2020-07-15, 19:03
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyMae
Agerar spelbolagen på det viset? Det var det jävligaste, det hade jag ingen aning om! Då uppmanar de ju till spelmissbruk på ett helt omoraliskt sätt. Trodde inte att Per skulle ha en chans alls att vinna mot spelbolaget i rätten men om det är så de lurar folk så borde de verkligen få sig en knäpp på näsan!
Jag kan definitivt intyga att de ringer upp och sätter in pengar på kontot för att trigga spelare på nytt men att kalla det lura vet jag inte om det är.
Citera
2020-07-15, 19:43
Medlem
MollyMaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Jag kan definitivt intyga att de ringer upp och sätter in pengar på kontot för att trigga spelare på nytt men att kalla det lura vet jag inte om det är.
Jag trodde att det var tvärt om. Att man får ange sin spelgräns och att sedan spelbolaget har koll på den. Så funkar det i alla fall på Svenska Spel.
Citera
2020-07-15, 20:20
Medlem
X-fronts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Har du ett missbruk så kan man inte stoppa oavsett om du spelat bort en mille eller ej. Det är ju det som är den svåra problematiken. Oftast har du ingen sjukdomsinsikt och söker inte hjälp innan du slagit i botten.

Sant, utgick för mycket från mig själv, hade jag blåst en mille så vore jag nästan utfattig, han har ju lite större kassa om man säger så. Fast ändå, när förstod han, vid 5 mille? 10? Är han utfattig nu?

Hela hans person stinker missbrukarpersonlighet, gissar att han har en del dolda ovanor som inte finns för allmänhetens insyn. Tragiskt.
Citera
2020-07-15, 20:26
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyMae
Jag trodde att det var tvärt om. Att man får ange sin spelgräns och att sedan spelbolaget har koll på den. Så funkar det i alla fall på Svenska Spel.
Man får men man behöver inte. Det är fler än hundra spelbolag som får idka verksamhet på den svenska marknaden som är mer eller mindre oseriösa och Unibet är nog långt ifrån det värsta men nog om detta. Blir OT.
Citera
2020-07-15, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Sant, utgick för mycket från mig själv, hade jag blåst en mille så vore jag nästan utfattig, han har ju lite större kassa om man säger så. Fast ändå, när förstod han, vid 5 mille? 10? Är han utfattig nu?

Hela hans person stinker missbrukarpersonlighet, gissar att han har en del dolda ovanor som inte finns för allmänhetens insyn. Tragiskt.

Han har själv sagt i intervjuer att han har en missbrukarpersonlighet. Per har ju trillat tillbaka i alkoholmissbruk flera gånger och nu även med spel.

Tror att det enda som kan hjälpa honom är lång och djupgående terapi, vilket jag hoppas han får/gör, där han kan få gå till boten med VARFÖR han trillar tillbaka gång efter annan
Citera
2020-07-16, 17:21
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
”Jag spelade under 8 år för 55,5 miljoner kronor och förlorade ca 26 miljoner kronor bara hos Unibet. Varje spel var mitt eget beslut,
säger han i sitt öppna brev där han deklarerar att han tar strid mot spelbolaget om sina förlorade 26 miljoner.

Lägger han inte själv i och med det fetade i citatet rena killerargumentet i mun på motpartens advokater? Hur fan tror han att han ska ha en chans? Skulle han vinna ger det ju rätten till alla förlorare att få sina pengar tillbaka!

Vicken dåre - tydligen luspank å desperat och så bankrutt i skallen också så han tar till ett sånt uselt halmstrå - godnatt Per!
Senast redigerad av nobbens 2020-07-16 kl. 17:23.
Citera
2020-07-16, 17:26
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nobbens
säger han i sitt öppna brev där han deklarerar att han tar strid mot spelbolaget om sina förlorade 26 miljoner.

Lägger han inte själv i och med det fetade i citatet rena killerargumentet i mun på motpartens advokater? Hur fan tror han att han ska ha en chans? Skulle han vinna ger det ju rätten till alla förlorare att få sina pengar tillbaka!

Vicken dåre - tydligen luspank å desperat och så bankrutt i skallen också så han tar till ett sånt uselt halmstrå - godnatt Per!
Nja, det är sättet spelbolaget nyttjat Pers och andra personers spelmissbruk som han vänder sig emot. Heja Per, du är en hjälte som tar striden.
Citera
2020-07-16, 17:31
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Nja, det är sättet spelbolaget nyttjat Pers och andra personers spelmissbruk som han vänder sig emot. Heja Per, du är en hjälte som tar striden.
Fortfarande hans beslut och likaså mitt - enda skillnaden att jag säger nej medan han sagt oh JA! Vilket lagrum skall han åberopa?

Ska han kanske stämma Systembolaget också - eller bättre, krogar med deras annonsering?
Senast redigerad av nobbens 2020-07-16 kl. 17:35.
Citera
2020-07-16, 17:48
Medlem
thaimans avatar
Citat:

Kanske han har samma syndrom som PR
Citera
2020-07-22, 19:16
Medlem
Per och Linda Holknekt skiljer sig efter två år som gifta.
https://www.expressen.se/noje/per-holknekt-och-hustrun-skiljer-sig/
Citera
2020-07-22, 19:32
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Man får men man behöver inte. Det är fler än hundra spelbolag som får idka verksamhet på den svenska marknaden som är mer eller mindre oseriösa och Unibet är nog långt ifrån det värsta men nog om detta. Blir OT.
Är långt ifrån flera hundra bolag som har licens på svenska marknaden.

Att man ringer upp så snart kontot är tomt är inte sant heller. Marknadsföringsfrekvensen beror i viss mån absolut på hur pass värdefull kund man är, men snarare på om man inte varit aktiv på några veckor eller månader, inte på hur pass tomt kontot är.
Senast redigerad av Rodimusprime 2020-07-22 kl. 19:36.
Citera
2020-07-22, 19:35
Medlem
bfjs avatar
Citat:
Fortfarande hans beslut och likaså mitt - enda skillnaden att jag säger nej medan han sagt oh JA! Vilket lagrum skall han åberopa?

Ska han kanske stämma Systembolaget också - eller bättre, krogar med deras annonsering?

Brukar ditt lokala systembolag plinga på hemma hos dig med en påse öl och en kvarting vodka som du får helt gratis?

En söndageftermiddag när du ligger bakis i soffan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in