2020-07-23, 22:29
Medlem
IFK Göteborg har kvar Häcken och Malmö innan serien vänder. Blir inte förvånad om de får slåss i botten hela säsongen.
Citera
2020-07-23, 22:30
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Hahahaha det må vara en eländig säsong, men all eländighet gör att frustrationen här inne blir än högre och inläggen blir därefter.

Aldrig förr har så många varit så besvikna över så uselt spel som har spelats på så kort tid. Typ
Nä, man får leta länge nu för tiden i trådarna för att hitta supportrar som är nöjda så här långt. De flesta sitter och förbannar sitt lags prestationer; Stockholm, Göteborg, Malmö (kanske inte riktigt lika mycket sista dagarna), en och annan Helsingborgare och Örebroare. Med undantag då för Norrköping (och Sirius), men de skribenterna brukar inte vara sådana som har vidare stort hävdelsebehov (vilket hedrar dem).

Vad är det här för jävla säsong?
Citera
2020-07-23, 22:40
Medlem
Har inte sett Kalmar så mycket före dagen. Trodde det skulle bjudas på ett lite mer framåtlutat spel på hemmaplan lite åt Falkenberg-hållet, men såg ingen skillnad alls från det MP lämnade efter sig i höstas. Nästan obefintligt eget spel faktiskt. Det talas gärna om att börja i rätt ände och sånt, men Kalmar känns som ett försvarsinriktat gäng som inte är bra bakåt. Sirius hade öppna landskap att anfalla med och skulle gjort betydligt mer av det. Så det blir nog en ännu längre säsong i år om man inte gör något drastiskt, det är ett bra komplement till ett fungerande spel men det blir inte många segrar enbart genom att anfalla via fasta situationer. Tar emot att säga att ÖFK ser bättre rustade att börja ta dom nödvändiga poängen.
Citera
2020-07-23, 22:40
Medlem
Över ett år sedan Elfsborg förlorade en match på riktigt gräs(fast det var inte så många under hösten). Fler poäng på gräs än på konstgräs i år. Thelin har förvandlat Elfsborg till ett gäng riktiga fotbollsspelare. Jag förväntar mig dock att Elfsborg kommer sjunka i tabellen så småningom, men som guldaspiranterna från Stockholm presterar just nu så kanske man kan hoppas på topp 5 iaf.

Gustav Henriksson som ersätter skadade Okumu nickade in två mål samt räddade en boll på mållinjen. Sjuttonårige Jakob Ondrejka fick göra sitt första mål.

Kul att det går dåligt för Stockholm och Göteborg, tråden blir roligare att läsa när den är fylld med ångest och frustration.
Citera
2020-07-23, 22:45
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Är detta måne den sämsta matchen i år? Fy fan vad vi bränner målchanser och dessutom bjuder vi på en del till Falkenberg.

Lyssnar nästan aldrig på dom om det inte är någon intressant gäst med. Dom kan dra åt helvete, och det kan alla andra också!

Nej nu skall jag hänga med tjejen, då blir livet roligare.

Nej det är verkligen inte den sämsta matchen spelmässigt i alla fall, handlar bara om att vi sätter inte våra lägen. Kan ju göra 6-7 mål utan att överdriva men det handlar om att göra fler mål ön motståndaren och det klarar vi inte och försätter det så här så är vi en av kandidaterna till nedflyttning eller årminstonde kval. Visst försvarsmässigt intr bra men börja med att sätt våra öppna lägen så behöver vi inte vara världsbäst därbak. Man märker när det står 2-0 att spelarna börja skita ner sig. Man vet om innerst inne att detta komma aldrig hålla.

Skaffa en psykolog till Kamratgården.
Om inte en sådan som Sargon mår psykiskt dåligt just nu tillsammans med många andra så bryr man sig inte.
Citera
2020-07-23, 22:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Slutade med att allihopa kryssade Vilket ändå får anses vara rätt bra utdelning.

