2020-07-23, 14:58
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold248
Jag följer Stockholms hemlösa och dom verkar klara sig väldigt bra från Coronaviruset, undrar varför?
Att SARS-CoV-2 sprids inomhus i grupper i första hand och att det inte har med hygien att göra.

Jag tror t.o.m. det här med att tvätta händerna varken gör från eller till i någon större utsträckning även om rena händer alltid är hygieniskt och minskar smittor i allmänhet. I de stora superspridareventen har det dock väldigt lite betydelse hur ren du är.
Citera
2020-07-23, 14:59
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Din idol på FHM verkar väldigt orolig för hösten (se dagens PK). Kan det möjligen bero på att man inte lyckas få något tydligt svar på hur många som är immuna?
Man har inte ens koll på hur många som är smittade och var de är, och det är nästan värre.
Citera
2020-07-23, 15:01
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Om endast 25% är smittade i NY så är detta virus mindre smittsamt än vad man trott och det krävs då en lägre immunitet för att smittan skall minska. Du kommer inte med något argument emot min teori.

Däremot så är det ju bevisat att vädret inte spelar någon roll alls, iallfall inte i USA men förmodligen är det en viktig faktor i Sverige.......

Förstår inte vart du vill komma.

Hur den smittar ser vi i övriga världen och vad för resultat man har fått beroende på åtgärd. Det är bara runt 500 smittade i Taiwan på 24 miljoner människor. Utgår vi från det så smittar det inte alls överhuvudtaget enligt dina teorier och är super immuna redan nu.
Citera
2020-07-23, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Kanske inte tredje världen men de är oerhört mycket mindre utvecklade än oss.
Tror inte skribenten du citerar är så himla berest, ty dennes retorik tyder på en såväl bokstavlig som bildlig instängdhet.

Vissa områden (nyckelordet där är ”vissa”) i Lombardiet och Lazio står sig väl i europeisk toppkontext, medan andra - påfallande omfattande områden - är läskigt underutvecklade sett till det mesta.
Citera
2020-07-23, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Vilket är inte så konstigt när vi har haft en myndighet som har haft fel i över ett halvår, kommer med lögner för att rädda sig själv och samtidigt började alla värden sjunka när det Sveriges vild vart kritiskt.

Det är inte att man försöker vilja hitta negativa saker om Sverige.

Det finns inget förtroende kvar för Svetsaren/FHM helt enkelt. De har förbrukat den för länge sedan, och i vilken annan sektor som helst så skulle Tegnell blivit avsatt för länge sedan. Men nu är det politiskt och värdegrundsdårskapet ska fortsätta till varje pris.

De enda som lyssnar på FHM är ju bara de som köper precis allt de säger utan att kritiskt gå igenom vad de har sagt och om det är sant.
Ja exakt vilken innebär att vad som än händer i framtiden så kommer du ha samma utgångspunkt. Dvs att allt går åt helvete. Vissa användare har istället en nykter utgångspunkt i denna tråd, dvs att det finns ett missnöje kring hanteringen men att saker nu går bättre. Man skriver inte av den tillgängliga informationen bara för att den inte stämmer överens med sin egen världsbild.
Citera
2020-07-23, 15:04
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Tror inte skribenten du citerar är så himla berest, ty dennes retorik tyder på en såväl bokstavlig som bildlig instängdhet.

Vissa områden (nyckelordet där är ”vissa”) i Lombardiet och Lazio står sig väl i europeisk toppkontext, medan andra - påfallande omfattande områden - är läskigt underutvecklade sett till det mesta.
Kan detta ha att göra med att Italien som nation betraktat är relativt ung, och standarden varierar beroende på region?
Citera
2020-07-23, 15:04
Avslutad
Citat:
Förstår inte vart du vill komma.

Hur den smittar ser vi i övriga världen och vad för resultat man har fått beroende på åtgärd. Det är bara runt 500 smittade i Taiwan på 24 miljoner människor. Utgår vi från det så smittar det inte alls överhuvudtaget enligt dina teorier och är super immuna redan nu.

