2020-07-24, 23:36
Medlem
Trekker meg fra denne diskusjonen som for lengst har sklidd over til en barnehage.
Kommer kanskje tilbake og hoverer og raljerer litt når tiden er inne .
Lykke til videre
Citera
2020-07-24, 23:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Politiet vil ikke arrestere og varetektsfengsle TH nå for da får han innsyn i bevisene.

Ja. Politiet foretrekker å overvåke han ute i friheten. Han kan jo finne på dumme ting igjen. Det har han sannelig gjort tidligere.

Og som du helt korrekt sier, politiet ønsker ikke å gi han innsyn i bevisene. Godt poeng.
Citera
2020-07-24, 23:39
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ja, men i såfall er jo dette noe som er gjort ut fra dyp frustrasjon, sinne, mørke tanker om tilværelsen. I så måte må man ta høyde for psykisk ustabilitet og for eks tanker om at livet var over, selvmord osv osv mange er jo der i livet at de tenker på sånt....se for eks på Ari Behn. Jeg vet ikke om situasjonen har vært sånn her, men jeg sier bare en mulighet HVIS det var sånn. Da kunne det for eks komme tanker som " Om du bare ikke hadde vært utro og så egoistisk så hadde ikke TH vært sånn og sånn, men dette ødela alt osv og begynt å klandre mor og far".

Siden saken ikke er løst må det åpnes for noen teorier som er litt vanskeligere å se for det åpenbare øyet tenker jeg. Da blir det litt verre å se det for det er ikke så logisk. Det kan virke utenkelig. Det gjorde det for meg og, inntil en venn begynte lansere disse teoriene for meg som mulig scenario.

AE hadde virket litt bekymret også iflg venninne hvis jeg har forstått det riktig. En mor er ofte bekymret for sine barn.

Det naturlige er her kidnapping eller TH. Men det er etterforsket noe så latterlig mye på TH i saken, og det virker som de ikke har noe særlig på han. Ektepakt og skilsmisse er jo bare potensielle tenkbare motiv. Det er jo ikke noe bevis på noe som helst måte. Det er litt som at "når dette ikke er kidnapping så må det være TH". Men det er jo ikke sikkert at det er sånn.

Det er orkestrert et voldsomt rigg her. Veldig fantasifullt og kreativt. Jeg synes det kreative er det største stempelet på saken. Så er spørsmålet hvem som er så kreativ å finne på dette? Hvem har et så mørkt sinn? Her rammes ikke bare AE, det er viktig å påpeke. AE kan jo sammenlignes med en mockingbird også. Sangfuglen i familien. Rammer man henne rammes alle hardt. Hele familien drepes. Det går an å se det sånn og. Jeg synes det rimer med en mulig teori i saken.
Det som er problemet med samtalen 09.16 er at sønnen har bekreftet hva AEH snakket med lønnsansvarlig om kl 08.45
Sønnen måtte ha spurt AEH om hun hadde snakket med lønnsansvarlig før han drepte henne - spurt hva de snakket om.. - er dette sannsynlig..
Hadde sønnen så god oversikt over naboer..?

Samt hva tror du ligger bak at en sønn ønsker sin mor så vondt..
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-24 kl. 23:45.
Citera
2020-07-24, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Ja då förstår jag din tankegång.
Jag tänker som du, det är svårt att förstå att TH har med saken att göra.
Jag tänker att en människa på 70 år som är vuxen i arbetet med rutiner och har klara åsikter
inte kan ställa till med staging och allt.
Vad som för mig pekar åt att han inte är skyldig är just att han pratat öppet om kryptovaluta på sin arbetsplats. Det vore väldigt dumt att därefter begå dråp med kryptovaluta i villkoren.
På den basen lutar jag mer åt att någon vill sätta dit honom än att han själv är skyldig.

Däremot kan alla mystiska män som är omnämnda, spela roll i sammanhanget.
Vi kanske får se ...

Ja svært lite sannsynlig slik saken har utviklet seg at TH er skyldig i dette. Det er fryktelig lite som tyder på det nå synes jeg. Ektepakt og skilsmisse er potensielle mulige motiv som kunne være aktuelle, men ikke mer enn det.
Citera
2020-07-24, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Ja. Men i og med at politiet svarer unnvikende når journalister spør om høyden på Hettemannen, så heller jeg nå mer og mer til at det faktisk er TH selv.

De har muligens flere opptak også ja.

Og det er relativt stille fra Team Tom. Det finnes ikke lenger noen fornuftig forsvarsstrategi som kan forhindre at TH vil bli dømt for drapet på AEH. Dommen vil komme. Det er kun et spørsmål om tid.

