2020-07-24, 01:45
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Inte ens när en polis fångas på kamera med att orsaka någon skada så kan dom inte fällas.

Helt sjukt hur svaga grunder vi har för att fälla någon.

Polisen ska i vissa lägen orsaka skador, det ingår i arbetsuppgifterna.
Citera
2020-07-24, 01:49
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Hon blev inte nedlagd för att hon skrek och gapade. Hon blev nedlagd för att hon inte höll det säkra avstånd hon flera gånger blivit anmodad att göra. Det spelar ingen roll hur många gånger det upprepas, det blir ändå inte sant.
Det är väl kärnan i detta?
Hon vägrade hålla sig på säkert avstånd.

Det handlar inte om att hon var raggare, WT, liten, eller blond, det handlar om hon hon envisades med att gå innanför det säkra avståndet, då blev hon ett möjligt hot.

Önskar att det fann mer förnuft och tänkande i samhället, inte så mycket känslor och nyckfullhet.
Senast redigerad av Knut-Anne 2020-07-24 kl. 01:51.
Citera
2020-07-24, 01:51
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Det är väl kärnan i detta?
Hon vägrade hålla sig på säkert avstånd.

Det handlar inte om att hon var raggare, WT, liten, blond eller inte svart, det handlar om hon hon envisades med att gå innanför det säkra avståndet, då blev hon ett möjligt hot.

Önskar att det fann mer förnuft och tänkande i samhället, inte så mycket känslor och nyckfullhet.
Det är idiotiskt att tro att poliserna kände sig hotade av en 17-årig blond flicka.
Dom brukade övervåld, och det är bara 13 fall av 2000 anmälningar som poliser fällts för övervåld.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/domare-poliser-har-ratt-att-bruka-vald-enligt-lagen
Citera
2020-07-24, 01:57
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Det är idiotiskt att tro att poliserna kände sig hotade av en 17-årig blond flicka.
Dom brukade övervåld, och det är bara 13 fall av 2000 anmälningar som poliser fällts för övervåld.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/domare-poliser-har-ratt-att-bruka-vald-enligt-lagen
Hon är 21 år, och hade hon dragit kniv på det avståndet, hade hon varit dödligt farlig.
Du går i fällan;
" - En sådan söt liten blond kvinna kan väl ändå inte vara farlig!"
Jo det kan hon, hon kan vara jävligt farlig.
Citera
2020-07-24, 01:59
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morozz
För det är ju en lysande idè att följa auktoriteter.

-Slå henne.
-OK!

Skjut honom.
-OK!

-Gasa dem.
-OK!

- Varför slår du och mördar folk?
- De sa att jag skulle göra det, så jag gjorde det.

Vi måste träna på att inte följa order så att när en riktigt dum order kommer så följer vi den inte.
"If someone of high authority requested you to do something that went against your morals, would you do it? While most of us hope our answer would be “no,” research on human nature shows that a different response would be more likely"

Ordningsvakterna skulle ha gripit poliserna för misshandel om de hade någon moral.

Vi har talat hör jag och vi är vi då tredje person singularis förbehållit endast kungligheter att tala om sig själva som vi vilket du gör.Så vidare du inte är Nina Molander i Graven och är ute efter att provocera någon. Du alltså inte vi inte jag eller någon annan heller för den delen trots att just du uttalar dig för alla. Vi måste träna på att inte följa order knack knack knack i trädet. Hör du inte hur ihåligt det låter. Om alla leker anarkister inklusive dåren raggarludret Emma och du hade den inställningen så skulle vi leva i ett helvete som efter ww2 i Hamburg eller Rom öppen stad Wien 1946 eller Sarajevo 1994. Att strunta i lagar och förordningar att uppmuntra till dylikt är straffbart. Underlåtenhet att följa polismans anvisningar kan rendera i olika typer av tvångsåtgärder Emma fick det klart för sig i Åmål. Ditt inlägg andas ett litet trotsigt barns sätt att bete sig. Ja jag har barnbarn som får sådana frispel ibland en liten stund tills man pekar med hela handen och säger stopp. För det är ju precis det som de vill de vill se hur långt de kan gå. När gränsen är nådd stoppar man helt enkelt deras framfart vilket är vår vi vuxnas förbannade skyldighet. Samma sak med polisen de stoppar verksamhet och beteenden som är farliga och kan drabba tredje man och även den som utför det. Dags att växa upp och sluta gnälla vi stoppar sådana som dig. Vi stoppar dig. Om inte vi så polisen.
Senast redigerad av Charlemange 2020-07-24 kl. 02:03.
Citera
2020-07-24, 02:12
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Citat:
Verkligen sjukt! de borde bjudit på saft och bullar i stället!

