2020-07-25, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Han kan jo ha fått høre av TH hva AE pratet om i samtalen med lønnsansvarlig. Naturlig å spørre om det siden det var nest siste tlf-samtale hun hadde. TH var jo hjemme og hørte den. TH kan ha sagt litt om det på naturlig måte til sin sønn. Finnes flere forklaringer på det. Var vag om samtalen i starten etter hva som har stått.

Har skrevet litt om tenkelige motiv. At livet kunne ende opp med å bli et offer for mor og fars handlinger. Mors utroskap/fars gjerrighet og kontroll osv. Døtre som ble prioritert og tilgodesett. Ikke han. Hevn på alle. Per Orderud var med og planla likvidering av hele sin familie. Har altså skjedd før bare noen "kvartaler" unna i geografien. Per var også sint på mor og far fordi han mente de favoriserte søster osv. Jeg mener motiv i denne kategori er ordentlige motiv. Ikke ektepakt og skilsmisse. Handler ikke om å ønske sin mor og far så vondt nødvendigvis (må jo ta høyde for dype mørke tanker her), men å ta igjen, skape rettferdighet fordi livet ble ødelagt pga deres handlinger osv. Slike ting.
Klar
Så kan jeg kanskje anta at det har vært vanskelig med ordentlige avhør helt fra starten av. Motvillighet til å prate osv. Noe som isåfall styrker en slik hypotese.
Jeg tenker det samme som deg her ang samtalen. Samtalen med lønn blir jo regnet som gyldig pga gjengivelse av samtalen med TEH. Men var ikke samtalen med lønn i ti min? THE klarte først å få frem hele samtalen i avhør nr 3. Hun vekket ham, han var grumpy, han svarte sikkert på noe av det hun sa, og hun måtte sannsynligvis gjenta noe av det. Samtalen varte totalt i 90 sekunder. Da er det ikke mange sekunder igjen som TH trenger å ha overhørt fra AEH, og videreformidle til THE for å bekrefte en 10 minutters samtale. Hele saken står på de få sekundene egentlig.
Citera
2020-07-25, 07:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Jeg er sikker i min sak - har vært gjennom så og si alle teorier angående GM - det er ingen GM som har utført et drap - kidnappingsscenarioet var staget - drapsscenen var staget - trusselbrev var fake
Alle har blitt lurt

Hvem var hjemme på dagtid, var sosialt anlagt og hadde full oversikt over naboer. Hvem ringte elektriker, entreprenører og gledet seg til hytteturen

At de tre barna har brent alle broer til politiet, slik det også er nevnt i artikkel i Dagbladet i dag, viser hvem som ikke ønsker at denne saken blir oppklart

Hm, du har nå store problemer med å svare på mine spørsmål, så så sikker kan du ikke være.
Ang blodet til TH, de har mye mere enn bare det. Du prøver å vri det til at de bloddråpene er alt som politiet har på TH.
Barna vet at det er TH, og de ønsker ikke å miste begge foreldrene sine. Det holder å miste en. For dem er jo alt en stor tragedie. Hvis de ikke støtter TH, så mister de dessuten hele arven også muligens. TH ville jo da donere alle pengene til kanskje Redd barna, eller Frelsesarmeen, eller til Vegard Ebbe#stad.
Citera
2020-07-25, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norgesjenta
Hvorfor skulle TH tatt slik sjanse på å bli observert?

Hva skulle vært motivet for å dra ut? Hva kunne han oppnådd med dette?

Nei, det må du spørre TH selv om.

Hvis TH er Hettemannen, må han ha hatt et nødvendig ærend hjemme i Sloraveien. Det er neppe andre enn TH selv som kan fortelle hva.

Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Man kan også tolke "Jeg kunne ikke ha skrevet den" som at han ikke har utformet den selv, men skrevet under, han sier seg uenig i innholdet av ektepakten, men nevner ingenting om underskriving.

Ja jeg vet ikke om det går an at BB kan ha vært vitterlighetsvitne uten å legge merke til at ektepakten angivelig var utformet av han selv.
Citera
2020-07-25, 07:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Hvært intresangt å vist om det hvar bilene hans som ble ript opp etter utalelsen hans om ekteskapspakten...

