2020-07-24, 10:05
Medlem
simonvps avatar
Med rätta pratar man om att Bajen saknar ryggrad och karaktärsspelare som ”ryter ifrån”. Som det är nu har vi bara Fällman som verkar missnöjd på riktigt, och han har bara varit här i tre säsonger. Det är brutala tapp i karaktärer vi haft de senaste säsongerna.

Däremot förstår jag inte varför aik så plötsligt tappat så mycket sting. Där finns ju starka profiler som Goitom, Per Karlsson och Dimitriadis som samtliga är 08r och har lirat länge i klubben. Rashidi finns ju också som hajar vad det innebär att lira för en 08-klubb. Ofori har ju sin historia i klubben också trots att han inte är 08. Och framförallt har man kanske seriens främsta karaktärsspelare i Sebastian Larsson som både är ett as och kanske seriens bästa spelare.

Ändå ser man helt uppgivna och ointresserade ut, trots att profilerna finns där. Man tappar poäng på blytunga sätt omgång efter omgång. Det är märkligare för mig än att Bajens legoknektar inte förmår att hitta tillbaka till rätt kurs.
Citera
2020-07-24, 10:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jojo, fast han ska ju vara spetsen som sätter bollarna.
Återigen visar han att han inte klarar det. Det går inte att hela tiden tjöta om att målvakterna gör fantastiska räddningar och att nickar/skott i virket/tätt utanför "Lika gärna kunde gå in", det blir bara förnekelse av det allvarliga faktum att han inte har att göra som förste forward i ett allsvenskt lag.

Da Graca kan ju gärna få nappa på det där budet som sades ligga på bordet, hellre Tolinsson/Wikström då som vi kan utveckla och få cash för längre fram.

Vad gör herr Railos lärjungar idag? Dessa borde få ordning på lagets psyken så vi inte tappar poäng varenda jävla match...

In med en riktig forward för f-n. Det duger inte med spelare som dansat i superettan en säsong...

Ähh, nu har vi Häcken borta, den tar vi inte ens med ordinarie lag och vi bör vila varenda kotte inför cupfinalen. Kör med Amos, Dahlqvist, Da Graca, Wikström, Jallow, Titi, Van Assema, Affane, Noah, Sargon, Vilhelmsson.

Jag har en äcklig känsla i kroppen. Känns som ni väntar lite på att explodera, ni får gärna vänta en match till.
Citera
2020-07-24, 10:26
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inafonalie
Är det i år Jesper Karlsson får sitt efterlängtade breakthrough iochmed Elfsborgs succéinledning?

1 mål och 2 assist igår, men ser inte honom på top 20 listan på varken mål eller assistligan denna säsong. Har han inte producerat poäng tidigare? Han är ju en av Allsvenskans bästa yttrar, hoppas det lossnar ordentligt för honom.
Citera
2020-07-24, 10:30
Medlem
Salorms avatar
Tråkigt att det inte blev något spännande El Zlatico igår.
Citera
2020-07-24, 10:32
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
En för mig intressant reflektion så här på morgonen. Det går inte värst bra för våra gräslag i allsvenskan, bland topp 5 är det endast MFF som inte spelar på plast och tittar man i botten så lirar 4 av 5 lag på gräs. Inte kommit längre än så till varför det ser ut på det sättet men kanske någon smartare än mig kan dra några slutsatser till varför det ser ut som det gör.

Kan ju finnas en massvis med faktorer dels att gräslagen över tid blivit färre vilket innebär att det blir fler matcher man spelar på "inte sitt underlag".

Jag tror huvudanledningen är enkel och den stavas Värvningstrategi hemvändare och äldre spelare:
+30 (finns udantag) spelare som vänder hem med kroniskaskador "fotbollsinvalider" har oftast som utgångspunkt att de får åtminstone hälften av matcherna på gräs (dvs alla hemmamatcherna).
Spelar ingen roll om det är:
Söder, Granqvist, Farnerud, JJ, V Elm, Bahiou, eller Kolbein.

En stor del i deras beslut att vända hem är att Allsvenskan dels är kortare och har glesare bland matcherna än ligorna ute i Europa.
Nu får de helt plötsligt spela tätt och ofta vilket inte blir vad de hade räknat med återhämtningsmässigt.

