 2. Har skilsmisse noe å gjøre med det og mener politiet?

Det foreligger heller ingen grunn for AE til å gjøre seg til stor-kriminell slik jeg forstår det. 50 års ekteskap og å flykte i 70 års alder og drive brutal utpressing mot TH i etterkant? Og at til og med alle tre barn skulle være med på slik kriminalitet sammen med AE? Da er det mer sannsynlig at TH dro med luftballong hjem fra Futurum og kommuniserte med røyksignaler til medsammensvorne.
Citera
2020-07-25, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Ingen "sang" i den her familien tror jeg. Kjøper ikke at de var så nære. Ingenting tyder på det. AE ville gjøre noe med det. Hun ville ut av mørket. Men hun fikk ikke lov. Jeg undrer hva den savnede svigersønn kan ha på hjertet.

Savnede svigersønn? Mener du han er involvert? Åpen for alle muligheter jeg. Men hvordan skulle han få så sterke vonde følelser i sving at han kunne gjøre noe så grusomt som dette?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in