2020-07-21, 11:12
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vossevangen
THs eierskap til sine selskaper påvirkes (selvfølgelig) ikke av at han evt dømmes for drap/medvirkning til drap (slik han nå er siktet for).

Hva du mener med «oppdrag» vet jeg ikke? Hvem er det du mener har gitt ham hvilke oppdrag?

TH er eier av en rekke selskaper, og har valgt seg selv som styrets leder. Hvem mener du skulle ha makt til å frata ham eierskapet og/eller posisjonen som styreleder? Politiet eller påtalemyndigheten (åklageren) har ikke slik makt.

I en annen gate ligger det at HVIS han dømmes for drap, så åpner dette for evt å ta krav om oppreisning/erstatning fra AEHs bistandsadvokat til følge. Tilsvarende med krav fra barna (forutsetter at Slettsnokens scenarium ikke er korrekt). Men dette blir vanlige øk krav, og berører ikke hans eierskap til sine selskaper.

Tack. Jag kännner ju inte till formerna för hans företag och ägande. I exv en stiftelseägd verksamhet skulle en styrelse besluta, men en sån kan väl vara mer eller mindre dominerad av ”ägaren”, det kan väl bero på statuter etc. Här kan ju lydelsen vara den att styrelsen uppdragit åt th att tillsvidare vara verksamhetens chef. I en offentlig företagsform (aktiebolag) kunde man tänka sig statuter som anger att chefen inte får vara dömd för grova brott och sitta i fängelse. Möjligen kunde aktiebolag även ha regler som anger att majoritetsägare inte får sitta fängslade exv.

Sen kan ju givetvis inte pengarna eller ägandet oproblematiskt falla i nån annans händer än THs. Företagsbildningar med anställda brukar ha intresset att överleva som företag, så man kan tänka sig att dessa leds av annan om ägaren sitter i fängelse...

Jag var intresserad helt enkelt.
Senast redigerad av Lonnrot 2020-07-21 kl. 11:14.
Citera
2020-07-21, 11:19
Medlem
Vossevangens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tungsten76
Vil tro alt går sin gang. En ting: Har du noensinne hørt om en som sitter med 22 roller i virksomheter, slik datteren til TH gjør? I tillegg jobber hun som prest, etter hva jeg forstår. En av rollene er daglig leder i H*gen Br*w AS.
Kjenner til flere personer som har både 30, 40 og 50 roller i virksomheter.

Rollen som daglig leder i familieselskapet du nevner på slutten:
Dette er ektemannens snekkervirksomhet, med enkel og oversiktlig virksomhet (1 ansatt - ektemannen). Kan administreres av HH1 relativt enkelt hjemmefra. Hun har sannsynligvis bedre oversikt over de norske reglene for virksomheter enn australieren, Mr. Br*w har.
Senast redigerad av Vossevangen 2020-07-21 kl. 11:31.
Citera
2020-07-21, 11:24
Medlem
Citat:
Kjenner til flere personer som har både 30, 40 og 50 roller i virksomheter.

Rollen som daglig leder i familieselskapet du nevner på slutten:
Dette er ektemannens snekkervirksomhet, med enkel og oversiktlig virksomhet (1 ansatt - ektemannen).
Kan administreres av HH1 relativt enkelt hjemmefra.
Hun har sannsynligvis bedre oversikt over de norske reglene for virksomheter enn australieren, Mr. Br*w har.

Takk! God lønn for en enkel jobb. Det å sitte i styreverv krever kanske ikke så mye.Og mulig prest er en enkel jobb også.
Citera
2020-07-21, 11:45
Medlem
Vossevangens avatar
HH1 har 19 roller + 3 roller i familieforetaket H + B.

https://www.purehelp.no/m/role/viewBoardMember/27337471/hannahagenbrow

Som jeg skrev på tråden allerede vinteren 2019, ser dette ut som et delvis gjennomført generasjonsskifte.
Senast redigerad av Vossevangen 2020-07-21 kl. 11:52.
Citera
2020-07-21, 11:46
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
Så vidt jeg vet var EJB og HHB1 begge i Australia. HHB1 måtte reise hjem til Norge da hun ikke hadde råd til å være der nede lengre. TH avslo å gi økonomisk hjelp.

Har du en troverdig kilde til denne informasjonen? Det er blitt spekulert tidligere
i tråden at EJB dro sin kos på våren 2019 etter at han ble separert fra HHB1.
Men det er ingenting som så langt kan bygge opp under påstanden.
Byggfirmaet hans her i Norge ser ut til å være aktivt fremdeles.
Citera
2020-07-21, 12:47
Medlem
Citat:
HH1 har 19 roller + 3 roller i familieforetaket H + B.

https://www.purehelp.no/m/role/viewBoardMember/27337471/hannahagenbrow

Som jeg skrev på tråden allerede vinteren 2019, ser dette ut som et delvis gjennomført generasjonsskifte.

