2020-07-24, 11:28
Medlem
notknapparens avatar
Och så fick jag syn på det här när jag läste ASs vittnesmål Aktbil 151, sid 195:

"Nej det enda vi såg var
att du var väldigt vanlig
och avslappad och fin
med barnen, skriver jag
Ola. Vi såg dig tyvärr inte
så sent
"

SD:
"Jo, jag var nog som
vanligt....
Hade liksom inte ont
blod i tanken

Hoppas det finns
fingeravtryck eller
något på platsen. Jag
är visst ensam
misstänkt.
"

Ont blod i tanken, får mig att tänka på vad SD sa i förhör om hur Lena hittades. Det var väl något om att han fick blodsmak i munnen...

Och här skriver han också att han är misstänkt. Det som han hävdar att han inte visste väl?
Stämmer det i tid?
Citera
2020-07-24, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
S är inte bara en notorisk lögnare. Han är en drömmare som bankar in sina lögner i huvudet på folk så de blir medlögnare (H, SOA, Jelly m fl)?

Ja, här i tråden gissas hejvilt fast alla spår leder till S - inga andra.

L visste att S såg död som lösning på problem. Det hade varit på tapeten flera ggr, men hon kan ha inbillat sig att han hade en spärr.

Det är fn mig abnormt att tala om att man ska döda någon för att bli av med barnskrik, frun eller älskarinnan. L var kanske skräckblandat förtjust i sin baneban, men tanken att han skulle ta steget fullt ut från hot till aktion fanns nog inte ens hos honom fram tills han fick panik över att han tappat kontrollen på båda kvinnorna? H var het på sill och L på en superkille med getskägg. S hade förlorat sin plats som number one. Ordningen skulle återställas och det blev H som fick leva av praktiska skäl? Efter spabad och mord får H en vårtoperation som en mutpresent av sin vite riddare? Vilken hjälte! Iskvinnan kan le igen för det vassa kinesludret är raderat?

Att SD är skyldig till mordet på LW är lika säkert som Amen i kyrkan. Om HD är medskyldig så kommer det fram förr eller senare. SOA är nog ingenting annat än en nyttig idiot, Likaså JG, SOA kan jag till viss del förstå, Han försöker säkert bara skydda HD och barnbarnen men att JG riskerar sitt rykte för SD är någonting som jag aldrig kommer att förstå. Läser man FUP så förstår man ganska snart att det här gänget har väldigt lätt för att ta till lögner. Och detta ljugande verkar vara mer en regel än undantag för dessa juveler.
Citera
2020-07-24, 12:50
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Tack för ditt intressanta inlägg!

Jag har tidigare grubblat på just det där "glappet" (finns beskrivet i aktbil 166) och vad som händer de där två timmarna från kl 23:38:43 när Lenas mobil befinner sig på Byalagsg 2 tills mobilen återigen kopplar upp sig mot masten Hjalmar Bergmans väg 54 NV, 300 kl 00:07:54, kl 00:47:19 och tills den stängs av kl 01:41:37.

Det är väl inte alls osannolikt att raderingar har skett då. För utredningen finns tyvärr inga svar idag vad (eller när) som skett.

Jag kommer då att tänka på SDs granne som har kontakt med honom när han är på väg till och från USA.
Med henne pratar han om alibit, och frågar om de sett honom efter 23 och framåt. Bl a skriver han att han satt i köket och håller på med sin mobil....

"Chatt vittnet AS och SD när de eskorterades från resan till USA :
Aktbil 151, sid 194:

SD: "lngen fara
Jag är som ni förstått
misstänkt
Var ,anhållen i tisdags
några timmar
På väg hem nu igen
från usa då de hade
fler frågor"

SD: "Tack
Hörde nu att de är
klara I huset, och har
satt i mina lås igen
Eskorteras nu av polis
från usa till Sverige
Blev kort semester ett
dygn i amerikanskt
häkte bara
Får se vad som händer
vidI gränsen i sverige
Men värst för Lena
såklart"

19 maj:
SD:"Det är Lena man hittat
Jag är alltjämt
misstänkt.
Hoppas de hittar något
som ger mig alibi
Hanna mår sämre
Barnen mår till synes
bra "

SD:"Vi håller oss borta
Supersnällt
erbjudande
Supersnällt
Vi är med Hannas
föräldrar i
sommarstugan
Kroppen hittad på
byalagsgatan ner mot
motorvägen"

SD:"Och något annat
föremål i skogen
bortanför er. Jag bor
mellan de platserna.
Börjar tänka någon vill
sätta dit mig nästan.
Men har inga fiender."

