2020-07-22, 08:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
Så vidt jeg vet var EJB og HHB1 begge i Australia. HHB1 måtte reise hjem til Norge da hun ikke hadde råd til å være der nede lengre. TH avslo å gi økonomisk hjelp.

Haha, når var dette? verste jeg har lest.
Citera
2020-07-22, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hva med barna, hvor var de?

Og når er dette snakk om? EJB skal visstnok ha stukket allerede i fjor sommer, og er der ennå slik jeg har forstått.

At TH ikke ville betale for at sin nesten 50 år gamle datter, som har eget hus, egen familie og egen jobb, skulle få fise avgårde til Australia forstår jeg dog meget godt, det ville vært meget unormalt for de fleste, milliardærer som alle andre.

Hvis hun er nesten 50 år burde hun og mannen hatt råd selv, men det er ikke slik. TH burde gitt henne en masse millioner for lengst. Ærlig talt. Hun er nesten 50 år! Når man har en far som har virkelig mye penger, så kan jeg si deg at jeg tror mannen hennes synes TH er en gjerrig faen. Å ikke unne ens barn et godt liv, det er ondt. For penger har veldig mye å si, men milliarder trenger vi ikke. Men disse barna burde vært rike for lengst.
Citera
2020-07-22, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Les her:

Forskerne har sammenlignet seksuell aktivitet blant de mellom 60 og 75 år i Norge, Danmark, Belgia og Portugal.

I Norge har 676 menn og 594 kvinner deltatt i studien. Resultatet antyder at seksualhelsen blant de over 60 i Norge, er svært sunn og positiv:

Over 90 prosent av norske menn mellom 60 og 75 år er seksuelt aktive.
75 prosent av norske kvinner i samme aldersgruppe er seksuelt aktive.

Norge ligger på topp når det kommer til onani: 65 prosent av norske menn har onanert den siste måneden, mens 40 prosent av kvinnene har gjort det samme.
Norske menn har samleie omtrent to til tre ganger i måneden.
Blant kvinnene er det de nordiske kvinnene som er mest fornøyd med sexlivet sitt, med de danske kvinnene helt på topp.

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/forskere-har-kartlagt-seksuell-aktivitet-hos-nordmenn-over-60-ar---jeg-er-overrasket/3423514108.html

Din kommentar er respektløs og stygg Gina33.
Du har kanskje en del å lære om kjærlighet mellom mennesker?

Du skjønner hva jeg mener. Når man blir eldre, er man ikke like attraktiv lenger, og jeg synes det er rart hvis de hadde et seksuelt forhold ut fra hva jeg har lest. Det virket mest som et praktisk forhold. Men menn er noen kåte svin og får ereksjon av hva som helst.
Kjærlighet er ikke det samme som seksuell lyst.
Citera
2020-07-22, 09:31
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hva med barna, hvor var de?

Og når er dette snakk om? EJB skal visstnok ha stukket allerede i fjor sommer, og er der ennå slik jeg har forstått.

At TH ikke ville betale for at sin nesten 50 år gamle datter, som har eget hus, egen familie og egen jobb, skulle få fise avgårde til Australia forstår jeg dog meget godt, det ville vært meget unormalt for de fleste, milliardærer som alle andre.
Det är ju självklart att man delar med sig till barnen när man har så otroligt mycket pengar. Jag hade skämts ihjäl om jag inte gjort det.
Citera
2020-07-22, 11:25
Medlem
Legokatts avatar
Teori - AEH's flukt - forord

Av alle teorier jeg har vært gjennom - så og si alle - så er denne teorien den eneste som kan forklare all kritiske informasjon om saken. Den eneste teorien som har en historie der ting bygger logisk på hverandre. Teorien med minst risiko og teorien som forklarer hvorfor barna aldri vil snakke med politiet igjen.

Denne saken drar ut i tid uten noen flere arrestasjoner - retten mente TH hadde alibi.

Man kan bare ikke si "det kunne ikke ha skjedd", "AEH kunne aldri ha flyktet" osv.

