2020-07-24, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Var han ensam när du såg honom eller hade han någon i sällskap?
Beskriv då så tydligt du kan på vilket sätt MGM var avvikande.
Citera
2020-07-24, 18:49
Medlem
notknapparens avatar
Om gräset och vattenspridaren

Jag tänker på det här gräset som SD sa var nysått och behövde vattnas.

Messengerkonversation mellan SD och AS (grannen). Hon undrar vad hon kan hjälpa till.
Svårt att se, men det ser ut som att konversationen sker den 22/5-18.

Aktbil 151, sid 196
SD svarar:

"Har ni vattenspridare?
Jag har ju sått på lite
gräs där det var svagt,
och där behövs nog
fukt nu. Annars ber jag
Karin.
"

Med tanke på att det har gått väldigt lång tid från det att de har åkt, så borde väl det som var sått innan har bränts sönder redan.

Jag funderar vad de där kala fläckarna kommit från och varför SD inte bett om vattning tidigare? Om man har sått nytt gräs borde väl spridaren stå där jämt för vattning dagligen när det var så enormt varmt och helt torrt denna sommar.
Senast redigerad av notknapparen 2020-07-24 kl. 18:55.
Citera
2020-07-24, 18:51
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Tack för detta intressant inlägg.

Det märks tydligt att det är svartsjuka och hämnd, det måste ha varit väldigt jobbigt psykiskt för Lena att ruva på detta hämndbeteende, i sex 6 år.

Aldrig sett på maken sån hämdgirig, skräckinjagande ondska.. uscha mig,, Möllervarning på Psykbitchen som terroriserade sina relationer. Hemskt och hon ska ha kallat sig troende. Pyttsan

Man kan tycka att dom som inte är intresserade av vad som föranledde mordet kunde lägga upp en ny tråd under rubrik "vi som tjatat om att vi tror att SD är mördaren 100 000 ggr" så kunde vi som är intresserade av varför det inte räckte att mörda henne utan att det gjordes med så ursinnigt våld att blodet stänkte ner ett anmärkningsvärt stort område slippa höra det evinnreliga tjatet.

Två av blodstänken vill jag minnas så långt bort som 7 respektive 10 med från där kroppen hittades.

Sannolikheten att det var Lenas alldeles blod som Guiness rekord-blod-skvätt 7 och 10 m från offret är +4 om man inte räknar med en nära anhörig.

7 och 10 m är så långt för en vätska att det krävs ett avsevärt mekaniskt tryck såtillvida man inte gör trovärdigt att blodets långa luftfärd fick hjälp av en avslagen köttbit/kroppsdel som hunden missade..

Troligt är att blodet var Lenas men stukits av mot växtdelarna av en flyende blodig mördare alt, att mördarens DNA överensstämmer med Lenas.

Eftersom blodstänksbilden och andra tecken tyder på en strid så innebär det att mördaren inte lämnat ett enda av dom 60 st blodspåren på BP om man bortser från nära anhörig och det gör man väl av trångsynt automatik?

.Aktbilaga 145 huvudprotokoll (8) pdfsid, 245. (Undersökningsprotokoll Platsundersökning)
Analys och slutsats
Undersökningen visar att anträffandeplats är den samma som brottsplatsen. I området finns rikligt med blodstänkbilder och tecken som tyder på en strid i området - bekräftas/redovisas tydligare i undersökningsprotokollet som upptar spårsäkringen i hela området

Aktbilaga 145 huvudprotokoll (8) Pdf sid 262.
Plats-Beskrivning-Säkrat av
5702/23383- I 8/S020 Växtdel - mt blodig vid kon I ca 7 meter från kroppen. Säkrat av Karin Sandgren.
5702/23383- l 8/S021 Växtdel - markerad av hund - mt blod Vid kon 2 ca I0 meter. Säkrat av Karin Sandgren.

--------------------
Stefan stämmer inte med någon som Lena under lång tid gjort så gränslöst illa att det motiverar dom 17 våldsamma slagen.

Våldet rimmar inte med dom känslor han trots Lenas galenskap visade henne. Mycket talar istället för att han misstolkade hennes besatthet av honom för fåfängt smickrande kärlek.
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-07-24 kl. 19:06.
Citera
2020-07-24, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
Ja L har ett stort hämndbehov samt en väldig svartsjuka.Hon hade inget att hämnas för då H var hans fru.Det är klart att det sved för L.
Som god medmänniska och inom kyrkan så baktalar man inte varandra.Det hela är inte klokt nån stans.

