2020-07-24, 22:44
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
TH har oppført seg absolutt naturlig, ekte og slik enhver uskyldig ville oppført seg fra første dag.
Er enig i at mye av det TH har gjort virker helt naturlig
Han er tross alt 70 år - han har blitt lurt
Kommer også frem i artikkel i Dagbladet i dag at politiet mener de ikke har nok bevis mot TH - at saken er et puslespill osv - tyder på at de jobber med en annen hypotese
Bevisgrunnlaget var tydeligvis basert på spor av bloddråper fra TH i boligen - noen retten mente ikke kunne knyttes til en drapshandling - helt naturlige årsaker
Samt kom det frem i artikkelen i dag at TH ikke passet inn ihht tidslinje

TH har alibi
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-24 kl. 23:04.
Citera
2020-07-24, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Var det deg det da? Siden du vet at det er "en fra forumet her".

Det er vel heller ingen grunn til å blåse opp en ruskjøringssak. Jeg synes fokus nå bør være på Hettemannen. På spørsmål om politiet hadde beregnet høyde på Hettemannen, svarte de benektende.

Om det er TH selv som går gjennom Lørenskog sentrum, så er alibiet hans blåst, og saken i realiteten oppklart. Det var TH selv som drepte AEH.

Så spørs det om politiet greier å bevise det. Og det håper jeg de gjør.

Beklager, men her blir det nok ingen frafalt siktelse. TH er skyldig. TH har oppført seg som skyldig helt fra begynnelsen av saken.

Om TH er Hettemannen, er absolutt all tvil borte vekk.

Du har rett i det men jeg tror at hettemannen er BB, han jobber på Lillestrøm og det er vel bare 1 minutt med tog ? Skal lure på om togtidene stemte med fotturen til og fra ?
Citera
2020-07-24, 23:03
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Du har rett i det men jeg tror at hettemannen er BB, han jobber på Lillestrøm og det er vel bare 1 minutt med tog ? Skal lure på om togtidene stemte med fotturen til og fra ?

Hvet ikke når togene gikk dengangen men 10 min med tog vær vei, så ikke så urimelig å kunne ta turen om en har fri mitt på dagen...
Gikk vell et par tog i timen da som nå så da stemmer det +- hværtfall...
Senast redigerad av Notteliten 2020-07-24 kl. 23:07.
Citera
2020-07-24, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa

Ja jeg trodde også at det kunne være BB, ektepaktadvokaten. TH og BB har kjent hverandre ihvertfall fra 1987 og utover. BB var også første styreleder i Elkraft, et verv som han har beholdt siden den spede oppstarten i 1992, og som jeg regner med har blitt bedre og bedre betalt, etter som overskuddene har økt. TH må ha sterk tillit til BB, og BB må føle en sterk lojalitet til TH.

Så, BB oppfyller noen av de viktigste kriteriene for å være en mulig medhjelper.

Det er et annen spørsmål om Elkraft. En artikkel i Finansavisen nevnte at TH i løpet av 90-tallet kjøpte seg opp til 70% eierandel i Elkraft. Det hadde vært interessant å vite hvem de opprinnelige eierne var, og hvem sine eierandeler TH har kjøpt opp, og hvorfor eierandelene ble solgt.

Togtidene har jeg ikke peiling på, og jeg orker ikke google. Sikkert noen andre som har greie på det.
Citera
2020-07-24, 23:09
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ja jeg trodde også at det kunne være BB, ektepaktadvokaten. TH og BB har kjent hverandre ihvertfall fra 1987 og utover. BB var også første styreleder i Elkraft, et verv som han har beholdt siden den spede oppstarten i 1992, og som jeg regner med har blitt bedre og bedre betalt, etter som overskuddene har økt. TH må ha sterk tillit til BB, og BB må føle en sterk lojalitet til TH.

Så, BB oppfyller noen av de viktigste kriteriene for å være en mulig medhjelper.

Det er et annen spørsmål om Elkraft. En artikkel i Finansavisen nevnte at TH i løpet av 90-tallet kjøpte seg opp til 70% eierandel i Elkraft. Det hadde vært interessant å vite hvem de opprinnelige eierne var, og hvem sine eierandeler TH har kjøpt opp, og hvorfor eierandelene ble solgt.

