2020-07-23, 14:23
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag följer hur det ser ut i regionerna, jag ser på många som är inlagda (inte bara IVA) jag försöker beräkna hur stor eftersläpningen är. Se in i framtiden, ja det är att studera nuvarande minskningar och dra ut linjerna.

Men jag skall vara ÄRLIG. Det ligger för mycket gissningar i detta för att man skall kunna kalla det modellering... ....

Men jag kommer att fortsätta!
Okej!

Gissning eller inte, kalla det istället för arbetshypotes så blir det en del av modelleringen.
Citera
2020-07-23, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Det är bara i Sverige som man fortfarande tror att det är snart 0 döda när man har 5 veckors eftersläpning bakom sig...

Men det är samma troll som har skriket att har varit över sedan början av April.
6 månader med Corona och Sverige ligger fortfarande före grannländerna.
https://ourworldindata.org/grapher/total-confirmed-cases-of-covid-19-per-million-people?tab=chart&country=SWE~DNK~FIN~NOR
Sverige ökar till och med mer!
Citera
2020-07-23, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Du glömmer att nämna ”trollen” som förutspådde 50 000 - 400 000 dödsfall i Sverige runt påsk.

Dessa ”troll” som säger att det snart är ”över” har ju träffat bättre i jämförelse med de andra.

Jag förstår inte hur man kan vara ”troll” när man mycket korrekt konstaterar att antalet döda och på IVA sjunker som en sten.
Citera
2020-07-23, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itazon
Låt oss säga att det är en IFR på 0.1 för normalt hälsosamma individer, vad skulle man då kunna tänka sig att Stockholm som helhet ligger på? Åtskilliga hundratusentalet är överviktiga, åtskilliga hundratusen har olika former av vitamin och mineralbrister, osv. Låt oss då säga att IFR blir 0.2% för Stor-Stockholm. Vad händer då med dina siffror?

Tänk också på att antikroppstesten har stora vetenskapliga problem med att användas som indikator för hur många som varit infekterade. De uppmäter enbart om en individ vid provögonblicket har tillräckligt med antikroppar (inget annat, inga typer av t-celler osv) för att betraktas som immuna av antikroppar allena. Vill man kolla hur många som haft en infektion får man ta antikroppstesten gånger 2-3 för att även inkludera dem med adekvat t-cells försvar.

Poängen med en IFR på 0.1% är att det är snarare 0.1% generellt än siffrorna som flyter runt på hela procent, vilka borde ha lett till helt andra siffror idag.

Om IFR är över 1%, varför har inte Israel stuckit iväg igen med antalet döda? (för siffror använd exempelvis https://www.mortality.org)

Tror du att 98% av stockholmarna redan haft smittan eller inte?

Om du inte gör det får du nog släppa din hemvävda teori om 0.1% IFR.

Huruvida IFR hos normalviktiga sjöscouter under 18 år är 0.1% eller 0.0% är en helt annan fråga.
Citera
2020-07-23, 14:27
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlenn
Du glömmer att nämna ”trollen” som förutspådde 50 000 - 400 000 dödsfall i Sverige runt påsk.

Dessa ”troll” som säger att det snart är ”över” har ju träffat bättre i jämförelse med de andra.

Dessa troll är inte kvar.

För de har nog insett att de hade fel och drog.

I denna tråd har du användare som skrek i April att det är över som sitter och hurrar idag att det är snart över.

Pick your poison typ.
Citera
2020-07-23, 14:29
Medlem
Citat:
Tur att man inte är ensam med att tycka att det kraschade så fort.

Folk säger immunitet fast det finn inget vetenskapligt att backa upp det på. Själv tror jag säsongen har spelat in och att man inte rapporterar ärligt.

http://projektsanning.com/2020/07/23/smittspridningen-av-covid-19-i-sverige-rasar-helt-plotsligt-ligger-det-en-hund-begraven/

Börjar bli rätt tunt argument detta med ”säsongen” då juli är den kallaste månaden på länge. Kanske dags att acceptera immunitet? Det är ett tecken på intelligens att erkänna att man hade fel.

https://www.gp.se/nyheter/göteborg/så-kallt-att-det-är-varmast-i-göteborg-1.31633273
Citera
Medlem
Citat:
Tur att man inte är ensam med att tycka att det kraschade så fort.

