2020-07-22, 11:18
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Ja, på samtliga förutom de tre sista. Sam J är det f.ö. tal om, dock oklart. Sam, Mrabti, Magnus Eriksson...

Förstår dock inte vad din fråga hade med min att göra.
ingenting egentligen...var för lat för att ändra texten.

Sam definitivt.. lite tvek kring vissa andra.

Sebbe o Engvall nej för min del.
Citera
2020-07-22, 11:26
Medlem
Citat:
Såhär i efterhand; Tycker Göteborgare att det är konstigt att Rieks valde Malmö?

Bonusfråga: Hur ser ni på att ni fick tillbaka Vibe - men att han ganska snart försvann igen?

Vet inte vad Rieks hade för alternativ, det var inget bra klubbval, men jag tror nog de flesta spelarna i AS(som inte har någon stark klubbförankring) hade kunnat tänka sig att spela i Malmö, en spelare som Daniel Andersson kanske skulle försöka på är Ulvestad nu när kontraktet går ut, dom kan betala mer än DIF. Skeppa typ Bonke.

Lasse får göra vad han vill, en genomsympatisk människa och en fin spelare, riktigt kul att han fick vinna ligan i hemlandet.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-07-22 kl. 11:28.
Citera
2020-07-22, 11:27
Medlem
Needs.more.brandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pancev
Det var lite väl mycket fri jakt och felriktat snack o hets snarare än Myggan. Även om just det med Myggan kanske var i linje med det felriktade förhållningssättet på vissa. Men otur är otur..
FL försvarade Helsingborg på ett väldigt fint sätt under 90- och 00-talet. Det gav ett eko i staden och gjorde så att det blev en självklarhet att stödja HIF för alla som växte upp i NV-Skåne under den här tiden. Om det är något som jag kan sakna så är det snarare fler "övertramp" så som malmö betraktar det. Det hade verkligen varit nyttigt för HIF.
Kanske var det över gränsen att köra "fri jakt" mot Djurgården, som helt ärligt är en mycket större klubb och därför en tuffare motståndare. Jag satt inne då så jag kunde inte alls påverka vad som hände, men som jag fattade det så hände det ganska naturligt efter att de hade stormat Headless Swan och folk var allmänt desperata i samband med DIF's premiärinvasion.

Antagligen kommer den här diskussionen också att tas bort, trots att den har en väldigt stor relevans så jag tänker inte gå vidare in på det.
Citera
2020-07-22, 11:34
Medlem
Har vi några Allsvenska talanger som kan tänkas bli sålda till utlandet efter säsongen eller innan det t.o.m. Spelare som Alexander Isak, Benjamin Nygren och Kristoffer Olsson har ju lämnat för summor som gjort föreningarna glada.

Några namn i åtanke: Jesper Karlsson, Jake Larsson, Daleho Irandust, Patrik Wålemark, Paulos Abraham, Nils Fröling etc..
Citera
2020-07-22, 11:35
Medlem
Citat:

På tal om Engvall så är ju faktiskt det en som typ lyckats i Belgien, tyvärr för hans del har det ju blivit lite skadeproblem men när han har varit frisk har han ju spelat.
Citera
2020-07-22, 11:39
Medlem
BestCoast.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inafonalie
Har vi några Allsvenska talanger som kan tänkas bli sålda till utlandet efter säsongen eller innan det t.o.m. Spelare som Alexander Isak, Benjamin Nygren och Kristoffer Olsson har ju lämnat för summor som gjort föreningarna glada.

Några namn i åtanke: Jesper Karlsson, Jake Larsson, Daleho Irandust, Patrik Wålemark, Paulos Abraham, Nils Fröling etc..

En bubblare, Falkenbergs mittback Carl Johansson.
Citera
2020-07-22, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inafonalie

Tror inte att Tim Rönning blir kvar i Elfsborg till nästa säsong.
Citera
2020-07-22, 12:04
Medlem
Ovcharkas avatar
Det finns en tråd om firmor, så ta det där?

Citat:

Nä, som sagt; de tre sistnämnda nja. Eddahri var mellanmjölk. Halvteknisk, men klen, tunn och ingen fighting-spirit.

Engvall vore OK, men skador... och inte särskilt tongivande.

Sebbe var förfärlig i Djurgårn. Lat, mjuk, pratade inte med nån. Ett spöke. Lägg därtill de berömda handskarna han skulle ha på sig hela tiden. Mesig jävel. Hörde dock hans intervju med Lundh och det känns som att han mognat rejält. Men han känns fortfarande inte DIF, så nej.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Vet inte vad Rieks hade för alternativ, det var inget bra klubbval, men jag tror nog de flesta spelarna i AS(som inte har någon stark klubbförankring) hade kunnat tänka sig att spela i Malmö, en spelare som Daniel Andersson kanske skulle försöka på är Ulvestad nu när kontraktet går ut, dom kan betala mer än DIF. Skeppa typ Bonke.