De sist forsvars-utspillene med lekkasjer blant annet fra THs kritikk av politiets kvinnelige avhører, har slått feil og har slått tilbake på Team Tom som en boomerang.

Hvis det hadde vært den minste sjanse for at TH kunne greie å opptre "naturlig, ekte og ... uskyldig" ville Svein Holden sørget for at TH fikk massevis av beste sendetid på alle kanaler.

Men TH er hverken "naturlig, ekte og ... uskyldig", så SH har gjort godt forsvarer-arbeid ved å holde han vekk fra direkte og åpen eksponering i mediene.
Om TH ble fanget opp på videokamera ville det blitt avslørt med en gang, altfor mange eksperter til å tolke kroppsspråk, ganglag o.l. Dessuten er ca høyde enkelt å fastsette ved å sammenlikne med gjenstander han passerte og ved å bruke testpersoner samme sted med samme kamera.
Citera
2020-07-24, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Det som er problemet med samtalen 09.16 er at sønnen har bekreftet hva AEH snakket med lønnsansvarlig om kl 08.45
Sønnen måtte ha spurt AEH om hun hadde snakket med lønnsansvarlig før han drepte henne - spurt hva de snakket om.. - er dette sannsynlig..
Hadde sønnen så god oversikt over naboer..?

Samt hva tror du ligger bak at en sønn ønsker sin mor så vondt..

Han kan jo ha fått høre av TH hva AE pratet om i samtalen med lønnsansvarlig. Naturlig å spørre om det siden det var nest siste tlf-samtale hun hadde. TH var jo hjemme og hørte den. TH kan ha sagt litt om det på naturlig måte til sin sønn. Finnes flere forklaringer på det. Var vag om samtalen i starten etter hva som har stått.

Har skrevet litt om tenkelige motiv. At livet kunne ende opp med å bli et offer for mor og fars handlinger. Mors utroskap/fars gjerrighet og kontroll osv. Døtre som ble prioritert og tilgodesett. Ikke han. Hevn på alle. Per Orderud var med og planla likvidering av hele sin familie. Har altså skjedd før bare noen "kvartaler" unna i geografien. Per var også sint på mor og far fordi han mente de favoriserte søster osv. Jeg mener motiv i denne kategori er ordentlige motiv. Ikke ektepakt og skilsmisse. Handler ikke om å ønske sin mor og far så vondt nødvendigvis (må jo ta høyde for dype mørke tanker her), men å ta igjen, skape rettferdighet fordi livet ble ødelagt pga deres handlinger osv. Slike ting.

Så kan jeg kanskje anta at det har vært vanskelig med ordentlige avhør helt fra starten av. Motvillighet til å prate osv. Noe som isåfall styrker en slik hypotese.
Senast redigerad av Hunterrr 2020-07-25 kl. 00:08.
Citera
2020-07-25, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eeqaz
Om TH ble fanget opp på videokamera ville det blitt avslørt med en gang, altfor mange eksperter til å tolke kroppsspråk, ganglag o.l. Dessuten er ca høyde enkelt å fastsette ved å sammenlikne med gjenstander han passerte og ved å bruke testpersoner samme sted med samme kamera.

Som Gassa sier, politiet ønsker ikke å varetektsfengsle han akkurat nå. De vet at han uansett ikke vil stille i avhør. Og politiet ønsker ikke å gi han innsyn i bevisene.

Det holder at TH selv og politiet vet at Hettemannen er TH. Det er ikke nødvendig å opplyse allmennheten om dette faktumet.

Politiets hovedfokus er nok fremdeles å finne levningene av AEH.
Citera
2020-07-25, 00:04
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Han kan jo ha fått høre av TH hva AE pratet om i samtalen med lønnsansvarlig. Naturlig å spørre om det siden det var nest siste tlf-samtale hun hadde. TH var jo hjemme og hørte den. TH kan ha sagt litt om det på naturlig måte til sin sønn. Finnes flere forklaringer på det. Var vag om samtalen i starten etter hva som har stått.

Har skrevet litt om tenkelige motiv. At livet kunne ende opp med å bli et offer for mor og fars handlinger. Mors utroskap/fars gjerrighet og kontroll osv. Døtre som ble prioritert og tilgodesett. Ikke han. Hevn på alle. Per Orderud var med og planla likvidering av hele sin familie. Har altså skjedd før bare noen "kvartaler" unna i geografien. Per var også sint på mor og far fordi han mente de favoriserte søster osv. Jeg mener motiv i denne kategori er ordentlige motiv. Ikke ektepakt og skilsmisse. Handler ikke om å ønske sin mor og far så vondt nødvendigvis, men å ta igjen, skape rettferdighet fordi livet ble ødelagt pga deres handlinger osv. Slike ting.

