2020-07-23, 23:38
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag är försiktigt positiv fortfarande.. Får vi in Mange och Mrbati (som helt otränade skulle ta plats i elvan) så kan det nog ändå bli bra det här. Dock är det ju derbydags och det brukar sluta med gråtrunk efteråt på någon obskyr krog tills man blir hemskickad av bartendern.

Äh, försiktigt positiv behöver man inte vara. Tvärtom självsäkert positiv.

Det är bara två lag före oss som antagligen kommer fortsätta vara framför när tabellen summeras.

Tills vidare kan man vara nöjd med att ligga före forna titelaspiranter som AIK och IFK Göteborg.

Ligger även före lilla bajen, men meh...
Citera
2020-07-24, 00:18
Medlem
Är det i år Jesper Karlsson får sitt efterlängtade breakthrough iochmed Elfsborgs succéinledning?
Citera
2020-07-24, 00:34
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Det är ju en jävla tävling mellan våra 3 lag i stockholm just nu vem som kan imponera minst.
Det är helt befängt.

Får ändå ge klart försprång till er. Ni verkar ju kunna skapa chanser i era matcher och har lite oflax. Vi och råttorna klarar inte ens av det. Får ni in Kerim och Mange lyfter ni nog på riktigt. Ni har grunderna där.

Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Detta är inte ett eländigt år för er. Du verkar inte veta vad elände innebär. Har du redan glömt Superettan? Jag tror att ni är tillbaka på er normala nivå inom ett par säsonger.

Nu syftade jag inte bara till Bajen, utan till alla lag utom Peking i princip.

Citat:
Ursprungligen postat av junaz
Nä, man får leta länge nu för tiden i trådarna för att hitta supportrar som är nöjda så här långt. De flesta sitter och förbannar sitt lags prestationer; Stockholm, Göteborg, Malmö (kanske inte riktigt lika mycket sista dagarna), en och annan Helsingborgare och Örebroare. Med undantag då för Norrköping (och Sirius), men de skribenterna brukar inte vara sådana som har vidare stort hävdelsebehov (vilket hedrar dem).

Vad är det här för jävla säsong?

På ett sätt speglar denna säsongen EXAKT vad Coronan har inneburit för alla i samhället. Alla har haft det urtråkigt och jävligt under våren. Klart att fotbollssäsongen också ska vara det då
Citera
2020-07-24, 02:21
Medlem
Malmö kommer hitta spelet och krossa allt motstånd resten av serien. Norrköping får kämpa för livet i topp. Elfsborg och Häcken slåss om tredje, Djurgården tar femte.
Citera
2020-07-24, 05:48
Avslutad
En för mig intressant reflektion så här på morgonen. Det går inte värst bra för våra gräslag i allsvenskan, bland topp 5 är det endast MFF som inte spelar på plast och tittar man i botten så lirar 4 av 5 lag på gräs. Inte kommit längre än så till varför det ser ut på det sättet men kanske någon smartare än mig kan dra några slutsatser till varför det ser ut som det gör.
Citera
2020-07-24, 08:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Sett till brända målchanser var det ju uselt, dessutom kom dom alldeles för lätt till målchanser. Sedan skapar vi ju mängder men det vinner vi ju inte på. Vi borde ha vunnit, med typ 6-4, men men.
Nu får vi hoppas på att vi får lite flyt i nästa, stolpe in tack. Gäller att laget håller humöret uppe och inte sjunka ner i dyn nu, finns inte tid till det. Nu måste Röven straffas.

Känns som en sådan där vidrig hedersam förlust.

Falkenbergstränaren Hasse Eklund:

– Inget annat lag har spelat sådan anfallsfotboll mot oss och skapat så många chanser som Göteborg. Jag är tagen över att vi fick med oss en poäng till slut.

Kanske matchen trots allt var ett tecken på en positiv förändring, nu när man låtit den smälta in. Tidigare under säsongen har det varit alldeles för mycket handbromsen-i-fotboll och nu blev det för mycket öppna spjäll istället. Förhoppningsvis hittas rätt balans mellan de båda, och då kan det bli riktigt bra framöver.
Citera
2020-07-24, 08:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Inafonalie
Är det i år Jesper Karlsson får sitt efterlängtade breakthrough iochmed Elfsborgs succéinledning?

Hoppas jag verkligen inte. Maken till vidrig tönt vet jag inte om jag sett tidigare. Tyvärr är han ju duktig dock.
Citera
2020-07-24, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Kanske matchen trots allt var ett tecken på en positiv förändring, nu när man låtit den smälta in. Tidigare under säsongen har det varit alldeles för mycket handbromsen-i-fotboll och nu blev det för mycket öppna spjäll istället. Förhoppningsvis hittas rätt balans mellan de båda, och då kan det bli riktigt bra framöver.