Lasse får göra vad han vill, en genomsympatisk människa och en fin spelare, riktigt kul att han fick vinna ligan i hemlandet.

Rieks kunde välja och vraka. Bra spelare. Onekligen var det surt i blåvita led när han valde MFF. Men såhär i efterhand måste väl även den mest inbitna göteborgarn förstå att Malmö är på en annan nivå. Eller snarare att IFK är Kalmar, Elfsborg och Örebro.

Vibe verkar vara en schysst kille, men som blåvit hade jag tyckt det var trist att han lämnade.

Öht trist att vara blåvit.

Gällande Ulvestad så kommer han aldrig gå till nån annan klubb i Sverige än DIF. Han är sjukt ärlig, trevlig, mogen, klartänkt, respektfull. Och han gillar Djurgårn.

Blir knappast en Beijmo där. Det lilla aset Beijmo...
Citera
2020-07-22, 12:14
Medlem
Citat:
Rieks kunde välja och vraka. Bra spelare. Onekligen var det surt i blåvita led när han valde MFF. Men såhär i efterhand måste väl även den mest inbitna göteborgarn förstå att Malmö är på en annan nivå. Eller snarare att IFK är Kalmar, Elfsborg och Örebro.

Vibe verkar vara en schysst kille, men som blåvit hade jag tyckt det var trist att han lämnade.

Öht trist att vara blåvit.

Gällande Ulvestad så kommer han aldrig gå till nån annan klubb i Sverige än DIF. Han är sjukt ärlig, trevlig, mogen, klartänkt, respektfull. Och han gillar Djurgårn.

Blir knappast en Beijmo där. Det lilla aset Beijmo...

Ulvestad är en spelare som Daniel Andersson kanske borde testa att få in, om dom kan göra sig av med lite av dödköttet, dom är ju på en annan nivå än DIF.
Citera
2020-07-22, 12:19
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ulvestad är en spelare som Daniel Andersson kanske borde testa att få in, om dom kan göra sig av med lite av dödköttet, dom är ju på en annan nivå än DIF.

Om inte annat kan det vara bra att göra en officiell förfrågan till Djurgården för att röra upp lite fjädrar och få de stressade. Det görs ju ganska ofta i andra länder speciellt inför att lagen ska möta varandra

United och Everton höll väl på mest med det där i England att de skulle kommentera mittenlagens talanger och spelare som satt på utgående. Känns som att man i Allsvenskan har varit hyfsat snäll och skött det mer snyggt.
Citera
2020-07-22, 12:25
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:

Alla lag vill ha Ulvestad. MFF kan erbjuda kontrakt, det spelar ingen roll. MFF har inget att erbjuda som inte DIF kan.

MFF får spela vidare med sidleds-Bachirou.
Citera
2020-07-22, 12:31
Medlem
Pancevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Needs.more.brandy
FL försvarade Helsingborg på ett väldigt fint sätt under 90- och 00-talet. Det gav ett eko i staden och gjorde så att det blev en självklarhet att stödja HIF för alla som växte upp i NV-Skåne under den här tiden. Om det är något som jag kan sakna så är det snarare fler "övertramp" så som malmö betraktar det. Det hade verkligen varit nyttigt för HIF.
Kanske var det över gränsen att köra "fri jakt" mot Djurgården, som helt ärligt är en mycket större klubb och därför en tuffare motståndare. Jag satt inne då så jag kunde inte alls påverka vad som hände, men som jag fattade det så hände det ganska naturligt efter att de hade stormat Headless Swan och folk var allmänt desperata i samband med DIF's premiärinvasion.

Antagligen kommer den här diskussionen också att tas bort, trots att den har en väldigt stor relevans så jag tänker inte gå vidare in på det.
tänker inte säga ngt om just den gången, det var särskilda omständigheter då. menade lite mer generellt då FL kändes som lite mer trängda den perioden o körde lite fri jakt känsla inte bara då. menade alltså som svar på att FL fick lite negativt snack om sig (till skillnad från innan).

HeIF som lag har haft respekt med sig...dagens problem är enligt mig baserat på självbilden och lite brist på rimlighet över tid. vad gäller minskade publiksiffror o indirekt sämre ekonomi så beror det väl på lite vanstyre och att FL med andra kanske fick för myckt utrymme ett tag... Djurgårdsmatchen var lite början på en ny mer knaper tillvaro vad gäller stödet för laget.

elr har jag fel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in