Citat:
Ursprungligen postat av
Moschata
Ja precis. Och hur många har inte diskuterat skilsmässa.
I deras ålder är det ganska vanligt, också, att man separerar sig på olika sätt då man har olika behov.
Många vill ha en tid av "frihet" under den tid de har kvar att leva, osv.
Jag tror att om det verkligen förekommit dramatik kring den ev skilsmässan, hade det för länge
sedan varit offentligt och skvallrats mer om än vad som vi fått del av.
Jag tror på det TH säger, att de någon gång pratat om det men aldrig gjort allvar av det.
AE har ju hela sitt vuxna liv varit "markstöd" åt maken, inte konstigt om hon vill röra på sig ibland.
Han har varit så upptagen av arbete.
Hon hade behövt mer pengar naturligtvis. Han har inte förstått det behovet i och med att de var gifta och hon fick vad hon behövde inom ramen för äktenskapet.
Men kan han ställa upp med pengar till kidnappare, eller offentligt velat göra det, så kunde han
också ha gett AEH litet bättre ställt ekonomiskt utan att själv få men av det.
Men att dräpa, nej. Inte i hans livsstil. Dessutom var han förberedd på eventuell skilsmässa
sedan lång tid.
Det borde ha kränkt honom mer då än nu ... Jag menar det är värre att någon vill ha skilsmässa när man är i början av / mitt i livet och karriären än när man är över pensionsåldern.
Ja skilsmisse er vanlig og utrolig mange skiller seg. Ingen grunn til drap av den grunn slik jeg ser det nå. Plutselig har det blitt slik at bare det var antydning til skilsmisse så betyr det drap? De fleste ekteskap opplever perioder hvor man spekulerer i skilsmisse. Det er ikke uvanlig.
Det er ikke samme som at da må man drepe. Spesielt ikke for folk i 70års alderen. Det skjer vel aldri. Ektepakten er svært merkelig ja hvis man ser den helt isolert, men ikke så merkelig likevel når man ser bakteppet med utroskap. Den er såpass merkelig at det medfører sterk grunn til å sjekke TH nøye, men når det er gjort og de ikke finner bevis som er nok til skjellig grunn til mistanke engang(!). Da må de se en annen retning. De har dog kommunisert at drapsteori er styrket. Så spørs det bare hvem som er den skyldige. Jeg tror ikke det er TH.
Å true den ene datteren med sin familie på den måten som gjøres er også meget spesielt. Det har ingenting med ektepakt å gjøre isåfall. Her er det også en GM som mener det er på sin plass å skape stor frykt i familien til datter nr 2. Har skilsmisse noe å gjøre med det og mener politiet?
Det foreligger heller ingen grunn for AE til å gjøre seg til stor-kriminell slik jeg forstår det. 50 års ekteskap og å flykte i 70 års alder og drive brutal utpressing mot TH i etterkant? Og at til og med alle tre barn skulle være med på slik kriminalitet sammen med AE? Da er det mer sannsynlig at TH dro med luftballong hjem fra Futurum og kommuniserte med røyksignaler til medsammensvorne.