2020-07-24, 11:00
Medlem
Generalanderssons avatar
AFCs nya matchtröja.. arsenal.com/news/arsenal-stars-new-adidas-home-kit
Citera
2020-07-24, 11:14
Medlem
EnLitenFryss avatar
Jordan Henderson årets spelare. Hur mycket kommer detta reta folk?

Citat:
BREAKING - Jordan Henderson is the new Footballer of the Year for 2019-20. The Liverpool and England midfielder held off strong competition from Kevin De Bruyne, Marcus Rashford and other LFC team-mates to win football oldest individual award.
Citera
2020-07-24, 11:28
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jordan Henderson årets spelare. Hur mycket kommer detta reta folk?

Känns väl som ett rätt rimligt val ändå. Det brukar alltid bli nån spelare i det titelvinnande laget även om det funnits spelare som varit bättre (De Bruyne, Vardy, Ings etc) och ingen annan har väl direkt stuckit ut i Liverpool så.
Citera
2020-07-24, 11:55
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Känns väl som ett rätt rimligt val ändå. Det brukar alltid bli nån spelare i det titelvinnande laget även om det funnits spelare som varit bättre (De Bruyne, Vardy, Ings etc) och ingen annan har väl direkt stuckit ut i Liverpool så.

Fast när Manchester city vann ligan två gånger i rad så vann fortfarande två liverpool spelare. Salah för att han gjorde flest mål första gången?

Så ja det lär nog svida speciellt för City fans.

Och jag får nog medge att det är lite av ett skämt detta. Kevin är inte engelsman och spelar i ”fel” lag. Tror inte speciellt många spelare efter ha mött liverpool tänkt ”jösses vilken spelare henderson är”. Men men bara mina tankar kring detta. Grattis antar jag?

// PoK
Citera
2020-07-24, 12:04
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Fast när Manchester city vann ligan två gånger i rad så vann fortfarande två liverpool spelare. Salah för att han gjorde flest mål första gången?

Och jag får nog medge att det är lite av ett skämt detta. Kevin är inte engelsman och spelar i ”fel” lag. Tror inte speciellt många spelare efter ha mött liverpool tänkt ”jösses vilken spelare henderson är”. Men men bara mina tankar kring detta. Grattis antar jag?

// PoK

Hehe, jo det är sant det. Brukar krävas något extraordinärt dock och det får man väl säga att Salahs säsong var då (32 mål i ligan). Men ja något märkligt är det. City har aldrig haft någon spelare som vunnit priset trots att dom ofta har spelare som sticker ut lite extra. I år tycker jag som sagt inte att någon i Liverpool har stuckit ut något nämnvärt utan dom har varit jämna i alla lagdelar, vilket varit framgångsrikt. Men den där absoluta spetsen har dom inte haft.

Känns lite ändå som att Henderson vinner priset på "lång och trogen tjänst" typ.

Edit: Blandar ihop alla jävla priser. Priset Henderson fick nu vanns av Sterling ifjol... Tänker på PFA Players player of the year. Vilket ärligt talat är mer prestigefullt eftersom det utses av spelarna själva.
Senast redigerad av Vanstertrollet 2020-07-24 kl. 12:10.
Citera
2020-07-24, 12:13
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
E
Citera
2020-07-24, 12:50
Medlem
Generalanderssons avatar
Skönt att se lite rivalry mellan managerna i PL igen.. Det är exakt så här två rivaler ska agera mot varandra, hatar verkligen att se spelarna krama om varandra före matchen, eller att tränarna ger varandra en kram efter matchen. Urgh

youtube.com/watch?v=9UOmfvBtd6Q
Citera
2020-07-24, 13:03
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Skönt att se lite rivalry mellan managerna i PL igen.. Det är exakt så här två rivaler ska agera mot varandra, hatar verkligen att se spelarna krama om varandra före matchen, eller att tränarna ger varandra en kram efter matchen. Urgh

youtube.com/watch?v=9UOmfvBtd6Q

Ditt inlägg fick mig att tänka på Keane i höstas, om det var Liverpool mot Manchester United. Han vart galen över att firmino? och fred kramades innan matchen. Har lite blandade känslor kring det. Visst om man stöter ihop med en gammal klubbkamrat eller landslagsman ska man få hälsa, snacka lite. Kramar ses som vanligt bland hälsningar i varmare länder. Men på planen ska det vara fullt krig och efteråt gärna lite tjafs.