Ja, det kunne vært interessant. Hendelsene er jo med bare 1 mnd mellomrom.
Citera
2020-07-25, 07:44
Bannlyst
Citat:
Er enig i at mye av det TH har gjort virker helt naturlig
Han er tross alt 70 år - han har blitt lurt
Kommer også frem i artikkel i Dagbladet i dag at politiet mener de ikke har nok bevis mot TH - at saken er et puslespill osv - tyder på at de jobber med en annen hypotese
Bevisgrunnlaget var tydeligvis basert på spor av bloddråper fra TH i boligen - noen retten mente ikke kunne knyttes til en drapshandling - helt naturlige årsaker
Samt kom det frem i artikkelen i dag at TH ikke passet inn ihht tidslinje

TH har alibi

TH har ikke alibi. At telefonen ligger på arbeidsplassen hele dagen, er ikke noe alibi.
At bilen hans står på parkeringsplssen ved Futurum, er ikke noe alibi.
Han kan ha hoppet ut et vindu, eller en bakdør som ikke er overvåket, og så listet seg hjem til fots, eller blitt kjørt hjem av en ventende bil, eller han har hatt en bil gjemt ved skogholtet.
Det kommer jo ikke engang fram at det er han som går ut av bilen der om morgenen.
Citera
2020-07-25, 07:48
Bannlyst
Citat:
Det som er problemet med samtalen 09.16 er at sønnen har bekreftet hva AEH snakket med lønnsansvarlig om kl 08.45
Sønnen måtte ha spurt AEH om hun hadde snakket med lønnsansvarlig før han drepte henne - spurt hva de snakket om.. - er dette sannsynlig..
Hadde sønnen så god oversikt over naboer..?

Samt hva tror du ligger bak at en sønn ønsker sin mor så vondt..

Det pussige er jo at han i første avhør ikke husker noe om samtalen, men plutselig lang lang tid etterpå, så husker han alt sammen. Tydelig at han har blitt instruert i hva han skal si.
Citera
2020-07-25, 08:26
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Politiet vil ikke arrestere og varetektsfengsle TH nå for da får han innsyn i bevisene.

Ja sånn er det. Politiet må holde noen kort tett til brystet nå, bla med tanke på alibiet til TH og hva de vet om mulige medhjelpere.

At Holden ikke anket avgjørelsen om fortsatt ransaking, betyr for meg at han og klienten hans ikke vil risikere en ny varetektsfengsling. Som Kornblomst sa: sitte rolig i båten.
Citera
2020-07-25, 08:53
Medlem
Citat:
Ja svært lite sannsynlig slik saken har utviklet seg at TH er skyldig i dette. Det er fryktelig lite som tyder på det nå synes jeg. Ektepakt og skilsmisse er potensielle mulige motiv som kunne være aktuelle, men ikke mer enn det.

Ja precis. Och hur många har inte diskuterat skilsmässa.
I deras ålder är det ganska vanligt, också, att man separerar sig på olika sätt då man har olika behov.
Många vill ha en tid av "frihet" under den tid de har kvar att leva, osv.

Jag tror att om det verkligen förekommit dramatik kring den ev skilsmässan, hade det för länge
sedan varit offentligt och skvallrats mer om än vad som vi fått del av.
Jag tror på det TH säger, att de någon gång pratat om det men aldrig gjort allvar av det.
AE har ju hela sitt vuxna liv varit "markstöd" åt maken, inte konstigt om hon vill röra på sig ibland.
Han har varit så upptagen av arbete.
Hon hade behövt mer pengar naturligtvis. Han har inte förstått det behovet i och med att de var gifta och hon fick vad hon behövde inom ramen för äktenskapet.

Men kan han ställa upp med pengar till kidnappare, eller offentligt velat göra det, så kunde han
också ha gett AEH litet bättre ställt ekonomiskt utan att själv få men av det.

Men att dräpa, nej. Inte i hans livsstil. Dessutom var han förberedd på eventuell skilsmässa
sedan lång tid.
Det borde ha kränkt honom mer då än nu ... Jag menar det är värre att någon vill ha skilsmässa när man är i början av / mitt i livet och karriären än när man är över pensionsåldern.
Senast redigerad av Moschata 2020-07-25 kl. 09:16.
Citera
2020-07-25, 09:15
Medlem
Citat:
Ja, men i såfall er jo dette noe som er gjort ut fra dyp frustrasjon, sinne, mørke tanker om tilværelsen. I så måte må man ta høyde for psykisk ustabilitet og for eks tanker om at livet var over, selvmord osv osv mange er jo der i livet at de tenker på sånt....se for eks på Ari Behn. Jeg vet ikke om situasjonen har vært sånn her, men jeg sier bare en mulighet HVIS det var sånn. Da kunne det for eks komme tanker som " Om du bare ikke hadde vært utro og så egoistisk så hadde ikke TH vært sånn og sånn, men dette ødela alt osv og begynt å klandre mor og far".

Siden saken ikke er løst må det åpnes for noen teorier som er litt vanskeligere å se for det åpenbare øyet tenker jeg. Da blir det litt verre å se det for det er ikke så logisk. Det kan virke utenkelig. Det gjorde det for meg og, inntil en venn begynte lansere disse teoriene for meg som mulig scenario.

AE hadde virket litt bekymret også iflg venninne hvis jeg har forstått det riktig. En mor er ofte bekymret for sine barn.

Det naturlige er her kidnapping eller TH. Men det er etterforsket noe så latterlig mye på TH i saken, og det virker som de ikke har noe særlig på han. Ektepakt og skilsmisse er jo bare potensielle tenkbare motiv. Det er jo ikke noe bevis på noe som helst måte. Det er litt som at "når dette ikke er kidnapping så må det være TH". Men det er jo ikke sikkert at det er sånn.

