2020-07-23, 19:38
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Nej det är tyvärr så att många poliser inte vågar trycka till buset men det ska inte denne hjälte klandras för. Att polisen ska våga trycka till invandrare på motsvarande sätt kan vi nog tyvärr inte hoppas på.
Rätt. Och det är en fråga om konsekvenser:

Klappa till en brud i Åmål = Kritik mot Polisen på Facebook

Klappa till en invandrare i en förort = Bilbränder och upplopp
Citera
2020-07-23, 19:48
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Rätt. Och det är en fråga om konsekvenser:

Klappa till en brud i Åmål = Kritik mot Polisen på Facebook

Klappa till en invandrare i en förort = Bilbränder och upplopp

Konsekvenserna i båda fallen är kritik mot polisen på Facebook men du har rätt angående att det tillkommer upplopp och bilbränder i det andra fallet.

Skulle polisen gjort motsvarande mot en vit man som inte var vänsteranhängare skulle det däremot varit knäpptyst.
Citera
2020-07-23, 19:56
Medlem
Om Emma "försöker hjälpa sin kompis som hamnat i bråk med polisen" så hindrar hon polisens arbete som förmodligen var att omhänderta, gripa eller avlägsna kompisen från en plats.
Då har polisen all rätt att ta till det våld som krävs för att hindra Emma från att hindra dem att utföra sin arbetsuppgift.
Ska det vara så svårt att begripa?

Hon kunde stå en bit bort och filma istället om hon tvivlade på att polisen gjorde ett korrekt jobb. DET är lagligt.
Senast redigerad av Mio666 2020-07-23 kl. 19:59.
Citera
2020-07-23, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StefanRoefven
Tyvärr inte i Sverige. Här går dialogpoliserna hellre ner på knä.

Jag ska fanimej begära asyl i Värmland, där verkar fortfarande finnas poliser med lite yrkesstolthet.

Om WT-Elin hade gjort som alla med IQ över 36 förstår och backat undan hade hon sluppit däng. Men även vita ska numera tjafsa och känna sig kränkta så fort de blir tillrättavisade.

Gläder mig in i själen över att hon fick spö.

Det förstår jag. Alla incels hatar kvinnor så det är inte konstigt att du är glad i själen över att hon fick stryk. Men hade du känt likadant om det var din lillasyster, eller din mamma? Eller kanske din systerdotter? Tänk om Polisen hade råkat heta Mohammed? Då hade det låtit helt annorlunda.

Men såhär är det Stefan. Bara för att du är bitter, har problem att få kontakt med det motsatta könet och är allmänt frustrerad, så är det fruktansvärt mycket mer tragiskt att du tycker att en 18-årig flicka förtjänar att få stryk. Att du sedan lägger till med epitetet "WT" och att hon har ett IQ över 37 säger mer om din egen kompetens. Jag tycker såhär: dra igång Rambo First Blood på TVn, knäpp en öl, knäp upp gylften och dra en runk i din favoritstol där framför tvn men ge fan i att existera på flashback eller andra forum.

Tack på förhand.
Citera
2020-07-23, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mio666
Om Emma "försöker hjälpa sin kompis som hamnat i bråk med polisen" så hindrar hon polisens arbete som förmodligen var att omhänderta, gripa eller avlägsna kompisen från en plats.
Då har polisen all rätt att ta till det våld som krävs för att hindra Emma från att hindra dem att utföra sin arbetsuppgift.
Ska det vara så svårt att begripa?

Hon kunde stå en bit bort och filma istället om hon tvivlade på att polisen gjorde ett korrekt jobb. DET är lagligt.

Nej de har inte rätt att ta till våld i den situationen. Däremot så har de rätt att använda våld om det inte finns någon annan utväg. Här fanns det X antal andra utvägar. De hade fan kunnat lyfta iväg henne. Istället väljer han att kasta henne rakt ner i asfalten. Hur fan tänker man som människa? Vad hade hänt om hon bröt nacken? eller slog huvudet så hårt att hon fick en hjärnblödning? Jävla idiot till Polis. Hoppas han säger upp sig själv frivilligt. Vi behöver verkligen inte sådana som han här i Sverige.
Citera
2020-07-23, 20:02
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av user0420
Det förstår jag. Alla incels hatar kvinnor så det är inte konstigt att du är glad i själen över att hon fick stryk. Men hade du känt likadant om det var din lillasyster, eller din mamma? Eller kanske din systerdotter? Tänk om Polisen hade råkat heta Mohammed? Då hade det låtit helt annorlunda.

