2020-07-23, 12:36
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
För att ni möter oss? Vi har ju för vana att släppa in en massa mål nere hos er, vi ska nog hitta ett sätt denna gång också.

Vilket urstarkt självförtroende det är på alla här inne denna säsong förresten
Eftersom skadelistan inte alls var så illa som befarat är jag försiktigt positiv. Kanske kan vi stå emot 60 min och sedan släppa in två och ändå ”ta med oss något positivt”.
Citera
2020-07-23, 12:41
Medlem
Keldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Många som räknar av poängen fram till de magiska 30 ja.
Som Kalmarit sitter man redan och hoppas på ett nytt 2015, då det räckte med 26 poäng för stt slippa kvala.

Utan fröling och Velm hur ska det gå mot Sirius idag. Uj Uj Uj.
Citera
2020-07-23, 12:43
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfff
AIK bojkottar media inför derbyt "för att skapa bästa möjliga fokus och förutsättningar i lagets förberedelser inför söndagens match". Förlust på söndag och Norling ryker?

https://twitter.com/aikfotboll/status/1286229708913422336

Jävligt fina vibbar från vår säsong 2011 när Bajen officiellt gick ut och bad om ursäkt efter en förlust hemma mot LSK.

Får ge credd ändå åt att aik öht ägnar sig åt kommunikation. Detta verkar Bajen helt ha slutat med sen personalen permitterades.

Edit: läser man lite mellan raderna så indikeras det ju att Norling kan ryka om man torskar alternativt inte vinner på söndag. Hajade till på ”frågor på både kort och lång sikt” i andra tweeten. Tolkar det som att en ersättare kan vara på g.
Senast redigerad av simonvp 2020-07-23 kl. 12:52.
Citera
2020-07-23, 12:47
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Eftersom skadelistan inte alls var så illa som befarat är jag försiktigt positiv. Kanske kan vi stå emot 60 min och sedan släppa in två och ändå ”ta med oss något positivt”.

Höjer ribban och sätter ”två till tre tydliga kombinationer på mittfältet” under 90 minuter som godkänt idag. Är på bra humör nu!
Citera
2020-07-23, 12:52
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Jävligt fina vibbar från vår säsong 2011 när Bajen officiellt gick ut och bad om ursäkt efter en förlust hemma mot LSK.

Får ge credd ändå åt att aik öht ägnar sig åt kommunikation. Detta verkar Bajen helt ha slutat med sen personalen permitterades.
Gnällspik. Vi fick ju matchtruppen? Kanske inte 24 timmar före men den kom för fan!
Citera
2020-07-23, 12:54
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Är inte det där något som klubbar i Serie A brukar ägna sig åt? AIK jobbar tydligen vidare med Italien-spåret.

Klassiska silenzio stampa. Lite "Atalanta-fotboll" på det.

Nåväl, AIK lär vinna derbyt och alla är glada i nån vecka till och Wesström njuter av makten han besitter.

Jag kommer också njuta. Ju längre Målaren och Norling är kvar, desto bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av SR
De flesta av oss har nog lärt oss använda ju och desto helt automatiskt. Utan att behöva fundera på saken har vi tillägnat oss det svenska mönstret. Grundmeningen kan se ut så här: "Ju mer du läser, desto bättre betyg får du". Två handlingar står i en relation till varandra. Ju-satsen anger förutsättningen och desto-satsen resultatet. Man kan vända på meningen och slopa desto: "Du får bättre betyg, ju mer du läser". Vi kan också säga ju - ju: "Ju mer du läser, ju bättre betyg får du". Ju - ju är en vardagligare variant av ju - desto.

Var tvungen att kolla upp.
Citera
2020-07-23, 12:58
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keldon
Som Kalmarit sitter man redan och hoppas på ett nytt 2015, då det räckte med 26 poäng för stt slippa kvala.

Utan fröling och Velm hur ska det gå mot Sirius idag. Uj Uj Uj.
24, 27, 31 poäng de tre senaste säsongerna har krävs för att vara säker. Så dryga 20p kvar att ta för eran del
Senast redigerad av Scamp 2020-07-23 kl. 13:01.
Citera
2020-07-23, 12:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Javisst, menar du då att Leo är en bättre fotbollsspelare än Tankovic och Kacaniklic?

