2020-07-23, 21:01
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallas
Tror du missuppfattade lite. Jag menade inte att journalisten ställde en dum fråga. Idioten var naturligtvis tjejen som svarade på ett så dumt sätt. Eller har jag kanske missuppfattat dig...

Jo jag förstod att du menade det men min tanke gick främst till journalisten och dennes framtid efter detta, det kommer inte bli lätt.
Citera
2020-07-23, 21:02
Medlem
Deckard-Cains avatar
Jag orkade inte läsa längre i artikeln när jag nådde följande kommentar : ”Vi var två chevor som var ute och åkte i Åmål.”

Gör något av livet, hyr en film och hångla eller nått!
Jävla patrask. Utan att veta mer, så förtjänade hon det.
Senast redigerad av Deckard-Cain 2020-07-23 kl. 21:05.
Citera
2020-07-23, 21:08
Medlem
l00zekks avatar
En mer socialt kompetent polis hade antagligen kunnat undvika att det eskalerar till våld. Dom gör väll inte direkt fel även om jag skulle föredra att man lyckas lugna situationen istället för att eskalera den.
Citera
2020-07-23, 21:11
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Kollade på SVT nu. Dom frågar tjejen om hon inte borde backat när polisen sa till henne om det. Då svarar idioten: ”Jamen jag backade ju varje gång dom sa till mig”.
Säger en del om hennes trovärdighet.
Gör övrigt kan jag säga att jag i min ungdom fick stryk ett antal gånger av både ordningsvakter och poliser. Tro mig - jag hade förtjänat det varenda gång.
Och hon tycks inte ha lärt sig något av det hela heller. Så nästa gång hennes drängfulla och nerpissade vänner blir föremål för ett polisingripande så kommer hon återigen gå fram och skrika och tjafsa.
Citera
2020-07-23, 21:12
Medlem
Blundettos avatar
Citat:
Kollade på SVT nu. Dom frågar tjejen om hon inte borde backat när polisen sa till henne om det. Då svarar idioten: ”Jamen jag backade ju varje gång dom sa till mig”.
Säger en del om hennes trovärdighet.
Gör övrigt kan jag säga att jag i min ungdom fick stryk ett antal gånger av både ordningsvakter och poliser. Tro mig - jag hade förtjänat det varenda gång.

Jaha, så hon backade varje gång polisen sa till henne men ändå var hon en halvmeter ifrån den knästående polisen då hon åkte i backen? Hmm...Jag kan se det framför mig.

Polisen: Backa!
Emma backar ett steg men tar två steg framåt för att hon vill se bättre.
Polisen! BACKA!
Polisen: BACKA!
Emma backar ett steg men tar två steg framåt för att hon vill se bättre. Nu befinner hon sig inom en meter från polisen och skriker men vad fan gör ni

PANG! Emma ligger på marken och kränkningen av hennes snöflinga är ett faktum. På ett liknande sätt måste det ha gått till om hennes utsaga att hon backade flera gånger stämmer.
Citera
2020-07-23, 21:15
Medlem
Deckard-Cains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solstaden
Ingen bra reklam för en sån redan intellektuellt nedsatt poliskår som Värmland redan är...Men bra att vissa saker kommer fram till ljuset!..

Åmål ligger i Dalsland...
Poliskåren i Värmland får du skriva om i en annan tråd.
Citera
2020-07-23, 21:26
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Jag glömmer inte tråden.
Jag håller mig till dom eventuella lagstöd som finns.

Du är däremot OT kontinuerligt, då dina personliga tyckanden är underordnade lagen.
Det verkar vara svårt för dig att förstå.