AS:"Vad kan vi göra för ditt
alibi. Vi mötte dig ju på
måndagskvällen?"

SD:"Jag har alibi till sent.
Och fabricera något
ska vi ju inte göra
såklart
Ni såg mig inte röra
mig i huset något efter
Jag har alibi till sent,
Och fabricera något
ska vi ju inte göra
såklart

Ni såg mig inte röra
mig i huset något efter
23 och framåt?

Körde tvättmaskin
Packade vi köket
Jobbade lite med
telefon i köket

Lena var online till
23:17, och försvann då
oväntat ur olika
chattar. "

22 maj:
SD:"Tack A. Det är jobbigt,
framför allt för H.
Har ni vattenspridare?
Jag har ju sått på lite
gräs där det var svagt,
och där behövs nog
fukt nu. Annars ber jag
Karin."

i YT Rättegången del 42, berättar polisens operativa analytiker om masterna och uppkopplingarna. Det är väl här som jag blir lite bortkollrad i det tekniska och jag blir osäker på de tekniska uppgifterna. Jag kan tänka mig att det inte bara är jag utan även för TR blev det för komplicerat att hänga med. Åklagaren kunde ha ställt frågorna så att det blev lite mer tydligt. Jag ska lyssna en gång till vid tillfälle.

Jag uppfattar dock som att Telia har sessioner som löper 180 minuter, och att dessa syns enbart när de avslutas. Även om något pågår, så påbörjas en ny session, vilket gör att det ser ut som att det är två sessioner trots att det är en pågående.

Det är väl här de har 00:07 mastuppkopplingarna kommer in?

En annan sak som fått mig att grubbla är vad som händer bakom planket så länge som 11 minuter? Vad sker där innan skriken tar vid?

Aktbil 166, sid 20

"Klockan 23:25 är aktiviteten pågående men stillastående vid området nära fyndplatsen. Den aktiva enheten befinner sig där i cirka 11 minuter till klockan 23 :36, se Figur I 0. Därefter täcker näst sista precisionscirkeln ett större område med fyndplatsen som centrum, se Figur 11. Den sista punkten registreras den 14 maj klockan 23:38 precis utanför området, se Figur 12"

Det är ju obehagligt att Lena tänkte sätta ut en ny cache precis där hon blir mördad, även om det inte var just den som hon arbetat med precis vid tiden för mordet. Jag kommer aldrig att sluta att misstänka att det är SD som är den som förstörde hennes "My real six string". Det som en del i planen att kunna locka ut henne dit igen.

Flera personer vittnar om att de misstänker att SD har koll på deras olika media, några vet att det har skett. SD kan ha haft koll på hennes opublicerade cacher.

Med tanke på att Lena har SDs sperma på kjolen är det inte osannolikt att de har haft sex där innan mordet.

Elva minuter är en lång tid....

När SD skrev "Men värst för Lena såklart", hade han då frågat de han chattade med om hon hade hittats? Ställer han den frågan till någon han chattar med eller handlar konversationerna mest om att han ska plantera information om sitt möjliga alibi som inte finns?

Han frågar om han kan låna en vattenspridare av grannen fast han uppgett för polisen att han varit ute på tomten flera gånger för att flytta på sin vattenspridare, att han packat, provat cykelväxlar, tvättat en t-shirt och väntat på gräsklipparen! Har SD gömt sin vattenspridare efter användning?

"Jobbade lite med telefon i köket" Varför kopplar inte mobilen upp på hemnätverket förrän kl 02.49 då? Kanske för han hade wifi avstängt för att kunna röra sig obemärkt i området. När han kollade en karta över Hjärsta på jobbet under eftermiddagen, kan det misstänkas att han kontrollerade tidsåtgången för de olika möjliga vägar han skulle kunna använda för att synas minst före och efter mordet?

