Citat:
Jeg tenker det samme som deg her ang samtalen. Samtalen med lønn blir jo regnet som gyldig pga gjengivelse av samtalen med TEH. Men var ikke samtalen med lønn i ti min? THE klarte først å få frem hele samtalen i avhør nr 3. Hun vekket ham, han var grumpy, han svarte sikkert på noe av det hun sa, og hun måtte sannsynligvis gjenta noe av det. Samtalen varte totalt i 90 sekunder. Da er det ikke mange sekunder igjen som TH trenger å ha overhørt fra AEH, og videreformidle til THE for å bekrefte en 10 minutters samtale. Hele saken står på de få sekundene egentlig.
Han kan jo ha fått høre av TH hva AE pratet om i samtalen med lønnsansvarlig. Naturlig å spørre om det siden det var nest siste tlf-samtale hun hadde. TH var jo hjemme og hørte den. TH kan ha sagt litt om det på naturlig måte til sin sønn. Finnes flere forklaringer på det. Var vag om samtalen i starten etter hva som har stått.
Har skrevet litt om tenkelige motiv. At livet kunne ende opp med å bli et offer for mor og fars handlinger. Mors utroskap/fars gjerrighet og kontroll osv. Døtre som ble prioritert og tilgodesett. Ikke han. Hevn på alle. Per Orderud var med og planla likvidering av hele sin familie. Har altså skjedd før bare noen "kvartaler" unna i geografien. Per var også sint på mor og far fordi han mente de favoriserte søster osv. Jeg mener motiv i denne kategori er ordentlige motiv. Ikke ektepakt og skilsmisse. Handler ikke om å ønske sin mor og far så vondt nødvendigvis (må jo ta høyde for dype mørke tanker her), men å ta igjen, skape rettferdighet fordi livet ble ødelagt pga deres handlinger osv. Slike ting.
Klar
Så kan jeg kanskje anta at det har vært vanskelig med ordentlige avhør helt fra starten av. Motvillighet til å prate osv. Noe som isåfall styrker en slik hypotese.
Har skrevet litt om tenkelige motiv. At livet kunne ende opp med å bli et offer for mor og fars handlinger. Mors utroskap/fars gjerrighet og kontroll osv. Døtre som ble prioritert og tilgodesett. Ikke han. Hevn på alle. Per Orderud var med og planla likvidering av hele sin familie. Har altså skjedd før bare noen "kvartaler" unna i geografien. Per var også sint på mor og far fordi han mente de favoriserte søster osv. Jeg mener motiv i denne kategori er ordentlige motiv. Ikke ektepakt og skilsmisse. Handler ikke om å ønske sin mor og far så vondt nødvendigvis (må jo ta høyde for dype mørke tanker her), men å ta igjen, skape rettferdighet fordi livet ble ødelagt pga deres handlinger osv. Slike ting.
Klar
Så kan jeg kanskje anta at det har vært vanskelig med ordentlige avhør helt fra starten av. Motvillighet til å prate osv. Noe som isåfall styrker en slik hypotese.