2020-07-23, 13:12
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scoremax
Dina personliga preferenser är inte samma som lagen turligt nog.

Huruvida folk har tatueringar, usa-flaggor, stora bilar osv, påverkar inte om dom blir omhändertagna.

Riktiga Lagbrott gör Det däremot.
Har vi funderat länge på det här? Självklart att synliga attribut kan rendera i att polisen gör ett ingripande. Är vi lite expert på just berusade raggare. Är vi månne själv wt och raggare? Emma förstår inte varför polisen var så stygga. Därför att hon ingår i en sådan sociokulturell klan där det är ok att vara tyken mot polisen. Emma har inte fått någon uppfostran.
Citera
2020-07-23, 13:15
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexex
1. Det jag syftar på är att de plockade hennes kompis för att han la en dryg kommentar. Det är INTE rätt agerat.
2. Tror du poliser är några övermänniskor eller något? Många av dom är maktkåta idioter. Poliser är det i princip vanligaste yrket för psykopater.

Är vi överläkare på rättspsyk nu? Vi har kompetens att sätta diagnos. Så bra att vi kan dissa en hel yrkeskår. Du blir säkert tagen på allvar. Emma och hennes gelikar gjorde bort sig som tur mot polisen. Tack polisen
Citera
2020-07-23, 13:15
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Har vi funderat länge på det här? Självklart att synliga attribut kan rendera i att polisen gör ett ingripande. Är vi lite expert på just berusade raggare. Är vi månne själv wt och raggare? Emma förstår inte varför polisen var så stygga. Därför att hon ingår i en sådan sociokulturell klan där det är ok att vara tyken mot polisen. Emma har inte fått någon uppfostran.

Det stämmer det du skriver på slutet.

Början är däremot någon form av homosex-textutfyllnad som inte imponerar.

Lagen gäller fortfarande, inte huruvida du tycker det är jobbigt med Eddie Meduza.

Nej jag är inte WT, däremot jobbar jag ibland som OV/väktare.
Citera
2020-07-23, 13:16
Medlem
Citat:
Det jag syftar på är att de plockade hennes kompis för att han la en dryg kommentar. Det är INTE rätt agerat.
Hur vet du det? Jag vill genast påpeka att jag själv inte har en aning om varför han blir omhändertagen men gissar på LOB. Att bli bojad på marken enbart för en dryg kommentar låter väldigt osannolikt men naturligtvis inte till 100%. Vet vi att han blev omhändertagen på det viset enbart pga kommentaren och inte pga berusning, motstånd, etc?
Citera
2020-07-23, 13:19
Medlem
Antivalents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Hur vet du det? Jag vill genast påpeka att jag själv inte har en aning om varför han blir omhändertagen men gissar på LOB. Att bli bojad på marken enbart för en dryg kommentar låter väldigt osannolikt men naturligtvis inte till 100%. Vet vi att han blev omhändertagen på det viset enbart pga kommentaren och inte pga berusning, motstånd, etc?

Snuten kände väl sig liten och behövde hävsa sig. Spelar ingen direkt roll vilka ursäkter som trillar in i efterhand.
Citera
2020-07-23, 13:24
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Var Emma vänsterextrem?

Statistiken talar för det ja
Citera
2020-07-23, 13:31
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
1. Det jag syftar på är att de plockade hennes kompis för att han la en dryg kommentar. Det är INTE rätt agerat.
2. Tror du poliser är några övermänniskor eller något? Många av dom är maktkåta idioter. Poliser är det i princip vanligaste yrket för psykopater.
Snyftvalsen i Aftonbladet är helt enkelt omöjlig att tro på.
Två bilar åkte ned till hamnen för att titta. Emma körde den ena bilen eftersom hon var nykter.

Tro mig, poliserna kom inte till hamnen p.g.a. en tillfällighet.
Fylltrattarna har körts runt och fört ett jävla liv, gapat efter folk, slängt ölburkar ut genom fönstret, osv.

Inte fan frihetsberövas någon pga. en kommentar. Skräpets öde var redan beseglat när polisen körde mot hamnen.

Emma borde istället skämmas över att hon var föraren av en bil lastad med drägg.

Hon är skräp och det är föräldrarnas fel.
Citera
2020-07-23, 13:32
Medlem
bombaccis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Statistiken talar för det ja

Tror du är lite dum i huvudet men får försöka förklara en gång.