Han tog LW:s mobil och började radera allt i deras telegramkommunikation som kunde bevisa att de bestämt att de skulle ses? Därför sker registreringar för ett par krypterade filer i hans app-synkade dator kl 23.36? Dessa syns fast han försökt radera alla spår?

Jag gissar på att projektkontrollanten SD tog sig tillbaka till mordplatsen flera gånger under natten för att besiktiga att han inte glömt någon detalj och att sperman på kjolen kan ha gett avtryck från hans hand p g a slarvig avtorkning efter en mordexalterad runkning hemma i källaren efter mordet. Han är i så fall inte den ende mördaren som avger någon form av kroppstömning efter utfört mord. Det ska tydligen vara ett vanligt fenomen.

Så öppen som LW var behövde nog inte SD spionera på LW för att veta hon skulle lägga ut en ny cache på mordplatsen. SD hade nog med baktanke anmält sig som volontär till utläggningen och efteråt skulle det ätas en hjärtformad kladdkaka, men i hans version till andra har han endast hjälpt henne med att lösa myster inför Norge-resan och inte alls träffat henne p g a "måsten"?

-------------

För eventuella nytillkomna i tråden:
SD har varit häktad som misstänkt för mord 8 månader, genomgått rättegång och friades av TR som ansåg att bevisningen inte räckte till fällande dom. Åklagaren överklagade till Göta Hovrätt. Kompletteringar i bevisningen till ärende B1752-20 skulle vara inlämnat senast 10 juli.

ÅH lämnade ett tilläggsprotokoll på 150 sidor till försvaret den 6/7. I den nya bevisningen finns också digital sekvens som ska lämnas till hovrätten. ÅH förväntar sig att HR ska ändra den friande domen. Försvaret, som hade tre dagar på sig att gå igenom det kompletterande materialet, begärde tid till 21/7. Då passade ÅH på att begära ytterligare förlängning till den kompletterande bevisningen och Göta Hovrätt beviljade detta. Senast 21/8 ska det vara HR tillhanda.

Sammanfattning, länkar till FUP och annat
www.flashback.org/p72182112#p72182112
Senast redigerad av Honan6 2020-07-24 kl. 13:05.
Citera
2020-07-24, 13:36
Medlem
Citat:

....

En annan sak som fått mig att grubbla är vad som händer bakom planket så länge som 11 minuter? Vad sker där innan skriken tar vid?

Aktbil 166, sid 20

"Klockan 23:25 är aktiviteten pågående men stillastående vid området nära fyndplatsen. Den aktiva enheten befinner sig där i cirka 11 minuter till klockan 23 :36, se Figur I 0. Därefter täcker näst sista precisionscirkeln ett större område med fyndplatsen som centrum, se Figur 11. Den sista punkten registreras den 14 maj klockan 23:38 precis utanför området, se Figur 12"

Det är ju obehagligt att Lena tänkte sätta ut en ny cache precis där hon blir mördad, även om det inte var just den som hon arbetat med precis vid tiden för mordet. Jag kommer aldrig att sluta att misstänka att det är SD som är den som förstörde hennes "My real six string". Det som en del i planen att kunna locka ut henne dit igen.

Flera personer vittnar om att de misstänker att SD har koll på deras olika media, några vet att det har skett. SD kan ha haft koll på hennes opublicerade cacher.

Med tanke på att Lena har SDs sperma på kjolen är det inte osannolikt att de har haft sex där innan mordet.

Elva minuter är en lång tid....

En möjlighet är att hon väntat där ensam några minuter. Tiden räcker annars nog till för att förklara fläcken på kjolen även om de flesta skulle se det som oförklarligt att någon kan tänkas lämna ett så uppenbart spår efter sig vid ett "på något sätt" planerat brott.

Vid ett av förhören har den misstänkte svårt att minnas vilka kjolar brottsoffret ägt och svårt att minnas när fläcken kommit till. Det kunde varit sista gången de träffades, eller gången dessförinnan eller rentav någon gång i vintras. Det framstår av förhöret att poliserna blev förbryllade när den misstänkte medgav att han orsakat fläcken, men inte ville minnas några omständigheter. Man fick då också svårigheter att leda förhöret vidare i någon annan riktning.