Det finnes en vision bak mordet. Det er sikkert.
Citera
2020-07-21, 13:42
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sundayleague
Så vidt jeg vet var EJB og HHB1 begge i Australia. HHB1 måtte reise hjem til Norge da hun ikke hadde råd til å være der nede lengre. TH avslo å gi økonomisk hjelp.
Hvis det er noe mer du ønsker å fortelle om dette så hadde det vært interessant. Har vært informasjon om at mannen til HHB1 dro til Australia tidligere her på tråden fra en seriøs bidragsyter.
Kan du bekrefte at dette er riktig, samt opplyse om feks.tidsperiode de dro til Australia og var barna deres med?
Citera
2020-07-21, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Du har noen interessante synspunkter. Ang. AEH og skilsmisse så var det jo fylt ut en søknad om dette som lå i huset - er den også plantet? Det er rart den er funnet, og hva sa Tom om den? Det er rart hun ikke har gått til advokat, men det er mulig at slike opplysninger foreligger, men at de er strengt konfidensielle, og jeg tror ikke politiet ville delt det. Hvorfor tror du venninnen hennes stilte opp i media forholdsvis tidlig og sa at hun hadde tenkt at AEH var drept med en gang og ikke trodde på kidnappingshistorien? Du må lære deg å se begge sider.

En ting du, i din alder?, bør vite er at vi mennesker kan oppfattes veldig ulikt i forhold til hvem vi er sammen med, også fordi vi oppfører oss ulikt rundt ulike personer, og noen har et strålende inntrykk av oss, mens andre har et dårligere inntrykk eller forhold til oss, og slik er det også med venner. Vi har for eksempel en i familien som vi synes er et forferdelig møkkamenneske, mens andre synes hun er så snill, god og til og med "nydelig". Dette mennesket er tvers igjennom selvsentrert, særdeles lite å se på og meget falsk og fæl. Men det kan ikke venninnene se, for de vet ikke hvordan hun er mot sin egen familie. Og det er veldig interessant faktisk å se hvor ulike vi mennesker er mot hverandre. Med det mener jeg å si at kameraten til Tom antagelig ikke kjenner til all den dritten som kommer frem om Tom her inne, for det er jo bare negativt å lese om han her omtrent. Han er gjerrig mot både kone og egne barn, sønnen må betale husleie, og TH er også beskrevet som sint og med en vanskelig personlighet, naboer har gått forbi og hørt krangling helt uti veien, det hevdes at TH har vært voldelig og til og med truet AEH til å signere ektepakten, og med våpen?! Det har jeg ikke selv tro på men det står jo her. Han skal ha kalt henne "nullet" og lært barna til å gjøre det samme ifølge Minnimus (jeg tror ikke på det selv, for det blir bare helt latterlig dumt), men så kjenner jeg heller ikke disse menneskene annet enn det jeg leser i media. TH har vært opptatt av seg selv og firmaet sitt mer enn noe annet, og det er det mange menn som er ettersom de er hovedforsørger. Han er en god kamerat ser det ut til, og da har kameraten et godt inntrykk av alt. Men selv har jeg blitt veldig overrasket over hvor mye folk kan skjule overfor andre. Denne Nilsen virker dessverre som en mann som ikke helt evner å analysere andre personlighet. Selv om det er aldri så mye penger man kan dele ved en skilsmisse betyr ikke det at TH var villig til dette. Han har antagelig store problemer med å bruke mer penger enn nødvendig. Han er mer gnien enn Silje Sandmæl og Lise Vermelid Kristoffersen til sammen, spesielt mtp. sin formue, og sistnevnte er jo bare en grå kjedelig mus, og rimelig festbrems Silje Sandmæl også. De er rett og slett gjerrige.

Jeg synes det er vanskelig å vurdere om TH er uskyldig eller ikke, men hvis han er det tror jeg dessverre en annen i familien eller nær av familien er involvert spesielt mtp. de sporene politiet har funnet i huset i trappelenet og veggen, badet, på vei ut av huset. Det må finnes et soleklart motiv.

