2020-07-17, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abigaille
Jag har tämligen god erfarenhet av behandling av missbrukare inom slutenvården, och jag håller helt med dig att om man inte trappat ner hans benzo så har man gjort ett enormt misstag men vi har inte tillgång till alla uppgifter även om det finns saker som tyder på det. Du får självklart tycka vad du vill, men att han dött av DT är mindre sannolikt baserat på de uppgifter som finns. Med DT har man tydliga fysiska symptom som inte går att missa och man har ganska lång tid på sig att söka vård/häva tillståndet. Jag har mängder med anledningar till att tycka som jag gör men jag har inte tid att skriva en medicinsk uppsats på FB. I och med att en relativt ung person avlider i häkte har något gått fel per definition oavsett, om han inte dött av något man inte kunnat förhindra typ ett aneurysm.
Om det är så att en häktad VÄGRAR att ta nödvändig medicin, i det här fallet nedtrappningsmedicin, vad kan då göras?
Han hade ju tydligen varit ett par svängar in på sjukhus men fått åka hem. Alltså ansågs varken frivillig eller tvångsvård nödvändig.
Citera
2020-07-17, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
Om det är så att en häktad VÄGRAR att ta nödvändig medicin, i det här fallet nedtrappningsmedicin, vad kan då göras?
Han hade ju tydligen varit ett par svängar in på sjukhus men fått åka hem. Alltså ansågs varken frivillig eller tvångsvård nödvändig.
Han kan vägra ja, han ville väl dö. Har han vatt totalt psykotisk, urballad och osammanhängande, ger de honom ngt givetvis med tvång. Men VAK ska han ju ha om han är i ett så dåligt skick. Vi vet inte ens om han blivit nedtrappad. Han har helt enkelt kanske lyckats ta självmord, när drogerna va ur kroppen och verkligheten kom ifatt. Vissa lyckas på häktet fast det är ovanligt. Jag tror han hade iaf lite mer känslor än R, som verkar vara den mest avtrubbade. Han hade hett temperament och uppvisa en del känslor vid gripande och förhör. Möjligt han tog den lätta vägen ut, även om man tycker att de borde ha koll på honom, och att han förtjäna att stå inför rätten!
Citera
2020-07-17, 19:17
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Han kan vägra ja, han ville väl dö. Har han vatt totalt psykotisk, urballad och osammanhängande, ger de honom ngt givetvis med tvång. Men VAK ska han ju ha om han är i ett så dåligt skick. Vi vet inte ens om han blivit nedtrappad. Han har helt enkelt kanske lyckats ta självmord, när drogerna va ur kroppen och verkligheten kom ifatt. Vissa lyckas på häktet fast det är ovanligt. Jag tror han hade iaf lite mer känslor än R, som verkar vara den mest avtrubbade. Han hade hett temperament och uppvisa en del känslor vid gripande och förhör. Möjligt han tog den lätta vägen ut, även om man tycker att de borde ha koll på honom, och att han förtjäna att stå inför rätten!

Inte helt otänkbart, om man ska tro de här artikeln händer åtminstone suicidförsök relativt ofta: https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Op9Vqb/mer-an-en-person-i-veckan-forsoker-ta-sitt-liv-pa-svenska-hakten
Citera
2020-07-20, 10:46
Medlem
WallabeJoys avatar
Citat:
Det är en domstol som bestämmer. Socialtjänsten kommer nog att försöka hålla emot så mycket det går. Men det mest sannolika är att sönerna kommer att bo hos sin biologiska mamma framöver.

Det tror inte jag.
Citera
2020-07-20, 10:52
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack

Det var inte självmord enligt polisen.
Citera
2020-07-20, 16:39
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Det var inte självmord enligt polisen.
Spännande, det hade jag missat. När sa dom det?
Citera
2020-07-20, 17:10
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Spännande, det hade jag missat. När sa dom det?
Det sades direkt efter att han hittats avliden, att det inte var självmord och att man inte misstänker brott.
Citera
2020-07-20, 18:11
Medlem
f30malmos avatar
Citat:

Om det anses så allvarligt att han kan dö av avtändningen bör han isåfall få lpt. Någon måste ha missbedömt om det var anledningen till att han dog.
Citera
2020-07-20, 20:03
Medlem
novalitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntonChigurh
"Efter 55 timmar utan mat och sömn fördes Esmeraldas pappa till psykakuten. Tio dagar senare dog han i häktet". Jag hörde på radion att det var abstinens som han dog av. Sjukt. Verkar inte som de har någon koll på häktet. De kan ju inte låsa in en missbrukare som ligger på skyhöga doser av benz och opi? För att sedan klippa allt detta rakt av. Har de inte hört talas om nedtrappning? Antar att han dog av DT.

"Delirium tremens är ett livshotande tillstånd med risk för cirkulationskollaps"

Vila i frid Esmeralda. Varför fick mamman och pappan inte hjälp och varför hamnade hon där?
Allt hade kunnat förhindras, detta är jag säker på.

Varför fick inte MAMMAN OCH PAPPAN HJÄLP???? Varför fick inte barnet hjälp är väl den relevanta frågan!! Föräldrarna är inte offren här. De har, istället för att söka hjälp för missbruket, gjort exakt allt för att kunna fortsätta med sitt jävla knarkande. De har även offrat sitt eget barn.
Citera
2020-07-20, 21:55
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novalita
Varför fick inte MAMMAN OCH PAPPAN HJÄLP???? Varför fick inte barnet hjälp är väl den relevanta frågan!! Föräldrarna är inte offren här. De har, istället för att söka hjälp för missbruket, gjort exakt allt för att kunna fortsätta med sitt jävla knarkande. De har även offrat sitt eget barn.
De hade fått all hjälp de behövde. Men de ville inte ha någon hjälp. De hade inga missbruksproblem enligt sig själva.
Citera
2020-07-21, 18:22
Medlem
Zoneinopiums avatar
Någon som har hört något om R är släppt och isf var hon befinner sig?
Finns någon info om P obduktion?
Citera
2020-07-22, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zoneinopium
Någon som har hört något om R är släppt och isf var hon befinner sig?
Finns någon info om P obduktion?

Hon är såvitt jag vet släppt i väntan på dom.
Vet inte var hon befinner sig.
Däremot lyste det i lägenheten häromkvällen när jag gick hem från jobbet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in