En svårighet med polisförhör är bland annat oskuldspresumtionen. Ett erkännande förväntas komma då den misstänkte konfronteras med den graverande bevisning som finns, men polisen får annars inte "förutsätta" att den misstänkte begått det aktuella brottet när de ställer sina förhörsfrågor. Polisen har inte heller rätt att hålla alltför "argumenterande förhör", exempelvis att höra den misstänktes egna uppfattning om att brottsoffret skulle ha gått på möte hos polisen tidigare samma dag i fläckig kjol.

Det kan också möjligen bli lite svårare för åklagarna att senare argumentera för fläckens betydelse på grund av de begränsningar som gällde tidigare vid förhören.
Citera
2020-07-24, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Bubbla är ett snällare ord för vårta. Lena backade ju också och lät HD ta plats på event och liknande, enl någon i förhör. Det är väl bra gjort? Duktig, flitig, intelligent, framgångsrik inom GC. Öppen som en bok.
Håller med om det onödiga i att svärta ned en avliden.
Det var inte bra gjort utan enbart På sin plats!
Citera
2020-07-24, 14:29
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Visst, SD sade själv att intentionen skulle vara att rädda livet på de andra i planet. Men samtidigt menar åklagaren att SD är en notorisk lögnare, och dessutom att han ställd inför olika problem gärna ser döden som en lösning. Ur ett åklagarperspektiv är det alltså inte alls självklart att han berättar sanningen om hur han tänkte, och i rättegången pressade hon honom om flygplanshistorien.

En liknande situation är t.ex. kvällen den 11/5, när SD enligt sin egen redogörelse skall ha gått ut i skogen för att tillsammans med LW ordna något med en cache som behövde åtgärdas. Här har åklagaren en helt annan bild, och menar att SD i själva verket hade för avsikt att mörda LW (här bör det kanske för rättvisans skull nämnas att LW själv tydligen inte delade åklagarens bild av situationen).

Samma med kvällen den 14/5. SD säger själv att han vid den aktuella tiden var hemma och förberedde för USA-resan, och bl.a. skötte jobbkorrespondens rörande något byggprojekt som skulle slutföras. Även här har åklagaren en helt annan bild. Hon menar att SD ljuger, och att han i själva verket var bakom bullerplanket och mördade LW.

Det handlar alltså om två helt olika paradigm eller världsbilder här, och ur ett åklagarperspektiv blir det naturligtvis svårt att föreställa sig att SD skulle ta över spakarna för att landa planet och rädda liv. Ur åklagarens perspektiv är det mer troligt att det i så fall var SD som löste problemet genom att själv slå ut piloterna, för att därefter styra planet rakt in i en bergvägg och därigenom döda alla passagerare. Kanske särskilt om passagerarna var kvinnor och barn.

Vad som är sant i de här olika berättelserna vet bara SD, vi andra får gissa.
Mycket fel- och övertolkningar från både åklagare och folk här i tråden har det varit. Roten till det onda är självklart den där "misshandeln" i bilen
https://www.expressen.se/nyheter/utpekad-man-anmald-for-misshandel-av-lena/

Citat:
Anmälde misshandel i bil
Det är bara drygt ett år sedan som polisen utredde en anmälan om misshandel mot Lena Wesström. Den misstänktes ha skett den 10 januari i en bil i Örebro. Samme man som nu suttit anhållen pekades då ut som misstänkt, enligt dokument i tingsrätten.

Men som tack vare LW:s ljudinspelning i stället visade att SD hade stort tålamod. Han bad henne lugnt och sansat lämna bilen flera gånger men hon gjorde ju inte det så till slut var han tvungen att bruka visst "våld". Sedan fick åklagarna för sig att det också skulle handla om svartsjuka och att det handlade om klassiskt "våld i nära relationer" och så var bollen satt i rullning.
Senast redigerad av MrBarnaby 2020-07-24 kl. 14:41.
Citera
2020-07-24, 14:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
När SD skrev "Men värst för Lena såklart", hade han då frågat de han chattade med om hon hade hittats? Ställer han den frågan till någon han chattar med eller handlar konversationerna mest om att han ska plantera information om sitt möjliga alibi som inte finns?

