2020-07-22, 12:33
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
På tal om Engvall så är ju faktiskt det en som typ lyckats i Belgien, tyvärr för hans del har det ju blivit lite skadeproblem men när han har varit frisk har han ju spelat.
menade i jämförelse med de andra, han är ju en bra spelare när han får kontinuitet men jag skulle hellre välja andra vägar idag. hypotetiskt alltså.
Citera
2020-07-22, 12:38
Medlem
Pancevs avatar
Ulvestad har vunnit SM Guld med DIF och trivts förträffligt, MFF har inget att komma med(pengar såklart men det kan han få i andra skandinaviska klubbar utanför Allsvenskan).

Han är inte afrikan som ska försörja en by.
Citera
2020-07-22, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Alla lag vill ha Ulvestad. MFF kan erbjuda kontrakt, det spelar ingen roll. MFF har inget att erbjuda som inte DIF kan.

MFF får spela vidare med sidleds-Bachirou.

Jag vet inte hur du kan ha missat detta, men jo, det har dom, betydligt mer pengar. Dessutom får man väl säga att det är större chanser till Europaspel också, nu och i framtiden, DIF kommer väl högst troligen gå in i Europa oseedat då ni inte har speciellt stor erfarenhet, det kommer bli svårt.

Sedan är det såklart inte säkert att Ulvestad skulle välja MFF, men det är en bra fotbollsspelare med utgående kontrakt och det skulle nog vara en bra värvning av MFF, så då kan man ju försöka.

Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
menade i jämförelse med de andra, han är ju en bra spelare när han får kontinuitet men jag skulle hellre välja andra vägar idag. hypotetiskt alltså.

aha ok, jo jag hoppas han får vara skadefri och utvecklas, önskar alla blåvita fd akademispelare all lycka, lyckas dom så blir det ju dessutom cash in vid eventuella övergångar genom utbildningsbidrag etc.

Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Om inte annat kan det vara bra att göra en officiell förfrågan till Djurgården för att röra upp lite fjädrar och få de stressade. Det görs ju ganska ofta i andra länder speciellt inför att lagen ska möta varandra

United och Everton höll väl på mest med det där i England att de skulle kommentera mittenlagens talanger och spelare som satt på utgående. Känns som att man i Allsvenskan har varit hyfsat snäll och skött det mer snyggt.

Ja hehe...

Var ju rykten om SebO till MFF förra sommaren det var ju lite kul.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-07-22 kl. 12:49.
Citera
2020-07-22, 13:08
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Det finns en tråd om firmor, så ta det där?

absolut... jag högg på den bara för att FL enligt mitt tycke varit en del i klubbens utveckling o för att varit en sån pass liten klubb åkt hiss i klubbhierarkin på ett ovanligt vis...lite i samklang med deras firma som Konjakskillen var inne på.

diskussionen kring HeIFs utveckling över tid går inte att separera från firman, det är ju så oerhört ovanligt att en firma är fullvärdiga medlemmar i klubbfamiljen med samma rättigheter som andra supporterorganisationer.

men jag kan lämna det... trots att de påverkat rejält avseende dagens situation för klubben.
Senast redigerad av Pancev 2020-07-22 kl. 13:11.
Citera
2020-07-22, 13:10
Medlem
junkbords avatar
JJ med i morgondagens matchtrupp! Underbara nyheter.
Citera
2020-07-22, 13:24
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
absolut... jag högg på den bara för att FL enligt mitt tycke varit en del i klubbens utveckling o för att varit en sån pass liten klubb åkt hiss i klubbhierarkin på ett ovanligt vis...lite i samklang med deras firma som Konjakskillen var inne på.

diskussionen kring HeIFs utveckling över tid går inte att separera från firman, det är ju så oerhört ovanligt att en firma är fullvärdiga medlemmar i klubbfamiljen med samma rättigheter som andra supporterorganisationer.

men jag kan lämna det... trots att de påverkat rejält avseende dagens situation för klubben.
Ja.. Det heter "HIF" och inget annat, men i övrigt tycker jag att du verkar ha fattat en del grundläggande saker om vår klubb, som vissa andra på Svenskafans och liknande verkar ha missat fullständigt när de tjatat sina startelvor.

Med det sagt så finns det en annan tråd. Jag lämnar också in.

Hoppas på segrar för DIF och Peking ikväll. Och så kanske BK Häcken mot AIK. Jag tror att Häcken har störst chans att komma före malmö i tabellen.
Citera
2020-07-22, 14:36
Avslutad
Det finns en sak som gör mig lite nervös och det är spelschemat, närmare bestämt att vi möter dom flesta storlag eller topplag på hemmaplan nu under "vårsäsongen". Enda undantaget är DIF annars kommer vi ha spelat hemma mot: MFF, AIK , Blåvitt, Hammarby och Norrköping. Det hade ju såklart varit mycket bättre om vi kunde betat av dom på bortaplan nu under "våren" då det är klart med spel utan publik. Det kan ju bli så att vi får möta alla dessa inför publik till hösten, även om det kanske är rättvist så hade jag såklart inte tackat nej till den fördelen.

För övrigt så måste vi slå AIK idag om vi skall ta något guld i år. Slakta det där fjolliga jävla spöket tack.
Citera
2020-07-22, 14:51
Medlem
Keldons avatar
Avskyr normalt DIF och deras pompösa framtoning. Idag hoppas jag dock de vinner med 8-0.
Citera
2020-07-22, 15:55
Medlem
Citat:
Ja, på samtliga förutom de tre sista. Sam J är det f.ö. tal om, dock oklart. Sam, Mrabti, Magnus Eriksson...

Förstår dock inte vad din fråga hade med min att göra.

El Kabir var ju grym i DIF. Vi hade verkligen behövt en sådan spelartyp i vår trötta stereotypa anfallskvartett. Någon som kan slå sin spelare.

Sebastian Andersson är landslagsman men han vill du alltså inte ha tillbaka för att han hade på sig fingervantar när det var varmt?

Haha.

Jag hade tagit Engvall också för tillfället så länge jag slipper Kujovic.
Citera
2020-07-22, 16:11
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
El Kabir var ju grym i DIF. Vi hade verkligen behövt en sådan spelartyp i vår trötta stereotypa anfallskvartett. Någon som kan slå sin spelare.

Sebastian Andersson är landslagsman men han vill du alltså inte ha tillbaka för att han hade på sig fingervantar när det var varmt?

Haha.

Jag hade tagit Engvall också för tillfället så länge jag slipper Kujovic.
hans sista säsong var han riktigt bra, innan fick man gråa hår av Kabiren... men det var bara för att han alltid sköt 6 meter över o slog bort varje avgörande pass. men det fixade han till sen.

eg var han rätt bra med boll hela tiden...och det gick undan dessutom.
Citera
2020-07-22, 16:20
Medlem
Citat:
hans sista säsong var han riktigt bra, innan fick man gråa hår av Kabiren... men det var bara för att han alltid sköt 6 meter över o slog bort varje avgörande pass. men det fixade han till sen.

eg var han rätt bra med boll hela tiden...och det gick undan dessutom.

El Kabir spelade inte ens en halv säsong i DIF innan hans sista år...

Han var hos oss under rätt kort tid.
Citera
2020-07-22, 16:35
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
El Kabir spelade inte ens en halv säsong i DIF innan hans sista år...

Han var hos oss under rätt kort tid.
jo jag vet..hann bli tokig på honom ändå

men han tog ngr matcher på sig även nästa innan han kom igång på allvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in