Så nu jämför du med Taiwan som knappt haft någon smitta alls ännu? Helt ologiska argument som vanligt. Men Taiwan är väl ett ytterligare ett bevis på en lägre smittsamhet för viruset vilket gör det ännu troligare att 25% av en befolkning med immunitet minskar spridiningen.

Det är det som är så bra med dig. Du argumenterar hela tiden emot dig själv, gör allting väldigt enkelt.
Citera
2020-07-23, 15:05
Medlem
Citat:
Så du har absolut inget som stödjer det du säger mer än att du tror det är immunitet, när jag även gav dig en länk att NY har 25% smittade.

Det är inte ens antikroppar vi pratar om utan enbart smittade.

Whatever.

Jag fick inget vettigt svar sist när jag tog upp det, men du agerar som det har aldrig sags för att komma nu med att förminska påståendet med ditt eget killgissande.

Bra nivå.
Det är bara ungefär 20-25 procent av befolkningen som är mottaglig för Corona:

Citat:
Karl Friston: up to 80% not even susceptible to Covid-19

https://unherd.com/2020/06/karl-friston-up-to-80-not-even-susceptible-to-covid-19/
Citera
2020-07-23, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det är bara ungefär 20-25 procent av befolkningen som är mottaglig för Corona:

https://unherd.com/2020/06/karl-friston-up-to-80-not-even-susceptible-to-covid-19/

Det där är ett riktigt bottennapp vad gäller vetenskap. Pre-prints av hans matematiska simuleringar skulle jag passa mig för att ens använda i kattlådan.
Citera
2020-07-23, 15:09
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Ja exakt vilken innebär att vad som än händer i framtiden så kommer du ha samma utgångspunkt. Dvs att allt går åt helvete. Vissa användare har istället en nykter utgångspunkt i denna tråd, dvs att det finns ett missnöje kring hanteringen men att saker nu går bättre. Man skriver inte av den tillgängliga informationen bara för att den inte stämmer överens med sin egen världsbild.

Jag började bli kritiskt mot Tegnell redan när han visade sitt fula nylle och påstod att peaken var i slutet av Februari.

Dock utgår jag från nuvarande kunskap om viruset och anpassar mig efter det. Min utgångspunkt kan förändras beroende på vad för nytt som framkommer under tiden.

Tegnell lever ju som sagt fortfarande kvar att barn inte smittar, man smittar inte om man inte visar symtom och att munskydd inte fungerar.

Vissa användare har inte alls ett nykter tillstånd kring detta. De har haft samma åsikt oavsett läge och påstått samma sak i början av pandemin som de gör nu.

Jag påstår inte att det inte går bättre.

Det ser jag själv.

Sedan om det finns sanning i det som presenteras är en annan sak.

Det är mer skrämmande att folk blint lyssnar på en person som aldrig har haft rätt i något.
Senast redigerad av AnnaDea 2020-07-23 kl. 15:13.
Citera
2020-07-23, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Det där är ett riktigt bottennapp vad gäller vetenskap. Pre-prints av hans matematiska simuleringar skulle jag passa mig för att ens använda i kattlådan.
Det är klassisk epidemiologi.
Citera
2020-07-23, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Alla ökar så fort nån dör. Även grannländerna.

Dina jämförelser är dock intressanta. Speciellt Danmark som trots att gränsen mot sverige är stängd (halvstängd) så blir de inte av med smittan. Däremot blir de av med turister, massor med turister Och därmed också företag vilket innebär ännu fler arbetslösa danskar. Det är en jäkla tur att Sverige inte jobbar på det sättet. Stackars danskar.

Citat.Däremot blir de av med turister

Helt forkert - der har aldrig været så mange turister i det danske sommerland - det er faktisk begyndt at blive problematisk nogen steder med for mange turister.

https://www.tv2fyn.dk/nyheder/16-07-2020/2200/faaborg-overrendt-af-turister

https://folketidende.dk/Nordfalsters-avis/Turismen-boomer-paa-LF/artikel/517908

https://www.dr.dk/nyheder/regionale/trekanten/campingpladser-melder-alt-udsolgt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in