Citat:
Ursprungligen postat av
Vanstertrollet
Känns väl som ett rätt rimligt val ändå. Det brukar alltid bli nån spelare i det titelvinnande laget även om det funnits spelare som varit bättre (De Bruyne, Vardy, Ings etc) och ingen annan har väl direkt stuckit ut i Liverpool så.
Ur perspektivet att Liverpool varit överlägsna och att Henderson varit en av de viktigare/mest pålitliga spelarna i det bästa laget är det väl rimligt. Sen är ju Henderson en ganska begränsad spelare sett till boll-skicklighet, så på det viset retar det väl.
Svårt att hålla isär priserna som du är inne på i senare inlägg. Detta var FWA - Football Writers Association. Att de är jäviga mot engelsmän är ingen skräll. Bara lyssna på valfri engelsk fotbollspodd, när en engelsman lyckas sätta två bollar i samma match uppstår kollektiv ståfräs och alla börjar tänka "ITS COMING HOME". Typ.
Citat:
Ursprungligen postat av
PommesOchKebab
Fast när Manchester city vann ligan två gånger i rad så vann fortfarande två liverpool spelare. Salah för att han gjorde flest mål första gången?
Så ja det lär nog svida speciellt för City fans.
Och jag får nog medge att det är lite av ett skämt detta. Kevin är inte engelsman och spelar i ”fel” lag. Tror inte speciellt många spelare efter ha mött liverpool tänkt ”jösses vilken spelare henderson är”. Men men bara mina tankar kring detta. Grattis antar jag?
// PoK
Spelarnas pris (PFA) vanns av Salah 17/18 och VvD 18/19. Vem som vinner 19/20 är inte bestämt.
Journalisternas pris (FWA) vanns av Salah 17/18 och Sterling 18/19, och nu Henderson 19/20.
Journalisterna utser gärna en engelsman medan spelarnas pris får nog anses vara lite mer prestigefullt. Så liksom att Sterling vann i fjol fast VvD hade en supersäsong, kan man argumentera att KdB kanske borde vunnit i år men journalisterna premierar gärna en engelsman.
På tal om PFA i fjol stod det ju mellan Sterling och VvD, de var klara favoriter. I det läget brukar många spelare INTE rösta på sin konkurrent utan hitta vem som helst annars att rösta på. Som Ronaldo och Messi aldrig röstar på den andre för guldbollen. VvD gick mot strömmen och röstade på Sterling, för han tyckte han varit bäst. Sterling röstade på Harry Kane.... VvD vann ändå