Utan att ha tittat på klippet ditt, antar jag att det är mellan Lampard och Klopp?

// PoK
Citera
2020-07-24, 15:08
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet

Ur perspektivet att Liverpool varit överlägsna och att Henderson varit en av de viktigare/mest pålitliga spelarna i det bästa laget är det väl rimligt. Sen är ju Henderson en ganska begränsad spelare sett till boll-skicklighet, så på det viset retar det väl.

Svårt att hålla isär priserna som du är inne på i senare inlägg. Detta var FWA - Football Writers Association. Att de är jäviga mot engelsmän är ingen skräll. Bara lyssna på valfri engelsk fotbollspodd, när en engelsman lyckas sätta två bollar i samma match uppstår kollektiv ståfräs och alla börjar tänka "ITS COMING HOME". Typ.

Citat:

// PoK

Spelarnas pris (PFA) vanns av Salah 17/18 och VvD 18/19. Vem som vinner 19/20 är inte bestämt.

Journalisternas pris (FWA) vanns av Salah 17/18 och Sterling 18/19, och nu Henderson 19/20.

Journalisterna utser gärna en engelsman medan spelarnas pris får nog anses vara lite mer prestigefullt. Så liksom att Sterling vann i fjol fast VvD hade en supersäsong, kan man argumentera att KdB kanske borde vunnit i år men journalisterna premierar gärna en engelsman.

På tal om PFA i fjol stod det ju mellan Sterling och VvD, de var klara favoriter. I det läget brukar många spelare INTE rösta på sin konkurrent utan hitta vem som helst annars att rösta på. Som Ronaldo och Messi aldrig röstar på den andre för guldbollen. VvD gick mot strömmen och röstade på Sterling, för han tyckte han varit bäst. Sterling röstade på Harry Kane.... VvD vann ändå
Citera
2020-07-24, 16:15
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ur perspektivet att Liverpool varit överlägsna och att Henderson varit en av de viktigare/mest pålitliga spelarna i det bästa laget är det väl rimligt. Sen är ju Henderson en ganska begränsad spelare sett till boll-skicklighet, så på det viset retar det väl.

Svårt att hålla isär priserna som du är inne på i senare inlägg. Detta var FWA - Football Writers Association. Att de är jäviga mot engelsmän är ingen skräll. Bara lyssna på valfri engelsk fotbollspodd, när en engelsman lyckas sätta två bollar i samma match uppstår kollektiv ståfräs och alla börjar tänka "ITS COMING HOME". Typ.

Spelarnas pris (PFA) vanns av Salah 17/18 och VvD 18/19. Vem som vinner 19/20 är inte bestämt.

Journalisternas pris (FWA) vanns av Salah 17/18 och Sterling 18/19, och nu Henderson 19/20.

Journalisterna utser gärna en engelsman medan spelarnas pris får nog anses vara lite mer prestigefullt. Så liksom att Sterling vann i fjol fast VvD hade en supersäsong, kan man argumentera att KdB kanske borde vunnit i år men journalisterna premierar gärna en engelsman.

På tal om PFA i fjol stod det ju mellan Sterling och VvD, de var klara favoriter. I det läget brukar många spelare INTE rösta på sin konkurrent utan hitta vem som helst annars att rösta på. Som Ronaldo och Messi aldrig röstar på den andre för guldbollen. VvD gick mot strömmen och röstade på Sterling, för han tyckte han varit bäst. Sterling röstade på Harry Kane.... VvD vann ändå

Tack för klarhet, när utses FWA?

// PoK
Citera
2020-07-24, 16:28
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Tack för klarhet, när utses FWA?

// PoK

FWA annonserades kl 11.00 idag, Henderson vann...
Citera
2020-07-24, 16:30
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
FWA annonserades kl 11.00 idag, Henderson vann...

Va fan, blandar ihop det igen trött jag blir när annonseras det andra priset eller har det också kommit fram redan?

Kanske borde googla själv, förlåt om jag är jobbig.

// PoK
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in