2020-07-23, 10:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
hehe, nej men det var ju så det såg ut, kolla på matchen igen, funkade faktiskt väldigt bra när han droppade ner som typ #10.

Jag tycker inte det är så förvånade att Tolinsson är utanför truppen, Da Graca är tillbaka och jag drar en gissning på att vi kommer få se samma backlinje som i de två senaste matcherna, möjligen då att Holm spelare istället för Jallow, att ha 2 mittbackar på bänken är väl inte så nödvändigt.

Mot Falkenberg lär vi inte få samma oceaner av yta som vi fick mot Bajen så jag vill se mer löpningar och ett högt bolltempo.

Det är ju förvånande sett till att Tolinsson är minst 3 klasser bättre än da Graca redan nu och dessutom har potential att bli ännu bättre.
Citera
2020-07-23, 10:43
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Bonusfråga: Hur ser ni på att ni fick tillbaka Vibe - men att han ganska snart försvann igen?

Klart det va tråkigt att han försvann, men samtidigt så kom han hit trots att han inte behövde. Sen hade han "vettiga" anledningar att flytta hem till Danmark plus att han va ett superproffs in i det sista (Exempelvis dagarna efter att han meddelat att han skulle flytta från klubben så är han med som hjälptränare på akademins träningar. 07:45)

När han kom så var han ju skillnaden på allt, det lyfte hela laget och hela supporterkretsen.
Citera
2020-07-23, 10:43
Avslutad
Noterar att Kanal 9 visar MFF-Hammarby idag och har lagt Café Bärs både direkt före och direkt efter matchen. Briljant!

Sedan är det kul att göteborgsderbyt går på kanal 5 på söndag medan baksidederbyt får nöja sig med stream.... ( Ja jag förstår att det kan vara ett affärsmässigt beslut).
Senast redigerad av trazke 2020-07-23 kl. 10:47.
Citera
2020-07-23, 10:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Truppen (rekordsent?) ute nu. Bra utfall för oss gällande skadefrånvaron. ”Bara” Paulinho och Magyar som saknas pga det. I övrigt saknas bara Jeppe pga avstängning.

Likt väl är allt under tre insläppta mål en rejäl överprestation av detta likgiltiga och ointresserade usla lag. Fan vet om inte WO hade varit det bästa alternativet inför kvällen.

Har du sett oss spela i år? Vad får dig ens tro att vi kan göra mer än 1 mål och vi kan dessutom aldrig hålla nollan så det lär sluta oavgjort även om vi endast har segrar mot er sedan ni återvänt till allsvenskan.
Citera
2020-07-23, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Det är ju förvånande sett till att Tolinsson är minst 3 klasser bättre än da Graca redan nu och dessutom har potential att bli ännu bättre.

Som det är nu förmodar jag att Tolinsson går före Wikström, Wikström är ju också en framtidsman men tror inte Poya kommer stressa in honom i laget, om alla hade varit tillgängliga(och fräscha) tror jag att Poya och Ferran hade kört med Calisir och Bjärsa, eller kanske Erlingmark, sedan är det Da Graca/Erlingmark, Tolinsson och Wikström.

Men ja Tolinsson har ju visat potential men han har likt många unga spelare gått bort sig också, men han har tiden på sin sida han är ju bara 17 år.
Citera
2020-07-23, 10:59
Medlem
Typiskt Göteborg att ha sån flax med domaren, de kvitterar på en tveksam straff i 95:e. Tre straffar på två matcher mot bajen och två straffar på en match mot DIF.

Fan vad samtliga Stockholmslag är bedrövliga just nu, DIF har i alla fall bra backar, men yttrar som är helt under isen. Bajen är otroligt beroende av att ha Kakaniklic och Tankovic i form för att deras spel ska funka, backlinjen är inget att hänga i granen. AIK, vet inte vad de sysslar med för tillfället.

Man kan i alla fall glädjas över att de andra Stockholmslagen går lika dåligt. Hade AIK och bajen gått som tåget hade en pinne hemma mot Östersund känts helt bedrövligt. Nu känns det ändå hyfsat ok.

