2020-07-24, 11:36
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det är precis vad det är. Om du förnekar att den berömda "ketchupeffekten" existerar så har du antingen sett för lite matcher eller också är du inte tillräckligt begåvad för att ta till dig detta fenomen även om du haft det framför dig tusen gånger.
.

Det är du som har tydligen saknar läsförståelse.
Jag diskuterar inte "ketschup" effekten utan det eviga "illa dolda" smicker och beundran du och i huvudsak kostymnisse hyser för varnadras lag.

De vägrar lyfta blicken troligtvis för att du aldrig varit tränad av det av din överordnande "på golvet".

Det här inlägget är bara ett i raden den senaste veckan där ni tar låtsashetsar mot varandra.
Citera
2020-07-24, 11:40
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Toivonen kan bli tungan på vågen för MFF. Löjligt överlägsen igår i spelförståelse. Motvillig beundran också för hur jävla asig han är på planen.
Du får ta och lyssna på Bayer Leverkusen 01/02 nu. Christoph Daum vs Uli Hoeness-gate fungerar idag utmärkt som analogi för vår säsong. Jag säger inte mer utan litar på att du kommer förstå vad jag menar.
Citera
2020-07-24, 11:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Det är du som har tydligen saknar läsförståelse.
Jag diskuterar inte "ketschup" effekten utan det eviga "illa dolda" smicker och beundran du och i huvudsak kostymnisse hyser för varnadras lag.

De vägrar lyfta blicken troligtvis för att du aldrig varit tränad av det av din överordnande "på golvet".

Det här inlägget är bara ett i raden den senaste veckan där ni tar låtsashetsar mot varandra.

Det gjorde du visst när du började ifrågasätta mitt kunnande vad gäller att uppfatta samband.

Va? Nu var det visserligen över 20 år sedan jag hade en överordnad men vad fan svamlar du om?

Det var ingen hets? Så dum kan du omöjligen vara så att du uppfattade det så? Om något så var det en antijinx.
Citera
2020-07-24, 11:44
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Långsidebladet levererar. Bra djuplodat reportage om hur AIK:s hybris letat sig in hos oss. Inte utan att man vill roundhousekicka in tänderna i halsen på Mujo och sätta Bojanic i karantän. En gammal hederlig jävla salmonella skulle göra honom gott.

Augusti brukar vara rötmånad. Räcker med en kebabtallrik för den gode Bojanic så ligger han där och krälar på toalettgolvet
Citera
2020-07-24, 12:31
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Långsidebladet levererar. Bra djuplodat reportage om hur AIK:s hybris letat sig in hos oss. Inte utan att man vill roundhousekicka in tänderna i halsen på Mujo och sätta Bojanic i karantän. En gammal hederlig jävla salmonella skulle göra honom gott.

Aldrig hört talas om långsidebladet, är det något seriöst eller vad är grejen? Hur får man i så fall tag på den?
Citera
2020-07-24, 13:19
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Det räcker nu...
Sluta med dessa plastiga försök till rivalitet hyckleriet skiner igenom som bara blir rövslickeri om er ömsesidiga beundran för varandra.

I varje inlägg där ni har kritiserat varandra inför "derbyt" så har det också funnits en "brasklapp" om "ameh egentligen så gillar vi er och önskar er allt gott."

Forumet skulle bli otroligt trist om det bara var hata, hata, hata hela tiden. Framför allt för oss som inte ser fotboll på det sättet. Dessutom ligger det kanske inte för vuxna människor att bete sig som småungar i sandlådan. Hellre gliringar och påhopp med glimten i ögat än idiotiska "jag hatar dig och vill döda dig för att du håller på ett annat lag än jag"-attityder.

Vill du ha könsord och svordomar och onyanserade känsloutbrott kan du följa matchtrådarna, för där brukar det finnas gott om den varan. Det blir mer ofiltrerat i direktsändning, så att säga. Men jag ser gärna att vi slipper sånt i övriga trådar.
Citera
2020-07-24, 13:30
Medlem
Pancevs avatar
Citat:

skönt att även ni kan framföra lite välnyanserad kritik.

själv anser jag det vore trevligt om ngn utpressarliga skulle frihetsberöva Edwards och ev Ring i en månad elr två.
Citera
2020-07-24, 13:38
Medlem
Korders avatar
Retar mig på att Levis stolpskott mot MFF inte var några centimeter mer till vänster. Hade smakat rätt gött med sju poäng ner istället för fyra...

Citat:
Det räcker nu...
Sluta med dessa plastiga försök till rivalitet hyckleriet skiner igenom som bara blir rövslickeri om er ömsesidiga beundran för varandra.

I varje inlägg där ni har kritiserat varandra inför "derbyt" så har det också funnits en "brasklapp" om "ameh egentligen så gillar vi er och önskar er allt gott."

