2020-07-23, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold248
Jag följer Stockholms hemlösa och dom verkar klara sig väldigt bra från Coronaviruset, undrar varför?
Utveckla ”följer”? Låter onekligen intressant.
Citera
2020-07-23, 14:47
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Dom ger heller aldrig några bra svar till varför smittan störtdyker i NY medan den ökar i Florida, Texas m.m. Dom brukar låtsas ha svårt att förstå frågan.

Du har dock inte själv kommit med en enda vettigt argument som skulle motbevisa det.
Citera
2020-07-23, 14:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Du har dock inte själv kommit med en enda vettigt argument som skulle motbevisa det.

Vad?

Jag har ju sagt att det med största sannolikhet beror på en högre immunitet i NY än i Florida och Texas eftersom smittan redan brunnit igenom där. Men du fortsätter babbla om att det beror på väder. Just nu är det 28 grader i Florida och 24 grader i NY. Varför ökar inte smittan i NY istället för Florida?
Citera
2020-07-23, 14:52
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Tror inte speciellt många tycker att 5600 avlidna är en bra eller okej siffra för Sverige. Den stora skiljelinjen i denna tråd är dock aktörer likt dig som skriver av all form av positiv utveckling kring Covid 19 som mörkläggning då det den inte stämmer överens med din egen bild att allt går fullständigt åt helvete.

Vilket är inte så konstigt när vi har haft en myndighet som har haft fel i över ett halvår, kommer med lögner för att rädda sig själv och samtidigt började alla värden sjunka när det Sveriges vild vart kritiskt.

Det är inte att man försöker vilja hitta negativa saker om Sverige.

Det finns inget förtroende kvar för Svetsaren/FHM helt enkelt. De har förbrukat den för länge sedan, och i vilken annan sektor som helst så skulle Tegnell blivit avsatt för länge sedan. Men nu är det politiskt och värdegrundsdårskapet ska fortsätta till varje pris.

De enda som lyssnar på FHM är ju bara de som köper precis allt de säger utan att kritiskt gå igenom vad de har sagt och om det är sant.
Citera
2020-07-23, 14:53
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av santos_deville
Hela min familj har antikroppar, igår testade svärmor och svärfar sig som också var sjuka i samma veva som oss och dom hade inte antikroppar, snopet som fan. Vi var hundra på att dom också hade haft det
Det var ju synd! Jag misstänker att de är relativt unga, och inte tillhör någon riskgrupp?
Citera
2020-07-23, 14:54
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vad?

Jag har ju sagt att det med största sannolikhet beror på en högre immunitet i NY än i Florida och Texas eftersom smittan redan brunnit igenom där. Men du fortsätter babbla om att det beror på väder. Just nu är det 28 grader i Florida och 24 grader i NY. Varför ökar inte smittan i NY istället för Florida?

Så du har absolut inget som stödjer det du säger mer än att du tror det är immunitet, när jag även gav dig en länk att NY har 25% smittade.

Det är inte ens antikroppar vi pratar om utan enbart smittade.

Whatever.

Jag fick inget vettigt svar sist när jag tog upp det, men du agerar som det har aldrig sags för att komma nu med att förminska påståendet med ditt eget killgissande.

Bra nivå.
Citera
2020-07-23, 14:54
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Vilket är inte så konstigt när vi har haft en myndighet som har haft fel i över ett halvår, kommer med lögner för att rädda sig själv och samtidigt började alla värden sjunka när det Sveriges vild vart kritiskt.

Det är inte att man försöker vilja hitta negativa saker om Sverige.

Det finns inget förtroende kvar för Svetsaren/FHM helt enkelt. De har förbrukat den för länge sedan, och i vilken annan sektor som helst så skulle Tegnell blivit avsatt för länge sedan. Men nu är det politiskt och värdegrundsdårskapet ska fortsätta till varje pris.

De enda som lyssnar på FHM är ju bara de som köper precis allt de säger utan att kritiskt gå igenom vad de har sagt och om det är sant.
Och ännu idag ställs det avgångskrav på Tegnell...
Citera
2020-07-23, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Tack för att du inte läser. Vad innebär en IFR på 2000 ppm för dina siffror? Jag har aldrig påstått att en IFR på 1000 ppm är korrekt för Stockholm som region, och det vet du, jag har påstått att det verkar som att en IFR på 1000 har väldigt bra förklaringsgrad i många lägen. Och är betydligt rimligare än en IFR på 10 000 eller 40 000.

Det här är inte "bu Sverige" eller "heja Sverige" tråden, den ligger i Vetenskap & humaniora.

Också, gällande Sverige diagnosticering av döda i COVID 19 är definitionen väldigt inklusivt, har du ett positivt testsvar på COVID-19 inom en månad från att du dör så räknas du som en COVID-19 pinne.

Kan du, med din världsbild, förklara varför inte dödsfallen i USA eller Israel sticker iväg nu?

"Bu Sverige"? Var kom den ifrån? Sverige är fantastiskt. Har aldrig påstått något annat. I den här tråden diskuterar vi Corona och hur pandemin hanteras i Sverige, och där finns en viss förbättringspotential. Det har till och med vår statsepidemiolog erkänt. Till så måtto är jag helt enig med denne.

Om du vill ställa upp en hypotes som säger att IFR är 0.1% för COVID-19 så står det dig fritt. Men i dagsläget bekräftas den i så fall inte av några tillgängliga data.

Om det dyker upp nya data som gör det så ändrar jag mer än gärna min ståndpunkt. Det är så vetenskap brukar fungerar.
Citera
2020-07-23, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Att kalla det för hallelujastämning är så överdrivet så att man baxnar.
Jag tycker snarare det det en sorts nedstämdhet, eller andäktighet, som råder. Inför tidens allvar, och den osäkerhet som råder, inför framtiden i största allmänhet.
Citera
2020-07-23, 14:57
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Så du anser att Italien tillhör tredjevärlden?
Kanske inte tredje världen men de är oerhört mycket mindre utvecklade än oss.
Citera
2020-07-23, 14:58
Avslutad
Citat:
Så du har absolut inget som stödjer det du säger mer än att du tror det är immunitet, när jag även gav dig en länk att NY har 25% smittade.

Det är inte ens antikroppar vi pratar om utan enbart smittade.

Whatever.

Jag fick inget vettigt svar sist när jag tog upp det, men du agerar som det har aldrig sags för att komma nu med att förminska påståendet med ditt eget killgissande.

Bra nivå.

Om endast 25% är smittade i NY så är detta virus mindre smittsamt än vad man trott och det krävs då en lägre immunitet för att smittan skall minska. Du kommer inte med något argument emot min teori.

Däremot så är det ju bevisat att vädret inte spelar någon roll alls, iallfall inte i USA men förmodligen är det en viktig faktor i just Sverige.......
Citera
2020-07-23, 14:58
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kazangas
Aha, det handlar om att flytta målstolparna i denna tråden.
Flytta målstolparna? Det är en pandemi vars utveckling ger den konsekvensen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in