Det finns väl ett mellanting mellan att ta nacksving på någon ner i asfalten och att bjuda dem på fika?

Kan man inte argumentera för sin sak kan man alltid försöka förlöjliga meningsmotståndares åsikter.
Citera
2020-07-24, 02:24
Medlem
Poliser är dumt i huvet. Jag blev själv hotad för 2 år sen av en polis i 50 års åldern. Det enda jag gjorde var att skrek en mening till ett jävla fläskmongo som skulle hoppa på ett äldre pensionärspar. På 2 sekunder hade jag 2 poliser som grep mig bakifrån. När jag fråga vad dom höll på med så skulle jag hålla käft enligt den äldre polismannen annars skulle dom misshandla mig. Den yngre polisen sa ingenting.
Citera
2020-07-24, 02:24
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Det finns väl ett mellanting mellan att ta nacksving på någon ner i asfalten och att bjuda dem på fika?

Kan man inte argumentera för sin sak kan man alltid försöka förlöjliga meningsmotståndares åsikter.
Där har du faktiskt rätt, fel av mig, ber om ursäkt.
Citera
2020-07-24, 02:26
Medlem
Christopher.s avatar
Varför gråta ut i tidningarna är min största fråga. Scenario, Ronny and the knutters i sin gamla skräpbil blir stoppad av polisen, Ronny som är alldeles blöt mellan benen får en fråga av polisen om han har pissat på sig, detta för att polisen undrar hur det står till med personen. Ronny staplar ut mot polisen och säger sug min kuk snutjävel. Ronny flyger i backen, Emma börjar skrika och vifta med händerna, polisen säger åt henne och backa, Emma greppar tag om polisen som sitter och trycker ner Ronny som sliter och kämpar för att komma loss, polisen dänger till Emma så hon flyger i backen. Så här ser det ut över hela Sverige en vanlig fyllehelg. Är huvudet dumt så får kroppen lida.
Citera
2020-07-24, 02:40
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det jag sa var fakta
Fakta bryr sig inte om dina känslor
Källa på det.

(Att poliser "ska" orsaka skador mot folk)

Har aldrig hört talas om att den polis fått i uppgift att bryta någons armbåge och att det var en
godkänd uppgift.
Sluta förpesta tråden och förklara vad fan du säger.
Senast redigerad av RickRozay 2020-07-24 kl. 02:46.
Citera
2020-07-24, 02:43
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Hon är 21 år, och hade hon dragit kniv på det avståndet, hade hon varit dödligt farlig.
Du går i fällan;
" - En sådan söt liten blond kvinna kan väl ändå inte vara farlig!"
Jo det kan hon, hon kan vara jävligt farlig.

För att svenska tjejer i glesbygden är ju överrepresenterade i överfallsattacker mot tjänstemän.

Hon störde poliserna, hon var för nära och skrek men att mena dom känt sig hotade av en skrikande svensk kärring då borde dom väl vara hotade av sin egna morsa. Lägg ner knarket, du är uppe i det blå.
Citera
2020-07-24, 02:50
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Källa på det.

(Att poliser "ska" orsaka skador mot folk)

Har aldrig hört talas om att den polis fått i uppgift att bryta någons armbåge och att det var en
godkänd uppgift.
Sluta förpesta tråden och förklara vad fan du säger.

Varför tror du polisen har batong?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in