Så kan jeg kanskje anta at det har vært vanskelig med ordentlige avhør helt fra starten av. Motvillighet til å prate osv. Noe som isåfall styrker en slik hypotese.
Hvem mener du i så fall ringte til S 0914?
Citera
2020-07-25, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Hvem mener du i så fall ringte til S 0914?

Finnes jo en mulighet for at den samtalen kan ha vært gjort av sønn fra Sloraveien med AE sin mobil. Ringe til seg selv og ha autosvar på sin egen mobil hjemme. Det er fullt håndterbart.

Hadde vært nok å bare låne AE sin mobil litt og ringe til seg selv i ca 90 sek. (så det virker som en samtale). Kort, men lang nok.
For å skape seg et alibi.

Er jo en tenkbar mulighet mener jeg. Da kunne tiden etter 0916 være tiden for ugjerningen i så måte.

På denne måten hadde GM isåfall kontroll på situasjonen.

Så må det tillegges at uansett hvordan man vender på dette så har GM tatt stor risiko her. Så GM må ha vært villig til å ta risiko.
Citera
2020-07-25, 00:18
Medlem
Citat:
Det holder at TH selv og politiet vet at Hettemannen er TH. Det er ikke nødvendig å opplyse allmennheten om dette faktumet.

Hvorfor skulle TH tatt slik sjanse på å bli observert?

Hva skulle vært motivet for å dra ut? Hva kunne han oppnådd med dette?
Citera
2020-07-25, 00:34
Medlem
Citat:
Det også ja.

BB uttalte seg også krøkkete da han fikk spørmål om ektepakten av 1993. Han svarte noe lignende ... jeg kunne ikke ha skrevet den ... i stedet for å svare enkelt og greit ... den har jeg ikke skrevet ... dette vet jeg ingenting om ... dette har jeg ingenting med ... helt nytt for meg ... osv.

Men det stemmer, det passer i tid, at det kan være BBs biler som ble ripet opp.

Men, om BB har skrevet dårlige og ulovlige ektepakter for andre klienter, kan det være disse andre som har ønsket å hevne seg på han ved å forsøke å involvere han i drapet på AEH. Politiet har etterforsket oppripingen, men ikke uttalt seg om det ble gjort noen funn.

BB har også et bittelite ANS. Som kanskje med mye godvilje kan omtales som "lokal næringsforening". Jeg tenker på dette møtet i en lokal næringsforening som jeg har lest at TH skulle delta i på forsvinningsdagen. Men som det nå er umulig å finne noe informasjon om.

Man kan også tolke "Jeg kunne ikke ha skrevet den" som at han ikke har utformet den selv, men skrevet under, han sier seg uenig i innholdet av ektepakten, men nevner ingenting om underskriving.
Citera
2020-07-25, 01:29
Medlem
Citat:

Det er orkestrert et voldsomt rigg her. Veldig fantasifullt og kreativt. Jeg synes det kreative er det største stempelet på saken. Så er spørsmålet hvem som er så kreativ å finne på dette? Hvem har et så mørkt sinn? Her rammes ikke bare AE, det er viktig å påpeke. AE kan jo sammenlignes med en mockingbird også. Sangfuglen i familien. Rammer man henne rammes alle hardt. Hele familien drepes. Det går an å se det sånn og. Jeg synes det rimer med en mulig teori i saken.

Ja, det var et kaldt gufs det han skrev. Hans mor må jo ha sett det. Og blitt fryktelig oppskaket. Og hele kryptorigget kan ha vært klart for noe annet. Eller bare en lek og prøve ut ideer. Det er en vanskelig øvelse å se på hendelsene med dette som start og kjerne. At sønnen tok sin mor av dage. For hvis han var svært nær sin mor og likevel gjennomførte det, så var det noen voldsomt sterke følelser i sving. Hvordan var han etterpå. Jeg sier ikke at mulig skilsmisse skulle rykke en mann helt av grunnfjellet sitt 30 år senere, men noe vi ikke vet om kanskje.

Men når en ser på det vi har fått vite, så har hun fått en brutal og hurtig tur ned trappen. Lettere for en førtiåring enn en sytttiåring. Og GM måtte ha kommet seg inn i huset, gjennom stuene og opp trappen til soverommene. Det er vel der de er. Det som ikke rimer da er mobilen på feil side av bordet. Hvem passer hunden? Mener å huske at det var sønnen. Dersom hunden har sett noe vil den vise reaksjon mot GM. Så det burde kanskje ikke være han som gjorde AEH noe. Og så, det store spørsmålet om en naken mamma. Tror dere han var med på det. Neimenn om jeg vet om en sønn ville kledd av sin mor. Men altså, hvordan har han vært etterpå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in