Jo men ingen av dom gick om ÖFK. Men det kan vara viktiga poäng i slutändan ändå.
Citera
2020-07-23, 22:51
Medlem
Att det blivit så pass många matcher med stora siffror. Är det en av "ingen publik"-effekterna? Hur förklarar man den i så fall. När det inte skriks från läktaren så orkar inte försvararen ta sista steget in, eller utan publik som "stör" finns det möjlighet för anfallare att tänka smartare?

-----
Fem omgångar till halvvägs. Även om Gnaget brukar vara ett höstlag, så får man hoppas på lite poängich självförtroende.

Djurgården (h)
Kalmar (b)
Elfsborg (h)
Mjällby (b)
Östersund (h)

Rimligt 7-11 p? 19-23 p efter halva serien. Det gäller att överleva.

Om Malmö tar cupen och vi får en europakvalchans, kan det vara läge att värva bättre än återvändare som Milosevic, Sundgren, .... på tisdag öppnar fönstret.
Citera
2020-07-23, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Över ett år sedan Elfsborg förlorade en match på riktigt gräs(fast det var inte så många under hösten). Fler poäng på gräs än på konstgräs i år. Thelin har förvandlat Elfsborg till ett gäng riktiga fotbollsspelare. Jag förväntar mig dock att Elfsborg kommer sjunka i tabellen så småningom, men som guldaspiranterna från Stockholm presterar just nu så kanske man kan hoppas på topp 5 iaf.

Gustav Henriksson som ersätter skadade Okumu nickade in två mål samt räddade en boll på mållinjen. Sjuttonårige Jakob Ondrejka fick göra sitt första mål.

Kul att det går dåligt för Stockholm och Göteborg, tråden blir roligare att läsa när den är fylld med ångest och frustration.

Det går ju bra för IFK Göteborg? De är bara tre poäng efter regerande mästarna.
Citera
2020-07-23, 22:54
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Jag gillar rivaliteten mellan DIF och IFK på det här forumet.
Citera
2020-07-23, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Nej det är verkligen inte den sämsta matchen spelmässigt i alla fall, handlar bara om att vi sätter inte våra lägen. Kan ju göra 6-7 mål utan att överdriva men det handlar om att göra fler mål ön motståndaren och det klarar vi inte och försätter det så här så är vi en av kandidaterna till nedflyttning eller årminstonde kval. Visst försvarsmässigt intr bra men börja med att sätt våra öppna lägen så behöver vi inte vara världsbäst därbak. Man märker när det står 2-0 att spelarna börja skita ner sig. Man vet om innerst inne att detta komma aldrig hålla.

Skaffa en psykolog till Kamratgården.
Om inte en sådan som Sargon mår psykiskt dåligt just nu tillsammans med många andra så bryr man sig inte.

Sett till brända målchanser var det ju uselt, dessutom kom dom alldeles för lätt till målchanser. Sedan skapar vi ju mängder men det vinner vi ju inte på. Vi borde ha vunnit, med typ 6-4, men men.
Nu får vi hoppas på att vi får lite flyt i nästa, stolpe in tack. Gäller att laget håller humöret uppe och inte sjunka ner i dyn nu, finns inte tid till det. Nu måste Röven straffas.

Känns som en sådan där vidrig hedersam förlust.

Falkenbergstränaren Hasse Eklund:

– Inget annat lag har spelat sådan anfallsfotboll mot oss och skapat så många chanser som Göteborg. Jag är tagen över att vi fick med oss en poäng till slut.
Citera
2020-07-23, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
Jag gillar rivaliteten mellan DIF och IFK på det här forumet.
Jag ser redan fram emot årets returmöte. Tionde raka segern på en feldömd straff efter missad offside? Hoppas det blir al-Hakim som dömmer.
Citera
2020-07-23, 23:19
Medlem
Salorms avatar
Jag är försiktigt positiv fortfarande.. Får vi in Mange och Mrbati (som helt otränade skulle ta plats i elvan) så kan det nog ändå bli bra det här. Dock är det ju derbydags och det brukar sluta med gråtrunk efteråt på någon obskyr krog tills man blir hemskickad av bartendern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in