2020-07-23, 16:12
Medlem
Ovcharkas avatar
Falkenberg och Malmö vinner. Helsingborg vågar jag mig inte på.

Börja betta.
Citera
2020-07-23, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crooken
Sparken?

Varför då?

För att ni då är rejält indragna i bottenstriden?
Citera
2020-07-23, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Som Kalmarit sitter man redan och hoppas på ett nytt 2015, då det räckte med 26 poäng för stt slippa kvala.

Utan fröling och Velm hur ska det gå mot Sirius idag. Uj Uj Uj.

Förra året var väl ännu lägre? Då fick ni iofs kvala. Kvalmatcher lagom till typ julafton i år va?

I år är året då inga eller väldigt få matcher känns klara på förhand, det finns inga dunkers, det är hela havet stormar, just Sirius har ju dock varit relativt stabila.
Citera
2020-07-23, 17:08
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Får Poya sparken ikväll vid förlust?

Varför skulle han få sparken? IFK har hittills stått bakom Poya till 100% trots en del svajiga resultat.
Inte Poyas fel att truppen är ganska tunn och skadedrabbad.
Citera
2020-07-23, 17:17
Avslutad
Är det för mycket begärt att hoppas på att Helsingborg, Falkenberg och Kalmar vinner idag? Skulle få en trevlig effekt på tabellen.
Citera
2020-07-23, 17:19
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Är det för mycket begärt att hoppas på att Helsingborg, Falkenberg och Kalmar vinner idag? Skulle få en trevlig effekt på tabellen.

Det är för mycket begärt ja. Något av dom lagen lär vinna, men att alla tre skulle göra det? Finns inte på kartan. Helsingborg är troligast.
Citera
2020-07-23, 17:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Det är för mycket begärt ja. Något av dom lagen lär vinna, men att alla tre skulle göra det? Finns inte på kartan. Helsingborg är troligast.

I värsta fall kan jag nöja mig med att två av dom vinner. Då ligger ÖFK åtminstone näst sist.
Citera
2020-07-23, 18:24
Medlem
Korders avatar
Poäng för Mjällby och X i MFF - Bajen är det jag begär idag.

Kan unna ett Kalmar med typ 6-7 raka torsk en eller tre poäng också.
Citera
2020-07-23, 19:05
Medlem
Elvis avatar
Förvånad att det inte börjat mullra och skakat i Gnaget än, finns oerhörda krafter där som kan skaka klubben i dess grundvalar! Finns krafter där som kan få höga personer att försvinna ur klubben. Frågan är om man stödjer dagens ledning, verkar nästan så annars tror jag det hänt för längesen. Men frågan är om kräftgången fortsätter, då kommer något radikalt hända. Ny tränare är väl klart, frågan är om Wesström ryker?

Idag klipper vi MFF!
Citera
2020-07-23, 19:46
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Förvånad att det inte börjat mullra och skakat i Gnaget än, finns oerhörda krafter där som kan skaka klubben i dess grundvalar! Finns krafter där som kan få höga personer att försvinna ur klubben. Frågan är om man stödjer dagens ledning, verkar nästan så annars tror jag det hänt för längesen. Men frågan är om kräftgången fortsätter, då kommer något radikalt hända. Ny tränare är väl klart, frågan är om Wesström ryker?

Idag klipper vi MFF!

Även om du har en dålig lever så kan du inte bara klippa ut den och slänga den. Wesström är en del av klubben och ett av dess vitala organ. Han har varit med och handplockat i princip alla runt om honom alla gamla rivaler har avknoppats försvinner han så kommer föreningen att blöda då alla andra positioner är i princip medberoende av honom.

Citat:
when a Sith Lord (AIK director) grows complacent, begins to show weakness, and is eventually killed, their property and authority are transferred to the apprentice who killed them. Robberies, betrayal, and sabotage are commonplace; murder is acceptable so long as the culprit is not caught. "AIK stilen"/Sith teach their apprentices to revere the dark side of the Force and to believe that the Allsvenskan/galaxy was theirs to rule by cosmic right.

Citera
2020-07-23, 20:17
Medlem
Valvantos avatar
1. Träna rejält på fasta situationer och omställningsspel, både defensivt och offensivt.

2. Våga bänka Mujo och Kakan, ta in hungriga ungdomar som vill spela. Speciellt Mujo verkar ha tankarna på annat håll med tanke på att hans kontrakt går ut om en vecka.

3. Värva en dominant mittback likt Paulsen när fönstret öppnar.

4. Lägg ner säsongen.
Citera
2020-07-23, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
BW är ju egentligen roten till mycket grumligt i AIK (höga agentarvoden, svågerpolitik, supporter-falang lobbyism)
men han är för sammansvuren
Det går liksom inte att sparka han och tro på förbättring. Man har valt väg.
Att nysta upp det garnnystan och som har såtts skulle leda till att klubben kommer ha många år i bakvatten innan man börjar se en ljusning.
'
Mycket av det Björn har uträttat och utkristalliserat i AIK är ju inte nytt för AIK DNA.
Det har lite alltid funnits där även under "Hattens" styre. BW är ju även stöpt i AIK's skola (med vissa influenser av "Brytar Börje").
Så för att använda en Star Wars analogi så är det lite som med "the dark arts" och Sith man vet inte om det är AIK DNA som har gjort BW till den han är idag eller om det är BW som har stöpt AIK i sin liknelse. I slutändan blir det lite som om the Sith skulle vilja avsätta Darth Sideous.
Må så vara. Jag kan reagera på att det skriks så högt på hans avgång, framför allt när man är medveten om de krafter som drivit på flera avgångar sedan Ahlerup.

Kikar man på track-record sedan BW kom tillbaka 2008, så har det varit bra resultat (säger en som var med på 80-talet). Under Alm-eran köpte han för 40 mkr och sålde för dryga 220 mkr. Nu under Norling har vi inte byggt lika mkt ekonomi, men däremot tagit ytterligare ett guld.

Det finns kritik att vi inte förnyade 2019, samtidigt kan jag se logiken att bara skruva lite och satsa på Europa. Samtidigt tog man faktiskt mycket poäng i allsvenskan.

Slutsatsen att 5-3-2 inte håller (med allsvensk budget) i europa, köper jag också.

Att då byta system 2020, och inte tokvärva i den förändringen innan man riktigt vet vad som krävs. Kan jag köpa.

Däremot behöver truppen anpassas nu, när vi vet hur det ser ut. Det är dock ett jobb för sportchefen (och Norling) och inte för BW.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in