Folk säger immunitet fast det finn inget vetenskapligt att backa upp det på. Själv tror jag säsongen har spelat in och att man inte rapporterar ärligt.

http://projektsanning.com/2020/07/23/smittspridningen-av-covid-19-i-sverige-rasar-helt-plotsligt-ligger-det-en-hund-begraven/

Utan att kunna bevisa någonting mot era hypoteser, så känner jag nu ungefär 15 personer som känt sig lite hängiga eller förkylda senaste tiden. Samtliga har fått tid för test inom ett dygn.
Att inte folk skulle få testa sig är alltså enligt min erfarenhet helt fel.
Kan också tillägga att ingen testat positivt..
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
https://ourworldindata.org/grapher/total-confirmed-cases-of-covid-19-per-million-people?tab=chart&country=SWE~DNK~FIN~NOR
Alla ökar så fort nån dör. Även grannländerna.

Dina jämförelser är dock intressanta. Speciellt Danmark som trots att gränsen mot sverige är stängd (halvstängd) så blir de inte av med smittan. Däremot blir de av med turister, massor med turister Och därmed också företag vilket innebär ännu fler arbetslösa danskar. Det är en jäkla tur att Sverige inte jobbar på det sättet. Stackars danskar.
Citera
2020-07-23, 14:31
Medlem
Bara kvinnliga journalister = idiotiska frågor.
Sverige har skyhöga dödstal och är ett av få länder i världen där man inte rekommenderar munskydd.

Och dom frågar om när man kan börja med körsång
Citera
2020-07-23, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sook
Man avråder från resor då staten inte kan garantera hjälp om det behövs. Tex om du blir sjuk.

Hehe. Avrådan (Ann Lindes ansvar) innebär att ens privata försäkringar gäller, dvs om man blir sjuk i Norge, så gäller inte privata försäkringen. Alltså det är Lindes fel att sänka folks försäkringar i Norden. Linde har ju lyft avrådan för en del andra länder och då torde försäkringarna gälla där.

Rekommenderar alla att titta igenom sina försäkringar och kolla med försäkringsbolaget hur försäkringen gäller i de länder de tänker besöka. Ingen anledning att betala för försäkringar som inte gäller. Det finns säkert något finstilt som gör att bolagen inte betalar.

Vad gäller akut vård i Norge så har jag svårt att tro att Norge inte skulle ge vård som de är förpliktade till i en rad EU-konventioner.
Citera
Medlem
AnnaDeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR

Att vi har redan bevisat att våg 1 så gick Sverige totalt förlorad ur strid verkar undgå många. Istället sitter man och tror på Tegnells påhittade siffror som inte ens har grunder kvar på att vara trovärdiga.

Detta typ av beteende är just vad man ser hos de som även vurmar om invandringen. Man söker vilket stöd som helst för att bekräfta sin bild av verkligheten. Löfven var ju även känd där för att få BRÅ att manipulera statistiken så det skulle se bättre ut för våldtäktsmän osv.

Förstår fortfarande inte hur folk kan påstå att vi har immunitet i Sverige när Tegnell själv påstår runt max 6 månader för antikroppar, och han får stöd från andra källor som säger 2-3 månader till 6 månader.

Men låt oss heja fram att det är snart över.

Enligt Statens egna kalkyler som de vägrar dela med sig av.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Börjar bli rätt tunt argument detta med ”säsongen” då juli är den kallaste månaden på länge. Kanske dags att acceptera immunitet? Det är ett tecken på intelligens att erkänna att man hade fel.

https://www.gp.se/nyheter/göteborg/så-kallt-att-det-är-varmast-i-göteborg-1.31633273
Säger Anders Tegnell att 1 + 1 är 2 så det enligt somliga här inne helt fel, även om det är rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in