2020-06-20, 19:07
Avstängd
Probono-jurister - har han inga pengar kvar?

Hur skall han sopa hem detta - han har ju vunnit 29 miljoner o att han spelat bort sina vinster
är enbart hans eget fel - det är inte unibet som har satsat o gjort satsningsvalen.

Rent generellt vinner ju spelbolagen - annars skulle de lägga ner eller gå i konkurs -
det vet ju i princip alla - P H är ju trots allt företagare.

På något sätt är ju spel ett nöje - annars skulle ingen spela o förlora pengar.

Han vill bara spela o doppa o sen snyftar han för att han spelat bort pengar o varit otrogen
Citera
2020-06-21, 07:36
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Är det något den här snubben INTE missbrukat?
Nej
Citera
2020-07-14, 20:17
Medlem
Enydrions avatar
Jag är mest nyfiken på om någon nappat på att ha honom som vd på sitt företag (han erbjöd ju sig för ett par år sedan...)
Citera
2020-07-15, 07:45
Medlem
X-fronts avatar
Förväntar sig folk att man ska tycka synd om honom?

https://podme.com/se/nemo-moter-en-van

Han får stå sitt kast som missbrukare. Tänk om alla kunde böla ut efter de har förlorat pengar på spel och förväntas få sympatier.
Man tycker väl att efter den första miljonen så borde det räckt.
Citera
2020-07-15, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-front
Förväntar sig folk att man ska tycka synd om honom?

https://podme.com/se/nemo-moter-en-van

Han får stå sitt kast som missbrukare. Tänk om alla kunde böla ut efter de har förlorat pengar på spel och förväntas få sympatier.
Man tycker väl att efter den första miljonen så borde det räckt.

Har du ett missbruk så kan man inte stoppa oavsett om du spelat bort en mille eller ej. Det är ju det som är den svåra problematiken. Oftast har du ingen sjukdomsinsikt och söker inte hjälp innan du slagit i botten.
Citera
2020-07-15, 09:04
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Har du ett missbruk så kan man inte stoppa oavsett om du spelat bort en mille eller ej. Det är ju det som är den svåra problematiken. Oftast har du ingen sjukdomsinsikt och söker inte hjälp innan du slagit i botten.
Det han vänder sig emot är metoderna vilket jag kan hålla med om. Har du tomt på kontot och tagit en paus så ringer spelbolaget upp dig och säger att dom satt in 30k eller nått på ditt konto. Fult tycker jag men självklart borde han sökt hjälp men allt är ändå givitvis hans eget fel. Han har väl den missbrukargenen gånger 2.
Svårt och se att han kan vinna men möjligen få till lite hårdare regler för spelbolagen som vill agera på den svenska marknaden.
Citera
2020-07-15, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det han vänder sig emot är metoderna vilket jag kan hålla med om. Har du tomt på kontot och tagit en paus så ringer spelbolaget upp dig och säger att dom satt in 30k eller nått på ditt konto. Fult tycker jag men självklart borde han sökt hjälp men allt är ändå givitvis hans eget fel. Han har väl den missbrukargenen gånger 2.
Svårt och se att han kan vinna men möjligen få till lite hårdare regler för spelbolagen som vill agera på den svenska marknaden.

Har på nära håll sett hur illa det kan gå med spelmissbruk. Har en nära vän som fastnade i skiten och enligt mig borde spelbranschen regleras MYCKET hårdare än i dag.
Citera
2020-07-15, 09:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illa2222
Har på nära håll sett hur illa det kan gå med spelmissbruk. Har en nära vän som fastnade i skiten och enligt mig borde spelbranschen regleras MYCKET hårdare än i dag.

Det ar helt frivilligt min van. Vilket ar varre, att spela dessa spel eller att avsloja sin urdumhet efter att forlorat pengar.
Citera
2020-07-15, 10:35
Medlem
thaimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeadsOn
Det ar helt frivilligt min van. Vilket ar varre, att spela dessa spel eller att avsloja sin urdumhet efter att forlorat pengar.

De kallas " dramaqween" han kallar det sjukdom, alkoholism är ju också en sjukdom, han öar båda.
Men hur han tänker då han tror att han kan vinna mot spelbolaget tyder nog på att sjukdom nr2 är orsaken.
Citera
2020-07-15, 15:20
Medlem
JBernards avatar
Han har förvisso en poäng, spelbolagen är djävulens förlängda arm.

Hur som helst är ingen annan än han själv ytterst ansvarig för vad han tar sig för, sluta grina.
Citera
2020-07-15, 15:23
Medlem
stibkloFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaiman
De kallas " dramaqween" han kallar det sjukdom, alkoholism är ju också en sjukdom, han öar båda.
Men hur han tänker då han tror att han kan vinna mot spelbolaget tyder nog på att sjukdom nr2 är orsaken.

Vad är dramaqween?
Citera
2020-07-15, 15:25
Medlem
MollyMaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny

Agerar spelbolagen på det viset? Det var det jävligaste, det hade jag ingen aning om! Då uppmanar de ju till spelmissbruk på ett helt omoraliskt sätt. Trodde inte att Per skulle ha en chans alls att vinna mot spelbolaget i rätten men om det är så de lurar folk så borde de verkligen få sig en knäpp på näsan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in