Djurgården spelar typ på liknande sätt som Göteborg, håller i bollen mycket och har ett någorlunda bra passningsspel (kanske inte igår då) men skapar på tok för få riktiga målchanser och bränner de flesta av dem man väl vaskar fram.
Senast redigerad av Geigerzehler 2020-07-23 kl. 11:08.
Citera
2020-07-23, 11:07
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Har du sett oss spela i år? Vad får dig ens tro att vi kan göra mer än 1 mål och vi kan dessutom aldrig hålla nollan så det lär sluta oavgjort även om vi endast har segrar mot er sedan ni återvänt till allsvenskan.

För att ni möter oss? Vi har ju för vana att släppa in en massa mål nere hos er, vi ska nog hitta ett sätt denna gång också.

Vilket urstarkt självförtroende det är på alla här inne denna säsong förresten
Citera
2020-07-23, 11:08
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Typiskt Göteborg att ha sån flax med domaren, de kvitterar på en tveksam straff i 95:e. Tre straffar på två matcher mot bajen och två straffar på en match mot DIF.

Fan vad samtliga Stockholmslag är bedrövliga just nu, DIF har i alla fall bra backar, men yttrar som är helt under isen. Bajen är otroligt beroende av att ha Kakaniklic och Tankovic i form för att deras spel ska funka, backlinjen är inget att hänga i granen. AIK, vet inte vad de sysslar med för tillfället.

Man kan i alla fall glädjas över att de andra Stockholmslagen går lika dåligt. Hade AIK och bajen gått som tåget hade en pinne hemma mot Östersund känts helt bedrövligt. Nu känns det ändå hyfsat ok.

Djurgården spelar typ på liknande sätt som Göteborg, håller i bollen mycket och har ett någorlunda bra passningsspel (kanske inte igår då) men skapar på tok för få riktiga målchanser och bränner e flesta av de man väl vaskar fram.

Tror tyvärr att ni blir främsta utmanare om guldet om ni värvar Kerim och Mange Eriksson. Ren klass och karaktär på bägge två.

Skulle säga att viktigast för vår del är att få igång Bojanic. Tyvärr har han säckat ihop helt ända sen premiären. Han har den kvalitet som gör att vi kan höja oss den extra nivån som gjorde oss så bra under hösten.
Senast redigerad av simonvp 2020-07-23 kl. 11:11.
Citera
2020-07-23, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Du är lustig du. Jag säger ju själv att BW är problemet?

Vart vill du komma? Jag talar om Magnus Eriksson ringer det några klockor?

Forsätt lev i din illusion med ”landslagsbacken” Nyholm.
Tror du verkligen att sparka (ytterligare) en nytillträdd VD skulle förbättra skadeläget, truppsammansättning eller spelsystem? Vara bra för klubben.

Men ok, sparka BW. Sedan då?
Citera
2020-07-23, 11:23
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Leo Bengtsson har varit en riktig överraskning, hade honom som årets floppvärvning(och Gustav Ludwigsson som bästa), oavsett så tycker iaf jag att Häcken hade en bra trupp inför säsongen, men det har dom väl typ alltid, nu har dom ju visat att det finns bra bredd också... eller ja, jag vet inte varför Alm valde att ställa upp som han gjorde, men de mer högprofilerade nyförvärven var ju inte ens på bänken igår.
Söderlund är skadad (räknas väl som högprofilerad)
Citera
2020-07-23, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Söderlund är skadad (räknas väl som högprofilerad)

Aha, det förklarar ju det. Tänkte på finnen också.
Citera
2020-07-23, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
För att ni möter oss? Vi har ju för vana att släppa in en massa mål nere hos er, vi ska nog hitta ett sätt denna gång också.

Vilket urstarkt självförtroende det är på alla här inne denna säsong förresten

Många som räknar av poängen fram till de magiska 30 ja.

Riktigt nervös inför kvällens batalj. Men jag är en evig optimist, målar upp massa positiva mentala bilder när det antagligen kommer bli handbollsfotboll och där vi åker på ett kontringsmål... för att sedan klösa oss tillbaka till ett oavgjort resultat i typ minut 93.

Hoppet står till cupen, måste vinna den.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-07-23 kl. 11:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in