Han frågar om han kan låna en vattenspridare av grannen fast han uppgett för polisen att han varit ute på tomten flera gånger för att flytta på sin vattenspridare, att han packat, provat cykelväxlar, tvättat en t-shirt och väntat på gräsklipparen! Har SD gömt sin vattenspridare efter användning?

"Jobbade lite med telefon i köket" Varför kopplar inte mobilen upp på hemnätverket förrän kl 02.49 då? Kanske för han hade wifi avstängt för att kunna röra sig obemärkt i området. När han kollade en karta över Hjärsta på jobbet under eftermiddagen, kan det misstänkas att han kontrollerade tidsåtgången för de olika möjliga vägar han skulle kunna använda för att synas minst före och efter mordet?

Han tog LW:s mobil och började radera allt i deras telegramkommunikation som kunde bevisa att de bestämt att de skulle ses? Därför sker registreringar för ett par krypterade filer i hans app-synkade dator kl 23.36? Dessa syns fast han försökt radera alla spår?

Jag gissar på att projektkontrollanten SD tog sig tillbaka till mordplatsen flera gånger under natten för att besiktiga att han inte glömt någon detalj och att sperman på kjolen kan ha gett avtryck från hans hand p g a slarvig avtorkning efter en mordexalterad runkning hemma i källaren efter mordet. Han är i så fall inte den ende mördaren som avger någon form av kroppstömning efter utfört mord. Det ska tydligen vara ett vanligt fenomen.

Så öppen som LW var behövde nog inte SD spionera på LW för att veta hon skulle lägga ut en ny cache på mordplatsen. SD hade nog med baktanke anmält sig som volontär till utläggningen och efteråt skulle det ätas en hjärtformad kladdkaka, men i hans version till andra har han endast hjälpt henne med att lösa myster inför Norge-resan och inte alls träffat henne p g a "måsten"?

-------------

För eventuella nytillkomna i tråden:
SD har varit häktad som misstänkt för mord 8 månader, genomgått rättegång och friades av TR som ansåg att bevisningen inte räckte till fällande dom. Åklagaren överklagade till Göta Hovrätt. Kompletteringar i bevisningen till ärende B1752-20 skulle vara inlämnat senast 10 juli.

ÅH lämnade ett tilläggsprotokoll på 150 sidor till försvaret den 6/7. I den nya bevisningen finns också digital sekvens som ska lämnas till hovrätten. ÅH förväntar sig att HR ska ändra den friande domen. Försvaret, som hade tre dagar på sig att gå igenom det kompletterande materialet, begärde tid till 21/7. Då passade ÅH på att begära ytterligare förlängning till den kompletterande bevisningen och Göta Hovrätt beviljade detta. Senast 21/8 ska det vara HR tillhanda.

Sammanfattning, länkar till FUP och annat
www.flashback.org/p72182112#p72182112

Jag har aldrig sett att SD någonstans en enda gång frågar någon om Lena har kommit till rätta. Inte den första dagen, och inte kollade han med Lena heller. Inte heller senare.

Så när han han skriver "värst för Lena förstås" (som han skriver exakt lika till alla han kommunicerar med, lika mekaniskt vid den här tiden) så har ju inte Lena hittats ännu. Det är svårt att tyda datum för kommunikationen, men det kan handla om den 18 maj.

Sedan skriver grannen den 19 maj att de har hittat en person. Det skrivs vid 13:15, kan hända att det är UTC tid? Och SD skriver att det är Lena man hittat.

Jag tycker att just frågan "Ni såg inte mig röra mig i huset efter 23 " är väldigt vägledande och ett sätt att plantera information. Underförstått är ju att han har varit hemma då.

Då när hna menar att han satt i köket med mobilen; kan det ha varit Lenas mobil han meckade med? Bättre att mecka i köket där han ser bra och kan sitta bekvämt.

Han skriver också:
"Och något annat
föremål i skogen
bortanför er. Jag bor
mellan de platserna.
Börjar tänka någon vill
sätta dit mig nästan.
Men har inga fiender.
"

Jag har hört om det fenomen som du beskriver; om olika kroppstömningar som gm kan ha i samband eller efter ett mord. Tror att jag läst något om att det kan ha med adrenalinpåslaget att göra, i andra fall om det är sexualmord så handlar det mer om det.

