2020-07-24, 08:54
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Fråga dig istället hur i helvete Sverige lyckades hamna på topp 10 från början?
Genom att Sverige rent tidsmässigt fick smittan före dessa länder.
USA, Indien och Brasilen fick sina utbrott långt senare.
Citera
2020-07-24, 08:54
Medlem
gloffgloffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Hur orkar du tjata om en sådan ickefråga? Smittspridningen störtdyker ju redan i Sverige, varför vill du begränsa friheten då?

Om det är nånting som HELA VÄRLDEN gör,

betecknar iallafall inte jag som en icke-fråga,

men gör du det i ditt vattenglas.
Citera
2020-07-24, 08:55
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Bättre att förekomma än förkommas.

Många tror att vi får en andra våg av smittan nu i höst och då kan det gå fort när det väl bryter ut. Jag hade gärna sett en omfattande munskyddssanvändning på de platser där det samlas folk.
Förekommas av vad?!
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Vad är du för en snöflinga som jämställer bärande av munskydd med frihetsbegränsning?

Ok jag är en snöflinga. Du och dina gelikar är rädda för er egna skuggor och vill att pappa staten skall komma och rädda er. Pinsamt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Precis vad jag tror. De kommer inte att göra något öht. Som hittills.

Jag läste just att corona kan ge hjärnskador
https://twitter.com/Olofeh/status/1286538830649135105

Bryr sig inte Folkhälsomyndigheten om hälsa alls?

Kan väl inte vara lagligt av Folkhälsomyndigheten att vägra stoppa corona i Sverige?

Citat:
Folkrättsforskaren: Löfvens coronastrategi "bryter mot mänskliga rättigheter"
https://www.friatider.se/folkrattsforskaren-lofvens-coronastrategi-bryter-mot-manskliga-rattigheter
Senast redigerad av TonyDR 2020-07-24 kl. 08:59.
Citera
2020-07-24, 08:56
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jerka11
Jag tror anledningen är att vi dels importerade mkt smitta på förhållandevis kort tid (sportlovet etc) i kombination med att vi från början haft en balanserad och uthållig hantering samt försökt undvika en övereaktion, dvs försökt undvika en suboptimerad hantering (där hanteringen/restriktionerna i sig ger mer skada än nytta både avseende liv/ekonomi lokalt och globalt). Ovan i kombination med ett system/samhälle där alla gamlingar samlade på äldreboende i samtidigt med ett fatalt misslyckade att skydda denna riskgrupp gör att vi har många döda per capita...
Det där är en myt som är motbevisad flera gånger. Norge har haft en lika jävlig situation på sina äldreboenden med timanställda invandrare och har haft relativt fler döda där än Sverige.

Citat:
Sedan är vi iofs troligen inte topp 10 då många länder inte har lika adekvat rapportering av coronadöden som Sverige. Eller är det ex rimligt att Delhi har 3663 döda på 66 miljoner smittade? IFR på 0,05%?! (liten brasklapp att det iofs kan stämma om Dehli har väldigt ung befolkning).
Du jämför alltså med Indien. Tror du på allvar att länder som Tyskland och våra grannländer har en suboptimal rapportering jämfört med Sverige?

Speciellt i ljuset av de ständiga problem som FHM har haft med matematiken.
Citera
2020-07-24, 08:57
Medlem
Bunsofsteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Ok jag är en snöflinga. Du och dina gelikar är rädda för er egna skuggor och vill att pappa staten skall komma och rädda er. Pinsamt.

Känner du dig "kränkt" när du tar på bilbältet också?

Känslig kille...
Citera
2020-07-24, 08:59
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Räknar man "Dör av COVID-19", eller som i Sverige "Dör med COVID-19" i länderna som jämförs?

Dör med covid-19 inte av är bara trams som förnekarna driver men som ingen intelligent människa köper.

Läkarna anger dödsorsaken på dödsattesten det som står där gäller inte det förnekarpropagandisterna gör gällande. Vissa har sakkunskap läkarna, andra drivs av politiska hänsyn, skada inte den sittande vänsterregeringen och dessa organ genom att bagatellisera coronapandemin och bagatellisera dödsfallen.
Citera
2020-07-24, 08:59
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Genom att Sverige rent tidsmässigt fick smittan före dessa länder.
USA, Indien och Brasilen fick sina utbrott långt senare.
En myt:

First Case of 2019 Novel Coronavirus in the United States

https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa2001191

Och för dem som kommer ihåg minns vi rapporter från äldreboenden i staten Washington där flera äldre drabbades innan vi hade samma utbrott i Stockholm.
Citera
2020-07-24, 09:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bunsofsteel
Känner du dig "kränkt" när du tar på bilbältet också?

Känslig kille...

Uppochnedvända världen när livrädda harar kallar andra känsliga.

Använd du munskydd men försök inte tvinga på andra det bara för att du är en rädd fjant.
Citera
2020-07-24, 09:02
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Förekommas av vad?!

Av Covid19. Sjukvårdspersonal slutar inte att använda skyddsutrustning när de behandlar covid-patienter för att "smittan i samhället minskar". På samma sätt är det ett dåligt argument för att inte använda munskydd på tåg, kollektivtrafik och köpcentrum. Många befarar en
andra våg av smitta under hösten. Munskydd kan hjälpa till att förhindra att så sker. Jag förstår ärligt talat inte vad som är problemet. FHM hållning ter sig märklig och går kraftigt emot omvärlden i stort.
Citera
2020-07-24, 09:03
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Jag läste just att corona kan ge hjärnskador
https://twitter.com/Olofeh/status/1286538830649135105

Bryr sig inte Folkhälsomyndigheten om hälsa alls?

Kan väl inte vara lagligt av Folkhälsomyndigheten att vägra stoppa corona i Sverige?

https://www.friatider.se/folkrattsforskaren-lofvens-coronastrategi-bryter-mot-manskliga-rattigheter
Det bryter definitivt mot smittskyddslagstiftningen på flera punkter. Det är därför Anders Tegnell et al. väger sina ord på guldvåg och aldrig nämner F-ordet.

Det skulle vara ett direkt lagbrott att gå på flockimmunitet för en samhällsfarlig smitta.

Man måste därför hela tiden läsa mellan raderna på uttalanden som görs från myndigheterna. Man måste också smittspåra och sådant vilket inte har gjorts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in