2020-07-24, 20:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Det som gjør observationen mest mistenkelig er att hun ikke rapporterte til politi eller forhørte seg med sykehjemmet eller liknende, hvis den var av den karakter hun beskriver. Detaljen der hun har spurt sin mann om det hadde vært noe i media om en kidnapping virker ikke troverdig. Jeg tror dette sporet er lagt bort av mange ulike grunner. Ikke relevant. Annet enn for TH/SH.

Ja, for Holden har nok historien en verdi. Jeg vil ikke bli forundret om det skulle vise seg at det er han som har hentet ut denne informasjonen fra politiet, og fått TV2 til å lage program om det.
TV2 har jo ikke tilgang til slikt materiale, men det har Holden.
Citera
2020-07-24, 20:04
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
hehehe
du påstår utrolig mye men mere påstanderen er det heller ikke...
du forsvarer en teori med å påstå att det er eneste logiske løsningen, for det første er det feil, for det andre så er logiske løsninger i drap skjeldent ettersom drap i så godt som alle tilfeller er ulogiske...
å jeg svarte jo på toppen på dine påstander som ikke holdt vann...
Hvor har jeg skrevi noe om att jeg vill det skall være koselig her eller att jeg ikke synes det er koselig her?
Denne diskusjonen kommer ingen vei - best å avslutte samtalen.
Citera
2020-07-24, 20:07
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Denne diskusjonen kommer ingen vei - best å avslutte samtalen.

Ja det ble andre gangen dette
Citera
2020-07-24, 20:08
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Ok så de kan ikke fastslå det da skjønner jeg. Jeg tror det er derfor de har vært så hemmelig med den 0914-samtalen hele tiden også, fordi de har vært usikker på fakta rundt den samtalen og ikke kan konkludere. Det har vært holdt hemmelig hele tiden hvem som var mottaker også, fram til i det siste. Anbefaler å ikke konkludere så raskt som du gjør.
Jeg har da fulgt nøye med - har ikke konkludert raskt
Har vært gjennom så og si alle teorier

Les deg opp
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-24 kl. 20:10.
Citera
2020-07-24, 20:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
Men hvorfor skal to tilsynelatende normale kvinner stå frem å lyve om dette da?

Hvis jeg var GM i denne saken, så kunne jo ikke jeg eller mine hjelpere begynne å true disse to, da hadde jeg avslørt meg selv da. Hu ville melde fra til politiet. Hu satt å ventet på at noe skulle kåmme i media. Men det kom ikke noe, å grunnen til det vet vi jo nå.

Hvem er dem i BMW'n, det er hva jeg lurer på. For om det ikke var AEH, så er det jo noen andre. Rart at ingen melder seg. Men vi er ikke på samme bølgelengde👍