Togtidene har jeg ikke peiling på, og jeg orker ikke google. Sikkert noen andre som har greie på det.
Hvært intresangt å vist om det hvar bilene hans som ble ript opp etter utalelsen hans om ekteskapspakten...
Citera
2020-07-24, 23:18
Medlem
Politimester Ida Melbo Øystese i Øst politidistrikt sa:

Vi kan komme dit at det ikke er flere arbeidsoppgaver igjen, at vi rett og slett ikke kommer videre. Da må vi jo se om vi har nok beviser som holder til en tiltale, men det er altfor tidlig, og vi er jo ikke der nå.
https://www.dagbladet.no/nyheter/et-puslespill/72685084

Da kan det hende at de på nåværende tidspunkt ikke har nok beviser som holder til en tiltale?
Citera
2020-07-24, 23:19
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArizonaDale
Men har de sagt det, at blodet som ble funnet, kom av naturlige årsaker, eller har de sagt at det samlede bevisbildet ikke er sterkt nok til varetektsfengsling?
Jeg føler noen ganger at du stempler ting som at det er noe som lagmannsretten har sagt, (legger ord i munnen) men at det egentlig bare er din personlige mening eller konklusjon.
Bl.a sier du her at politiet har endret hypotese. Hvem har sagt det, er det Brøske? Hvorfor er TH fremdeles siktet da?

Ang varetektsfengsling at at de ifølge deg ikke hadde så mye. Jeg tror de har mer, men at de bare har lagt frem noe, for ikke å skade etterforskningen. Huske på at Utengen på dette tidspunktet ikke var arrestert ennå, og Sloraveien hadde ikke hatt noen grundig ransakning på samme måte som nå. Mye som har kommet fram i ettertid også, i tillegg til info som de ikke har lagt frem tidligere. Jeg tror det kommer en ny pågripelse snart. Jeg ser samme mønster som sist. Først en veldig mediestorm med hva politiet har funnet ut osv, og så blir det helt stille i noen mnd, slik som nå, og så plutselig smeller det igjen.
Jeg er sikker i min sak - har vært gjennom så og si alle teorier angående GM - det er ingen GM som har utført et drap - kidnappingsscenarioet var staget - drapsscenen var staget - trusselbrev var fake
Alle har blitt lurt

Hvem var hjemme på dagtid, var sosialt anlagt og hadde full oversikt over naboer. Hvem ringte elektriker, entreprenører og gledet seg til hytteturen

At de tre barna har brent alle broer til politiet, slik det også er nevnt i artikkel i Dagbladet i dag, viser hvem som ikke ønsker at denne saken blir oppklart
Citera
2020-07-24, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Hvært intresangt å vist om det hvar bilene hans som ble ript opp etter utalelsen hans om ekteskapspakten...

Det også ja.

BB uttalte seg også krøkkete da han fikk spørmål om ektepakten av 1993. Han svarte noe lignende ... jeg kunne ikke ha skrevet den ... i stedet for å svare enkelt og greit ... den har jeg ikke skrevet ... dette vet jeg ingenting om ... dette har jeg ingenting med ... helt nytt for meg ... osv.

Men det stemmer, det passer i tid, at det kan være BBs biler som ble ripet opp.

Men, om BB har skrevet dårlige og ulovlige ektepakter for andre klienter, kan det være disse andre som har ønsket å hevne seg på han ved å forsøke å involvere han i drapet på AEH. Politiet har etterforsket oppripingen, men ikke uttalt seg om det ble gjort noen funn.

BB har også et bittelite ANS. Som kanskje med mye godvilje kan omtales som "lokal næringsforening". Jeg tenker på dette møtet i en lokal næringsforening som jeg har lest at TH skulle delta i på forsvinningsdagen. Men som det nå er umulig å finne noe informasjon om.