Det skrev jag inte. Jag skrev att Leo varit bättre än dom båda i år och är dessutom några år yngre och har därför mer tid att utvecklas.
Citera
2020-07-23, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det skrev jag inte. Jag skrev att Leo varit bättre än dom båda i år och är dessutom några år yngre och har därför mer tid att utvecklas.

Nej, precis. Bara det jag ville få fram. Bengtsson passar uppenbarligen bättre i Häckens spel, och med tanke på att det inte bara är individuella underprestationer i Hammarby utan ett jämnt kollektivt mörker så vågar jag nog mig på att säga att Leo Bengtsson inte hade rosat marknaden i Hammarby just nu heller om han stannat kvar.

Att Leo Bengtsson gick till Häcken har varit fantastiskt för Leo Bengtsson, riktigt bra för Häcken, och bra för Hammarby. Alla har tjänat på det.

edit: Var alltså inte meningen att försöka hänga ut dig eller det du sa, utan bara visa att något sånär sansade analyser kan se på saken bredare än bara Leo har gjort mer poäng än Tankovic: Bajen gjorde fel och Leo borde spelat istället. Jag håller med dig i det mesta i frågan annars.
Citera
2020-07-23, 13:09
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Tror du verkligen att sparka (ytterligare) en nytillträdd VD skulle förbättra skadeläget, truppsammansättning eller spelsystem? Vara bra för klubben.

Men ok, sparka BW. Sedan då?

BW är ju egentligen roten till mycket grumligt i AIK (höga agentarvoden, svågerpolitik, supporter-falang lobbyism)
men han är för sammansvuren
Det går liksom inte att sparka han och tro på förbättring. Man har valt väg.
Att nysta upp det garnnystan och som har såtts skulle leda till att klubben kommer ha många år i bakvatten innan man börjar se en ljusning.
'
Mycket av det Björn har uträttat och utkristalliserat i AIK är ju inte nytt för AIK DNA.
Det har lite alltid funnits där även under "Hattens" styre. BW är ju även stöpt i AIK's skola (med vissa influenser av "Brytar Börje").
Så för att använda en Star Wars analogi så är det lite som med "the dark arts" och Sith man vet inte om det är AIK DNA som har gjort BW till den han är idag eller om det är BW som har stöpt AIK i sin liknelse. I slutändan blir det lite som om the Sith skulle vilja avsätta Darth Sideous.
Citera
2020-07-23, 13:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nenneno
Nej, precis. Bara det jag ville få fram. Bengtsson passar uppenbarligen bättre i Häckens spel, och med tanke på att det inte bara är individuella underprestationer i Hammarby utan ett jämnt kollektivt mörker så vågar jag nog mig på att säga att Leo Bengtsson inte hade rosat marknaden i Hammarby just nu heller om han stannat kvar.

Att Leo Bengtsson gick till Häcken har varit fantastiskt för Leo Bengtsson, riktigt bra för Häcken, och bra för Hammarby. Alla har tjänat på det.

edit: Var alltså inte meningen att försöka hänga ut dig eller det du sa, utan bara visa att något sånär sansade analyser kan se på saken bredare än bara Leo har gjort mer poäng än Tankovic: Bajen gjorde fel och Leo borde spelat istället. Jag håller med dig i det mesta i frågan annars.

Så är det ju. Detta klubbyte var nog oerhört viktigt för Leo. Sedan är det jävligt svårt att säga vilken spelare som är bäst. Tittar man över längre tid så springer såklart Tankovic och Kacancacklaakicic i cirklar kring Leo. Tittar man bara på i år så är det tvärtom. Ser man till framtiden så har Leo några år på sig att bli en bättre spelare än vad dessa är nu.
Citera
2020-07-23, 13:23
Medlem
AIK får tre poäng gratis i derbyt, tyvärr. Djurgården skulle kunna ha Messi och Ronaldo men ändå släppa in ett par skitmål och förlora.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in