Citat:
Ursprungligen postat av
HerrGickhan
Du måste hålla två bollar i luften samtidigt. Jag kan tycka att regeringen och FHM är skit samtidigt som jag tycker att du är ute och cyklar.
Återigen, om det vid summering visar sig att det dött ungefär lika många som normalt i alla de nordiska länderna. I så fall är det tecken på att de som dött i C-19 i Sverige skulle dött i något annat om C-19 inte hade kommit in i landet.
När en anhörig dör spelar det ingen roll vad den dött i. Det är inte värre om den dött i C-19 än i sepsis. Det senare verkar vara något som ni alarmister inte förstår.
Jo, onödiga dödsfall är ännu smärtsammare för de anhöriga, och det vet jag av erfarenhet (fast det var länge sedan och inte handlade om coronan). För då tillkommer även en ilska, eller rentav hat, emot den eller de som vållat dödsfallet - och hat är destruktivt för den som känner det. Samt (beroende på situationen) en massa tråkiga tankar som "borde jag ha kunnat skydda NN ifrån det här?"
T.ex. får de vars anhöriga dött med "palliativ vård" på äldreboendena, utan att få syrgas eller dropp, gräma sig över att de inte gjorde som de anhöriga som det har stått om i tidningarna. De som bråkade mer, trotsade besöksförbudet för att se vad som pågick, krävde sin gamlings rätt, körde sin gamling till sjukhuset i den egna bilen, gick ut i media - och på sätt räddade sin gamlings liv. Det blir jobbigt att leva med.