Jeg leste TH skulle ta ut 70 mill i aksjeutbytte eller hva det nå var, og tipper det er resterende beløp til kidnapperne. Hva tror dere?
Det fetade:
Ja jeg tror at det er mulighet for at separasjonspapirene var plantet.
Politiet bør (hvis de ikke allerede har gjort det) undersøke om de separasjonspapirene er håndtert med beskyttelseshansker av en eventuell planter. Slike hansker kan også gi avtrykk på diverse gjenstander. De bør også lete etter fingeravtrykk og DNA på papirene og finne ut hvor de papirene ble skrevet ut og på hvilken og hvem sin skriver. De bør også finne ut om det er AEs signatur som finnes på separasjonspapirene eller om noen har forfalsket hennes signatur.

Politiet bør også undersøke AEs andre papirer for DNA, fingeravtrykk og avtrykk fra hansker og for å se etter andre eventuelle tegn på om noen uvedkommende eventuelt har gått gjennom hennes papirer.

Separasjonspapirene var datert mange år tilbake i tid. Etterforskere kan finne ut ting (som bl.a. ca når blekket ble påført papiret) om det blekket som signaturen og datoen ble skrevet med på papirene. Og dermed finne ut om det er samsvar mellom dato på papirene og alder på det påførte blekket på papiret.

Politiet bør også finne ut om AEs fingeravtrykk (og om eventuelle andres fingeravtrykk) finnes på de separasjonspapirene og om hennes fingeravtrykk finnes på en slik måte på de papirene slik at det er tydelig at det var hun som håndterte papirene eller ikke.

Ektepakten og tilleggsdokumentet og andre viktige dokumenter bør undersøkes på samme måte, for å finne ut bl.a. hvem som håndterte de og om uvedkommende har håndtert de.
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-21 kl. 14:31.
Citera
2020-07-21, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
Hahaha, jeg tviler på de to menneskene hadde sex i den alderen. Det er vel ikke så stas å ha sex når man ser gammel og skrukkete ut med svær hengeræv med masse fastgrodd hår i, hehehehe
Les her:

Forskerne har sammenlignet seksuell aktivitet blant de mellom 60 og 75 år i Norge, Danmark, Belgia og Portugal.

I Norge har 676 menn og 594 kvinner deltatt i studien. Resultatet antyder at seksualhelsen blant de over 60 i Norge, er svært sunn og positiv:

Over 90 prosent av norske menn mellom 60 og 75 år er seksuelt aktive.
75 prosent av norske kvinner i samme aldersgruppe er seksuelt aktive.

Norge ligger på topp når det kommer til onani: 65 prosent av norske menn har onanert den siste måneden, mens 40 prosent av kvinnene har gjort det samme.
Norske menn har samleie omtrent to til tre ganger i måneden.
Blant kvinnene er det de nordiske kvinnene som er mest fornøyd med sexlivet sitt, med de danske kvinnene helt på topp.

https://www.nettavisen.no/nyheter/innenriks/forskere-har-kartlagt-seksuell-aktivitet-hos-nordmenn-over-60-ar---jeg-er-overrasket/3423514108.html

Din kommentar er respektløs og stygg Gina33.
Du har kanskje en del å lære om kjærlighet mellom mennesker?
Senast redigerad av z-z-z 2020-07-21 kl. 15:10.
Citera
2020-07-21, 15:52
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja jeg tror at det er mulighet for at separasjonspapirene var plantet.

Hvem skulle i såfall ha gjort det, og med hvilket motiv?

Denne påstanden gir ingen mening.
Citera
2020-07-21, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Hva med barna, hvor var de?

Og når er dette snakk om? EJB skal visstnok ha stukket allerede i fjor sommer, og er der ennå slik jeg har forstått.

At TH ikke ville betale for at sin nesten 50 år gamle datter, som har eget hus, egen familie og egen jobb, skulle få fise avgårde til Australia forstår jeg dog meget godt, det ville vært meget unormalt for de fleste, milliardærer som alle andre.

Jeg synes heller ikke det er unaturlig å ikke ville hjelpe sin voksne datter. Det var bare en opplysning jeg synes var naturlig å ta med.
Barna vet jeg ikke. Hvor gamle er de?

Like mye som TH fremstår gjerrig synes jeg det virker som minst to av barna forventer unaturlig mye økonomisk støtte.
Citera
2020-07-21, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Har du en troverdig kilde til denne informasjonen? Det er blitt spekulert tidligere
i tråden at EJB dro sin kos på våren 2019 etter at han ble separert fra HHB1.
Men det er ingenting som så langt kan bygge opp under påstanden.
Byggfirmaet hans her i Norge ser ut til å være aktivt fremdeles.

Jeg anser kilden som troverdig, men har ingenting å kvalitetssikre opplysningen med dessverre.
Kanskje de ble separert og hun reiste etter for å redde ekteskapet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in