Senast redigerad av kornblomst 2020-07-24 kl. 23:44. Anledning: skrivefeil
Citera
2020-07-24, 23:24
Medlem
Citat:

Går ikke tog til Lørenskog på den siden av motorveien hvor hettemannen går. Togstasjon Fjellhamar og Hanaborg er de naturlige stoppene. De ligger på den mer diskret siden av motorveien/samme side som Sloraveien. Og derfra er det mye mer diskret rusletur hvis man skal til Sloraveien. Så dette med å gå den ruten som denne hettemannen gjør er litt spesielt, men som jeg nevnte før idag er det å anse som et naturlig valg hvis man skal gå fra der sønnen bodde/evt også fra Futurum kanskje, men der er det mye kamera på bygningen da. Bussterminalen er på rett side sånn sett, men der går det et bedre alternativ over motorveien, så da ville det være naturlig å ta en annen rute mener jeg.
Citera
2020-07-24, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Politimester Ida Melbo Øystese i Øst politidistrikt sa:

Vi kan komme dit at det ikke er flere arbeidsoppgaver igjen, at vi rett og slett ikke kommer videre. Da må vi jo se om vi har nok beviser som holder til en tiltale, men det er altfor tidlig, og vi er jo ikke der nå.
https://www.dagbladet.no/nyheter/et-puslespill/72685084

Da kan det hende at de på nåværende tidspunkt ikke har nok beviser som holder til en tiltale?

Tjæsj. Jeg ville ikke satset én krone på det.

Politiet vet hva de har av beviser. TH vet hva mange av politiets beviser er. Og TH tar ikke sjansen på å anke ransakingene i Sloraveien. Det tyder på at TH tror eller vet at politiet har tilstrekkelige beviser for en ny varetektsfengsling. Så TH tør ikke annet enn å sitte mest mulig stille i båten akkurat nå.

Politiet vil nok ikke betrakte saken som oppklart før de finner levningene av AEH. De kan ikke være skjult veldig langt unna. Om det er TH som har gjort det aller meste selv, også skjuling av liket, har han ikke hatt tid til å flytte det veldig langt vekke.

Så etterforskningen fortsetter som planlagt.
Senast redigerad av kornblomst 2020-07-24 kl. 23:38. Anledning: skrivefeil
Citera
2020-07-24, 23:33
Medlem
Citat:
Tjæsj. Jeg ville ikke satset én krone på det.

Politiet vet hva de har av beviser. TH vet hva mange av politiets beviser er. Og TH tar ikke sjansen på å anke ransakingene i Sloraveien. Det tyder på at TH tror eller vet at politiet har tilstrekkelige beviser for en ny varetektsfengsling. Så TH tør ikke annet enn å sitte mest mulig stille i båten akkurat nå.

Politiet vil nok ikke betrakte saken som oppklart før de finner levningene av AEH. De kan ikke være skjult veldig langt unna. Om det er TH selv om har gjort det aller meste selv, også skjuling av liket, har han ikke hatt tid til å flytte det veldig langt vekke.

Så etterforskningen fortsetter som planlagt.

Politiet vil ikke arrestere og varetektsfengsle TH nå for da får han innsyn i bevisene.
Citera
2020-07-24, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Jeg har ikke noe tro på at det er TH som går der, men nevner han som en mulighet siden han tross alt er siktet av politiet. Hvis han er involvert og måtte hjemom (for eks for å legge brev der av redsel for at for eks datter skulle dra hjem for å sjekke hvor AE var, eller lignende), da er det jo åpenbart at han måtte ha forkledning. Når jeg snakket om å ha glemt noe var det jo isåfall noe i forbindelse med ugjerningen eller relatert til det.

Men som sagt, personlig har jeg ikke tro på at TH er skyldig i dette slik saken har utviklet seg.

Det er mye kamera i Lørenskog sentrum uansett hvordan man snur og vender på det, så dersom man skal bevege seg fra for eks Futurum eller adressen til sønnen og til Sloraveien er det nok ikke til å unngå å bli plukket opp av kamera.

Den mest sannsynlige forklaringen må være at denne personen bare var nødt til å ta seg til Sloraveien for sitt ærend, og da ble dette beste løsning. Slik jeg ser det.

Ja då förstår jag din tankegång.
Jag tänker som du, det är svårt att förstå att TH har med saken att göra.
Jag tänker att en människa på 70 år som är vuxen i arbetet med rutiner och har klara åsikter
inte kan ställa till med staging och allt.
Vad som för mig pekar åt att han inte är skyldig är just att han pratat öppet om kryptovaluta på sin arbetsplats. Det vore väldigt dumt att därefter begå dråp med kryptovaluta i villkoren.
På den basen lutar jag mer åt att någon vill sätta dit honom än att han själv är skyldig.

Däremot kan alla mystiska män som är omnämnda, spela roll i sammanhanget.
Vi kanske får se ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in