I det här fallet känns det lite som ett långskott med att SD skulle ha fått en sexuell njutning av att döda Lena, utan jag tro nog mer på att det har varit ett dragplåster för att få ut henne till planket. Vad skulle de annars ha pysslat med i 11 minuter? Samtidigt kommer inget att förvåna mig i det här fallet längre.

Vad jag förstod på någon som kände Lena väl (kan det ha varit HÅ?) så skulle Lena aldrig avslöja för SD om hon skulle lägga ut någon ny cache, det eftersom han skulle få FTF på ett orätt sätt.
Citera
2020-07-24, 14:58
Medlem
Citat:
Jag har aldrig sett att SD någonstans en enda gång frågar någon om Lena har kommit till rätta. Inte den första dagen, och inte kollade han med Lena heller. Inte heller senare.

Så när han han skriver "värst för Lena förstås" (som han skriver exakt lika till alla han kommunicerar med, lika mekaniskt vid den här tiden) så har ju inte Lena hittats ännu. Det är svårt att tyda datum för kommunikationen, men det kan handla om den 18 maj.

Sedan skriver grannen den 19 maj att de har hittat en person. Det skrivs vid 13:15, kan hända att det är UTC tid? Och SD skriver att det är Lena man hittat.

Jag tycker att just frågan "Ni såg inte mig röra mig i huset efter 23 " är väldigt vägledande och ett sätt att plantera information. Underförstått är ju att han har varit hemma då.

Då när hna menar att han satt i köket med mobilen; kan det ha varit Lenas mobil han meckade med? Bättre att mecka i köket där han ser bra och kan sitta bekvämt.

Han skriver också:
"Och något annat
föremål i skogen
bortanför er. Jag bor
mellan de platserna.
Börjar tänka någon vill
sätta dit mig nästan.
Men har inga fiender.
"

Jag har hört om det fenomen som du beskriver; om olika kroppstömningar som gm kan ha i samband eller efter ett mord. Tror att jag läst något om att det kan ha med adrenalinpåslaget att göra, i andra fall om det är sexualmord så handlar det mer om det.

I det här fallet känns det lite som ett långskott med att SD skulle ha fått en sexuell njutning av att döda Lena, utan jag tro nog mer på att det har varit ett dragplåster för att få ut henne till planket. Vad skulle de annars ha pysslat med i 11 minuter? Samtidigt kommer inget att förvåna mig i det här fallet längre.

Vad jag förstod på någon som kände Lena väl (kan det ha varit HÅ?) så skulle Lena aldrig avslöja för SD om hon skulle lägga ut någon ny cache, det eftersom han skulle få FTF på ett orätt sätt.

Bra 👍 tror att det där med cacher har med att man har en speciell personlighet. Verkar vara udda människor som pysslar med så sånt (inte alls) Kontrollerande, beräknande, flörtade oberäknelig, framåt etc... både SD och LW verkade ju vara så....och den dagen jag stötte på SD ienaffär så märkte man tydligt att något inte stod rätt till. Diagnos
Citera
2020-07-24, 15:04
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sambucusnigra
Vårtan i ansiktet.

Det var inte bara vårtan som själasörjaren *roade sig över* på HD.

Ett uttalande från notknapparen: Hur hemska tankar har inte människor ibland, men man varken uttalar dom för någon och kanske inte ens för sig själv?.
Nu var det så att Lena inte höll detta inom sig själv, utan uttalade detta till en kollega i frikyrkan, S*tefan A.

Aktb 168 del C s 2350.

Lena Wesström
Skäms att säga det, men det roar mig. I smyg.

Även lite andra saker som en kollega till Lena i frikyrkan fick höra. Detta tål att upprepas.

