• 1
  • 2
2020-07-25, 13:28
Medlem
VenomElites avatar
Är det bara jag som undrar varför man inte uppdaterar windows 7, med de nyaste hårdvaran där ute.

Intels processorer stödjer bara windows 10 nu, varför är det så? Windows 7 är helt nytt ändå, och snabbare än windows 10, av vilken anledning vill man inte längre uppdatera windows 7 som annars är ett väldigt bra operativsystem.

Frågeställning:

Varför släpper man något som är bra, och sedan lanserar något som är ännu sämre, måste finnas något motiv bakom?
Citera
2020-07-25, 13:32
Medlem
SilentVictorys avatar
Windows 7 släpptes för 11 år sedan.
Man kan inte patcha och uppgradera äldre mjukvara i evigheter. Det tar resurser och kostar mycket pengar. Det gäller inte bara operativsystem. Någonstans.måste gränsen dras.

Utveckligen går framåt, Windows 10 är både snabbare och har fler säkerhetsfunktioner.

Svaret är inte mer komplicerat än så.

Och givetvis vill Microsoft tjäna mer pengar genom att få folk att byta OS.
Citera
2020-07-25, 13:34
Medlem
VenomElites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Windows 7 släpptes för 11 år sedan.

Det är inte så länge sedan, windows xp är ännu äldre.

Citat:
Utveckligen går framåt, Windows 10 är både snabbare och har fler säkerhetsfunktioner.

Svaret är inte mer komplicerat än så.

Detta håller jag inte med om, windows 7 laddar betydligt snabbare än windows 10 för mig.

På Windows 10 går det att få virus ändå. Så säkert är den inte.

Citat:
Och givetvis vill Microsoft tjäna mer pengar genom att få folk att byta OS.

Det går att tjäna pengar på windows 7 också.
Senast redigerad av VenomElite 2020-07-25 kl. 13:36.
Citera
2020-07-25, 13:44
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VenomElite
Det är inte så länge sedan, windows xp är ännu äldre.

Detta håller jag inte med om, windows 7 laddar betydligt snabbare än windows 10 för mig.

På Windows 10 går det att få virus ändå. Så säkert är den inte.

Det går att tjäna pengar på windows 7 också.
Självklart kan man få virus även på Windows 10..
Det är inte vad den springande punkten är.

Windows 7 är byggt på över 10 år gammal kod, och utveckligen har gått fort framåt både för utvecklare och illasinnade hackers.

Windows defender och Windows 10 ransomware skydd är också ett stort steg framåt.
Rent krasst så hindrar Windows 10.någon ifrån att modifiera eller kryptera dina filer och mappar.

Man måste ligga up-to-date idag både med OS, brandvägg och virusskydd för att inte öppna upp sig alltför mycket idag.
Citera
2020-07-25, 13:49
Moderator
Arne.Ankas avatar
Finns hack för att köra windows 7 på nyare processorer så det beror inte på att processorna är inkompatibla utan att tvinga användare till att uppgradera.
Citera
2020-07-25, 13:52
Medlem
VenomElites avatar
Citat:
Windows 7 är byggt på över 10 år gammal kod, och utveckligen har gått fort framåt både för utvecklare och illasinnade hackers.

Visst stämmer det men det går att programmera om windows 7 och uppdatera den, från microsoft sida, varför gör dom inte det?

Tjäna pengar går det att göra ändå. Windows 7 ser mycket bättre ut än windows 10 dessutom.
Citera
2020-07-25, 13:54
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Visst stämmer det men det går att programmera om windows 7 och uppdatera den, från microsoft sida, varför gör dom inte det?
För det är ett otroligt stort, dyrt och komplicerat arbete
Citera
2020-07-25, 13:57
Medlem
VenomElites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
För det är ett otroligt stort, dyrt och komplicerat arbete

Windows 10 behöver förbättra sin GUI dessutom, det kan inte kosta så mycket att förbättra GUIN?

Vi får hoppas att microsoft uppdaterar GUIt så att den ser bra ut som windows 7 gör med aero.

Den nya update windows 10 2004 är bra annars, vi får hoppas att det går bra för microsoft i framtiden.
Citera
2020-07-25, 14:15
Medlem
kl4sseKocks avatar
Hade gärna sett de behöll Aero stuket, det var snyggt och stilrent.
Det jag inte gillar med 10an alla menyer man måste klicka sig igenom för komma rätt.

Windows 7 hade man få blåskärmar men tror ta mig tusan att Windows 10 har gett ännu färre.
Citera
2020-07-25, 15:01
Medlem
VenomElites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kl4sseKock
Hade gärna sett de behöll Aero stuket, det var snyggt och stilrent.
Det jag inte gillar med 10an alla menyer man måste klicka sig igenom för komma rätt.

Det kanske kommer med update? I framtiden, att dom förbättrar GUIT på win10, vad tror ni andra om detta?

Eller måste man stå ut med samma GUI?
Citera
2020-07-25, 23:00
Medlem
Citat:
Det kanske kommer med update? I framtiden, att dom förbättrar GUIT på win10, vad tror ni andra om detta?

Eller måste man stå ut med samma GUI?

Finns flera olika "shells", t.ex. Cairo.
Citera
2020-07-26, 17:17
Moderator
memymos avatar
Känns som den passar bättre här då det har med varför MS gör som dom gör och inte hårdvara i sig

Hårdvara: PC --> Programvara: Windows
/Moderator
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här