För någon som är intresserad och orkar leka med siffror så vore en intressant sätt att kontroll kolla detta genom att se ifall åldern snitt åldern på spelarna som inte är i startelvan i de inledande 9 omgångar även är högre i naturgräs lagen.
Jag tror Helsingborg har haft något runt 8-9 skador rullande konstant. Där både Granen och Landgren är bärande spelare.

SEn så drabbar ju detta konstgräslag också men inte i samma utsträckning då de oftast har mindre skadeskjutna spelare eftersom dessa aktivt väljer bort konstgräs laget. Vilket ironiskt sätt blir deras "blessing".
Citera
2020-07-24, 10:38
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Jag har en äcklig känsla i kroppen. Känns som ni väntar lite på att explodera, ni får gärna vänta en match till.

Det räcker nu...
Sluta med dessa plastiga försök till rivalitet hyckleriet skiner igenom som bara blir rövslickeri om er ömsesidiga beundran för varandra.

I varje inlägg där ni har kritiserat varandra inför "derbyt" så har det också funnits en "brasklapp" om "ameh egentligen så gillar vi er och önskar er allt gott."
Senast redigerad av L-illuminato 2020-07-24 kl. 10:42.
Citera
2020-07-24, 10:44
Medlem
PlantBamboos avatar
Det är inte tränarna som ska göra målen
Senast redigerad av PlantBamboo 2020-07-24 kl. 11:00.
Citera
2020-07-24, 11:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Det räcker nu...
Sluta med dessa plastiga försök till rivalitet hyckleriet skiner igenom som bara blir rövslickeri om er ömsesidiga beundran för varandra.

I varje inlägg där ni har kritiserat varandra inför "derbyt" så har det också funnits en "brasklapp" om "ameh egentligen så gillar vi er och önskar er allt gott."

Blåvitt kommer till så mycket lägen utan att få till det. Matchen igår var dock extrem och känns på många sätt som toppen innan det tippar över. Jag hoppas såklart jag har fel.

Jag förstår dock inte varför jag försöker förklara hur jag menar med tanke på att du med största sannolikhet är för korkad för att förstå ändå.
Citera
2020-07-24, 11:10
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Blåvitt kommer till så mycket lägen utan att få till det. Matchen igår var dock extrem och känns på många sätt som toppen innan det tippar över. Jag hoppas såklart jag har fel.

Jag förstår dock inte varför jag försöker förklara hur jag menar med tanke på att du med största sannolikhet är för korkad för att förstå ändå.

Om någon saknar vett och reson så är det du klarar inte av att förstå kausala samband osv.
Det här är ju bara ett i raden av inlägg där framför allt du och kostymnisse ska köra "låtsas" jibes mot varandra men de slutar i någon dold "ameh durå" hyllning.

Get a fucking room....
Citera
2020-07-24, 11:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Om någon saknar vett och reson så är det du klarar inte av att förstå kausala samband osv.
Det här är ju bara ett i raden av inlägg där framför allt du och kostymnisse ska köra "låtsas" jibes mot varandra men de slutar i någon dold "ameh durå" hyllning.

Get a fucking room....

Herregud. Du brukar säga att du har arbetat med fotboll men det är jävligt svårt att förstå med tanke på vilken bristande erfarenhet du verkar ha av att sett fotbollsmatcher. Fast det är klart, det finns inkompetenta människor inom alla yrken, fotbollen är såklart inget undantag.
Citera
2020-07-24, 11:23
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Herregud. Du brukar säga att du har arbetat med fotboll men det är jävligt svårt att förstå med tanke på vilken bristande erfarenhet du verkar ha av att sett fotbollsmatcher. Fast det är klart, det finns inkompetenta människor inom alla yrken, fotbollen är såklart inget undantag.

Som sagt du går ifrån ämnet. Min kompetens eller avsaknad av kompetens inom Fotbollen är inte vad detta handlar om.

Det handlar om det dolda smicker ni hela tiden kastar på varandra. Det är inte frågan om en enskild match utan det har pågått i veckor nu,
Håll Käften är ett uttryck och en devis du borde leva efter.
Citera
2020-07-24, 11:26
Medlem
Fred Friendlys avatar
Långsidebladet levererar. Bra djuplodat reportage om hur AIK:s hybris letat sig in hos oss. Inte utan att man vill roundhousekicka in tänderna i halsen på Mujo och sätta Bojanic i karantän. En gammal hederlig jävla salmonella skulle göra honom gott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in