Jo, det gör det, vilket jag visade och du alltså inte kunde motbevisa, bara blint försöka vifta bort.
Citat:
Fast du inser tydligen inte att jorden inte är en ogenomtränglig skiljevägg eftersom det finns kontakt med havet genom floderna. Ett blint och inskränkt svar från dig.1) jag är ingen vatteningenjör och mina förfäder är inga fiskare, men efter en liten Googling kan jag lätt se att de flesta vetarna är överens om att barriären är faktiskt jorden som finns mellan floderna och haven. Så de där videos du ser har vi, som lyssnar endast på de första männen, aldrig räknat som bevis eller informationskälla. Det är så farligt att hålla på med sånt och du ser själv att såna videos fick dig att till exempel skriva så mycket i onödan när det inte alls och ens handlar om det du och videos skaparna tror att det handlar om. Ibland skadar muslimer sin religion mycket mer än vad andra gör.
Citat:
Ja, du har rätt i att det är så som Koranen säger att det ska vara, men det är inte det som är felet jag påpekade, utan felet är att Koranen beskriver kristendomen felaktigt, inte att kristendomen skulle ha fel i sin tro. Återigen ett dåligt försök till svar.2) jag behöver inte Googla här. För att det är det klassiska snacket som jag hört tusen gånger. Vi människor ska dyrka bara Gud. Jesus var Hans profet inte Hans son och vi muslimer respekterar och älskar Jesus och alla profeter. Hur det uttrycks i Koranen kan våra vetare bäst och försöken att hitta fel där kommer aldrig att leda någon vart. Tro på det som är enkelt och tydligt istället för att försöka hitta fel. Men du måste såklart inte göra det om du inte vill.
Citat:
Du menar att du inte vågar tänka på vad jag skrev?3) jag orkar inte ens läsa vad du skrev här för det är så tydligt att du bara försöker hitta några fel men lite snabbt kan jag säga att "din fysik" inte har någon betydelse här. Alltså mest troligtvis så är det precis som med de första två punkterna, att du saknar kunskap helt enkelt, men även om du har rätt så menar jag att när vi pratar om Gud så struntar vi fullständigt i fysiken. Gud kan göra allt, och ett spädbarn kan flyga, försvinna, bli lika stort som jorden på två sekunder, ja, i princip vad som helst kan hända med barnet utan att fysiken kan förklara det.
Vad menar du med att min fysik inte har någon betydelse? Menar du att Moses skulle ha flutit 60 mil motströms utan att ett sådant under skulle ha nämnts som något uppseendeväckande?
Citat:
Visst, avfärda det bara utan att ens tänka efter. Så gör blint troende. Det vet jag. Been there. Done that.
4) Har du fel i de tre första så lär du ha fel även här men jag kan ändå påminna att det som du tror är fakta inte alltid är det. Det är inte mycket du (eller jag för den delen eller världens mest vetande man) vet på riktigt. Vår kunskap är mycket begränsad så det handlar mer om vad man väljer att göra. Tro eller inte tro.