2020-07-23, 08:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Grattis till tre pinnar på söndag blåvitt, Häcken vinner nämligen bara varannan match i år. 6-0 mot Ellos följdes av kryss mot ÖFK. 3-0 mot Bajen följdes av torsk mot Mjällby.

Problemet är nog bortaspelet.
Citera
2020-07-23, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Vad får dig att tro att de skulle klara av att kvala in till CL? DIF har aldrig lyckats nå gruppspel i Europa. Är det något svenskt lag som är garanti för spel i Europa är det MFF. 2 CL och 3 EL de senaste tio åren.

Varför skulle ni lyckas i år när ni ser så svaga ut? Ni lär också missa gruppspel. Sedan går ni ju inte vidare varje år direkt. Ingen garanti. Tänker på Vardar exempelvis.
Citera
2020-07-23, 08:51
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Grattis till tre pinnar på söndag blåvitt, Häcken vinner nämligen bara varannan match i år. 6-0 mot Ellos följdes av kryss mot ÖFK. 3-0 mot Bajen följdes av torsk mot Mjällby.

Med tanke på att vi troligtvis kör med typ pojkar födda 2014 för att vara redo för cupfinalen vore det en hyfsad skräll om vi vann...
Citera
2020-07-23, 08:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Man får gratulera till krossen igår, trodde ju att det var den matchen som skulle bli mest jämn och valde därför att titta på den.

Det var förra året, du kan ju njuta av slutet här: https://youtu.be/Cy1EO_ClxPo?t=8060 typ från hörnan du nämnder. Underbart mål, nu får man hoppas på nåt liknande på söndag!

Boman hade behövts idag i anfallskrisen men det var ingen spelare som skulle vara gjuten som etta hos oss nej.

Din beskrivning av Sargon där som uppspelspunkt låter precis som i inför-texten på svenska fans, har ni snackat ihop er i Sargons fan-club
Nä, men mer seriöst menat så är det givetvis bra att han kommer till lägen men han borde givetvis satt en mot Bajen även om det var kanonräddningar, den ska placeras bättre helt enkelt. Lite högre så når han den inte.

Skall bli kul att se om Jakob får lite tid idag, givetvis blir det ingen startplats men några minuter hade varit trevligt att se honom iaf.
I övrigt lär det väl bli det vanliga laget numera, Tolinsson utanför truppen tydligen lite förvånande.
Hade gärna sett Holm istället för Jallow idag, vi tordes ju gå mer offensivt idag än mot Bajen borta och då passar Holm bättre. Jallow kan få spela på söndag istället.

Måste bli tre pinnar ikväll, sedan väntar ju Häcken och MFF...

.

Tack för länken men min dator varnar för innehållet så jag vågar nog inte klicka mig vidare där.

Nja något liknande blir det nog inte. Jag är något av en numerolog och ser ett tydligt mönster i våra senaste hemmamatcher.

Hammarby 3-0

Elfsborg 6-0

AIK 4-0

Det kan ju inte bli tydligare att det saknas en 5-0 match där?
Citera
2020-07-23, 09:01
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Tack för länken men min dator varnar för innehållet så jag vågar nog inte klicka mig vidare där.

Nja något liknande blir det nog inte. Jag är något av en numerolog och ser ett tydligt mönster i våra senaste hemmamatcher.

Hammarby 3-0

Elfsborg 6-0

AIK 4-0

Det kan ju inte bli tydligare att det saknas en 5-0 match där?

Nä, 3-6-4, nästa blir 7.

3 upp följt av 2 ned.
Citera
2020-07-23, 09:03
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Samtidigt ligger ni nia vad gäller förväntade insläppta mål. Antar att ni släppt till många farliga chanser sett till totalt antal avslut? Är ju dock förstås inte defensiven som är det stora problemet utan offensiven, med tanke på att AIK är näst sämst av alla lagen i Allsvenskan vad gäller förväntat antal gjorda mål (endast Östersund sämre).

Eller ja, i alla fall enligt statistiken som fanns tillgänglig innan matcherna som var förut spelades.

