2020-07-23, 12:57
Medlem
Intelligenss avatar
Den vanliga historien. Ett antal ungdomar står heeelt stilla och inte gör något alls och ordningsvakter och polisen hoppar på dom utan vidare. Och de har aldrig gjort någonting.

Nej jag köper inte detta med hull och hår.

Lite som när fulla människor hamnar i bråk med vakter och krogpersonal när de är på krogen. Visst finns det vakter och personal som är idioter, men oftast är de som hamnat i bråk med dem inte direkt oskyldiga oavsett hur mycket de bölar efteråt.
Citera
2020-07-23, 12:58
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Svensk polis är veka mot de tuffa men tuffa mot de veka.
Har vi lite erfarenhet av att hantera raggare i Dalsland? Är vi lite expert på just berusade raggare från Dalsland möjligen? Eller är vi bara enbart korkad blind och döv. Polisen gjorde helt rätt Emma gjorde fel och fick sota för det. Stoppa raggarna nu
Citera
2020-07-23, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemange
Så rätt att piska raggare stoppa deras trafikfarliga fordon särskilt EPA traktorer A traktorer mopedbilar fyrhjulingar mm. Stoppa de löjligt sänkta bonntrimmade främst Volvo v70 diesel och liknande direkt. Raggare är lika illa som kaozande typer från förorterna med främst befolkning från mena. Raggare skall inte få en lugn stund. Heder åt polisen i detta fallet Skäms Emma.

Precis, denna borde vara Sveriges nationalsång

https://youtu.be/2A6050vJXgY
Citera
2020-07-23, 13:00
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alexex
Nej de hade ingen rätt att plocka hennes kompis från första början. Men du verkar ju va för dum för att tänka objektivt. Bara för att de ger sig på en målgrupp som du ogillar är det inte korrekt.
Blev du lite kränkt igen. Polisen ger sig inte på någon, de ingriper när de har lagrum för det. Som just med Emma. Emma är en blåst raggare punkt.
Citera
2020-07-23, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
Svensk polis är veka mot de tuffa men tuffa mot de veka.

Den unga damen, Emma, beklagar sig i media över att polisen inte startar någon utredning utifrån hennes polisanmälan. Hon skall nog vara tacksam i stället. Nu slipper hon ju att dömas för brott mot ordningsstadgan då hon inte följt polismans uppmaning att backa undan. Fö är ju hennes beteende helt oförklarligt i samband med incidenten. Hade hon varit onykter, som hennes kompisar, hade det i alla funnits förmildrande omständigheter.
Citera
2020-07-23, 13:02
Medlem
scoremaxs avatar
Citat:
Gött mos banka skiten ur raggardjälvarna. Avskyr raggare särskilt från Dalsland och Värmland . Vidare raggarbilar epa-traktorer A-traktorer mopedbilar fyrhjulingar och så vidare . Förarna och deras passagerare ingår så klart i mitt missnöje och hat. De skall stoppas de skall förbjudas köra de kan inte köra de kör miljöfarliga trafikfarliga fordon. Det är vansinne i ett modernt samhälle med raggare som dyrkar USA och har sådana flaggor. Stoppa detta nu för böveln. Emma fick vad hon bad om , hallå komma och gnälla .Gött mos raggardjävlar white trash från landet. Sorgligt hur korkade de är , men äpplet är inte så långt borta.

Dina personliga preferenser är inte samma som lagen turligt nog.

Huruvida folk har tatueringar, usa-flaggor, stora bilar osv, påverkar inte om dom blir omhändertagna.

Riktiga Lagbrott gör Det däremot.
Citera
2020-07-23, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartpavitt
Inlägg från NWT där både Emma och hennes mamma uppenbarar sig:
https://www.facebook.com/nyawermlandstidningen/posts/10158584007176118
Kul kommentarer. Jag noterar att det argumenteras mycket för att Emma borde ha frikort från lagen och tillåtas att vägra att hörsamma polisens uppmaningar för att hon
1. Är kvinna
2. Väger 40kg
3. Är 150cm lång.

Mycket har vi sett i den här tråden men de argumenten har jag ännu inte sett här i någon vidare utsträckning. Ingen som känner sig manad att ta upp dem? Och gärna specificera vid vilken längd och/eller vikt en individ behöver uppnå för att behöva ta laga ansvar för sina handlingar?
Citera
2020-07-23, 13:06
Medlem
Charlemanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Precis, denna borde vara Sveriges nationalsång

https://youtu.be/2A6050vJXgY
Tack så jättemycket för det här. Emma har gjort en dum sak, bråkat med polisen då fick Emma däng. Aj sa Emma förstår inte varför, men det gör vi som vet vad raggare är för idioter. Inavlade White trash från landsorten som kör löjliga fordon i syfte att reta upp vanligt folk. Tack till polisen säger jag.
Citera
Medlem
Den vanliga visan i Sverige att det alltid ska finnas någon annan att sätta dit när jag själv klantat mig eftersom jag själv alltid saknar ansvar för det jag gör.

Bra jobbat Polisen att ni klämmer åt detta slödder. I Thailand hade det varit en välförtjänt batong i nacken så sluta att gnälla Emma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Uppfostran;

Nej Emma, bajsa på toa inte i byxan!
Tvätta händerna innan maten, Emma!
Spring inte över vägen, utan att se dig för, Emma!
Nej Emma lägg inte handen på den heta spisplattan!
Nej Emma bråka inte med polisen, låt dem sköta sitt arbete!

- Buhu
- Men Emma vi sa ju att du inte skulle bråka med polisen!

Citat:
Ursprungligen postat av svartpavitt
Inlägg från NWT där både Emma och hennes mamma uppenbarar sig:
https://www.facebook.com/nyawermlandstidningen/posts/10158584007176118
Emma har inte uppfostrats till att låta bli att bråka med poliser som arbetar.
Citera
2020-07-23, 13:07
Medlem
pestloppans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CheezSorcerer
Att den korrupta rättsstaten lägger ner brottsutredningar mot poliser betyder ju inte att det inte är ett aktuellt brott.

Jo, rent formellt betyder det precis det! Och fortsätter betyda precis det ända tills en åklagare ev öppnar fallet igen för att pröva om ett brott ändå har begåtts.

Så denna tråd borde nog flyttas till ett lämpligare forum. "Brott och brottsbekämpning" föreslår jag. Detta eftersom det som diskuteras bl.a handlar om polisens metoder mot folk som inte följer polisens uppmaningar.
Senast redigerad av pestloppan 2020-07-23 kl. 13:14.
Citera
2020-07-23, 13:08
Medlem
Citat:
Blev du lite kränkt igen. Polisen ger sig inte på någon, de ingriper när de har lagrum för det. Som just med Emma. Emma är en blåst raggare punkt.

1. Det jag syftar på är att de plockade hennes kompis för att han la en dryg kommentar. Det är INTE rätt agerat.
2. Tror du poliser är några övermänniskor eller något? Många av dom är maktkåta idioter. Poliser är det i princip vanligaste yrket för psykopater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in