Det er måten man kommer frem til svaret på som teller, ikke hva man ønsker svaret skal være. Dette er det eneste logiske som kunne skjedd!

Teori følger
Citera
2020-07-22, 11:28
Medlem
Legokatts avatar
** Teori - AEH's flukt **

Hvorfor vil barna aldri snakke med politiet igjen? Det er snakk om etterforskningen av deres egen mor

Hvem hadde kontakt med RU og ga han tips om en milliardær han kunne gjøre forretninger med?

Hvem var hjemme på dagtid, sosialt anlagt og hadde full oversikt over naboer forsviningsdagen?

Hvem ringte etter håndverkere og elektriker?

Hvem planla og gledet seg til hytteturen?

ALT tyder på:

Plott:
AEH flyktet. De tre voksne barna HHB1, HHB2 og TEH sammen med AEH planla og utførte denne flukt-operasjonen. De ønsket også å presse TH for penger - penger de mente de fortjente.

En plan ble laget med ulike scenarioer. Derfor staget de "ekte kidnaping" - TH skulle betale løsepenger. De staget også et drap - hvis TH gikk til politiet.

Hvis TH gikk til politiet skulle han selv bli mistenkt - de hadde klargjort bevis på ekteskapsproblemer. Det er slik saken står nå.

* Familien
Ektepakt underskrevet bare et par dager før julaften viser litt av hvordan det var i familien. Seperasjonspapirer med kun AEH's underskrift er selvforklarende. Sønnen's mørke postinger på sosiale media viser et bilde av hva som foregikk. "How to Kill a Moccingbird" samt "Julenisse med blod".

Det har kommet mange hint om at TH var gjerrig både overfor AEH og de voksne barna. AEH har postet på Facebook at hun ikke hadde råd til å dra på helgeturer, sønn har postet at han var skuffet over kun å bo i leid leilighet, osv. "TH var sykelig gjerrig" - en påstand som med veldig stor sannsynlighet holder mål. Kan også sees i sammenheng med at - TH kjører gammel bil, benytter gammel telefon og slitt jobbveske - det var sikkert heller ikke gjort mye med oppussing i selve huset. Ellers kan også være et element av voldsbruk - samt psykologisk kontroll - samt andre ting man ikke vet om.

Alt dette førte til at AEH ikke lenger klarte å være i ekteskapet - i tillegg hadde hun skrevet under på en ektepakt som gav henne nesten ingen ting ved en skilsmisse

AEH klarte ikke mer
(Skulle barna ha hjulpet AEH gjennom en skilsmisse på "vanlig måte" kunne hun uansett ha vært i livsfare. De vokse barna måtte da ha kjempet mot sin far i stede for med han)

Det skjønnte de voksne barna - barn har som oftest god kjennskap til sine foreldres samliv - i dette tilfellet må de med 100 % sikkerhet ha skjønt sin mors situasjon - de hadde også full kjennskap til ektepakten.

HHB1 som er prest har som jobb å ta vare på personer i vanskelige situasjoner - hun har i tillegg kraft fra "sin Gud". AEH som gikk på Viken Kris*telige Folkehøyskole hadde et "kristent bånd" til sin eldste datter - har kommet frem at AEH var stolt av sin datter og var kristen selv.

* "Tidenes plan"
De skrev ned en plan. Et slags manus der alle mulige utfall ved saken var tenkt ut på forhånd. En framdriftsplan ble med stor sannsynlighet også laget.

* Steg 1
De måtte knytte TH til krypto-valutta

TEH sjekket på ulike bitcoinforum - fant den aktive bitcoin-personen RU (De likte hverandre på Facebook). TEH tipset RU om at han burde dra til faren sin TH da det var stor sjangse å gjøre forretninger, særlig med tanke på hvor god bitcoin kursen var gjennom 2017 - (toppnotering bitcoin valutakurs dec 2017) RU tok kontakt med TH rundt nov/dec 2017 - TH syntes det var interessant - men kursen på bitcoin halverte seg mars 2018 og holdt seg på samme nivå ut juli før den fortsatte å dale - å innvistere i bitcoinfabrikk ble ikke noe av.