Ja exakt, det där är min känsla också. aik lirar med högt tempo men har egentligen bara massa tomt bollinnehav och konstiga positioner på spelarna. Trots överlägset bollinnehav mot oss skapade man fan knappt ett skit innan man gjorde mål på oss.

”Lustigt” iaf att det derbyt ändå skulle vara en indikation på exakt hur usla bägge lagen skulle inleda säsongen. Inte sett ett så uselt möte mellan lagen sen 2008 skulle jag tro.
Citera
2020-07-23, 09:03
Avslutad
Citat:
Nä, 3-6-4, nästa blir 7.

3 upp följt av 2 ned.

Den trenden är ju tyvärr inte särskilt tydlig ännu men jag gillar hur du tänker! kan bli intressanta resultat i slutet av säsongen.

Sen vad gäller spöken. Vågar man hoppas på samma effekt nu som vi fick när vi dödade vårat förra spöke Kalmar? Nuförtiden slår vi alltid Kalmar.
Senast redigerad av trazke 2020-07-23 kl. 09:06.
Citera
2020-07-23, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Boman hade behövts idag i anfallskrisen men det var ingen spelare som skulle vara gjuten som etta hos oss nej.

Din beskrivning av Sargon där som uppspelspunkt låter precis som i inför-texten på svenska fans, har ni snackat ihop er i Sargons fan-club
Nä, men mer seriöst menat så är det givetvis bra att han kommer till lägen men han borde givetvis satt en mot Bajen även om det var kanonräddningar, den ska placeras bättre helt enkelt. Lite högre så når han den inte.

Skall bli kul att se om Jakob får lite tid idag, givetvis blir det ingen startplats men några minuter hade varit trevligt att se honom iaf.
I övrigt lär det väl bli det vanliga laget numera, Tolinsson utanför truppen tydligen lite förvånande.
Hade gärna sett Holm istället för Jallow idag, vi tordes ju gå mer offensivt idag än mot Bajen borta och då passar Holm bättre. Jallow kan få spela på söndag istället.

Måste bli tre pinnar ikväll, sedan väntar ju Häcken och MFF...

hehe, nej men det var ju så det såg ut, kolla på matchen igen, funkade faktiskt väldigt bra när han droppade ner som typ #10.

Jag tycker inte det är så förvånade att Tolinsson är utanför truppen, Da Graca är tillbaka och jag drar en gissning på att vi kommer få se samma backlinje som i de två senaste matcherna, möjligen då att Holm spelare istället för Jallow, att ha 2 mittbackar på bänken är väl inte så nödvändigt.

Mot Falkenberg lär vi inte få samma oceaner av yta som vi fick mot Bajen så jag vill se mer löpningar och ett högt bolltempo.
Citera
2020-07-23, 09:28
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Nä, 3-6-4, nästa blir 7.

3 upp följt av 2 ned.
Eller 5-0 då har dom vunnit från 3-0 upp till 6-0.
Citera
2020-07-23, 09:42
Medlem
Leo Bengtsson har varit en riktig överraskning, hade honom som årets floppvärvning(och Gustav Ludwigsson som bästa), oavsett så tycker iaf jag att Häcken hade en bra trupp inför säsongen, men det har dom väl typ alltid, nu har dom ju visat att det finns bra bredd också... eller ja, jag vet inte varför Alm valde att ställa upp som han gjorde, men de mer högprofilerade nyförvärven var ju inte ens på bänken igår.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-07-23 kl. 09:45.
Citera
2020-07-23, 10:11
Medlem
Har vi lite flax med resultaten och vår egen prestation har vi chansen att gå upp på en hedervärd 8e plats idag.
Citera
2020-07-23, 10:25
Medlem
simonvps avatar
Truppen (rekordsent?) ute nu. Bra utfall för oss gällande skadefrånvaron. ”Bara” Paulinho och Magyar som saknas pga det. I övrigt saknas bara Jeppe pga avstängning.

Likt väl är allt under tre insläppta mål en rejäl överprestation av detta likgiltiga och ointresserade usla lag. Fan vet om inte WO hade varit det bästa alternativet inför kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in