Kyrkomänniskor är inte annorlunda än andra. Inte präster heller. Alla är människor. SD ansåg väl inte att han hade en fru eftersom han sökte annat sällskap? Han behövde LW, som han sade till HD. Rakt i hennes ansikte.
Citera
2020-07-24, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Kyrkomänniskor är inte annorlunda än andra. Inte präster heller. Alla är människor. SD ansåg väl inte att han hade en fru eftersom han sökte annat sällskap? Han behövde LW, som han sade till HD. Rakt i hennes ansikte.
Då bekännande kristna önskar följa Bibelns lära och ha den som rättesnöre i livet blir de automatiskt annorlunda.
En del män skiljer på sexuella tjänster och kärlek.De älskar sin fru och har också älskarinna.
Citera
2020-07-24, 19:38
Medlem
Finns det en möjlighet att MGM hade med sig sin laptop till BP?
Är denna laptop undersökt av tekniker? Finns blodstänk på den?
Använde sig MGM av en mobiltelefon för att manilpulera datorn i hemmet strax efter mordet?Var det tekniskt möjligt ens?
Är alla hans mobiltelefoner undersökta takniskt och har man funnit blodstänk på dem?Han kan ha haft en särskild/Billig mobil till detta enda tillfälle? som inte är undersökt?

Kanske cyklade MGM till BP i förväg och rekade och gömde laptop/mobil där.Tillräckligt långt bort så inte blodstänk nådde dit?
MGM är vad jag förstått ordentligt teknisk.
I min värld framstår han som slipad, professionell samt rationell.
Efter brottet tog han av sig sina handskar? och kunde hantera laptop mobil utan att söla ner dem med blod.??
MGM borde haft handskar samt skoskydd /tossor på sig.
Är MGM arbetsskor undersökta? De har väl stålhätta?
Citera
2020-07-24, 21:05
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Ja det har du rätt i, Allt sammantaget så ser det ut som att Hanna och Lena är rivaler till Jerry.

Varför radera heteroporr överhuvudtaget?? Tror knappast polisen bryr sej om heteroporr i Jerrys telefon när dom utreder ett mord.
Väldigt bra fråga hörredu! Vet inte med dig men det här med att två vuxna män i heteroförhållanden sitter och delar heteroporr med varandra. Vad fan är det? Är det vanligt? Tror jag gjorde det någon gång som 14-åring kanske, när man hade hittat något riktigt jäkla smaskigt liksom

Nä du, jag tror inte en sekund på att det var heteroporr. Det var nog snarare en dickpic eller fem. Kanske någon slags fekaliedickpic? De gillar ju bajs och porr, Stefan och Jerry tillsammans, eller?
Citera
2020-07-24, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Väldigt bra fråga hörredu! Vet inte med dig men det här med att två vuxna män i heteroförhållanden sitter och delar heteroporr med varandra. Vad fan är det? Är det vanligt? Tror jag gjorde det någon gång som 14-åring kanske, när man hade hittat något riktigt jäkla smaskigt liksom

Nä du, jag tror inte en sekund på att det var heteroporr. Det var nog snarare en dickpic eller fem. Kanske någon slags fekaliedickpic? De gillar ju bajs och porr, Stefan och Jerry tillsammans, eller?
Vilken vändning:
Är det J-rry som är MGM?
Citera
2020-07-24, 21:36
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
Vilken vändning:
Är det J-rry som är MGM?
Som i misstänkt gärningsman? Nej det tror jag inte. Däremot misstänkt gay man och att det är därför han hjälpte och skyddade Stefan.
Citera
2020-07-24, 21:50
Medlem
Citat:

Ja fan Jerry skickade väl bilder till Stefan när han satt på toa hos Stefan, Trappkontrollen hos Jerry kanske i själva verket var en snabbis före Usa resan. Fan Hanna har det tungt nu, En konkurrent död och den andra lever i skuggan. Och den bisexuelle piparen mår kung.
Citera
2020-07-24, 21:54
Medlem
Citat:
Som i misstänkt gärningsman? Nej det tror jag inte. Däremot misstänkt gay man och att det är därför han hjälpte och skyddade Stefan.
Kan vara MGM vän som skyddar honom.Absolut. Finns säkert flera.
Citera
2020-07-24, 22:01
Avslutad
Har det framkommit vad det var för pinsamma bilder/filmer som J hade i sin telefon, som han var rädd skulle upptäckas vid en rättegång?
Fick hunden vara lös på Steffes tomt innan Lena försvann?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in