Utfall:
Det beste hadde vært om TH hadde innvistert i bitcoinfabrikk, men at TH hadde blitt introdusert for noen med kryptokompetanse var tilfredsstillende.

* Steg 2: Skaffe utstyr og øve på å stage.

Å skaffe Sporax-sko, strips, printer til å printe ut trusselbrev, osv var best å dele opp mellom dem slik at en person ikke kjøpte inn / skaffet alt.

Gjennom sin militære karriere som Major feltprest hadde HHB1 gjennom sanitet lært hvordan man tar blodprøve på andre mennesker - samt hun kunne skaffe sprøyter der.

Staging:
De ønsket å lage to "scener" i Sloraveien.
1. Kidnsppings-scene - det TH ser når han kommer hjem - slepespor, strips, trusselbrev osv. Dette var enkelt å stage.
2. Full draps-scene - det politiet vil finne ved åstedsundersøkelse:

"Kidnapper gikk opp stige bak huset og slo/dyttet AEH ned trappa før hun ble kvalt på badet, samt slept ut av huset"

Hvilken type spor som trengtes til dette kunne enkelt læres (biologiske spor/spor av blod) Å stage et åsted uten lik er ikke vanskelig - kan læres - det er ingen lik politiet kan obdusere for å finne dødsårsak - kun riktige spor må produseres.

De hadde planlagt at HHB1 skulle falle ned trapp med AEH's telefon - slik at "scenen" skulle "videreformidles" til politiet gjennom posisjonsdata. Derfor ble AEH's telefon lagt igjen i huset.

To-delt scene forklarer hvorfor små bloddråper/andre spor ble vasket bort. "Vaskebøtte borte" ble utført for å legge mistanken på TH. Hadde den blitt igjen kunne det tyde på "profesjonelle kidnappere" - noe de ikke ønsket.

Ved nøye evaluering kom de frem til at de trengte ca 1 time på dette.

* Steg 3 - Kommunisere skilsmisse
Det var viktig å kommunisere til noen at AEH ville ut av ekteskapet. Hun fortalte noen få av sine nærmeste venner som hun kunne stole på at ekteskapet gikk mot slutten. AEH ble også medlem på en Facebook-gruppe over boliger i Gjøvik. Sammen med felles venner med TH forholdt hun seg likegyldig og nevnte ikke skilsmisse. De gamle seperasjonspapirene ble tatt vare på og "gjemt" i boligen - slik at TH ikke ville finne dem - ville kun bli funnet av politiet gjennom nøye ransaking. I tiden før hendelsen nevnte hun ikke skilsmisse for TH og anskaffet i tillegg en valp slik at TH skulle "slappe av" og ane fred og ingen fare. AEH var samtidig bekymret, noe venner beskrev henne som i tiden før forsvinningen.

* Steg 4 - Tiden før flukten
Det var AEH som sto for oppussingsprosjekt i huset. Barna kunne backet henne slik at TH skulle gå med på det. Det var AEH som bestilte håndverkere og dette var en viktig del av plottet (Trusselbrev med svensk/polsk aksent)
Det var AEH som bestilte elektriker. Hun viste at han skulle ringe før han ankom - backup hvis TH glemte / valgte å ikke ringe hjem den dagen.

To uker før flukten

AEH begynner å planlegge en hyttetur. Dette blir også backet av barna slik at TH blir med på det. AEH snakker om hytteturen til venner og sier hun gleder seg den, samt snakker om å lage god mat til familien på turen. Da det ikke var del av TH's daglige rutine å ringe hjem, var hytteturen viktig for å kunne skaffe barna alibi, samt at tidsperioden hendelsen skjer på var kun 1 time.