Vi kan diskutera händelsen, men då får du hålla dig saklig.
Vi sitter inne på sanningen, vilken tur att du alltid har rätt.
Polisen har gjort rätt. Om alla raggare och andra som får spö skall gråta i tidningarna som det ser ut dagens samhälle med söndercurlade ungdomar och unga vuxna med flera så är det allvarligt.
Duktig du är som har alla rätt och inte kollar i facit.
Verkligheten finns där ute. Den finns i Åmål. Där är det fullt med korkade raggare. Så och i exempelvis Vargön. Deras beteende i trafiken eller på köpcentras parkeringar kvällar och helger är bedrövligt. Tibro Karlstad Trollhättan listan kan göras lång. Självklart skall polisen beivra detta beteende.
Emma är en i raden som fick vad hon behövde.
Det är det tråden handlar om jag dristar mig till att just i denna mening uttrycka just min personliga åsikt.
Diskursen med dig är av ringa betydelse.
Citera
2020-07-23, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deckard-Cain
Åmål ligger i Dalsland...
Poliskåren i Värmland får du skriva om i en annan tråd.
Du har så rätt, ett grovt misstag av mig!. Var inte tillräckligt påläst om vilken region det tillhörde..
Man ska alltid använda sig av sanningsenlig fakta!.
Tack för rättelsen!
Citera
2020-07-23, 21:30
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user0420
Nej de har inte rätt att ta till våld i den situationen. Däremot så har de rätt att använda våld om det inte finns någon annan utväg. Här fanns det X antal andra utvägar. De hade fan kunnat lyfta iväg henne. Istället väljer han att kasta henne rakt ner i asfalten. Hur fan tänker man som människa? Vad hade hänt om hon bröt nacken? eller slog huvudet så hårt att hon fick en hjärnblödning? Jävla idiot till Polis. Hoppas han säger upp sig själv frivilligt. Vi behöver verkligen inte sådana som han här i Sverige.

Jag har en polis i familjen. Tog upp denna händelse nu i kväll och han svarade att det enligt lagen finns rätt att utöva våld i en situation som denna, t.o.m att använda batong.
Poliserna hade kunnat välja att bära bort henne men valde istället en nedläggning.
Poliserna har alltså inte gjort något fel, enligt lagen.
Citera
2020-07-23, 21:58
Medlem
jackdaniels1098s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Helt enig.

Helt rätt!

Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll
Polisen ska tåla omogna idioter, inte ge de en läxa genom våld.

Helt fel!
Citera
2020-07-23, 22:01
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Jaha, så hon backade varje gång polisen sa till henne men ändå var hon en halvmeter ifrån den knästående polisen då hon åkte i backen? Hmm...Jag kan se det framför mig.

Polisen: Backa!
Polisen! BACKA!
Polisen: BACKA!
Emma backar ett steg men tar två steg framåt för att hon vill se bättre. Nu befinner hon sig inom en meter från polisen och skriker men vad fan gör ni

PANG! Emma ligger på marken och kränkningen av hennes snöflinga är ett faktum. På ett liknande sätt måste det ha gått till om hennes utsaga att hon backade flera gånger stämmer.

Och sedan i Aftonbladet:
Emma: jag backade varje gång de sa till mig...
Citera
2020-07-23, 22:02
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Vi sitter inne på sanningen, vilken tur att du alltid har rätt.
Polisen har gjort rätt. Om alla raggare och andra som får spö skall gråta i tidningarna som det ser ut dagens samhälle med söndercurlade ungdomar och unga vuxna med flera så är det allvarligt.
Duktig du är som har alla rätt och inte kollar i facit.
Verkligheten finns där ute. Den finns i Åmål. Där är det fullt med korkade raggare. Så och i exempelvis Vargön. Deras beteende i trafiken eller på köpcentras parkeringar kvällar och helger är bedrövligt. Tibro Karlstad Trollhättan listan kan göras lång. Självklart skall polisen beivra detta beteende.
Emma är en i raden som fick vad hon behövde.
Det är det tråden handlar om jag dristar mig till att just i denna mening uttrycka just min personliga åsikt.
Diskursen med dig är av ringa betydelse.

Skönt, då släpper vi detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in