Jeg mener ikke at de lyver, men overdriver, og blir presset til å stå frem med sin historie.
Jeg skjønner hva du mener med at det er rart at ikke BMW-eieren har meldt seg.
Det kan det være flere grunner til. De kanskje ikke ønsker noe oppstyr, og håper på at det roer seg av seg selv. Mange er ikke komfortabel med avhør, å sitte å bli grillet i timesvis. Kanskje samme grunn som at mennene utenfor Futurum ikke har meldt seg, og denne mannen som vandret rundt Festplassen osv.
Dessuten er det ikke greit å huske hvor man selv var, så lenge etterpå.
Mannen som vandret rundt denne Festplassen bl.a., han mente jo politiet at ikke var mistenkt for noe, men at han kanskje kan ha sett noe, men alikevel melder han seg ikke, så det er ikke ensbetydende med at føreren av den røde BMW`en har noe med forsvinningen å gjøre, bare fordi at han ikke melder seg. Dessuten er det ikke alle som følger med på nyhetene hele tiden. Mye forferdelse på nyhetene, mye negativt, og derfor er det mange som ikke ser så mye på nyhetene.
Citera
2020-07-24, 20:36
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Ja det ble andre gangen dette
Ok, skal jeg si hva jeg tror de voksne barna gjorde, særlig HHB1
De skjønte hva AEH hadde vært igjennom - de gjorde noe spektakulært sammen - de la denne fantastiske planen - de mente selv at dette var beste løsning - sett fra deres synsvinkel
Citera
2020-07-24, 20:37
Medlem
Med bakgrunn i det påståtte utroskapet som skjedde tidlig 90-tall mener jeg faktisk at ektepakten settes i et helt annet lys. Det normale ville være at TH hadde kuttet ekteskapet på den tiden tenker jeg. Det er slik mange gjør. Skiller seg når partner er utro. Men han syntes vel kanskje at han ikke ville gi slipp på AE? , men lagde en spesiell ektepakt som gjensvar på hva hun hadde gjort istedenfor, i tilfelle noe sånt gjentar seg. Jeg synes det er naturlig å tenke at det kan være slik det henger sammen. Så ble det kanskje også muligens et regime av kontroll, sjalusi, trusler, krangling i årene som fulgte. Tilliten ødelegges jo. Dette kunne være kimen til alt styret i heimen. Starten på TH sin evt dårlige oppførsel med kontroll på AE. Sannsynligvis tenker jeg. Og påfølgende lidelse for de som vokste opp i et slikt hjem.
Media kaller dette turbulens. Men det er et mildt uttrykk å bruke om en slik hendelse.
Citera
2020-07-24, 20:44
Medlem
Citat:
Med bakgrunn i det påståtte utroskapet som skjedde tidlig 90-tall mener jeg faktisk at ektepakten settes i et helt annet lys. Det normale ville være at TH hadde kuttet ekteskapet på den tiden tenker jeg. Det er slik mange gjør. Skiller seg når partner er utro. Men han syntes vel kanskje at han ikke ville gi slipp på AE? , men lagde en spesiell ektepakt som gjensvar på hva hun hadde gjort istedenfor, i tilfelle noe sånt gjentar seg. Jeg synes det er naturlig å tenke at det kan være slik det henger sammen. Så ble det kanskje også muligens et regime av kontroll, sjalusi, trusler, krangling i årene som fulgte. Tilliten ødelegges jo. Dette kunne være kimen til alt styret i heimen. Starten på TH sin evt dårlige oppførsel med kontroll på AE. Sannsynligvis tenker jeg. Og påfølgende lidelse for de som vokste opp i et slikt hjem.
Media kaller dette turbulens. Men det er et mildt uttrykk å bruke om en slik hendelse.

TH har selv forklart at han hadde panikk for at AE skulle kaste han ut og at det var grunnen til at ektepakten ble endret, det du skriver er masse bla bla som ikke gir noen mening.
Citera
2020-07-24, 20:48
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Tenker at barna hadde lidd en del i et slikt scenario. Slik du tolker det passer inn med sønnens "dystre tanker" på sosiale media.
TH måtte ha kontroll på AEH - umulig for AEH å skille seg
Citera
2020-07-24, 20:48
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ok, skal jeg si hva jeg tror de voksne barna gjorde, særlig HHB1
De skjønte hva AEH hadde vært igjennom - de gjorde noe spektakulært sammen - de la denne fantastiske planen - de mente selv at dette var beste løsning - sett fra deres synsvinkel

Ja jeg har sett du har skrevi mer eller mindre det samme ganske mange ganger nå men det gir ikke mere mening jo oftere du skriver det og som sakt så er ikke det der noen fantastisk plan...
Citera
2020-07-24, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
TH har selv forklart at han hadde panikk for at AE skulle kaste han ut og at det var grunnen til at ektepakten ble endret, det du skriver er masse bla bla som ikke gir noen mening.

Huset stod jo på henne gjorde det ikke? Ikke rart at han ble redd for det da.
Hvis hun forlot ham ville han jo slitt med den gamle ektepakten.

Du må forresten respektere at andre ser ulikt på saken enn du gjør.

Eneste jeg synes du bidrar med er å stadig si at TH er skyldig. Det interessante er isåfall hvordan han har gjort det. Politi har ikke bevis nok til varetektsfengsling. Det sier i grunnen alt. Jeg tror på nåværende tidspunkt at TH er uskyldig i saken.
Citera
2020-07-24, 20:54
Medlem
Citat:
Huset stod jo på henne gjorde det ikke? Ikke rart at han ble redd for det da.
Hvis hun forlot ham ville han jo slitt med den gamle ektepakten.

Du må forresten respektere at andre ser ulikt på saken enn du gjør.

Eneste jeg synes du bidrar med er å stadig si at TH er skyldig. Det interessante er isåfall hvordan han har gjort det. Politi har ikke bevis nok til varetektsfengsling. Det sier i grunnen alt. Jeg tror på nåværende tidspunkt at TH er uskyldig i saken.

Sannsynligheten er større for at TH er skyldig enn at det er AE som er den kriminelle, og sånn går nu dagan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in