2020-07-22, 14:17
Medlem
Finns det någon summering på GMs anhöriga och deras delaktighet, vad förväntas för följder där?
Citera
2020-07-22, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebus
Finns det någon summering på GMs anhöriga och deras delaktighet, vad förväntas för följder där?
De anhöriga är avskrivna så det blir inga följder där.
Citera
2020-07-22, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
jag håller med dig tysk polis med hundar hittade huvududet i tishkos bostad så varför inte fråga mer om hjälp från tysklands polis, kanske kostnaderna blir dyra?

Det var väl ingen större bedrift att hitta huvudet. Det kände ju till och med Kling och Klang av med sina egna polisnäsor.

P1 sände ett program om just kriminalsökhundar i måndags förmiddag om någon är intresserad. I lagens namn har jag för mig att programmet heter.
Citera
2020-07-22, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebus
Inga som helst,vad menar du?
Finns det bevis för nån delaktighet?....
Citera
2020-07-22, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Nej, men riktigt arg måste han ju iallafall ha varit, men eftersom han inte har erkännt någonting så har han ju inte heller kunnat ge någon förklaring vad det berodde på.
Ekonomisk situation tror jag nog kan ha haft betydelse. Man kan nog bli ganska desperat när man anar att kronofogden kanske inte är så långt borta.. T försökte ju iallafall jobba även om det bara var på timme. Det är inte alls säkert att det är så lätt att få en heltidstjänst inom hemtjänsten heller. Situationen kändes nog ohållbar.
Men man kan ju bara bedöma andra efter hur man själv skulle känna det och det kan ju vara helt fel.
Att T pekade finger åt Ws anhöriga tror jag beror på att han tyckte att dom inte brydde sig om Ws försörjning och att ärendet på så sätt var överlämnat till honom.
Det blev alltså mycket hat och ilska. Ts anhöriga kan ju också haft synpunkter på Ts situation.
Synd att dom flyttade ihop.
Vill också tillägga att jag absolut inte anklagar Wilma för att inte kunna försörja sig. Hon var ju så ung och hade inte kommit så långt i livet.
Citera
2020-07-22, 19:49
Medlem
AngryDanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
De anhöriga är avskrivna så det blir inga följder där.

Ja og nej, det gik inte at bevise og lagdes ned.

Selvklart har familien, imo, hjulpet deres søn med at skaffe bort Wilma.
Citera
2020-07-22, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lars48.
Det blir livstid med storsannolikhet.

Eftersom brottet har riktat sig mot en nära anhörig i hennes hem och skett när hon sov anser tingsrätten att gärningen varit särskilt hänsynslös. Straffet blir därför livstids fängelse”, skriver Ångermanlands tingsrätt i ett pressmeddeland.

https://www.expressen.se/nyheter/s-politiker-doms-till-livstid-skot-sin-fru-i-huvudet/

Nu tror jag också på livstid och det verkar vi ganska överens om här i tråden :-)
Men det är tyvärr inte så enkelt som du vill göra gällande. Bara några exempel:

-Mordet på Ida Fässberg i Trollhättan 2013 - Slogs ihjäl i sitt hem. Visserligen inte av en direkt närstående, men iallafall en person hon kände väl och höll på att inleda ett förhållande med. Gärningspersonen dömdes till 16 års fängelse.

-Mordet på Lotta Rudholm i Bromma 2016 - Slogs ihjäl i sitt hem av pojkvännen.
Gärningspersonen dömdes till 18 års fängelse.

-Fallet "Cyanid-kvinnan" 2019 - Förgiftade sin man till döds i dennes hem.
Gärningspersonen dömdes till 16 års fängelse.
Citera
2020-07-22, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AngryDane
Ja og nej, det gik inte at bevise og lagdes ned.

Selvklart har familien, imo, hjulpet deres søn med at skaffe bort Wilma.
Okej.
Precis, de har kanske hjälp till på något vis.
Citera
2020-07-22, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Nu tror jag också på livstid och det verkar vi ganska överens om här i tråden :-)
Men det är tyvärr inte så enkelt som du vill göra gällande. Bara några exempel:

-Mordet på Ida Fässberg i Trollhättan 2013 - Slogs ihjäl i sitt hem. Visserligen inte av en direkt närstående, men iallafall en person hon kände väl och höll på att inleda ett förhållande med. Gärningspersonen dömdes till 16 års fängelse.

-Mordet på Lotta Rudholm i Bromma 2016 - Slogs ihjäl i sitt hem av pojkvännen.
Gärningspersonen dömdes till 18 års fängelse.

-Fallet "Cyanid-kvinnan" 2019 - Förgiftade sin man till döds i dennes hem.
Gärningspersonen dömdes till 16 års fängelse.
Jag vill gärna poängtera Tishkos kontroll på Wilma under lång tid, att W var minderårig och totalberoende av honom och en del annat som framkommit. Jag tror det kan göra detta mord försvårande och ge honom livstid.
Citera
2020-07-22, 20:07
Medlem
Lyssnat på 1a delen av rättegången. Mamman berättar.

Jag får känslan av en ganska osäker person. Hon svamlar ofta. Är väldigt säker på vissa saker, men har svårt att minnas när i tiden saker hänt.

Undrar verkligen vad dessa olika anledningar till att Wilma inte kunde bo hos henne var. Kan det bero på Mammans partner kanske? Måste kännas fruktansvärt för henne nu oavsett anledningar. Hon är ju tydlig med att hon inte gillade T eller deras förhållande. Men ändå lät hon det fortgå.

Lägger ingen skuld för det som hänt på Mamman, men man kan ju ändå undra.

Blir mer och mer säker på att straffet blir livstid. Tror dock HR kommer ändra till 18 år.
Citera
2020-07-22, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Vill också tillägga att jag absolut inte anklagar Wilma för att inte kunna försörja sig. Hon var ju så ung och hade inte kommit så långt i livet.
Är detta nån sorts förklaring från din sida till varför ett vidrigt jävla äckligt svin som Tishko tar sig rätten att att avsluta Wilmas liv?
Citera
2020-07-22, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag vill gärna poängtera Tishkos kontroll på Wilma under lång tid, att W var minderårig och totalberoende av honom och en del annat som framkommit. Jag tror det kan göra detta mord försvårande och ge honom livstid.

Absolut! Du har helt rätt och jag tror som sagt också på en livstidsdom.

Vill bara flagga för att det inte är så enkelt som man tror. T ex i Lotta-fallet så kontrollerade ju pojkvännen henne 100 gånger mer/värre än i detta fallet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in