Men såhär är det Stefan. Bara för att du är bitter, har problem att få kontakt med det motsatta könet och är allmänt frustrerad, så är det fruktansvärt mycket mer tragiskt att du tycker att en 18-årig flicka förtjänar att få stryk. Att du sedan lägger till med epitetet "WT" och att hon har ett IQ över 37 säger mer om din egen kompetens. Jag tycker såhär: dra igång Rambo First Blood på TVn, knäpp en öl, knäp upp gylften och dra en runk i din favoritstol där framför tvn men ge fan i att existera på flashback eller andra forum.

Tack på förhand.

Menar du att min syster och mamma inte ska behöva följa lagen, hur tänkte du där?
Citera
2020-07-23, 20:05
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Nej de har inte rätt att ta till våld i den situationen. Däremot så har de rätt att använda våld om det inte finns någon annan utväg. Här fanns det X antal andra utvägar. De hade fan kunnat lyfta iväg henne. Istället väljer han att kasta henne rakt ner i asfalten. Hur fan tänker man som människa? Vad hade hänt om hon bröt nacken? eller slog huvudet så hårt att hon fick en hjärnblödning? Jävla idiot till Polis. Hoppas han säger upp sig själv frivilligt. Vi behöver verkligen inte sådana som han här i Sverige.

Säger du det i egenskap av att vara juridisk expert eller tjetjgissar du?
Citera
2020-07-23, 20:08
Medlem
Citat:
Är inte att lyfta iväg någon också en form av våld? Bara mycket mer riskabelt?
Citera
2020-07-23, 20:09
Medlem
Kollade på SVT nu. Dom frågar tjejen om hon inte borde backat när polisen sa till henne om det. Då svarar idioten: ”Jamen jag backade ju varje gång dom sa till mig”.
Säger en del om hennes trovärdighet.
Gör övrigt kan jag säga att jag i min ungdom fick stryk ett antal gånger av både ordningsvakter och poliser. Tro mig - jag hade förtjänat det varenda gång.
Citera
2020-07-23, 20:13
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:

Uppenbarligen hade du fel för åklagaren åtalade inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Kallas
Kollade på SVT nu. Dom frågar tjejen om hon inte borde backat när polisen sa till henne om det. Då svarar idioten: ”Jamen jag backade ju varje gång dom sa till mig”.
Säger en del om hennes trovärdighet.
Gör övrigt kan jag säga att jag i min ungdom fick stryk ett antal gånger av både ordningsvakter och poliser. Tro mig - jag hade förtjänat det varenda gång.

Oj den journalisten på SVT måste ligga illa till nu, blir det sparken direkt för att ha ställt den frågan?
Citera
2020-07-23, 20:15
Medlem
Någon som vet om när i helgen crusingen, manifestationen mot
(Poliser som misshandlar) kommer äga rum i Åmål?..

Kommer nog bli många raggarbilar & arga människor...
Att vara dumma & dryga narccistiska poliser under tillställningen, kommer nog bli tufft!..

Bara hoppas att rediga bonnpöjker med händer som dasslock, fötter som båtar, kroppar som oxar. Befinner sig på plats och pratar med kräken till poliser som inte kan uppföra sig!..

Blir troligtvis rekord med raggarbilar i Åmål till helgen!

Bra att Svensson visar att dom har fått nog av kräk till poliser!..

Kommer nog bli en stor uppståndelse med pressen oxå, som kommer vara på plats!

Någon som vet vad kräket till polisen heter, vart han bor?

Ingen bra reklam för en sån redan intellektuellt nedsatt poliskår som Värmland redan är...Men bra att vissa saker kommer fram till ljuset!..

Blir verkligen smaskigt att följa allt!

Kanske en ny folkrörelse kan skapas!
#poliser-som-misshandlar
Senast redigerad av Solstaden 2020-07-23 kl. 20:44.
Citera
2020-07-23, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Uppenbarligen hade du fel för åklagaren åtalade inte.

Oj den journalisten på SVT måste ligga illa till nu, blir det sparken direkt för att ha ställt den frågan?
Tror du missuppfattade lite. Jag menade inte att journalisten ställde en dum fråga. Idioten var naturligtvis tjejen som svarade på ett så dumt sätt. Eller har jag kanske missuppfattat dig...

Kom på nu att misstaget var mitt. Sorry.
Senast redigerad av Kallas 2020-07-23 kl. 21:01. Anledning: Fel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in