Förhoppningsvis, det var i alla fall ett jävla drama. Antagligen rätt "underhållande" för neutrala, för mig var det bara jävligt nervöst och så en satans besvikelse.

Jonas Dahlquist
@jonas_dahlquist

Plötsligt händer det när man minst anar det, men Blåvitt-Falkenberg är bland det mest underhållande jag har kommenterat under mina 18 år i branschen. Med normal utdelning hade det blivit 7-5 eller 8-4 eller dylikt. Helt otrolig match! Vansinnigt surt för Blåvitt, starkt av FFF.

Fan att vi inte vann, vi hade legat 8 nu om det slutat typ 3-1, andrum, och antagligen en rätt skön känsla. Hoppas spelarna, t ex Erlingmark inte tar detta för hårt, måste tillbaka igen för det är ju match redan på Söndag, jag tror nästan alltid att vi kan vinna men det blir ju inte lätt mot Häcken som verkar flyga hemma på Bravida.
Citera
2020-07-24, 09:14
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
hehe, nej men det var ju så det såg ut, kolla på matchen igen, funkade faktiskt väldigt bra när han droppade ner som typ #10.

Jag tycker inte det är så förvånade att Tolinsson är utanför truppen, Da Graca är tillbaka och jag drar en gissning på att vi kommer få se samma backlinje som i de två senaste matcherna, möjligen då att Holm spelare istället för Jallow, att ha 2 mittbackar på bänken är väl inte så nödvändigt.

Mot Falkenberg lär vi inte få samma oceaner av yta som vi fick mot Bajen så jag vill se mer löpningar och ett högt bolltempo.

Jojo, fast han ska ju vara spetsen som sätter bollarna.
Återigen visar han att han inte klarar det. Det går inte att hela tiden tjöta om att målvakterna gör fantastiska räddningar och att nickar/skott i virket/tätt utanför "Lika gärna kunde gå in", det blir bara förnekelse av det allvarliga faktum att han inte har att göra som förste forward i ett allsvenskt lag.

Da Graca kan ju gärna få nappa på det där budet som sades ligga på bordet, hellre Tolinsson/Wikström då som vi kan utveckla och få cash för längre fram.

Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Nej det är verkligen inte den sämsta matchen spelmässigt i alla fall, handlar bara om att vi sätter inte våra lägen. Kan ju göra 6-7 mål utan att överdriva men det handlar om att göra fler mål ön motståndaren och det klarar vi inte och försätter det så här så är vi en av kandidaterna till nedflyttning eller årminstonde kval. Visst försvarsmässigt intr bra men börja med att sätt våra öppna lägen så behöver vi inte vara världsbäst därbak. Man märker när det står 2-0 att spelarna börja skita ner sig. Man vet om innerst inne att detta komma aldrig hålla.

Skaffa en psykolog till Kamratgården.
Om inte en sådan som Sargon mår psykiskt dåligt just nu tillsammans med många andra så bryr man sig inte.

Vad gör herr Railos lärjungar idag? Dessa borde få ordning på lagets psyken så vi inte tappar poäng varenda jävla match...

In med en riktig forward för f-n. Det duger inte med spelare som dansat i superettan en säsong...

Ähh, nu har vi Häcken borta, den tar vi inte ens med ordinarie lag och vi bör vila varenda kotte inför cupfinalen. Kör med Amos, Dahlqvist, Da Graca, Wikström, Jallow, Titi, Van Assema, Affane, Noah, Sargon, Vilhelmsson.
Citera
2020-07-24, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jojo, fast han ska ju vara spetsen som sätter bollarna.
Återigen visar han att han inte klarar det. Det går inte att hela tiden tjöta om att målvakterna gör fantastiska räddningar och att nickar/skott i virket/tätt utanför "Lika gärna kunde gå in", det blir bara förnekelse av det allvarliga faktum att han inte har att göra som förste forward i ett allsvenskt lag.

Da Graca kan ju gärna få nappa på det där budet som sades ligga på bordet, hellre Tolinsson/Wikström då som vi kan utveckla och få cash för längre fram.

Vi har inget bättre just nu så då är det ju bara att gilla läget och hoppas som fan på att han skall lyckas få in en, igår var det ju inte bara Sargon heller. Det sprider sig i laget som en löpeld.
Citera
2020-07-24, 09:52
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Hoppas jag verkligen inte. Maken till vidrig tönt vet jag inte om jag sett tidigare. Tyvärr är han ju duktig dock.

Håller fullständigt med. Får ju Jonas Gardell att framstå som en riktig man.
Citera
2020-07-24, 09:53
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baast
Malmö kommer hitta spelet och krossa allt motstånd resten av serien. Norrköping får kämpa för livet i topp. Elfsborg och Häcken slåss om tredje, Djurgården tar femte.

Toivonen kan bli tungan på vågen för MFF. Löjligt överlägsen igår i spelförståelse. Motvillig beundran också för hur jävla asig han är på planen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in