Aktb 150 s 1-5. förhör med S*tefan A S*tefan ombeds att berätta hur han känner Lena. Han säger att de har varit kollegor i kyrkan

S*tefan uppger att Lenas förakt gentemot H*anna blev kyligare och hårdare och hårdare
det sista året. Lena kunde till S*tefan kommentera H*annas intelligens, hennes utseende,
vilka bilder som hon valde att lägga ut på Facebook.
Lena kunde säga att H*anna var
dum och naiv,
saker som S*tefan inte tycker att man säger om en andra människor.
Senast redigerad av Smhf 2020-07-24 kl. 15:17.
Citera
2020-07-24, 15:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Tidigare under YT del 20, ca 32 minuter in, är det ytterligare en del slingrande. SD förklarar varför han ljugit i de första förhören. Han försöker få till det den självklaraste sak i världen att man som vittne är fri att ljuga så mycket man vill.
Han ger så klart en känga till ÅH som frågar: ”Talade du sanning då?”
”Du vet sanningen...”
Typ.

Jag lyssnade på denna del igår kväll.
Så otroligt mycket slingrande och slirande.
Måste säga att han verkar skicklig på detta, men samtidigt har jag svårt att tro att någon går på allt. Men jag kan förstå att han i det dagliga har kommit undan med mycket på det här sättet.
Han försöker få det till att PS har sagt i förhör att det finns ett vittne som sett honom på kvällen för mordet då han cyklar, vilket åklagaren förklarar att hon inte har sett och läser ur protokollet vad PS säger. Hal som en ål.

Ett sådant exempel är väl när Lena skickar en bild på sig själv med handen innanför trosorna och han slingrar sig med att det får stå för henne. Ungefär.

Han är också ganska spydig mot åklagarna.

Får se om jag har tid att skriva ner lite av det mest intressanta någon gång.
Citera
2020-07-24, 15:41
Medlem
StefanDavidssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hans66
Att SD är skyldig till mordet på LW är lika säkert som Amen i kyrkan. Om HD är medskyldig så kommer det fram förr eller senare. SOA är nog ingenting annat än en nyttig idiot, Likaså JG, SOA kan jag till viss del förstå, Han försöker säkert bara skydda HD och barnbarnen men att JG riskerar sitt rykte för SD är någonting som jag aldrig kommer att förstå. Läser man FUP så förstår man ganska snart att det här gänget har väldigt lätt för att ta till lögner. Och detta ljugande verkar vara mer en regel än undantag för dessa juveler.
Om du tänker dig att Jerry är upp över öronen förälskad i Stefan så blir det helt plötsligt lite mer logiskt att han..

Vänder ryggen mot Lena på två röda
Ringer polisen och tipsar om husrannsakan hos Hanna
Fotar sig själv när han är på toa och skickar till Stefan
Smyger runt med ficklampa i Stefans hus mitt i natten och städar undan bevismaterial
Raderar bevismaterial i telefonen som han sen är väldigt noga att benämna ”heteroporr”..

🙄
Citera
2020-07-24, 15:44
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Det var inte bara vårtan som själasörjaren *roade sig över* på HD.

Ett uttalande från notknapparen: Hur hemska tankar har inte människor ibland, men man varken uttalar dom för någon och kanske inte ens för sig själv?.
Nu var det så att Lena inte höll detta inom sig själv, utan uttalade detta till en kollega i frikyrkan, S*tefan A.

Aktb 168 del C s 2350.

Lena Wesström
Skäms att säga det, men det roar mig. I smyg.

Även lite andra saker som en kollega till Lena i frikyrkan fick höra. Detta tål att upprepas.

Aktb 150 s 1-5. förhör med S*tefan A S*tefan ombeds att berätta hur han känner Lena. Han säger att de har varit kollegor i kyrkan

S*tefan uppger att Lenas förakt gentemot H*anna blev kyligare och hårdare och hårdare
det sista året. Lena kunde till S*tefan kommentera H*annas intelligens, hennes utseende,
vilka bilder som hon valde att lägga ut på Facebook.
Lena kunde säga att H*anna var
dum och naiv,
saker som S*tefan inte tycker att man säger om en andra människor.

Och vad är detta om inte enbart smutskastning?
För detta är ju inget som har kommit H*anna till del.

Så på vilket sätt kan det ha med mordet att göra?
Som sagt, telepati är ju inte aktuellt.

Och som du själv säger, det har skrivits förut.
Vad är det du vill få fram genom att tjata om detta?

Har du något annat att komma som handlar om mordet på Lena eller har du helt fastnat bara upprepa liknade citat för att svärta ner Lena om och om igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in