Citat:
Ursprungligen postat av
karlkula12
Ja exakt vilken innebär att vad som än händer i framtiden så kommer du ha samma utgångspunkt. Dvs att allt går åt helvete. Vissa användare har istället en nykter utgångspunkt i denna tråd, dvs att det finns ett missnöje kring hanteringen men att saker nu går bättre. Man skriver inte av den tillgängliga informationen bara för att den inte stämmer överens med sin egen världsbild.
Jag började bli kritiskt mot Tegnell redan när han visade sitt fula nylle och påstod att peaken var i slutet av Februari.
Dock utgår jag från nuvarande kunskap om viruset och anpassar mig efter det. Min utgångspunkt kan förändras beroende på vad för nytt som framkommer under tiden.
Tegnell lever ju som sagt fortfarande kvar att barn inte smittar, man smittar inte om man inte visar symtom och att munskydd inte fungerar.
Vissa användare har inte alls ett nykter tillstånd kring detta. De har haft samma åsikt oavsett läge och påstått samma sak i början av pandemin som de gör nu.
Jag påstår inte att det inte går bättre.
Det ser jag själv.
Sedan om det finns sanning i det som presenteras är en annan sak.
Det är mer skrämmande att folk blint lyssnar på en person som aldrig har haft rätt i något.