AEH var en positiv person som snakket med dem rundt seg, også naboer. Hun viste at en nabo skulle bort og hun viste når den andre dro på jobb. Da hun ofte var hjemme på dagtid hadde hun full kontroll på dette. TH var ikke hjemme på dagtid og kunne ikke ha oversikt over dette - en viktig detalj

* Tidslinje - selve utførelsen 31.10.2018

HHB1 ankommer et sted nært Slor*aveien 4 litt før kl 09 for å være klar til å gå inn så snart TH drar på jobb - hvit/grå bil uten lys (nevnt i TV2)

AEH har avtalt at TH skal ringe henne om ca 1 time. Så snart TH er kjørt på jobb ankommer HHB1 huset. AEH ringer HHB1's telefon kl 09.06 - telefonsvarer, for så å sende SMS til henne (alibi HHB1). Stige reises opp bak huset - HHB1 setter i gang å stage huset.

Sønn ringes kl 09.14 for å gi han avtalt alibi og det siste de gjør er å stage slepesporene med AEH, sette Sporax-fotspor, samt legge AEH's mobil på bordet kl 10.06 - ca 1 time - feil side av bordet - HHB1 husket feil - AEH var allerede i bil. AEH fraktes bort og plan for hennes nye liv settes til verks.

HHB1 drar hjem så tidlig som mulig etterpå for å svare SMS eller / hennes mann sender SMS med HHB1's telefon for å "svare" AEH

Datter HHB1 "avslører" seg når hun ringer Sl*raveiens fastelefonen kl 13.40 - hun vet at AEH ikke er hjemme. Hun vil høre om TH har kommet hjem og ønsker å påvirke han til ikke å ringe politiet. Å ringe fasttelefon er den sikreste måten å treffe TH på.

* Etterspill
De hadde håpet at TH skulle betale løsepenger uten å gå til politiet, men TH bestemte seg med det samme at politiet måtte varsles. I HHB2's brev til politiet kommer det fram at hun er vanvittig skuffet over at politiet "gjorde en feil" kommunikasjon med kidnappere i starten.
"Nå har man sagt A til motparten og da må man vel si B"
"Ville motparten gi seg hvis de fikk penger så lett?*"
"Ville de da for eksempel gå etter mine barn?"
At HHB2 tror at kidnappere kan komme tilbake å ta hennes barn er helt ulogisk - dette er skuespill.

Politiet mente flere av TH's teorier hadde et fantasifullt preg.*Det er kommer frem at TH hadde mye kontakt med de voksne barna i tiden etter forsvinningen. De kunne enkelt "mate" han med en rekke fantasifulle teorier.

Etter at TH betalte over 10 Mill i løsepenger i juli 2017 ble de tydeligvis fornøyd.

Datter sender SMS til politiet - "Aldri kontakt meg igjen". Å brenne alle broer til politiet som etterforsker forsvinningen av sin egen mor - virker helt utenkelig - dette er skuespill.

Sett all kritisk informasjon i sammenheng - dette er det eneste logiske som kunne ha skjedd!
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-22 kl. 12:15.
Citera
2020-07-22, 12:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Du skjønner hva jeg mener. Når man blir eldre, er man ikke like attraktiv lenger, og jeg synes det er rart hvis de hadde et seksuelt forhold ut fra hva jeg har lest. Det virket mest som et praktisk forhold. Men menn er noen kåte svin og får ereksjon av hva som helst.
Kjærlighet er ikke det samme som seksuell lyst.

Så så.. Jeg er mann, men blir ikke kåt av hva som helst. Det kryr av turnoffs der ute.
Citera
2020-07-22, 12:35
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
** Teori - AEH's flukt **
Sett all kritisk informasjon i sammenheng - dette er det eneste logiske som kunne ha skjedd!

Nå ble det så langt att jeg bare tog med første og siste av det du skrev
Men nei det er ikke eneste logiske som kunne skjedd...
Hytteturen hvar det TH som hadde planen om, det skulle sansynligvis være en del av hans alibi att han ikke viste att AEH avlyste turen + alibi att TH ringte AEH en haug av ganger denne dagen...

Malerene hvar det AEH som hvar i kontakt med først, men senere avbestilte hun da TH heller ville bruke malere som han hadde brukt angående noen maleroppdrag i noen av eiendomsfirmaene...

