2020-07-23, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Funderar på vad som hänt om denne oförvitlige ordningsväktare och tjänsteman fått minsta lilla skråma på sin vältränade kropp. T.ex. näsblod eller ett stukat finger.. Skulle åklagare hastigt ha lagt ner ärendet?
Skulle inte tro det.

Vi skulle fått se en omständlig och noggrann utredning, och den farliga missdådaren till ung brud skulle dömts för våld mot tjänsteman.

Ja, tragiskt nog verkar den korkade kossan inte bli åtalad för något, synd.
Citera
2020-07-23, 18:45
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag har ändå lite kritik mot OV. Att hon tilläts komma ända fram till polisen som stod på knä med händerna upptagna är ett onödigt misslyckande. Hon skulle inte ha varit där.

Det är det första jag tänkte på. Både OV och polis skulle varit hårdare direkt. Någon skulle ha vaktat tjejen och puttat bort henne innan hon tilläts komma nära.
Citera
2020-07-23, 18:47
Medlem
morozzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vykGd/emma-fick-hjarnskakning-efter-polissving

"Emma Persson, 21, försökte hjälpa sina vänner när de hamnade i bråk med polisen.

Då blev hon själv nedbrottad och svingad i marken, något NWT var först att rapportera om.

– Jag vill att de ska åka dit för vad de gjort, säger hon."

Vilka är dessa poliser?
De har säkert gjort liknande saker tidigare och i framtiden kanske de skjuter ihjäl någon också.
Citera
2020-07-23, 18:51
Medlem
Emma skulle inte lagt sig i polisens arbete. Bra att hon fick smaka hurring och lavett. Hoppas hon lärt sig nåt.
Senast redigerad av Mio666 2020-07-23 kl. 18:54.
Citera
2020-07-23, 18:53
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morozz
De har säkert gjort liknande saker tidigare och i framtiden kanske de skjuter ihjäl någon också.

Jag tror inte vi ska ha överdrivna förhoppningar om polisen. Jag lovordade först polisens arbete här men sedan såg jag filmen och då framkom det att de var ganska mesiga. Tror inte vi kan hoppas på något mer än så här.
Citera
2020-07-23, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
De flesta som hyllar snuten här i tråden är ju fega kräk. De skulle själva vilja misshandla någon svagare men törs inte ens det, så därför är de skadeglada å snutens vägnar. 9 av 10 av dem skulle inte våga säga det de säger här i tråden IRL, åtminstone inte utanför sin inre bekantskapskrets, om de har någon sådan.

Du har förstått det här fel

Det är folket som är emot polisen som har sadistiska tankar.
Citera
2020-07-23, 19:13
Medlem
StefanRoefvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morozz

Tyvärr inte i Sverige. Här går dialogpoliserna hellre ner på knä.

Jag ska fanimej begära asyl i Värmland, där verkar fortfarande finnas poliser med lite yrkesstolthet.

Om WT-Elin hade gjort som alla med IQ över 36 förstår och backat undan hade hon sluppit däng. Men även vita ska numera tjafsa och känna sig kränkta så fort de blir tillrättavisade.

Gläder mig in i själen över att hon fick spö.
Citera
2020-07-23, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knullkungen
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/9vykGd/emma-fick-hjarnskakning-efter-polissving

"Emma Persson, 21, försökte hjälpa sina vänner när de hamnade i bråk med polisen.

Då blev hon själv nedbrottad och svingad i marken, något NWT var först att rapportera om.

– Jag vill att de ska åka dit för vad de gjort, säger hon."

Vilka är dessa poliser?

Emma har nog bara sig själv att skylla. Det är lag på att lyda ordningsmakten.
Citera
2020-07-23, 19:22
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Emma har nog bara sig själv att skylla. Det är lag på att lyda ordningsmakten.

Nu erkände hon i intervjun att hon inte har någon respekt för polisen och det visade hon tydligt på filmen. Borde vara skäl för att åtala henne.
Citera
2020-07-23, 19:27
Medlem
UT64s avatar
Polismannen som lyckades få bukt med den mycket farliga unga bruden är säkert "Månadens Polis" i den
trötta staden Åmål, där saken inträffade. Såg för övrigt på tv-nyheterna idag att någon polischef jämrade sig över att det riskerar att bli "folkdomstol" mot Polisen! Vilken pajas. De fega poliserna vågar väl sig inte ut på Åmåls gator längre kan man tänka.
Citera
2020-07-23, 19:31
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Polismannen som lyckades få bukt med den mycket farliga unga bruden är säkert "Månadens Polis" i den
trötta staden Åmål, där saken inträffade. Såg för övrigt på tv-nyheterna idag att någon polischef jämrade sig över att det riskerar att bli "folkdomstol" mot Polisen! Vilken pajas. De fega poliserna vågar väl sig inte ut på Åmåls gator längre kan man tänka.

Nej det är tyvärr så att många poliser inte vågar trycka till buset men det ska inte denne hjälte klandras för. Att polisen ska våga trycka till invandrare på motsvarande sätt kan vi nog tyvärr inte hoppas på.
Citera
2020-07-23, 19:37
Medlem
Citat:
Vad då folkdomstol? Ogillar folket att polisen har kontroll över folk som inte kan sköta sig? Kan de inte ens grundläggande lagar där? Är BLM starka på orten?

Folkdomstolen får väl hoppa på sina poliser då om de vill. Ingen kan skylla på att de inte visste vad som kunde hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in