Du börjar alltså grina för att han inte vill sätta sig ned i sandlådan med dig och kasta sand? Finns en hel forumavdelning för politik om det är konstant lipande du är ute efter, jävla pajas.
Citera
2020-07-24, 13:40
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Med rätta pratar man om att Bajen saknar ryggrad och karaktärsspelare som ”ryter ifrån”. Som det är nu har vi bara Fällman som verkar missnöjd på riktigt, och han har bara varit här i tre säsonger. Det är brutala tapp i karaktärer vi haft de senaste säsongerna.

Däremot förstår jag inte varför aik så plötsligt tappat så mycket sting. Där finns ju starka profiler som Goitom, Per Karlsson och Dimitriadis som samtliga är 08r och har lirat länge i klubben. Rashidi finns ju också som hajar vad det innebär att lira för en 08-klubb. Ofori har ju sin historia i klubben också trots att han inte är 08. Och framförallt har man kanske seriens främsta karaktärsspelare i Sebastian Larsson som både är ett as och kanske seriens bästa spelare.

Ändå ser man helt uppgivna och ointresserade ut, trots att profilerna finns där. Man tappar poäng på blytunga sätt omgång efter omgång. Det är märkligare för mig än att Bajens legoknektar inte förmår att hitta tillbaka till rätt kurs.
enligt min erfarenhet så bygger det på att uppförsbacken blivit för brant och istället för ledarkaraktär så utmynnar det i utbrott (som ett annat vis att åskådliggöra sin frustration inför gruppen och tyvärr även externa parter).

varför backen blivit för brant:
lite för ohomogen grupp med många unga, det krävs gemensamt engagemang och strävan att agera likadant. om det är för stor diff i gruppen så agerar olika troligen olika trots att man har samma syften, allas referensram är inte likstämmiga.

nytt system där otrygghet krupit in. alla lösningsförslag blir inte lösningar, ingen vet vart man ska ta skydd o vad man ska vända sig till för att hitta rätt. inte ens goitom o seb har en enkel lösning på ett man-man system de inte spelat under förut.

ev ren uppgivenhet (som när de åkte ut trots alla profiler), tappad tro på systemet, tappad tro på norling... mentalt orkar man inte fortsätta på vald väg.
Citera
2020-07-24, 13:55
Medlem
Pancevs avatar
med tanke på att DIFfen inte såg svinbra ut förra året heller så får man ta att flytet som fanns förra året med sena mål och att vi satte våra lägen (plus backmålen) inte finns ännu i år. chanser skapas ju ändå o Kujo såg rätt bra ut sista matchen (hittade bra ytor) trots allt.

orkar inte gnälla elr överanalysera.. tar ju hellre allt flyt förra året och mindre flyt i år.

enda analysen jag bjuder på är att Edwards ska sättas på ett tåg, helt overkligt att han fått spela före Walker som han sett ut o hur laget sett ut. För mycket hattande i laget. Sen vet väl alla att Ring oftast blir väldigt lättläst o kan tappa självförtroendet totalt om han spelas på vänsterkanten utan bra påfyllning o löp runt honom. Aldrig sett honom så dålig över en hel match som senast, ska han agera så passivt så kan han ta samma tåg som Edwards. Tränarna får spela honom på högern elr se till att de runt honom tar med sig motståndare i djupled så han får utrymme. Buyas avlastningsstöd på kanterna och indirekt drog isär backarna saknas oerhört mycket.
Citera
2020-07-24, 13:59
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
enligt min erfarenhet så bygger det på att uppförsbacken blivit för brant och istället för ledarkaraktär så utmynnar det i utbrott (som ett annat vis att åskådliggöra sin frustration inför gruppen och tyvärr även externa parter).

varför backen blivit för brant:
lite för ohomogen grupp med många unga, det krävs gemensamt engagemang och strävan att agera likadant. om det är för stor diff i gruppen så agerar olika troligen olika trots att man har samma syften, allas referensram är inte likstämmiga.

nytt system där otrygghet krupit in. alla lösningsförslag blir inte lösningar, ingen vet vart man ska ta skydd o vad man ska vända sig till för att hitta rätt. inte ens goitom o seb har en enkel lösning på ett man-man system de inte spelat under förut.

ev ren uppgivenhet (som när de åkte ut trots alla profiler), tappad tro på systemet, tappad tro på norling... mentalt orkar man inte fortsätta på vald väg.

Bra analys! Men så anmärkningsvärt hur det kan bli så trots att det ändå finns så starka profiler i truppen. Psyket är en jävla komplex grej alltså.
Citera
2020-07-24, 14:09
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Bra analys! Men så anmärkningsvärt hur det kan bli så trots att det ändå finns så starka profiler i truppen. Psyket är en jävla komplex grej alltså.
ja sinnessjukt är ju ett passande ord i sammanhanget.

jag känner Krille Nordin rätt bra o polare känner Englund, Åslund o Hoch rätt bra. Englund var chockad över hur ledarfigurerna blev som spöken 2004 (inkl han själv). Sen det där med ledarkaraktär som övergår till desperation o utbrott... Krille tar ju ett rött kort i måstematchen mot Örgryte, i sin sista match i svartgult. säger ju det mesta om det mentala.

skulle inte förvåna mig om Seb Larsson faller in i sådant väldigt snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in