Att HHB1 ringer 13.40 hvar vell ettersom hun ikke fikk svar fra AEH og hadde hvært i kontakt med TH mens han enda hvar på jobb og fikk høre han hvar bekjymra ettersom han heller ikke fikk tak i AEH på telefon, derfor dro han også hjem når han gjorde...
eller det hvar TH sin forklaring for å bygge alibier rundt den dagen da alt skjedde på bare en brøkdel av den tiden en burde ha trengt...
Vaskebøtta ble fjerna men TH erstatet den ikke ettersom han ikke planla att den skulle brukes og da ikke skaffet ny før denne dagen og tenkte ikke på att det ville bli et problem når han fixa siste fra han kom hjem til han ringte politiet...
Å mye mere er det også...
Så nei det er langt fra eneste logiske forklaringen du har presentert her...
Citera
2020-07-22, 12:41
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Nå ble det så langt att jeg bare tog med første og siste av det du skrev
Men nei det er ikke eneste logiske som kunne skjedd...
Hytteturen hvar det TH som hadde planen om, det skulle sansynligvis være en del av hans alibi att han ikke viste att AEH avlyste turen + alibi att TH ringte AEH en haug av ganger denne dagen...

Malerene hvar det AEH som hvar i kontakt med først, men senere avbestilte hun da TH heller ville bruke malere som han hadde brukt angående noen maleroppdrag i noen av eiendomsfirmaene...

Att HHB1 ringer 13.40 hvar vell ettersom hun ikke fikk svar fra AEH og hadde hvært i kontakt med TH mens han enda hvar på jobb og fikk høre han hvar bekjymra ettersom han heller ikke fikk tak i AEH på telefon, derfor dro han også hjem når han gjorde...
eller det hvar TH sin forklaring for å bygge alibier rundt den dagen da alt skjedde på bare en brøkdel av den tiden en burde ha trengt...
Vaskebøtta ble fjerna men TH erstatet den ikke ettersom han ikke planla att den skulle brukes og da ikke skaffet ny før denne dagen og tenkte ikke på att det ville bli et problem når han fixa siste fra han kom hjem til han ringte politiet...
Å mye mere er det også...
Så nei det er langt fra eneste logiske forklaringen du har presentert her...
Ta deg til å lese hele teorien (tar ikke lang tid)
Det er all informasjon sett i sammenheng som gir svaret - ikke kun bruddstykker

Th har alibi på jobb
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-22 kl. 12:49.
Citera
2020-07-22, 12:52
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ta deg til å lese hele teorien
Det er all informasjon sett i sammenheng som gir svaret - ikke kun bruddstykker

Så lenge disse bruddstykkene av teorien ikke stemmer så ryker jo resten av teorien også...
Å jeg leste hele greia men ser ikke noe poeng i å dynge ned med unødvendige kommentarer...
Å for min del så er det med att barna har smugla AEH til hemlig sted like sansynlig som att G*Y Ja**ikke Jar*u* (*=r.n.n.l.m har tatt med AEH til mars for å oppleve utsikten...

TH har tydeligvis ikke et 100% alibi hele tiden på jobb...
Citera
2020-07-22, 12:54
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Så lenge disse bruddstykkene av teorien ikke stemmer så ryker jo resten av teorien også...
Å jeg leste hele greia men ser ikke noe poeng i å dynge ned med unødvendige kommentarer...
Å for min del så er det med att barna har smugla AEH til hemlig sted like sansynlig som att G*Y Ja**ikke Jar*u* (*=r.n.n.l.m har tatt med AEH til mars for å oppleve utsikten...
Ok så siden du spammer med usaklige kommentarer så kommer jeg til å poste teorien på nytt litt senere

TH har alibi - ingen lik - det er gått 1 år og 9 måneder siden hendelsen - ingen flere arrestasjoner
Senast redigerad av Legokatt 2020-07-22 kl. 13:01.
Citera
2020-07-22, 12:58
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ok så siden du spammer med usaklige kommentarer så kommer jeg til å poste teorien på nytt litt senere

Fint for deg det, men for å avslutte dette så er vell det å gjennposte et utrolig langt innlegg spam samme hvordan innholdet i utgangspunktet er...

Ps, jo det tog faktisk lang tid å lese...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in