2020-07-24, 00:20
Moderator
Iknowafewthingss avatar
Får hoppas att beslutet om nedläggningen ändras vid en överprövning av åklagarens beslut. Finns ingen som helst anledning för polisen att slänga ner henne i asfalten på det viset. Det finns ju till och med en ordningsvakt och en till polis som står där bredvid.

Åklagarens motivering (om det nu är bristande uppsåt) ger jag inte mycket för. Det är egentligen sjukt hur långt över rimlighetens gränser polisen i Sverige får gå.
Citera
2020-07-24, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Nej det kan man inte.
Korrekt, det finns naturligtvis ett läge då precis alla formella möjligheter är uttömda. Men innan en besatt rättshaverist har kommit till det läget så kan han ha hållit på "oändligt".
Citera
2020-07-24, 00:29
Medlem
Erpatjoffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Stämmer detta? Jag har nämligen läst detta i kvällspressen. Detta får mig att tvivla på sanningsgraden där kvällspressen ensidigt intervjuar kvinnan som är part i målet. Jag hoppas att du har rätt i att jag är för fascism.

För annars är du för en anarkistisk kapitalistiskt klickstat där medborgarna inte har ett uns av källkritiskt tänkande utan blint litar på vad de läser i kvällspressen.

Glömde att din sort bara litar på media som startades som en blogg för nåt år sedan och inte media som följer pressetiska regler med ansvariga utgivare.
Citera
2020-07-24, 00:44
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erpatjoff
Glömde att din sort bara litar på media som startades som en blogg för nåt år sedan och inte media som följer pressetiska regler med ansvariga utgivare.

Vilken nystartad blogg menar du att jag litar på och vad har det med tråden att göra? Naturligtvis litar jag inte på intervjuer där den som har anledning att vara flexibel med sanningen får vara det utan motfråga. Kanske borde du gå och klicka på någon nöjesartikel i din kvalitetsproduktion Aftonbladet. Det verkar vara mer på din nivå.
Senast redigerad av Blundetto 2020-07-24 kl. 00:53.
Citera
2020-07-24, 00:52
Medlem
kraftfoders avatar
Spontant känns det som om Emma tillhör "käfta-emot-generationen".
Dvs. inte tål tillsägelser utan att käfta emot/ifrågasätta. Alltså klarar inte av auktoriteter.

Antagligen var hon uppkäftig och misskötsam även i skolan.

Jag är jäkla trött på sådant drägg!
Hoppas hon åker dit för motstånd mot polis!
Trotsungar är trotsungar, men Emma är över 20, så vi får väl hoppas att lagen drar i med sitt strängaste straff, så hon lär sig veta hut!

Hyser ingen som helst empati vare sig med henne eller hennes gelikar.
-Snarare tvärt om.
Citera
2020-07-24, 01:12
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Dvs. inte tål tillsägelser utan att käfta emot/ifrågasätta. Alltså klarar inte av auktoriteter.

Trotsungar är trotsungar, men Emma är över 20, så vi får väl hoppas att lagen drar i med sitt strängaste straff, så hon lär sig veta hut!

-Snarare tvärt om.
Håller med till fullo.Dagens söndercurlade gnällspikar till snorungar som aldrig blir vuxna. Raggardjävlar som Emma är avskyvärda söker uppmärksamhet. Det fick det med det fick sina fem minuter i rampljuset sedan släcktes lampan för hon fick inte avsedd verkan. De flesta avskyr dylika wt typer. Hon fick vad hon förtjändade . Polisen veni vidi vici gött mos. Hallå eller en raggare som tykar skall ha bonk av bängen.
Citera
2020-07-24, 01:19
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder

-Snarare tvärt om.
För det är ju en lysande idè att följa auktoriteter.

-Slå henne.
-OK!

Skjut honom.
-OK!

-Gasa dem.
-OK!

- Varför slår du och mördar folk?
- De sa att jag skulle göra det, så jag gjorde det.

Vi måste träna på att inte följa order så att när en riktigt dum order kommer så följer vi den inte.
"If someone of high authority requested you to do something that went against your morals, would you do it? While most of us hope our answer would be “no,” research on human nature shows that a different response would be more likely"

Ordningsvakterna skulle ha gripit poliserna för misshandel om de hade någon moral.
Senast redigerad av morozz 2020-07-24 kl. 01:24.
Citera
2020-07-24, 01:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jagpostartreposter
Hur ofta avbryter de en insats för att nån skriker åt dem? Kioskmongo själv.
Alternativen är avbryta ingripandet eller sparka henne medvetslös? Hur efterbliven är du?
Citera
2020-07-24, 01:31
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheezSorcerer
Alternativen är avbryta ingripandet eller sparka henne medvetslös? Hur efterbliven är du?

Det är klart hon måste neutraliseras
Citera
2020-07-24, 01:31
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iknowafewthings
Får hoppas att beslutet om nedläggningen ändras vid en överprövning av åklagarens beslut. Finns ingen som helst anledning för polisen att slänga ner henne i asfalten på det viset. Det finns ju till och med en ordningsvakt och en till polis som står där bredvid.

Åklagarens motivering (om det nu är bristande uppsåt) ger jag inte mycket för. Det är egentligen sjukt hur långt över rimlighetens gränser polisen i Sverige får gå.
Verkligen sjukt! de borde bjudit på saft och bullar i stället!
Senast redigerad av Knut-Anne 2020-07-24 kl. 01:33.
Citera
2020-07-24, 01:32
Medlem
RickRozays avatar
Inte ens när en polis fångas på kamera med att orsaka någon skada så kan dom inte fällas.

Helt sjukt hur svaga grunder vi har för att fälla någon.
Citera
2020-07-24, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Inte ens när en polis fångas på kamera med att orsaka någon skada så kan dom inte fällas.

Helt sjukt hur svaga grunder vi har för att fälla någon.

Polisen har rätt, och skyldighet att utöva våld för att utföra sin uppgift och upprätthålla ordning. Helt rätt att man hamnar i backen om man käftar emot. Håller man inte med får man påverka politiskt eller byta land. Jag föredrar att man respekterar ordningsmakten. Ballar polisen ur får man initiera inbördeskrig eller statskupp, men det känns jävligt avlägset än.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in