2020-07-23, 14:34
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Börjar bli rätt tunt argument detta med ”säsongen” då juli är den kallaste månaden på länge. Kanske dags att acceptera immunitet? Det är ett tecken på intelligens att erkänna att man hade fel.

https://www.gp.se/nyheter/göteborg/så-kallt-att-det-är-varmast-i-göteborg-1.31633273

Du har dock inte presenterat ett enda argument med stöd någonsin, utan skiter ur dig dina fantasier som sanningar.

Krävs lite speciella människor som inte klarar av att argumentera från rådande kunskap. Inte som FHM där man slänger ur sig killgissningar som ren fakta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold248
Bara kvinnliga journalister = idiotiska frågor.
Sverige har skyhöga dödstal och är ett av få länder i världen där man inte rekommenderar munskydd.

Och dom frågar om när man kan börja med körsång

Ja de borde göra de 20 munskyddsfanatikerna på Flashback nöjda och fråga om munskydd för 10 000e gången istället.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Dags att nyktra till vad gäller modellerna som folk håller på med. Det är bara numerologi. Men vi har över 5 000 döda och om vi jämför med andra länders åtgärder, framför allt våra nordiska grannar, så är det enorma siffror. Tydligen hade FHM tutat i regeringen att det skulle vara normalt. Så fel det blev. Vi har en regering utan koll, och vi har FHM utan koll.

Idag behöver vi inte längre lita på studier för nu har vi faktiskt verklighet att jämföra oss med. Och då är det våra grannländer.

Och sett till den totala folkhälsan så kommer coviddöda toppa statistiken det här året. Det kan jag lova redan idag. Vi kommer även att se att folk dör i onödan i influensa och andra sjukdomar då vi synar siffrorna. Att personalen i äldreboenden inte klarar av bashygien innebär att våra dödssiffror även annars är höga.

Bra skrivet !
Ja, vi har evidens från verkligheten att Sverige och våra grannländer skiljer sig markant åt efter mer än 4 månaders pandemi.

Vi är snart ifatt "skräcklandet" Italien vad gäller döda per capita.

Ändå får pajasen Tegnell hålla på ! Ofattbart !!
Citera
2020-07-23, 14:35
Medlem
Jag följer Stockholms hemlösa och dom verkar klara sig väldigt bra från Coronaviruset, undrar varför?
Citera
2020-07-23, 14:36
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Säger Anders Tegnell att 1 + 1 är 2 så det enligt somliga här inne helt fel, även om det är rätt.

Man brukar inte ha så mycket förtroende om man har haft fel om precis allting i över ett halvår. Då spelar det inte så stor roll om man säger uppenbara saker som 1+1 = 2.

En större fråga är vilka som lyssnar på någon som har fel och fortsätter att ha konstant fel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Börjar bli rätt tunt argument detta med ”säsongen” då juli är den kallaste månaden på länge. Kanske dags att acceptera immunitet? Det är ett tecken på intelligens att erkänna att man hade fel.

https://www.gp.se/nyheter/göteborg/så-kallt-att-det-är-varmast-i-göteborg-1.31633273

Din idol på FHM verkar väldigt orolig för hösten (se dagens PK). Kan det möjligen bero på att man inte lyckas få något tydligt svar på hur många som är immuna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Dessa troll är inte kvar.

För de har nog insett att de hade fel och drog.

I denna tråd har du användare som skrek i April att det är över som sitter och hurrar idag att det är snart över.

Pick your poison typ.
Precis så är det, dom har lämnat tråden och ändrat sig men dom som fortfarande tror att Sverige gör det bäst är kvar i tråden. I början sa dom att ingen kommer dö i Sverige men nu när 5699 har dött är dom ändå ok med det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Du har dock inte presenterat ett enda argument med stöd någonsin, utan skiter ur dig dina fantasier som sanningar.

Krävs lite speciella människor som inte klarar av att argumentera från rådande kunskap. Inte som FHM där man slänger ur sig killgissningar som ren fakta.

Det går inte att presentera argument för en person som tycker att allt som inte överensstämmer med den personens världsbild är "killgissningar". Eller det går såklart men varför ska man?
Citera
2020-07-23, 14:37
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Jag trodde såna här smittor hörde tredjevärldenländer till. Inget som rika länder med fungerande sjukvård drabbades av. Ack så fel jag hade.

Dock hade jag rätt såtillvida att fattiga länder drabbas hårdare. Även om många dött och blivit sjuka i Sverige så lever jag och de jag känner ändå våra liv nästan helt normalt. Känner några som varit sjuka och blivit friska och även de trummar på med livet och jobb och sånt. Rika länder kan snabbt rulla tillbaka till normalläge, något fattiga länder inte klarar av.

När Karesuando fått ett utbrott Som jag läste om nyss så styr man snabbt upp med nyinkallad personal från Kiruna och så är problemet ”löst”. Så fungerar det inte i fattiga länder. Där blir det kaos då extra resurser saknas.

Men som sagt, det hjälper ju knappast Adam Alsing och hans kompisar uppe i det blå.

Så du anser att Italien tillhör tredjevärlden?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Ja de borde göra de 20 munskyddsfanatikerna på Flashback nöjda och fråga om munskydd för 10 000e gången istället.

Hela världen har munskydd, utom Sverige, och Sverige är i topp av länder som katastrofalt misslyckats med att hantera Coronaviruset 😷😷😷😷😷😷😷
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Tror du att 98% av stockholmarna redan haft smittan eller inte?

Om du inte gör det får du nog släppa din hemvävda teori om 0.1% IFR.

Huruvida IFR hos normalviktiga sjöscouter under 18 år är 0.1% eller 0.0% är en helt annan fråga.

Tack för att du inte läser. Vad innebär en IFR på 2000 ppm för dina siffror? Jag har aldrig påstått att en IFR på 1000 ppm är korrekt för Stockholm som region, och det vet du, jag har påstått att det verkar som att en IFR på 1000 har väldigt bra förklaringsgrad i många lägen. Och är betydligt rimligare än en IFR på 10 000 eller 40 000.

Det här är inte "bu Sverige" eller "heja Sverige" tråden, den ligger i Vetenskap & humaniora.

Också, gällande Sverige diagnosticering av döda i COVID 19 är definitionen väldigt inklusivt, har du ett positivt testsvar på COVID-19 inom en månad från att du dör så räknas du som en COVID-19 pinne.

Kan du, med din världsbild, förklara varför inte dödsfallen i USA eller Israel sticker iväg nu?
Citera
2020-07-23, 14:38
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Precis så är det, dom har lämnat tråden och ändrat sig men dom som fortfarande tror att Sverige gör det bäst är kvar i tråden. I början sa dom att ingen kommer dö i Sverige men när 5699 har dött är dom ändå ok med det.

Japp, exakt så.

Först var det hemskt med 100 döda.

Nu är det helt normalt att det har dött 5700 människor för det dör annars 90 000 per år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in