Det spelar ingen roll vilken politisk åskådning Emma har lilla vän, eftersom polisen ska vara neutral i sin yrkesutövning. Polisen ska tåla att någon säger dryga saker till dem och de ska inte agera våldsamt om det inte krävs för att förhindra våldsamheter eller freda sig själva. Emma frågade bara vad de höll på med och det fanns därför inte någon anledning att använda våld mot henne.

Nu kan du gå vidare med dina konspirationsteorier till sandlådan.
Citera
2020-07-23, 13:38
Bannlyst
Hela värden säger att svenskpolis är ett skämt, märkligt hur många försvarar polisen nu!

Ingen tvivel att svensk polis är fega! Hade Emma varit en kriminell, kommer polisen backa och varna andra poliser att backa. (kom ihåg vad händer med Joakim Lammote i Trollhättan)

Emma var inte ett hot! Då kan polisen helt enkel backa henne, utan att använda våld.

Tänk er såhär! Att det var en invandrare som nedbrottad Emma när hon försökte avbryta ett bråk. Kommer alla här ta Emmas sida om det var så.

Polisen borde behandlas exakt som de kriminella var som nedbrottad Emma. Punkt slut!

En sak till, svenskpolis reportrar lögner för att försvara varandra, jag har upplevd det flera gånger i flera situationer, då i det här fallet tar jag Emmas ord mot svenskpolis rapportering.
Citera
2020-07-23, 13:40
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Tror du är lite dum i huvudet men får försöka förklara en gång.

Det spelar ingen roll vilken politisk åskådning Emma har lilla vän, eftersom polisen ska vara neutral i sin yrkesutövning. Polisen ska tåla att någon säger dryga saker till dem och de ska inte agera våldsamt om det inte krävs för att förhindra våldsamheter eller freda sig själva. Emma frågade bara vad de höll på med och det fanns därför inte någon anledning att använda våld mot henne.

Nu kan du gå vidare med dina konspirationsteorier till sandlådan.
seså..

Emma utgjorde ett realt hot o skulle bemötas med likvärdigt avväpnande såsom gjordes. Det är välkänt motorburen ungdom är våldsamma, hotfulla o beter sig. Nu lärde både Emma o dennes gehang sig en läxa,mopsa ej med lagens väktare.
Citera
2020-07-23, 13:48
Medlem
Ordningsvakter och maktgalna poliser, tydligen inte första gången dessa herrar från Trollhättan missbrukar våld. Blir så jävla trött..
Citera
2020-07-23, 13:51
Medlem
BorgeHs avatar
Olika polispatruller hanterar berusade personer på olika sätt. Det finns poliser som sköter detta betydligt bättre än vad poliserna i Åmål gjorde.

Hörde en busschaufför berätta om att i en storstad hade de varje dag en polisbil som enbart hade som uppgift att åka och hämta berusade personer som störde eller hade somnat på bussarna. Eftersom chauffören körde bussar i centrum var det ofta patrullen fick komma åka hämta de berusade. Poliserna blev snart välkända då samma poliser ofta dök upp.

Chauffören noterade då hur olika det gick med olika poliser. Vissa poliser kom lugnt och sävligt på bussen. Väckte den berusade försiktigt och pratade vänligt.- "Kom nu, nu åker vi en tur i bilen!". De kände ibland igen de berusade. Lugnt och fint lommade ofta den fulle av bussen.

Några andra hetsporrar till poliser blev det alltid bråk med den berusade. De kom och stormade på bussen med skramlande uniformer och stöveltramp, skrek i örat på den berusade.
-"Är du med MHF?". Sedan flinade de och sa:
-"Nu tar vi dig till fyllecellen!". Med dessa poliser blev det alltid bråk. Den berusade grep desperat i alla handtag i bussen. Poliserna fick bryta loss hans fingrar och sätta handfängsel på honom. Det brukade sluta med att de bar ut den berusade till baksätet i polisbilen.

Efter att ha sett skillnaden mellan olika polispatruller var min vän busschauffören övertygad om att vissa poliser definitivt inte skulla ha att göra med folk. Möjligtvis kunde de användas till att registrera inlämnat hittegods.

Ungdomarna från Säffle som åkte till Åmål träffade tydligen på den lokala varianten av dessa hormonstinna hetsporrar. Det återstår nu att se om inte särskilda åklagarkammaren tar upp detta fall. Flickan som fick hjärnskakning lär nog gå vidare och överklaga. Att slå huvudet i asfalten har folk dött av! Det här är ingen "skit-grej".
Senast redigerad av BorgeH 2020-07-23 kl. 13:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in