Det er orkestrert et voldsomt rigg her. Veldig fantasifullt og kreativt. Jeg synes det kreative er det største stempelet på saken. Så er spørsmålet hvem som er så kreativ å finne på dette? Hvem har et så mørkt sinn? Her rammes ikke bare AE, det er viktig å påpeke. AE kan jo sammenlignes med en mockingbird også. Sangfuglen i familien. Rammer man henne rammes alle hardt. Hele familien drepes. Det går an å se det sånn og. Jeg synes det rimer med en mulig teori i saken.

Ingen "sang" i den her familien tror jeg. Kjøper ikke at de var så nære. Ingenting tyder på det. AE ville gjøre noe med det. Hun ville ut av mørket. Men hun fikk ikke lov. Jeg undrer hva den savnede svigersønn kan ha på hjertet.
Citera
2020-07-25, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Ingen "sang" i den her familien tror jeg. Kjøper ikke at de var så nære. Ingenting tyder på det. AE ville gjøre noe med det. Hun ville ut av mørket. Men hun fikk ikke lov. Jeg undrer hva den savnede svigersønn kan ha på hjertet.

Det talas om att det kan handla om en hämnd mot TH.
Men kan det vara någon som hatat AEH så mycket at hon måste dö?
Vem kan hata AEH?
Du undrar vad svärsonen mer har att säga. Jag också undrar över allt han vet.

Någon gång var AEH otrogen och det var efter vad jag läst, inte bara tillfälligt, utan varade en tid.
Kan hon haft kontakt med denne man under lång tid och anförtrott sig åt honom?
Kan han av svartsjuka ha dräpt AEH? Någon annan svartsjuk man?

Min teori:
Eftersom jag inte tror att någon människa kan diskutera öppet om kryptovaluta på sin arbetsplats, och sedan dräpa sin fru med kryptovaluta som villkor, kan inte att TH varit så korkad! Det är som att säga "Jag är mördaren".
Det tyder på att någon vill sätta dit honom, hämnas på honom.

Någon missunnade AEH hennes liv, och någon ville skada TH.

Denne någon kanske ville förmå henne att flytta och skilja sig och ansåg henne mer värd än vara markvärdinna åt TH! Till väninnorna ville/ kunde inte AEH berätta allt, utan nöjde sig med att antyda att hon hade planer på skilsmässa och att äktenskapet varit "turbulent" till och från.
Men hon klarade inte att ta det steget fullt ut ... Hennes känslor fanns ändå för TH.

Detta kan stämma med långvarig planläggning om det skett i långvarig affekt .
Senast redigerad av Moschata 2020-07-25 kl. 09:49.
Citera
2020-07-25, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det talas om att det kan handla om en hämnd mot TH.
Men kan det vara någon som hatat AEH så mycket at hon måste dö?
Vem kan hata AEH?
Du undrar vad svärsonen mer har att säga. Någon gång var AEH otrogen och det var efter vad jag
läst inte bara tillfälligt utan varade en tid.
Kan hon haft kontakt med denne man under lång tid och anförtrott sig åt honom?
Kan han av svartsjuka ha dräpt AEH?

Eftersom jag inte tror att någon människa kan prata öppet om kryptovaluta som intressant nog att ägna sig åt, och sedan dräpa sin fru med kryptovaluta som villkor, så tror jag inte att TH varit så korkad!
Det tyder på att någon vill sätta dit honom, hämnas på honom.

Någon missunnade AEH hennes liv, och någon ville skada TH.

Det finnes ingen person som søker hevn på den måten. Jeg tror aldri AE var utro. Men TH mistenkte det. Hele tiden. Og han kontrollerte allt. AE ville skilles. Hun ville ha et eget liv. Og det drepte henne. Mulig et "generasjonsskifte" har fått noen med på planen. Men ikke noen av barna. Det tror jeg ikke.
Citera
2020-07-25, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Det finnes ingen person som søker hevn på den måten. Jeg tror aldri AE var utro. Men TH mistenkte det. Hele tiden. Og han kontrollerte allt. AE ville skilles. Hun ville ha et eget liv. Og det drepte henne. Mulig et "generasjonsskifte" har fått noen med på planen. Men ikke noen av barna. Det tror jeg ikke.

Men hur kunde TH kontrollera allt när han arbetade hela dagarna. Han var även ensam på tur med en vän med mera, var på Kvitfjell mm mm.. utan att kunna kontrollera AEH då.
Han satt inte hemma och passade på henne.

Jag trodde AEH:s otrohetsaffär var ett faktum .. och eftersom hon avbröt den förbindelsen
då hon blev tvungen att välja, fanns en del kvar att hämta hos den andra mannen -
det kan ha resulterat i fortsatt kontakt genom åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in